20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Yohan Cabaye  (Lest 111653 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Yohan Cabaye
« Svar #450 på: 10. Aug. 2013, 19:49 »
Og eg gjekk fem på :-[

TommyWee

• Gjest
« Svar #451 på: 10. Aug. 2013, 20:04 »
Problemet er jo at han ikke får ballen der han bør få den, og må selv ned til midtstopperne for å hente ballen. Ikke får han være offensiv heller for som nevnt over så er det hoofball over hodet hans opp til Cisse hele tiden. Får aldri spille på styrkene sine, og da blir man selvfølgelig grinete med en slik manager i stolen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 10. Aug. 2013, 20:10 »
Og når Cabaye ikke får blitt med opover ender det opp med at Tiote må høyere opp på banen, noe som virkelig ikke funker. Om det skal spilles sånn burde åpenbart Tiote byttes ut med Anita, noe som gjør at Cabaye vil ha et alternativ mer når han har ballen dypt. I fjor var det A) lang ball opp til Cisse, eller B) en ball til Ben Arfa og forvente at han gjør noe magisk på egenhånd.

Jeg skjønner godt at Cabaye blit lei det tullet her. Ligger han dypt burde han få alternativer (og Tiote burde være byttet ut med Anita, eller Marveaux, med Sissoko i Tiote-rollen), og når Newcastle ikke greier det så burde han ikke spilles dypt i det heletatt, men i en mer offensiv rolle.

Om jeg blir brukt i en rolle på jobben min over lengre tid som overhodet ikke funker, blir jeg jammen meg lei etterhvert jeg og.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #453 på: 10. Aug. 2013, 20:23 »
Synes jeg veldig ofte ser tegn til at Cabaye senker seg langt ned for å møte ball, noe jeg mener er veldig positivt. Ser ut som om han trives i den defensive rollen, og det er der jeg mener han er best. diktere spillet bakfra.
Veldig ofte i dagens fotball ser man ofte i etablert spill, at backene går høyt på begge sider, midtstopperen ligger med stort rom mellom seg, og en midtbanespiller slipper seg ned "mellom" dem for å danne en trekant-formasjon. Når vi har så gode offensive backer, er det en god måte å utnytte styrkene våre på. Jeg liker faktisk det poenget at det er nettopp Cabaye og ikke Tiote som slipper seg ned, da Cab er en laaaaaangt bedre spiller med ballen.

Men, og her er jeg enig Boris, Tiote passer da ikke inn i den måten å spille på. Tiote burde brukes mot antatt bedre lag, plukke opp de offensive playmakerne til motstanderne. Dermed tror jeg vi hadde vært best tjent med å bruke Anita spesielt, men også Sissoko kunne gjort det bra, ved siden av Cabaye hvis vi skal spille slik i visse kamper.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 10. Aug. 2013, 20:28 »
Nettopp, og når da Tiote silles burde ikke Cabaye ligge så dypt. Da bude de finne på noe annet.

Selv foretrekker jeg Cabaye høyere på banen, hvor han kan spre baller til høyre, venstre og bak/igjennom forsvarslinjen. HNGH!!! Dette er også en rolle Anita har bevist at han mest sannsynelig kan ta, noe som gjør at laget har en del alternativer.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #455 på: 10. Aug. 2013, 20:38 »
Uenig ang hvor høyt Cabaye burde ligge, men det blir på en måte en smakssak.

Men Tiote synes jeg er så begrenset, at hvis vi skal spille god og hurtig fotball, så hemmer han laget en del i oppbyggningsfasen. Da foretrekker jeg heller Anita.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TommyWee

• Gjest
« Svar #456 på: 10. Aug. 2013, 20:40 »
Cabaye bør spille der han gjorde i 11/12-sesongen, nemlig høyere på banen.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #457 på: 27. Aug. 2013, 12:21 »
Cabaye har utvilsomt mistet stjernen i min bok. Å nekte å spille fotball for å tvinge fram en overgang er uproft, barnslig og illojalt. Kom deg vekk. Good riddance.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 27. Aug. 2013, 13:06 »
    Yohan Cabaye given France warning

France national team coach Didier Deschamps has warned players such as Newcastle United's Yohan Cabaye and Paris Saint-Germain defender Mamadou Sakho they will not play for their country if they do not feature for their clubs.

