20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Yohan Cabaye  (Lest 111570 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Yohan Cabaye
« Svar #315 på: 26. Feb. 2012, 21:03 »
Jeg ser poenget - men syns du er ekstrem i synet da. Når vi spiller 4-4-2 er det nødvendig at begge i den sentrale duoen også evner jobbe defensivt. Slik jeg ser det fungerer Cabaye bra som en slags allround-midfielder fordi han har slik work-rate og er slik en terrier - i tillegg til at han åpenbart kan strø vakre pasninger rundt seg.
Dog syns jeg tanken på å spille to dype midtbanespillere og Cabaye i en rolle høyere opp i banen er fin. 4-2-3-1 kunne etterhvert blitt spennende syns jeg. Med dagens stall noe slikt:
       Guthrie-Tiote
Ben Arfa-Cabaye-Ba
                Cisse
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #316 på: 26. Feb. 2012, 22:10 »
Jeg ser poenget - men syns du er ekstrem i synet da. Når vi spiller 4-4-2 er det nødvendig at begge i den sentrale duoen også evner jobbe defensivt. Slik jeg ser det fungerer Cabaye bra som en slags allround-midfielder fordi han har slik work-rate og er slik en terrier - i tillegg til at han åpenbart kan strø vakre pasninger rundt seg. Dog syns jeg tanken på å spille to dype midtbanespillere og Cabaye i en rolle høyere opp i banen er fin. 4-2-3-1 kunne etterhvert blitt spennende syns jeg. Med dagens stall noe slikt:
       Guthrie-Tiote
Ben Arfa-Cabaye-Ba
                Cisse

Er det virkelig nødvendig med to defensive midtbanespillere i tillegg til to defensive vinger?
Høres ikke akkurat brazil 1970 ut... og det er det ikke heller.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 26. Feb. 2012, 22:13 »
Han er jo ikke defensiv midtbanespiller - men han gjør en særs viktig defensiv jobb. Han er jo faktisk den spilleren som har skapt oss flest sjanser sålangt denne sesongen - og gjør jo da en grei jobb offensivt da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #318 på: 26. Feb. 2012, 22:19 »
Det er ikke det jeg sier. Men Pardew virker besatt av å bruke han som det. Cabaye hadde gjort en god jobb hvorsomhelst på banen, han er den type spiller. 

Når det er sagt tror jeg det ligger mye uforløst potensiale i han om vi bruker han litt annerledes. Gi han færre defensive plikter. Deploy han høyere opp på banen. Gi han friere tøyler. Kort sagt - gi han litt overskudd til å bruke evnene sine kreativt og offensivt. Ingen orker å finne på det geniale mellom intervall 50-metersløp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 26. Feb. 2012, 22:55 »
I 4-4-2 er man avhengig av at begge sentrale jobber begge veier, og slik er det også hos oss. Det er da åpenbart at Cabaye er mer involvert offensivt, mens Tioté tar mer defensivt ansvar. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du babler om her.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #320 på: 26. Feb. 2012, 22:57 »
I 4-4-2 er man avhengig av at begge sentrale jobber begge veier, og slik er det også hos oss. Det er da åpenbart at Cabaye er mer involvert offensivt, mens Tioté tar mer defensivt ansvar. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du babler om her.

Jeg babler om at de begge ligger for dypt og ikke i tilstrekkelig grad linker opp med spissene og tilbyr en natulig pasningsvei - avstanden er for lang opp.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 15. Mars 2012, 12:53 »
Ein av dei mest oppskrytte spelarane i PL? Det var kanskje hardt sagt, men etter Scumskampen har han vore veldig dårleg. Og før "alle" som gir Pardew skulda for dette kjem so vil eg sei meg ueinig i at dette kunn går på taktikken vår. Cabaye hadde trengt ein tur på benken...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 15. Mars 2012, 13:33 »
Cabaye hadde trengt ein tur på benken...

Det kan godt hende, men han hadde også trengt en tur lenger opp på banen. Cabaye blir enkelt og greit trukket ned for dypt. Jeg vil se han som i 09-10 sesongen hvor han lå høyere på banen og både scorte og leverte assists som bare det. Leverte også rundt seg med drøye krempasninger fra en annen verden.
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 15. Mars 2012, 13:47 »
Nettopp, Boris! Er ikke uten grunn at Cabaye har fast plass på det franske landslaget... Pardew har gitt Cabaye for mange defensive oppgaver. Han er ikke en typisk box-to-boxspiller. Hadde han derimot fått en friere rolle offensivt ville han sett mye bedre ut, og levert en rekke assist og mål. Det er ihvertfall min påstand.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 15. Mars 2012, 14:12 »
Cabaye hadde trengt ein tur på benken...

