20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 103286 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #435 på: 31. Juli 2012, 13:57 »
Til tross for dårlig/elendig høsesong på scoringsfronten, så var han vår viktigste spiller ved siden av Cabaye på vårparten.
???

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #436 på: 31. Juli 2012, 14:09 »
Er jo selvfølgelig omvendt ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #437 på: 31. Juli 2012, 14:18 »
Med det været vi noen ganger opplever her i Norge er det ikke vanskelig å huske feil av vår og høst.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #438 på: 31. Juli 2012, 14:53 »
Til tross for dårlig/elendig høsesong på scoringsfronten, så var han vår viktigste spiller ved siden av Cabaye på vårparten.
???

Hehe, ja, omvendt selvfølgelig. Tenkte tippeligaen, jeg!! sorry

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 31. Juli 2012, 14:53 »
Med det været vi noen ganger opplever her i Norge er det ikke vanskelig å huske feil av vår og høst sommer og vinter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 17. Aug. 2012, 22:41 »

Synes dette var ganske interessant.
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 17. Aug. 2012, 23:02 »
Forklar meg mønsteret Boris, mulig jeg er dum, men greier ikke å skille det så mye.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 17. Aug. 2012, 23:07 »
Sitat
Shows were Demba received the ball post Cisse and Pre Cisse, not great bit of difference tbh.....

He's starting position may have been on the left but the whole front 3 was very fluid and Demba as a result was in central positions still very often.

Post Cisse his conversion rate fell dramatically, the reasons for this IMO were confidence dropping after missed penalty against Sunderland, his overall fitness being down after working so hard for the first half of the season and AFCON.

I genuinely believe we could play Ba on the left all season long and he would still score goals and lots of them if the front 3 were as fluid  and interchangable as last season and he didn't suffer physically and confidence wise.

Edit: Ikke skrevet av meg, BTW.
« Siste redigering: 17. Aug. 2012, 23:37 av boris. »
Nei.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #443 på: 17. Aug. 2012, 23:36 »
Må si meg litt uenig der.
Før jul var alltid Demba Ba på rett sted til rett tid og kom seg til 100 prosent sjangser som han nesten alltid scoret på. Om Ba hadde bommet på mangen 100 prosent sjangser etter jul, hadde jeg gledelig gitt Ba skylden for måltørken hans.
Kanskje jeg husker feil, men slik jeg husker det, kom Ba til svært få  100 prosent sjangser etter jul. De få sjangsene han fikk var noen headinger som gikk over og noen skudd fra distanse.
Cisse fikk etter jul rollen til Ba, mens Ba som fikk flere oppgaver bakover på banen, ikke kom seg helt frem i samme posisjon som Cisse på kontringene våre.
Jeg tipper Ba hadde passert 20 mål, om vi ikke hadde signert Cisse. For all del så var signeringen av Cisse det beste som kunne kommet i Januar og vi tjente nok flere poeng på det, men jeg tror Ba hadde gjordt en god jobb i vår, om han hadde hatt rollen til Cisse.

Det er også lett å glemme at i høst var det Obertan, Jonas og selvsagt Cabaye som skulle stå for servicen til Ba. Mens Cisse hadde Cabaye, Ba og Ben Arfa til å gjøre forarbeidet.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #444 på: 18. Aug. 2012, 00:14 »
Nå synes jeg sånne skjemaer er ganske vanskelige å lese, ettersom man må glane så jævlig nøye for å få noe ut av dem. MEN, jeg vil så si at jeg ser forskjellen på pre og post Cisse, på at Ba oftere tar imot ballen dypere i banen og ute på venstre.

Personlig mener jeg at det er tullball at Ba på død og liv skal spille i midten. Der kunne han lært litt av Raylor, Jonas og Perch, som spiller skjorta av seg uansett hvor på banen de spiller. Om Pardew mener at det er til lagets beste at Ba skal spille ving, ja da får Ba spille ving og holde kjeft.

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #445 på: 04. Sep. 2012, 18:11 »
mista lappen stakkaren, kondolerer !

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 04. Sep. 2012, 19:09 »
Haha. Ingen grunn til å kondolere når han har rast avgårde i altfor høy fart. Han har forøvrig ikke mistet lappen, men fått den inndratt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #447 på: 18. Sep. 2012, 18:02 »
siste jeg vil høre nå er syting fra Ba...

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #448 på: 18. Sep. 2012, 22:14 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 18. Sep. 2012, 23:22 »
Agenten hans prater en hel masse skit. Jeg gidder ikke bry meg en millimeter om agentsnakk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon