20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Yohan Cabaye  (Lest 111477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Yohan Cabaye
« Svar #60 på: 31. Mai 2011, 15:19 »
For all del - slikt bør man tåle her inne, det er dette som gjør dette forumet så bra! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 31. Mai 2011, 15:47 »
Dessverre. Satte fyr på alle VHS-kassettane mine med franske fjernsynsopptak i forrige veke. :)

-
Føyer meg gladelig til det frøkna til ElvenKind seier, og kaster min påstand i søppelbøtta. Ein interessant diskusjon var det like fullt, og dette er som kjent newutd - her skal det vere lov å gå litt utanom diskusjonen, spesielt i ein slik diskusjon som utelukkande omfatter den personen som emnet handlar om.
Hehe, VHS faktisk! :) Ja jeg var heldig med YouTube rotingen. Vi får begge melde falitt til frøken ElvenKind tror jeg da vi begge bommet litt. Som du og hun sier, dialekt og særnavn kan være litt vriene.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 31. Mai 2011, 16:59 »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 31. Mai 2011, 17:05 »
Jepp, det ligner på uttalen i de andre klippene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 31. Mai 2011, 19:15 »
Hvordan franskmennene uttaler navnet hans er nå en ting, da kan man jo bare begynne å vedde på hvor mange forskjellige varianter vi vil høre fra engelske kommentatorer, og for den del også norske. Ser for meg det kommer til å bli noen Johann Kabbaje blant de norske kommentatorene, mens noen går for jåæ kabæ og andre rare uttaler. Ingen kommer noensinne til å bli enige! Hver kommentator vil ha sin måte å uttale navnet på. Enten de er norske eller engelske.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 31. Mai 2011, 20:27 »
Voldsomt så folk reagerer på at man diskuterer en uttale. Hvorvidt det ene er rett eller galt er jo ikke det som er interessant på et forum for meninger vel? Hvis kriteriet for debatt skal være at noen "noensinne" må "bli enige" så... Ja hva skal jeg si...  :-\

Så klart er uttalen uviktig i det store bildet og ikke noe som er nødvendig for å gjøre seg opp en mening om Cabaye. Det var bare noe som var spennende å diskutere syntes jeg. Alltid greit å pusse opp fransken litt innimellom.

Mener bestemt det ikke er første gangen jeg har sett lignende (bagateller) debattert. Cheik eller Cheick for eksempel? Ja, noen henger seg også voldsomt opp i stavemåten til Carroll eller Coloccini for den del... Vi skjønner jo alle hvem som det er snakk om her inne på forumet uansett.

Hadde jeg visst at det var så enerverende så skulle jeg styrt unna. Jeg tar herved ad notam og skal styre unna dette emnet i fremtiden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 31. Mai 2011, 20:32 »
Jeg skjønner at det kanskje kan bli oppfattet sånn, men vil bare få klarlagt at jeg på ingen måte ønsket å drepe debatten om uttale av navnet, med innlegget mitt. Jeg kom bare til å tenke på dette, sånn som dere debatterer navnet hans, hvordan det vil kunne høres ut når hver kommentator skal uttale navnet på sin måte. Men det var på ingen måte noe forsøk på å drepe debatten. Har vært morsomt å lese.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 31. Mai 2011, 20:58 »
Tror du misforstod meg litt om du trodde jeg hisset meg opp Hughie ;) DEre skal få lov til å diskutere uttalen av navnet hans så mye dere vil, men personlig synes jeg ikke det er noe interessant, og håper det er noe mer å diskutere ved denne gutten enn hvordan man uttaler navnet hans. Synes faktisk de bilr litt i overkant med 20+ innlegg om hvorvidt man sier joa, joæ, sjåæ osv. Men for all del, om dere synes det er så spennende skal dere få lov til å diskutere det alt dere vil.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #68 på: 31. Mai 2011, 21:59 »
Tror du misforstod meg litt om du trodde jeg hisset meg opp Hughie ;) DEre skal få lov til å diskutere uttalen av navnet hans så mye dere vil, men personlig synes jeg ikke det er noe interessant, og håper det er noe mer å diskutere ved denne gutten enn hvordan man uttaler navnet hans. Synes faktisk de bilr litt i overkant med 20+ innlegg om hvorvidt man sier joa, joæ, sjåæ osv. Men for all del, om dere synes det er så spennende skal dere få lov til å diskutere det alt dere vil.

Ja det var vel en 4-5 poster om det.  ;)

Men legger den ballen død nå for min del. Forsåvidt helt enig med deg Joakim.  :)

Er fritt frem for å diskutere annet om denne gutten, og det blir da heldigvis gjort også.

Ser at han liker å sanke gule kort så kan bli interessant hvordan det blir i PL:
06/07 - 11 gule
07/08 - 5 gule
08/09 - 9 gule
09/10 - 4 gule
10/11 - 10 gule

Drar han inn 10 gule i år så blir det endel karantene på denne midtbanen vår hvis Tiote, Barton og Nolan opprettholder frekvensen. :)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 01. Juni 2011, 13:59 »

Ja det var vel en 4-5 poster om det.  ;)

Kom frem til 19 når jeg talte raskt over her nå ;) Rett skal være rett :P Neida, skal ikke bruke mer tid på å være kverulant nå :P

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 01. Juni 2011, 16:34 »
Tell over antallet før du postet "Det har da virkelig ikke så mye å si hvordan man uttaler navnet hans!"

Da kommer du neppe til 19. Hvis rett likevel skal være rett.  ;)  :P

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #71 på: 01. Juni 2011, 19:18 »
Topp radiointervju om Cabaye med Talksports franske ekspert Phillipe Auclair.
Her forklares uttalen + en hel rekke (mere ;)) interessante ting rundt overgangen.
Om at det først å fremst er en KJEMPEDEAL ( "I`ve would have expected at least two or three millions more..") for oss til den prisen og han mest sannsynlig vil ta over Bartons posisjon i førsteelleveren og er en fantastisk box-to-box midtbanespiller.

http://www.talksport.co.uk/radio/hawksbee-and-jacobs/blog/2011-05-31/auclair-yohan-cabaye-could-be-ready-replacement-joey-barton
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 01. Juni 2011, 19:25 »
I august 2010 ble Cabaye kalt opp til a-landslaget for første gang av Laurent Blanc, og debuterte for Frankrike mot Norge 11. august i en kamp Norge vant 2-1 etter to scoringer av Erik Huseklepp og en av Hatem Ben Arfa.

:D

Husker den kampen. Ben Arfa var kampens store spiller og var veldig nære flere mål. Tror han traff treverket en eller to ganger. Ben Arfa altså.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 01. Juni 2011, 19:34 »
Husker den kampen. Ben Arfa var kampens store spiller og var veldig nære flere mål. Tror han traff treverket en eller to ganger. Ben Arfa altså.
Han spilte bra ja og scora, men traff vel aldri treverket etter hva jeg kan huske. ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 01. Juni 2011, 19:37 »
Topp radiointervju om Cabaye med Talksports franske ekspert Phillipe Auclair.
[...]

Svært interessant intervju! Tar opp mye aktuelt der, og virker som som Cabaye er en type spiller som vi trenger!

Men liker ikke snakket om Djibril Cisse...