20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Yohan Cabaye  (Lest 111355 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Yohan Cabaye
« Svar #135 på: 17. Juni 2011, 13:10 »
7 er for meg playmaker, om han spiller ving eller sentralt er sekundært. Men føler en 7'er er mer sentral kanskje ja.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 17. Juni 2011, 13:20 »
Hadde det vært navn og nummer på Newcastle drakta mi fra 90-tallet med Brown Ale reklame på, fra FØR Shearer kom, så hadde det vært nr.7. Og den spilleren spilte sentralt! Og står altså fortsatt meget høyt i kurs hos undertegnede!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 17. Juni 2011, 13:26 »
Ofte er nummer 7 spiss. Gjerne små tekniske spisser med fart. Eks. Raul, Pato, Saviola, David Villa. I England er 7 midtbanespiller, men det er ikke helt den samme trenden lenger sør i Europa og blant sør-amerikanske spillere.

Brasil og andre sør-amerikanske lag bruker som oftest ikke 10´ern på topp. Typiske 10´ere de siste årene er Ronaldinho, Kaka, Rivaldo. Spillere med fri rolle offensivt og som gjerne er playmaker, stjerna etc.

Synes dere er altfor opphengte i draktnummer i forhold til posisjon. Det er minst like mye avhengig av spillertype og ikke minst hvilken "standing" spillern har i laget.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #138 på: 17. Juni 2011, 13:37 »
Hadde det vært navn og nummer på Newcastle drakta mi fra 90-tallet med Brown Ale reklame på, fra FØR Shearer kom, så hadde det vært nr.7. Og den spilleren spilte sentralt! Og står altså fortsatt meget høyt i kurs hos undertegnede!

Regner med det er Rob Lee du snakker om selv om han også spilte lenge etter at Shearer kom. Hvor mye typisk nr. 7 han var er jeg ikke sikker på, men han er absolutt en av mine favoritter gjennom tidene!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 17. Juni 2011, 13:53 »
Selvfølgelig er det Robert Lee jeg snakker om. Grunnen til at jeg nevnte "før Shearer kom" er fordi den drakta er fra tiden før Shearer kom, han hadde vel muligens gått foran Lee i køen.

Hvorvidt han er en typisk sjuer eller ikke kan sikkert diskuteres. Men han var en viktig del av en god Newcastle-periode og vil for alltid være en hedersmann i min bok. Når det snakkes om draktnumre og Newcastle er sjuern og Robert Lee noe av det første som slår meg.

Ellers er det jo morsomt å se hvordan Cabaye-tråden plutselig har utartet til å bli en tråd om draktnumre.  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 17. Juni 2011, 13:54 »
Så lenge nummer 2 ikke er spiss (selv om Brattbakk hadde det nummeret en gang, men så snakker vi jo om RBK da...) og nummer 10 ikke er keeper, så er det nesten ett fett for meg.

Selv liker jeg å tenke på nr. 6 som stopper i Newcastle. Og synes Willy kler det nummeret ganske greit. 27 er jo også et hellig stoppernummer i Newcastle, og brukes gjerne til den galeste og mestscorende stopperen på laget (Phillpe Albert).

Nummer 7 er midtbanespiller, helst sentral. Og ikke minst en av våre aller mest profilerte spillere. Huskes spesielt godt for spillere som Kevin Keegan og Rob Lee. Og jeg synes Barton har tatt godt vare på denne arven i det siste. Forsvinner han, så kan vi gi det til Cabaye eller Ben Arfa. Men jeg håper det blir uaktuelt.

Nummer 9 er i utgangspunktet vår stjernespiss, selv om også Chris Waddle hadde dette nummeret i sin tid. Nummer 10 og 11 har blitt flyttet litt rundt på, Lee Clark hadde for eksempel nummer 10 i sine glansdager. Innbiller meg at han også brukte nummer 10 i Fulham, men den skal jeg ikke være for sikker på. Nummer 10 er vel også et typisk playmaker, superstar-nummer i andre kulturer. Hvis Ben Arfa vil ha tieren, så kan han få den av meg. Routledge ser jeg uansett ikke som noe førstevalg neste sesong. 11 er i øyeblikket besatt av Løven, og det ser ut til at han blir, så da antar jeg at han beholder det.

