20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bombeangrep Oslo  (Lest 69635 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #180 på: 24. Juli 2011, 00:56 »
Han kommer til å sitte i buret til han rotner. Forvaring kalles det.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 24. Juli 2011, 01:07 »
Sitat
2010-02-17 10:56:52
Problemet er at det ofte ikke hjelper om 80% av Muslimer er såkalte "moderate", dvs at de ignorerer Koranen. "Det kreves veldig få personer for å styrte et fly".

Hvor mange prosent utgjør Taliban av Pakistans befolkning? 1%, 3%, 5%? Og hvor mye kaos er det der i dag?

I et hvert samfunn der Islam eksisterer vil det være en viss prosent Muslimer som faktisk følger tradisjonelle tolkninger av Koranen.

Og så har vi forholdet mellom konservative Muslimer og såkalte "moderate Muslimer".

Det finnes moderate Nazister også, som ikke støtter gassing av Rom og Jøder. Men de er jo fortsatt Nazister og vil kun sitte å se på når de konservative Nazistene slår til (hvis dette noen gang skjer). Skal vi akseptere moderate Nazister så lenge de tar avstand fra gassing av Rom og Jøder?

Nå har det jo dessverre allerede skåret seg med Marxister som allerede har gjennom-infiltrert kultur, medie og skolesektoren. Disse individene blir tolerert og får til og med jobbe som professorer og forelesere på høyskoler/ universiteter og får dermed anledning til å spre propagandaen sin.

For meg blir det svært hyklersk å behandle Muslimer, Nazister og Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier. Ikke alle Muslimer, Nazister og Marxister er konservative, de fleste er moderate. Men spiller det noen rolle? En moderat Nazist kan, etter å ha opplevd svindel, velge å bli konservativ. En moderat Muslim kan, etter å ha blitt nektet å komme inn på et utested, bli konservativ etc.

Det ligger i kortene at moderate tilhengere av hat-ideologier, på et senere tidspunkt kan velge konservatisme.

Islam(isme) har historisk ført til 300 millioner dødsfall
Kommunisme har historisk ført til 100 millioner dødsfall
Nazisme har historisk ført til 6-20 millioner dødsfall

ALLE hat-ideologier bør behandles likt.

Dette er fra et av innleggene hans på dokument.no. Han velger veldig lett å se bort i fra ting som ikke passer med sinegen tankegang. Kristendommen har vell ikke ren samvittighet. Tempelridderne harikke ren samvittighet. Han spør hvor mange prosent er taliban. Han er jo taliban... Skjønnerikke...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 24. Juli 2011, 01:25 »
Tempelridderene blir fremstilt som helter, mens de egentlig bare var sendt ut av King Lionheart (korrekt meg gjerne her), for å skape mest mulig frykt og ondskap på sine korstog. Er vel en eldgammel form for nazisme synes nå jeg, hva gjelder raseskille, syn på egen storhet og frykt for andre mennesker.
Anders Breivik er nok det sjukeste mennesket jeg har hørt om, og "forhåpentligvis" blir det sånn til jeg dør. Han er prakteksempelet på hvorfor verden er som den der. Slike personer må ALDRI vinne.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #183 på: 24. Juli 2011, 01:39 »
Korstogene bar vel i seg ganske sterke økonomiske motiver - det var tilfellet da, som nå.
If it has tits or wheels, count on problems!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #184 på: 24. Juli 2011, 02:38 »
Det står i db.no og nettavisen at beredskapsstyrken brukte 1 time fra de ble kontaktet til gjerningsmannen var pågrepet...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 24. Juli 2011, 03:02 »
Vær så snill.. Norge hadde akkurat opplevd sin første terroraksjon. All mulig beredskap var såklart i Oslo sentrum da. Og når de fikk beskjed om hva som hadde skjedd på Utøya, så gjorde de såklart alt i sin makt til å bistå der det trengtes mest.

Må ha i tankene at det som skjedde i sentrum er noe ekstraordinært som aldri før har skjedd.
Du kan trene så mye du vil osv, men når det først er realitet, så er ikke alt a4.

At liv kunne vært spart osv, er unødvendige teorier i denne tid. Den saken taes opp når tiden er inne.

La oss nå heller stå sammen i en ekstremt tung tid. Trøste de som trenger trøst, hjelpe de som trenger hjelp og vise at vi har et fantastisk demokrati i Norge.

Og vennligst ikke kom med politisk propaganda! Samme om du støtter rødt eller frp, så er det hjerteløst å "utnytte" denne tragedien til å fronte politiske, eller andre, meninger. Vi er alle likeverdige mennesker, uansett hudfarge, politiske meninger eller andre ting.

Hvil i fred
Same old Shearer, always scoring!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #186 på: 24. Juli 2011, 03:41 »
Hvis den var til meg så anbefaler jeg du blar litt bakover. Ellers: enig!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 24. Juli 2011, 04:02 »
Nei, den var ikke til deg.

Edit : Heller ikke til noen andre.
Same old Shearer, always scoring!

NeN

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #188 på: 24. Juli 2011, 04:04 »
Tempelridderene blir fremstilt som helter, mens de egentlig bare var sendt ut av King Lionheart (korrekt meg gjerne her), for å skape mest mulig frykt og ondskap på sine korstog. Er vel en eldgammel form for nazisme synes nå jeg, hva gjelder raseskille, syn på egen storhet og frykt for andre mennesker.
Anders Breivik er nok det sjukeste mennesket jeg har hørt om, og "forhåpentligvis" blir det sånn til jeg dør. Han er prakteksempelet på hvorfor verden er som den der. Slike personer må ALDRI vinne.

Verden som den er nå er ikke verdt en skit, vi ødelegger oss selv uansett innen kort tid, det har vi begynt med allerede, egentlig like greit.
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #189 på: 24. Juli 2011, 09:54 »
Geir Lippestad er advokat for Anders Behring Breivik. Siste store sak;  Ole Nicolai Kvisler rasismedrapet på Benjamin Hermansen. Er nok ikkje tilfeldig.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #190 på: 24. Juli 2011, 10:37 »
NeN: hva går du på?

Dette er den eneste verdenen vi har, så da må vi gjøre det beste ut av tiden vi har til rådighet. Kan ikke se for meg at det finnes noe alternativ som er bedre.

Derfor anbefaler jeg deg å ta Monthy Python på ordet: Always look on the bright side of life.

Dette kan være vanskelig etter en sånn hendelse, men livet blir ikke bedre hverken for deg eller meg ved å gruble for mye.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 24. Juli 2011, 11:46 »
Så det var noe prat om hvor mye/lite tid politiet brukte osv., så poster denne her:

Sitat
Dramaet på Utøya - minutt for minutt
17.27 Politiet i Nordre Buskerud får den første meldingen om skyting på Utøya.
17.30 Politiet i Oslo får den første meldingen om skytingen.
17.38 Politiet i Nordre Buskerud ber Oslo-politiet om bistand.
17.52 Den første politipatruljen fra Buskerud ankommer Utstranda, ved bredden av Tyrifjorden.
18.03 Politiet får bekreftet at "en egnet båt" til politiaksjon er på vei.
18.09 Den spesialtrente beredskapstroppen Delta kommer frem til Utstranda.
18.25 Beredskapstroppen går i land på Utøya sammen med mannskaper fra politiet i Nordre Buskerud.
18.27 Anders Behring Breivik (32) blir pågrepet av Delta-troppen, uten å gjøre motstand.

Altså gikk det ganske mye fortere enn vi trodde. Det tok ikke 40 minutter fra politiet ble opplyst til de kalte på beredsskapstroppen og så 40 minutter før de kom etter det.
Nei.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 24. Juli 2011, 11:46 »
Stolenberg bekrefter i sin tale i Oslo domkirke at Tore Eikeland er død.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #193 på: 24. Juli 2011, 11:47 »
Jens Stoltenberg beskriver Tore Eikeland som ein av dei mest talentfulle politikerne i sin tale i Oslo Domkyrkje, og desverre død. Dette er tungt å sjå på.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 24. Juli 2011, 11:53 »
Hørte nettop Stoltenberg nevne Tore Eikland i talen sin. Dette er bare ufattelig trist og ubegripelig. Det fins ikke ord som kan beskrive dette.
« Siste redigering: 24. Juli 2011, 12:26 av chickenman »