20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Yohan Cabaye  (Lest 111468 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Yohan Cabaye
« Svar #330 på: 15. Mars 2012, 17:40 »
Men det blir nok lettere for Cabaye når Cisse blir ordentlig kjent med ligaen og ikke minst laget. Cabaye er jo i stand til å slå de fenomenale pasningene igjennom til Cisse som elsker å løpe i bakrom, men da må han også bli brukt. Synes generelt at midtbanen våres blir for lite brukt. Alt for mye langt som bare går over midtbanen vår. Burde helt klart inkluderes mer i spillet.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 15. Mars 2012, 21:57 »
Sitat fra: boris.
til Cisse som elsker å løpe i bakrom
Gjør han egentlig det? Ja, han har fart, men i mine øyne - dog har jeg ikke sett så veldig mye av han, annet enn de få kampene for Newcastle - er han først og fremst en målscorer. En spiller som finner rom, er mesterlig til å bevege seg riktig, og som alltid er på rett plass til rett tid. Men han virker ikke som den typiske "løpe i bakrom-spissen".

Når det er sagt, så er jeg enig i at Cabaye og den sentrale midtbanen generelt blir litt for lite brukt for tiden. Vi var mye flinkere til å involvere han tidlig i sesongen, når vi hadde den fantastiske resultatrekken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 15. Mars 2012, 22:04 »
Det er det inntrykket jeg har fått i allefall, men det kan selvfølgelig hende jeg tar feil her.

Når det er sagt, så er jeg enig i at Cabaye og den sentrale midtbanen generelt blir litt for lite brukt for tiden. Vi var mye flinkere til å involvere han tidlig i sesongen, når vi hadde den fantastiske resultatrekken.

Jepp, og tidlig i sesongen spilte langt finere og mer underholdende fotball også.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 15. Mars 2012, 22:07 »
Egentlig ganske enig der Jokke. Cisse er nok heller ikke noen fantastisk mann i det oppbyggende spillet heller. Tror lett han kan være litt frustrerende å se på ofte - men han kommer sikkert til å snike til seg mange mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 15. Mars 2012, 22:23 »
I fare for å pådra meg alle mulige guders vrede her nå, så vil jeg dra en veldig forsiktig sammenligning til den Michael Owen vi hadde i 07/08-sesongen (i særdeleshet i Keegans periode), som var fantastisk til å finne åpninger og benytte seg av dem, selv om han ikke hadde farten sin i behold lenger. Nå har jo Cisse fart, og er mye fittere enn Owen, men måten han beveger seg på i feltet og lukter scoringssjanser er mye det samme som kjennetegnet Owen, og som på sett og vis fremdeles kjennetegner den skitne rotta.

Altså, Cissé er en veldig intelligent spiller, som alltid lukter målsjanser, og som alltid er på rett plass til rett tid. Men ikke noen Bellamy-type, som løper til han stuper, og enda litt mer etter det.

Basert på det jeg hørte og leste av folk som følger tysk fotball (deriblant Fjøra) og basert på det jeg har sett av han i Newcastle-drakt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 15. Mars 2012, 22:28 »
Altså - ja, jeg vurderte dra akkurat samme sammenligning. En slags mellomting mellom Bent og Owen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 09. April 2012, 18:54 »
Cabaye med 3 assist på de 2 siste matchene :)
Same old Shearer, always scoring!

Simmi

• Gjest
« Svar #337 på: 09. April 2012, 18:55 »
Kampen i dag viser at Cabaye ikke bør ha noe særlig stort defensivt ansvar... Rufsete bakover.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 14. April 2012, 00:51 »
http://nothingbutnewcastle.com/2012/04/blogs/video-cabaye-takes-the-mickey-out-of-gutierrez

Hahaha! :wub:

"Who's always spending too long in front of the mirror in the dressingroom, doing their hair and stuff?"

Cabaye: "Jonas. Too long, but he's still so ugly."

:lol:
« Siste redigering: 14. April 2012, 00:55 av Eriksen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 14. April 2012, 00:58 »
Hahaha! Faen så bra. Overrasket over hvor godt han både forstår og snakker engelsk nå.
Nei.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #340 på: 16. April 2012, 01:26 »
Hahaha! Faen så bra. Overrasket over hvor godt han både forstår og snakker engelsk nå.

:smitten:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 16. April 2012, 18:03 »
http://www.shieldsgazette.com/newcastle-focus-now-on-champions-league-says-cabaye-1-4452057

Newcastle focus now on Champions League, says Cabaye

Herlig å lese!

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #342 på: 18. April 2012, 10:49 »
Eden Hazard. Belgieren er ønsket av flere toppklubber i England. Newcastles Yohan Cabaye har nå bedt 21-åringen om å avslå tilbud fra Tottenham og heller slutte seg til Arsenal hvis han får muligheten. Newcastle-spilleren begrunner dette med at det er usikkert hvem som er Spurs-manager neste sesong.

Winning isn't everything, it's the only thing!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 18. April 2012, 11:11 »
Taktisk av Yohan! Mye større sjanse for å vippe Spurs ned fra CL-plass enn Arsenal tror jeg  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 18. April 2012, 16:27 »
http://www.themag.co.uk/the-mag-wire/yohan-cabaye-taking-newcastle-united-to-vietnam/?

Fader - nå ser jeg faktisk at der er asiatisk blod i gutten! Bestemora er vietnamesisk - og uten at jeg har tenkt over det før - du ser trekk av det. Totalt meningsløst - men siden hans utseende er en av hans egenskaper uansett så!