Det kan godt hende, men han hadde også trengt en tur lenger opp på banen. Cabaye blir enkelt og greit trukket ned for dypt. Jeg vil se han som i 09-10 sesongen hvor han lå høyere på banen og både scorte og leverte assists som bare det. Leverte også rundt seg med drøye krempasninger fra en annen verden.

Som i Frankrike? Eg har ikkje sett han frå den tida so det kan eg ikkje sei noko om. Han har likevel vore veldig svak dei siste 8-9 kampane. I likheit med store delar av laget. Tykkjer likevel me skal kunne forvente meir av han. Er me gode nok til at han kan ha den rollen? Skal både HBA og Cabaye liggja so høgt i lag med Ba og Cisse?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 15. Mars 2012, 14:32 »
Er me gode nok til at han kan ha den rollen?

Det vet jeg ikke, men med han høyere på banen ville han fått en langt enklere jobb med å fore spissene våre. Cisse elsker og gå på løp, og Cabaye er uten tvil i stand til å slå de pasningene som Cisse trenger og elsker. Men det blir vansklig når han ligger latterlig dypt på banen. Men jeg mener han brukes feil uansett. Å bruke Cabaye så dypt på banen er (nesten) sammenlignbart med å bruke Tiote som en offensiv midtbanespiller, eller å bruke Løvenkrands i rollen som Shola pleier å ha.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 15. Mars 2012, 14:54 »
Eg er heilt einig. Eg meinar at han likevel har vist ein dårleg form i det siste. Me har på ein måte ingen som står fram når andre sviktar. Alle er like svake for tida tykkjer eg. Hadde vore moro sett at nokre hadde drege lasset når spelara som Ba ikkje skårar og forsvaret har sluppe inn mykje mål. Då hadde eg likt sett Cabaye står fram meir enn det han har gjort i dei siste 10 kampane, men som sagt einig i at han verte for defansivt brukt. Om dette kunn er Pardew sin feil eller ein kombinasjon av at Cabaye er svak for tida, det veit eg ikkje.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 15. Mars 2012, 16:33 »
Har jo den muligheten å kjøre Tiote og Guthrie som mer holdende spillere, og la Benny, Cabaye og Jonas ligge litt lenger opp i banen. Ba kan jo også spille i en slags venstrevingrolle. Ting går jo ikke på skinner uansett - så kunne jo vært spennende å prøve.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 15. Mars 2012, 17:10 »
Mulig det er noko gale med meg, men eg synes ikkje Cabaye nokon gong har vore så fantastisk for oss. Alle i media snakkar om at han har vore så vannvittig god, eg synes han har vore solid stort sett med unntak av dei siste kampane der han har vore direkte svak, men å ingen måte hovedgrunnen til den gode sesongen vi har hatt.

Trur nok dette henger en god del sammen med spelestil, føler han ofte blir veldig anonym og blir springande i mellom, spelestilen vår passar ikkje med dette. Han jobbar hardt men rekk sjelden fram i tide.

Eg trur Cabaye har mykje å gå på endå, og kanskje neste sesong blir det store gjennombruddet i mine auge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 15. Mars 2012, 17:27 »
Jeg føler Cabaye er den usynlige hjernen bak angrepsspillet vårt.
Veldig ofte tredje eller fjerde sist på ballen, og det er det ingen som legger merke til. Han er den som ofte initierer angrepene våre, men det vises ikke på TV-reprisene. Det ser man ikke før man ser ordentlig etter. Det tenker man ikke over der og da, i kampens hete.

Han har hatt noen meget svake kamper i det siste, især mot Arsenal, da var han direkte dårlig.
Men jeg har sett en ekstremt hardtarbeidende og oppofrende midtbanespiller med et overblikk og en pasningsfot som er nært genialt, og som jeg ikke kan huske å ha sett i Newcastle siden Gary Speed og Rob Lees eldre dager, og som i mine øyne er bedre enn herrene Speed og Lee på akkurat det punktet.

Jeg synes Cabaye som DM passer oss utmerket. Men vi har opptil flere spillere i laget som overhodet ikke er på det nivået Ben Arfa og Cabaye er på spillemessig. Ba og Cissé er nok godt i stand til å henge med på de to franskmennenes tanker og spill, men Obertan er det overhodet ikke. Jonas er det ikke. Williamson er det ikke. Santon er det kanskje. Simpson er det overhodet ikke. Shola er det defnitivt ikke, bare mot Sunderland.

Men ja, Cabaye har ennå mye å gå på. Det er jeg helt enig i. Neste år KAN han, med enda bedre medspillere, bli vår Vieira.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon