20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 103282 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #405 på: 03. Juni 2012, 14:33 »
Trist å se at så mange her har gullfiskhukommelse. Håper virkelig Ba blir!

Enig... Litt lett å skifte mening, fra Gud til tosk på 3 mnd... Medgangssupportere?
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 03. Juni 2012, 14:36 »
Jeg tror nok du har misforstått betydningen av ordet "medgangssupporter", gitt.
Nei.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #407 på: 03. Juni 2012, 14:47 »
Men om du legger godviljen til, så skjønner du helt sikkert hva han mener likevel...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 03. Juni 2012, 16:07 »
Trenger ikke gjøre annet enn å se oppsummeringsfilmer av sesongen vår på youtube om en trenger en bekreftelse på hvorfor Ba bør bli.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #409 på: 03. Juni 2012, 16:19 »
Men om du legger godviljen til, så skjønner du helt sikkert hva han mener likevel...

Brukte medgangssupporter for å provosere ja...:)! Mange som lovpriste Ba rundt juletider, vil ha han ut nå -> samme spiller! Han er blitt bedre passet på, Papiss får briljere - vil ha begge + en til for å rullere på mtp mange kamper! Men Ba er god!!!

"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 03. Juni 2012, 21:42 »
Vil Ba eller Cisse "godta" å sitte på benken? Det er spørsmålet vi må spørre oss håper jeg.

Jeg tror ikke Ba og Cisse dessverre vil fungere i en 4-4-2 noe som jeg forøvrig håper vi holder oss langt borte fra i all tid fremover. Om vi mot all formodning skulle spille 4-4-2 bør vi få inn en partner til Cisse som passer bedre eventuelt.

Ba + Cisse på topp slår ikke gnister i en 4-4-2, det er de rett og slett for "like" til å kunne spille i sammen.

Det finnes også en del bedre alternativer til Ba i en 4-2-3-1 eller en 4-3-3 noe som jeg forøvrig ikke tror Ba vil spille i heller.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 03. Juni 2012, 22:41 »
Ekstremt viktig det du påpeker der snkz. Og det gjelder ikke bare for våre senegalesiske perler. Virker som mange tror at vi bare kan hente inn bedre spillere og så henvise de nåværende til benken. Guthrie har vist det ikke er fullt så enkelt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 05. Juni 2012, 09:04 »
Jeg syns det er litt tidlig å gi opp at Ba og Cisse kan fungere sammen i en 4-4-2 formasjon på nåværende tidspunkt. Uten at jeg har satt opp en statistikk på det, så samlet vi jo ganske mange poeng med de to senegalesrne på topp i andre halvdel av sesongen. Jeg er klar over at Demba #1 slet med å score, men han har vært veldig nære flere ganger og har bidratt til mange mål selv om han ikke har vært sist på dem.

De fleste, alle(?), storscorere opplever jo måltørke fra tid til annen...

En liten avsporing, men Demba-relatert. Jeg legger merke til at de fleste av spillerne våre snakker om hvor godt de trives i klubben vår nå, og det må være et godt tegn (Colo med lønnsreduksjon, Tioté sier han vil være i Newcastle, og nå Ba det samme). Mange var jo redde for hva det ville gjøre med klubben at alle "stjernene" (Carroll. Nolan, José Enrique og Barton) stakk ifjor, men det ser ut til at samholdet i gruppa (evt den nye gruppa) holder bra allikevel.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #413 på: 14. Juni 2012, 16:21 »
Rykter om Demba ba nå, ikke bra!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #414 på: 14. Juni 2012, 18:30 »
Hvis han velger å dra til galatasaray framfor å bli hos oss, så skal han bare dra...
sunt pueri pueri puerilia tractant

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 15. Juni 2012, 21:50 »

Intervju.

Edit til:
« Siste redigering: 15. Juni 2012, 21:58 av boris. »
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 12. Juli 2012, 08:42 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-demba-ba-showdown-talks-1139862

Er det bare meg som ikke håper vi får se mer 4-4-2 med Ba og Cisse på topp til neste år?

Hvor skal vi bruke Ba eventuelt Cisse om de begge må starte og ikke godtar å rotere?

Cisse virker også som en spiller som liker å ha hele "fronten" for seg selv og dette gjør han enda bedre.

Jeg synes i hvert fall det er galskap å skulle bli "tvunget" til å spille en spiller i midten ellers forlater han oss, når jeg i hvert fall personlig synes Cisse er den beste midtspissen vi har og formasjonen vi spilte til tider fikk frem det beste i både Cabaye, Cisse, Ben Arfa og til og med fant en liten plass til Jonas i som han gjorde det bra i!
« Siste redigering: 12. Juli 2012, 08:52 av snkz »

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 12. Juli 2012, 09:02 »
4-4-2 er bare en oppstilling, ikke en spillestil. Kan hende at Pardew har planer for hvordan en 4-4-2-oppstilling best kan utnyttes med begge senegaleserne på topp. Har et håp om at Ba og Cisse skal danne et radarpar på topp og bøtte innpå. Det er jo utvilsomt en fryktinngytende duo på papiret, som alle midtstoppere vil ha mareritt om.

442:
                        Krul
Debuchy  -  Colo  -  STaylor  -  Santon
                               Tiote
Ben Arfa                                Marveaux
                 Cabaye

Cisse - Ba

4231:
                        Krul
                  Tiote  -  Jonas
Ben Arfa         Cabaye             Marveaux
                         Cisse
« Siste redigering: 12. Juli 2012, 12:34 av MLerbakk »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 12. Juli 2012, 09:05 »
4-4-2 er bare en oppstilling, ikke en spillestil. Kan hende at Pardew har planer for hvordan en 4-4-2-oppstilling best kan utnyttes med begge senegaleserne på topp. Har et håp om at Ba og Cisse skal danne et radarpar på topp og bøtte innpå. Det er jo utvilsomt en fryktinngytende duo på papiret, som alle midtstoppere vil ha mareritt om.

442:
                        Krul
                               Tiote
                 Cabaye

Cisse - Ba

Som jeg nevnte i min forrige post.

Cisse virker mye bedre/lekende og komfortabel i en rolle hvor han har hele fronten alene. Hver gang han spilte der sammen med Ba, virket det som om han var i "tøyler" og fikk ikke ut sitt fulle potensiale.

Likewise med Ba.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 12. Juli 2012, 12:13 »

442:
                        Krul
                               Tiote
                 Cabaye

Cisse - Ba

4231:
                        Krul
                  Tiote  -  Jonas
Ben Arfa                                 Marveaux