Cheicken kan gjerne beholde nummer 24.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 24. Juni 2011, 09:29 »
Kanskje ikke så mye om Cabaye som sådan, men interessant var det likevel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 24. Juni 2011, 16:24 »
synst det er slik vi burde legge opp spillestilen også, hba i hazard rollen med marvaoux på høgre sånn at han kan kutte inn i bana slik han liker, ba på topp. tiote i ankerrollen og cabaye barton forran. er forøvring slik barca bruker å spille også, berre messi på høgre i hazard rollen, villa på topp, pedro vingen som drar innover og iniesta og xavi på midt med busquet og keita i ankerrollen.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #143 på: 24. Juni 2011, 16:27 »
Så lenge nummer 2 ikke er spiss (selv om Brattbakk hadde det nummeret en gang, men så snakker vi jo om RBK da...) og nummer 10 ikke er keeper, så er det nesten ett fett for meg.

Selv liker jeg å tenke på nr. 6 som stopper i Newcastle. Og synes Willy kler det nummeret ganske greit. 27 er jo også et hellig stoppernummer i Newcastle, og brukes gjerne til den galeste og mestscorende stopperen på laget (Phillpe Albert).

Nummer 7 er midtbanespiller, helst sentral. Og ikke minst en av våre aller mest profilerte spillere. Huskes spesielt godt for spillere som Kevin Keegan og Rob Lee. Og jeg synes Barton har tatt godt vare på denne arven i det siste. Forsvinner han, så kan vi gi det til Cabaye eller Ben Arfa. Men jeg håper det blir uaktuelt.

Nummer 9 er i utgangspunktet vår stjernespiss, selv om også Chris Waddle hadde dette nummeret i sin tid. Nummer 10 og 11 har blitt flyttet litt rundt på, Lee Clark hadde for eksempel nummer 10 i sine glansdager. Innbiller meg at han også brukte nummer 10 i Fulham, men den skal jeg ikke være for sikker på. Nummer 10 er vel også et typisk playmaker, superstar-nummer i andre kulturer. Hvis Ben Arfa vil ha tieren, så kan han få den av meg. Routledge ser jeg uansett ikke som noe førstevalg neste sesong. 11 er i øyeblikket besatt av Løven, og det ser ut til at han blir, så da antar jeg at han beholder det.

Cheicken kan gjerne beholde nummer 24.

for å ikkje glømme 8 som var blant anna brukt av gassa i sin tid. er vel guthrie som innehar det nummeret no. viss eg ikkje husker feil så brukte vel ferdinand også 8?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 24. Juni 2011, 16:37 »
Ferdinand brukte nr 9 helt til shearer ble kjøpt. Da tok han drakt nr 10.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 24. Juni 2011, 23:44 »
Beardsley var 8'ern på 90-tallet. Ikke noen dårlig representant det heller. Ser gjerne Cabaye i drakt nr. 8, så kan Guthrie få velge et annet nummer, annen klubb, whatever...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 18. Juli 2011, 11:58 »
Cabaye ikke med til USA.. :(

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 18. Juli 2011, 12:03 »
Visstnok visum-problemer for han også.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #148 på: 18. Juli 2011, 12:16 »
Blir ei ganske sterk midtbane for reservelaget i Nederland, om ikkje anna. Men ugunstig at Cabaye ikkje får anledning til å pleie bekjentskap med sine nye lagkamerater i USA. Godt at han heldigvis kan engelsk slik at han lettare glir inn i miljøet når resten av laget returnerer tilbake til Newcastle.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 18. Juli 2011, 13:39 »
Blir ei ganske sterk midtbane for reservelaget i Nederland, om ikkje anna. Men ugunstig at Cabaye ikkje får anledning til å pleie bekjentskap med sine nye lagkamerater i USA. Godt at han heldigvis kan engelsk slik at han lettare glir inn i miljøet når resten av laget returnerer tilbake til Newcastle.

Gjør han det? Da han ble intervjuet på nufc.co.uk etter overgangen var klar, så ble det gjort på fransk. Marveaux derimot tok intervjuet på engelsk. Skulle ikke forundre meg om Cabaye ikke kan et kvekk engelsk fra før - franskmenn er ikke lite glad i sitt eget språk.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM