20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sylvain Marveaux  (Lest 24653 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Sylvain Marveaux
« Svar #45 på: 18. Juni 2011, 16:24 »
Eg ser på det som eit pluss at Kenny Dalglish ønsket å hente Sylvain Marveaux til Liverpool, kan ikkje vere ein dårlig spelar da!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #46 på: 18. Juni 2011, 16:28 »
Bare ti kamper i år? :o
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #47 på: 18. Juni 2011, 16:33 »
"Meget spennende signering av Newcastle dette. Som Marseille-supporter hadde jeg håpet av Marveaux skulle velge oss etter at kontrakten løp ut med Rennes, men han ville jo hele tiden prøve seg i det han og maange andre omtegner som verdens beste liga.

Har forøvrig stor tro på at han skal bli en suksess, og er ikke like pessimistisk som en del andre her i forhold til hans skadesituasjon (En lang skadeperiode 08-09 og denne i 10-11). Har selv fulgt fransk fotball i mange år, og vet godt at ved siden av årets sesong, så har han ikke vært så mye plaget med skader som en skal ha det til. Forrige sesong (09-10) var han jo magisk for Rennes, og spilte vell nærmest alle lagets kamper. Synd at han ikke fikk debuten sin for det franske landslaget i denne perioden, men satser på at med godt spill for Newcastle, så lar den ikke vente på seg!"

Fra en som følger fransk fotball tett på VGD
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #48 på: 18. Juni 2011, 16:36 »
Den lista der regner med innbytter som Kamper tydligvis. Og ja, bare 9 kamper og 1 inhopp i år. Siste kamp 20. November 2010.
Her er henholdsvis Start - Innbytter
2010/11:    9 -  1
2009/10:  33 -  2
2008/09:    3 -  2
2007/08: 11 - 13
2006/07:   8 - 20

Første skaden (hematomet) i 08/09 sesongen, 09/10 første sesong som fast spiller, 10/11 lyskeskadet fra November.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 18. Juni 2011, 16:41 »
Artigt at Liverpool fansen sutrer, når dei kjøpte ein skada Carroll sjølv  :P For 35 ganger så mykje også  :P

Ja det lukter litt (bittert) selvbedrag om at han ikke var god nok, plutselig er for skadet, han var for grådig, spiller for astronomisk lønn i Newcastle, trengte han ikke likevel osv. osv.

Vi er jo litt sånn vi også, men vi må jo forbeholde oss retten og synest at det ser litt teit ut når andre gjør slikt.  ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 18. Juni 2011, 17:03 »
Frå nufc.com; "However former French U21 international Marveaux hasn't kicked a ball since November 2010 after suffering a groin tear which required surgery to rectify - the third operation on the thigh/groin area that he's undergone in six years. "

Ein har vel lov å vera litt skeptisk, med tanke på skadehistorikken i Nufc.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 18. Juni 2011, 17:12 »
Absolutt, men det fremstilles jo som om han har spilt 10 kamper i året på grunn av skader, noe som er et falsum.

Hvor den tredje operasjonen kommer fra vet jeg ikke, med mindre det er gjort flere operasjoner i forbindelse med samme skaden/skadeperioden. Etter det jeg kan finne så har han bare hatt to lengre (uavhengige av hverandre) avbrekk på grunn av skader i Rennes. Og begge har iallefall hatt (minimum) en operasjon hver. Den ene i Februar i år, og den andre i November 2008.

Er bekymret for all del, men synes ikke det er en voldsom risiko investeringen tatt i betraktning.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 18. Juni 2011, 17:57 »
Den lista der regner med innbytter som Kamper tydligvis. Og ja, bare 9 kamper og 1 inhopp i år. Siste kamp 20. November 2010.
Her er henholdsvis Start - Innbytter
2010/11:    9 -  1
2009/10:  33 -  2
2008/09:    3 -  2
2007/08: 11 - 13
2006/07:   8 - 20

Første skaden (hematomet) i 08/09 sesongen, 09/10 første sesong som fast spiller, 10/11 lyskeskadet fra November.

Han er jo forholdsvis ung, så jeg regner med at de 2 første sesongene hans ble han matchet forsiktig. Det er nok grunnen til at han har flere kamper som innbytter enn starter.
Når det kommer til skadene hans så er det vel som Tor Kristian Karlsen sier at eksplosive spillere sliter mye med strekkskader. Heldigvis kan slike skader unngås, ihvertfall til en viss grad, med god oppfølging på treningsarbeidet.

Uansett så synes jeg dette er et spennende og god deal. Kan man hente gode spillere på free transfer må man benytte muligheten.
Så noen var kritiske siden han ikke hadde kamper for Frankrikes A-landslag. Marveux er kun 25 år og har spilt i en middels Ligue 1 klubb. Er ikke alltid like lett å få landslagsjefens øyner da. Husk at en spiller som Florent Malouda ikke debuterte før han var godt over 24 år. Han måtte altså vekk fra Guingamp og til Lyon og Chelsea for å få tillit på landslaget. N`Zogbia er like gammel som Marveaux og har akkurat debutert på landslaget. Evra er også en spiller som måtte godt opp i 20 åra for å få greit med spilletid på landslaget.
Gjør Marveaux sine saker bra i NUFC tror jeg veien opp til landslaget vil være kort. De er i ferd å gjøre et generasjonsskifte i den franske troppen nå og Malouda kan fort være neste mann som må finne seg i å bli danket ut av yngre og bedre spillere.

Er også gledelig å se at klubben henter spillere med fart og teknikk. Det har vært et stort savn siden Souness ødela Sir Bobby Robson sitt verk. Med flere slike kjøp blir det definitivt gøyere å være NUFC supporter. Blir kansje også slutt på den defensive holdningen når vi møter gode lag. Kansje endelig en seier borte mot ManU, det er f... meg på tide snart.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 18. Juni 2011, 18:26 »
Glimrende nyhet å komme hjem til!

Vet fint lite om spilleren, men etter å ha lest litt om han her og ellers på nettet så virker det veldig lovende. Fart og teknikk offensivt er veldig etterlengtet, da jeg synes vi har vært altfor forutsigbare i spillestilen de siste årene. Med Ben Arfa, Marveaux og Jonas har vi spillere med stor fart og gode ferdigheter og som kan utgjøre det lille ekstra i kamper mot de beste lagene.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #54 på: 18. Juni 2011, 19:01 »
Ja det må jeg si.. Veldig spennendes fyr...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 18. Juni 2011, 19:15 »
Jeg håper bare det ikke blir flopp stempel den dagen han blir skada, for det blir de fleste. Forskjellen fra de fleste og de 2 ny komlingene er at vi venter bare på at de skal rakne.
Han kom, ble mett og dett var dett....

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #56 på: 18. Juni 2011, 20:27 »

Ser veldig bra ut. Vi har ikke hatt en spiller med en bra venstre fot siden Robert (regner ikke med Ben Arfa).

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 18. Juni 2011, 20:57 »
Jeg håper bare det ikke blir flopp stempel den dagen han blir skada, for det blir de fleste. Forskjellen fra de fleste og de 2 ny komlingene er at vi venter bare på at de skal rakne.

Raknar han, må opererast og er ute heile sesongen so er det slik i fotballen at ein er ein flopp. Håpar han tek PL med storm, og mi ikkje har uflaks på skadefronten i år. *bank i bordet*  :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 18. Juni 2011, 21:03 »
Ja flopp er man først den dagen man forblir skadet.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #59 på: 18. Juni 2011, 21:52 »
Artigt at Liverpool fansen sutrer, når dei kjøpte ein skada Carroll sjølv  :P For 35 ganger så mykje også  :P
Dagens kverrulering: va ikkje marveaux free transfer? og ikkje 1M£! For 35 ganger 0 er nemlig 0! Og Carroll var ikkje gratis! Ikkje ro deg vekk med sign on fee heller :D
Venter i spenning...