Deschamps will name his squad on Thursday for Les Bleus' upcoming 2014 World Cup qualifiers against Georgia and Belarus, though told RMC neither Cabaye, 27, nor Sakho, 23, can expect to be included having not played a single minute of competitive action for their clubs this season.

"If you don't play for three weeks, how can you be in shape to play an international? It's impossible," Deschamps said.

Though L'Equipe on Tuesday contradicted reports Cabaye had gone on strike in the wake of interest from Arsenal, claiming instead the midfielder had missed Newcastle's opening two Premier League matches with the agreement of manager Alan Pardew, it also stated PSG were to reignite their pursuit of the former Lille man, whom the Magpies have valued at £20 million.

PSG, meanwhile, remain waiting for an offer for Sakho, who has declared his intention to quit the club with a year left on his current contract after struggling to dislodge Alex as the preferred partner of Thiago Silva in central defence last season, and seeing competition for places increase with the arrival of Marquinhos this summer.

Liverpool and AC Milan are both reportedly interested in acquiring the powerfully-built Paris-born defender, but Deschamps warned both Sakho and others seeking a move they should choose their next step carefully if they want to enhance their chances at international level.

"There was a time when I took Mamadou Sakho when he was playing one match in two or three. Since the Champions Trophy, he's not got onto the pitch. He's fully aware that he can't hope to be called up for France," he said.

"I don't ask them anything. They're free to pursue their careers. But they know very well, and it's the same for everyone, you need a minimum of playing time. In certain clubs, there's competition. But you have to have minutes on the pitch, start games, to be able to hope to play for France."

http://espnfc.com/news/story/_/id/1535105/arsenal-target-yohan-cabaye-given-world-cup-warning-france-coach-didier-deschamps?cc=4716
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 29. Aug. 2013, 14:36 »
Get French Football ‏@GFN_France 36s
Didier Deschamps: 'Yohan Cabaye has not been playing football recently. He is not playing so I did not pick him.' #EDF #NUFC #AFC
Expand

Get French Football ‏@GFN_France 5m
Didier Deschamps: 'Players that make choices like that for the good or bad, their situation in the national team is compromised.' #Cabaye
Expand
Nei.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #460 på: 29. Aug. 2013, 15:00 »
George Caulkin ‏@CaulkinTheTimes 2m

Pardew: "what I have said to YC is I expect him to play this weekend." Is he receptive? "I think so but we'll have to wait & see." #Nufc
George Caulkin ‏@CaulkinTheTimes 1m

Pardew: "I hope I can keep all my players. You don't want to lose world class players like YC and we will hopefully add one or two." #Nufc¨

SSN Pards "Cabaye is ready to play again"

@SkySportsNews Alan Pardew expects Yohan Cabaye to return to Newcastle team for Saturday's game against Fulham #SSN
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #461 på: 29. Aug. 2013, 15:04 »
Hvis han blir værende håper jeg han skjønner at han dreti noe så voldsomt i eget reir. Han har en lang vei å gå for å vinne over min tillit igjen hvertfall.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 29. Aug. 2013, 16:00 »
A'nal har henta Flamini også nå. Komisk dersom han slukøra må innse at det inte blir nått.
Men ja - krever en rekke kamper der han viser passion og anger over det idiotiske han har gjort.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 29. Aug. 2013, 16:15 »
Rykter om at Juan Matas agent var "Arsenals gjest" under CL kvalliken mot Fenerbache (sikkert skrivefeil) på tirsdag. En spiller som går Cabaye en høy gang, og deffinetivt kroken på døra for Cabaye på Emirates hvis Arsenal lykkes med å lure Mata vekk fra brua.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 29. Aug. 2013, 16:25 »
Matas agent var visstnok gjest på Santiago Bernabeu bare noen dager tidligere også, så vil nok ikke legge for mye i det...

Villas-Boas har vel også uttrykt sin interesse for Mata i dag, men sier at Chelsea ikke vil selge til en tittelutfordrer. Så da kan vel også Arsenal utelukkes.