20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Reise til Newcastle, tips?  (Lest 8726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Reise til Newcastle, tips?
« på: 01. Juli 2011, 14:33 »
Hei :) Nettopp fått tur til Newcastle til 18-årsdagen min for noen uker siden, har enda ikke bestilt turen eller valgt hvilken kamp jeg skal dra på, men kunne godt tenkt meg å dra på kamp mot en av de største lagene.

Noen her inne som har reist til Newcastle og sett kamp før som har noen tips til hvilken måte det er billigst å reise på eller hva som anbefales når det gjelder og reise dit? Tar gjerne imot tips til hva jeg kan gjøre mens jeg er der utenom å se på kamp.

Har lest at det å reise med "Ryanair" er ganske billig i forhold til andre flyselskap, men har også lest at det er dårlige erfaringer derfra. Noen som har reist med "Ryanair" før?

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Reise til Newcastle, tips?
« Svar #1 på: 01. Juli 2011, 15:13 »
Jeg synes ryanair er helt greit på en såpass kort flytur, man sitter kanskje litt trangt, får ikke spesielt god service, og betaler ekstremt mye for alt ombord på flyet, samt bagasje.
Det spiller ikke veldig stor rolle for min del når turen tar en drøy time, og man betaler under en tusning t/r!

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01. Juli 2011, 15:19 »
sant så sant, takker for svar:-)

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. Juli 2011, 16:36 »
Har fløyet med Ryanair en god del ganger, både til Newcastle og andre byer. Har du alt i orden, husket å printe boardingkort, ikke for stor eller tung håndbagasje, så synes jeg det er et helt kurant selskap å reise med. Uansett om du skal ha med ekstra bagasje og må betale en del for dette, vil Ryanair normalt sett være både billigst og enklest for de som reiser fra østlandet, da dette er eneste direkterute.

Om du reiser i høst, før november tror jeg det er, er det utreise med Ryainair tirsdag, torsdag og lørdag. Altså må du være fra torsdag til tirsdag for å få med deg en lørdagskamp. Om dette uansett er planen, er det normalt ikke noen stor risiko å bestille tur før TV-kampene er satt opp, da dette normalt bare vil kunne flytte kamper inntil påfølgende mandag. Men om du ikke skal være så lenge, er det alltid lurt å ikke bestille før TV-kampene er satt opp.

Kampbillett er som regel ikke noe stort problem å få tak i, du kan også registrere deg som member, for å få tilgang til billettene tidligere enn ikke-medlemmer. Det er da større utvalg av sitteplasser du kan velge mellom.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Juli 2011, 01:29 »
Ryanair er nok vel og bra de, men hvis noe skulle skje, hvis du ikke har papirene i orden, hvis du har for tung bagasje, hvis flyet er forsinket eller du er forsinket til flyet, eller gud forby at bagasjen forsvinner eller blir ødelagt, så er Ryanair udugelige. Da er KLM heller å foretrekke, selv om det er dyrere og tar lenger tid. Der har vi kundeservice, der har vi behagelig flyresie og man vet at pilotene har ok arbeidsforhold, og ikke er overtrøtte når de sitter bak spakene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03. Aug. 2011, 08:06 »
Før vi flyttet hjem til Norge brukte vi alltid Ryanair til Rygge. Både alene og med 4 barn på slep, og jeg må si at jeg aldri har hatt et eneste problem med Ryanair. Jeg har fått refundert penger der jeg har krav på det, jeg har møtt god service og jeg er klar over at om jeg overskrider tillatt vekt eller ikke følger gitte retningslinjer. I tillegg vil jeg si at jeg reiser mer komfortabelt med Ryanair enn med Norwegian.

Nå skal det vel også sies at Ryanair er ett av selskapene med den mest moderne flyparken i Europa. Flyparken er litt over 3 år i snitt (Norwegian sin flypark er rundt 7 år i snitt) og flyene er vel av de mest vedlikeholdte i Europa til tross for at det er et billigselskap. Et selskap som har vært i drift i snart 30 år med knapt en ulykke til tross for klager om manglende flysikkerhet mm. er bra nok for min del.

Så reis med Ryanair uten å tenke på hva alle andre sier og gjør opp din egen mening.

tool-nes

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03. Aug. 2011, 08:34 »
Fram til November? Blir direkteruta til Newcastle fra Rygge borte da?
Synes det var mye bedre da det var mulig å fly nedover på fredag og hjem på søndag, da klarte man seg med en fridag fra jobb, istede for en uke som man må nå, torsdag til tirsdag.

Hvilke andre bra muligheter som er en ålreit pris og som ikke tar kjempe lang tid å reise er det? Med å måtte ta så få fridager som mulig :)

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Aug. 2011, 10:41 »
Ryanair legger om ruten igjen i november. Da blir det mulig å reise hjem igjen søndag, noe som er veldig bra  :) Men det ser ut til at de bare vil fly onsdag og søndag, noe som ikke passer spesielt bra for utreise  :-[

Såvidt jeg kan skjønne nå er beste alternativet for reise, fra og med november, Torp-Edinburgh fredag ettermiddag, og hjem igjen søndag Newcastle-Rygge. Dette er egentlig ganske greit. Bor man i Oslo kan man jobbe til rundt klokken 13 fredag, likevel kommer man ikke senere til Edinburgh enn at man fint kan dra videre til Newcastle samme kveld, uten at hele kvelden blir borte  :D

Norwegian har også rute til Edinurgh, men denne ser det ut som ikke lenger går fredag kveld, noe den gjorde før. Ellers åpner de vel rute til Manchester, som er et alternativ, samt at Ryanair også flyr til Liverpool. Så det bør være mulig å reise over fra Osloområdet en helg, uten å måtte ta altfor mye fri, for de med typiske mandag-fredag, 8-16 jobber da...

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12. Aug. 2011, 01:50 »
Jeg er bare så sykt glad kampen ikke ble avlyst ;D

Drar bort for å se kampen på St. James og takk for at kampen spilles.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. Aug. 2011, 10:06 »
En kompiss av meg tilbød meg billetter til Chelsea - Newcastle - 2 stk - for 500 kroner per billett.
Dette er dog i Chelsea-svingen, ha ha. Er det en bra deal?
If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Aug. 2011, 23:29 »
Nei, for du må sitte med Chelsea-supporterne.

Etter det jeg har erfart er 500 kr. absolutt ingen upris for en kamp hos de største lagene. Prisene ligger som regel litt høyere enn det.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 13. Aug. 2011, 16:37 »
Jeg reiser alltid via Stavanger og over med Norwegian. Helt grei og billig måte og reise på om du bestiller i god tid.

Det du må gjøre bortsett fra og se kamp er en omvisning på St James Park. Før kamp pleier jeg alltid og ta pils på the strawberrys som ligger ca 50 meter gange fra stadion. Etter matchen besøker jeg Shearers som ligger ved stadion.

Ellers er jo utelivet i Newcastle fantastisk. Her er det et eldorado av utesteder du kan oppsøke. Bruker også og ta en runde i byen for og se mounementer og slikt. Kort sagt en hel masse og gjøre der borte.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 14. Aug. 2011, 15:39 »
Norwegian går vel ikkje direkte til Newcastle?

Nei. Beklager Widerøe mente jeg.

Magpies007

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17. Aug. 2011, 08:41 »
Heisann

Har akkurat kommet hjem ifra kongetur til Newcastle. Så kampen mot Arsenal lørdag å dro hjem på tirsdag.
Bodde på Royal Station Hotell og det kan så absolutt anbefales, sentralt i byen, i forhold til stadion, ok pris og standard på rommene.

Ble meget overrasket over Newcastle som by, godt med byliv, gamle fine bygninger, et gigantisk kjøpesenter midt i byen, mye utesteder.

Skal garantert tilbake asp

krybel

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. Aug. 2011, 14:04 »
Noen som skal til Newcastle i nærmeste fremtid som gidder å kjøpe med en Newcastledrakt med hjem? Overfører seff penger i forveien...