20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Yohan Cabaye  (Lest 111391 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Yohan Cabaye
« Svar #465 på: 29. Aug. 2013, 16:26 »
Ganske håpløst å sammenligne Mata med Cabaye, og om Mata skulle ende opp der så har det nok lite å si for Cabaye sin del, da de ikke er i samme posisjon engang. Flamini overgangen derimot..

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 29. Aug. 2013, 17:11 »
Rart at Chelsea selger Mata, han har vært fantastisk dei to siste sesongene. Men for all del, ny mann inn på managersiden med sterke meininger. Om Arsenal får Mata, så er det eit meget bra kjøp, men dei mangler forsatt ein spiss til å score.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 29. Aug. 2013, 17:30 »
Giroud har da starta sesongen bra, og jeg tror han kommer til å fortsette veldig bra. Men jeg tviler på at Mata selges. Vi snakker tross alt om fjorårets beste spiller i PL.
Nei.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #468 på: 29. Aug. 2013, 17:52 »
En jævlig uheldig situasjon dette her. Selv om oppførselen til cabaye ikke kan unnskyldes, må jeg likevel si at jeg forstår hans frustrasjon, at han vil vekk og at det er vanskelig å ha hodet på rett plass. Graden av hvor stort sviket er, er avhengig av hvor mye han har prøvd, og det er for meg umulig å bedømme.
Men dersom det viser seg at han blir værende, mener jeg at det beste er å gi han en ny sjanse. Men dersom han ikke griper den med begge hender, da får han bare gå ned på juniorlaget. Men er helt klart mest sugen på å gi han en ny sjanse.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 30. Aug. 2013, 10:42 »
Ganske håpløst å sammenligne Mata med Cabaye, og om Mata skulle ende opp der så har det nok lite å si for Cabaye sin del, da de ikke er i samme posisjon engang. Flamini overgangen derimot..

Ja, de er relativt ulike de to, men samtidig føler jeg at Cabaye alltid har kommet best til sin rett når han har fått ha en mer offansiv rolle i Newcastle og ikke blitt ilagt et like stort deffansivt ansvar. Og det er veldig mye den samme rollen som Mata har hatt i Chelsea. Og Arsenal har jo allerede en av ligaens beste midtbaneslitere i Wilshere, og har i tillegg forsterket med å hente tilbake Flamini, og kunne dermed gitt Cabaye en "Mata-rolle" i laget.  Hvis du ser hvor jeg vil hen...

Uansett så er det vel tvilsomt om Chelsea slipper Mata denne høsten, men han har fått overraskende lite spilletid til nå under Ze Special One eller Ze Only One som han også har titulert seg.

Og uansett så ser det jo nå ut til at både Newcastle og Cabaye blir sittende i en kinkig situasjon, Cabaye kontraktfestet til en klubb han har prøvd å presse seg igjennom en overgang bort ifra og Newcastle med en spiller hvis motivasjon kan stilles spørsmålstegn ved. IKKE en optimal situajon. Vi får bare håpe at den situasjonen blir løst best mulig. Newcastle trenger en Cabaye i form, og han er nødt til å prestere for å vekke interesse fra større klubber, og ikke minst få være med til VM neste sommer.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #470 på: 30. Aug. 2013, 11:20 »
En jævlig uheldig situasjon dette her. Selv om oppførselen til cabaye ikke kan unnskyldes, må jeg likevel si at jeg forstår hans frustrasjon, at han vil vekk og at det er vanskelig å ha hodet på rett plass. Graden av hvor stort sviket er, er avhengig av hvor mye han har prøvd, og det er for meg umulig å bedømme.
Men dersom det viser seg at han blir værende, mener jeg at det beste er å gi han en ny sjanse. Men dersom han ikke griper den med begge hender, da får han bare gå ned på juniorlaget. Men er helt klart mest sugen på å gi han en ny sjanse.
Så hvis jeg får nyss om at det kanskje er en ledig jobb i et annet firma, så kan jeg bare holde meg hjemme fra jobb fordi hodet mitt ikke er på rett plass? Jeez, dette er for faen meg godt betalte PROFESJONELLE fotballspillere vi snakker om. Transferprat vil det alltid være, men man kan da for faen kreve lojalitet til den dagen de drar!

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #471 på: 30. Aug. 2013, 13:30 »
Så hvis jeg får nyss om at det kanskje er en ledig jobb i et annet firma, så kan jeg bare holde meg hjemme fra jobb fordi hodet mitt ikke er på rett plass? Jeez, dette er for faen meg godt betalte PROFESJONELLE fotballspillere vi snakker om. Transferprat vil det alltid være, men man kan da for faen kreve lojalitet til den dagen de drar!

visst du jobber på en shell stasjon og statoil kommer et tilbud til deg om fast jobb på rigg så kan det være at du gir litt faen i å snu pølsene når du skal,når du vet at du har et sånn tilbud ventende på deg.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 30. Aug. 2013, 13:49 »
visst du jobber på en shell stasjon og statoil kommer et tilbud til deg om fast jobb på rigg så kan det være at du gir litt faen i å snu pølsene når du skal,når du vet at du har et sånn tilbud ventende på deg.

Godt eksempel... ::) No forstår eg kvifor fotballspelara sutrar og streikar for å få vilja si! :P Og lønningane dei har er vel det same som ein som står og snur pølser på Statoil.
« Siste redigering: 30. Aug. 2013, 13:55 av lgrinde »

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #473 på: 30. Aug. 2013, 14:16 »
Hvordan VET vi egentlig at Cabaye har nektet å spille?
Jeg mener, dagens ledelse kan man ikke stole på eller ha tillitt til. Det som kommer derfra tror jeg aldri på før det kan bevises på en eller annen måte.

Denne klubben er are business for Ashley. Det kan godt tenke seg at Cabaye fikk beskjed om å legge seg på sofaen med bobleplast rundt beina, for å være sikre på at gullklumpen ikke ble skadet og kunne selges. Det gjaldt bare å presse opp prisen først. En skadet Cabaye hadde da kosted Ashley enorme summer.
Før kampen mot shitty fikk vi beskjed om, fra Pardew, om at han "head was turned" og at Cabaye kan ha blitt ufokusert. Det er vel ikke det samme som å "nekte å spille"?

Jeg tror ikke noe på ledelsens/Pardews story. Alle fakta er ikke på bordet....

Twitter: @Matserazzi

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #474 på: 30. Aug. 2013, 15:18 »
Godt poeng Simba. Lett å gjere seg opp ei meining uten fakta på bordet. Cabaye slår meg som ein veldig ok fyr (veit jo eigentleg ikkje det heller). Håper han speler for oss også om 3 dagar og 8 timar, og viser seg som den ledaren med hjerte for klubben som han var...!

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #475 på: 30. Aug. 2013, 15:35 »

Min sammenlikning var kanskje ikke verdens beste, men din var verdens dårligste.

Vi kan spekulere så mye vil. Det er sant. Men hvis klubben har sagt at Cabaye ikke får starte og deretter sagt til media at han valgte det selv, da hadde jeg dratt fra klubben sjæl. Om jeg het Yohan.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #476 på: 01. Sep. 2013, 12:12 »
Om Cabaye er i klubben om litt over ett døgn, så skal vi være ganke happy alle sammen. For han er en klassespiller, som vi trenger for å komme oss oppover tabellen i år. Enkelt og greit.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #477 på: 01. Sep. 2013, 20:25 »
Om Cabaye er i klubben om litt over ett døgn, så skal vi være ganke happy alle sammen. For han er en klassespiller, som vi trenger for å komme oss oppover tabellen i år. Enkelt og greit.

JA helt enig, men det er bare å begynne å lete etter en spiller som kan ta plassen hans i januar, for han virker ikke happy om dagen!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #478 på: 01. Sep. 2013, 22:51 »

Ser for meg at Gunners innfører 2-4 ordning for å tiltrekke seg spillere ;)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #479 på: 01. Sep. 2013, 22:54 »
Hvordan VET vi egentlig at Cabaye har nektet å spille?
Jeg mener, dagens ledelse kan man ikke stole på eller ha tillitt til. Det som kommer derfra tror jeg aldri på før det kan bevises på en eller annen måte.

Denne klubben er are business for Ashley. Det kan godt tenke seg at Cabaye fikk beskjed om å legge seg på sofaen med bobleplast rundt beina, for å være sikre på at gullklumpen ikke ble skadet og kunne selges. Det gjaldt bare å presse opp prisen først. En skadet Cabaye hadde da kosted Ashley enorme summer.
Før kampen mot shitty fikk vi beskjed om, fra Pardew, om at han "head was turned" og at Cabaye kan ha blitt ufokusert. Det er vel ikke det samme som å "nekte å spille"?

Jeg tror ikke noe på ledelsens/Pardews story. Alle fakta er ikke på bordet....

Enig i at det er vanskelig, men husk at "his head was turned" kan være en diplomatisk måte å si det på, sånn at AP kunne holde dørene åpne enten det ble slik eller slik. Jeg har inntrykk av at akkurat dette er noe Pardew kan. Slik sett passer han bedre som HR manager enn fotball manager