20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Yohan Cabaye  (Lest 111625 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mathiassen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Yohan Cabaye
« Svar #45 på: 30. Mai 2011, 21:45 »
er det noen som har funnet noen bra klipp av denne gutten??
Jeg skal kjøpe den nye drakta. Er dette en fin kandidat på ryggen?  :)

Edit: Fant denne kanonen av et frispark!
« Siste redigering: 30. Mai 2011, 21:58 av Mathiassen »

Mathiassen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #46 på: 30. Mai 2011, 22:05 »
For dei som evt. ikkje er kjempestø i fransk så uttalast Yohan Cabaye på følgande måte; Sjåaa Kabaii.

Etter min fransk skal det bli mer likt Jo'an. Mulig det er forskjellig på dialekter, men det er det som går igjen på de klippene jeg har sett.

Intervju direkte med Cabaye.

Eg er ingen ekspert på fransk lingvistikk, så skal ikkje vere altfor bombastisk. Kan vere det er regionale forskjellar på det der.

Dette klippet underbygger min påstand (trykk 'search and listen').

Fann også klipp med ein nederlender (!) som uttalte etternamnet 'Kabey', men trur eg stolar meir på dei franske kildene.

søk på navnet fra f. eks engelsk til fransk på google translate. der får du uttalelsen. Sjåan kabbaij

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 30. Mai 2011, 22:34 »
Eg er ingen ekspert på fransk lingvistikk, så skal ikkje vere altfor bombastisk. Kan vere det er regionale forskjellar på det der.

Dette klippet underbygger min påstand (trykk 'search and listen').

Fann også klipp med ein nederlender (!) som uttalte etternamnet 'Kabey', men trur eg stolar meir på dei franske kildene.

Ingen ekspert jeg heller, er vel 10 år siden jeg hadde fransk på skolen. :)

Alle klipp som jeg finner på nettet uttaler alle mer eller mindre Yohan som i det jeg postet først.

Både kommentator og intervjuer. Sier jo'an/jåan lignende.

Igjen samme uttale.

I forhold til etternavnet virker det til å veksle litt mellom Kabai eller lignende Kabaje.

Har du noen klipp fra fransk TV der de sier Sjåaa? Eller Sjåan forøvrig Mathiassen?

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 30. Mai 2011, 23:01 »
Det har da virkelig ikke så mye å si hvordan man uttaler navnet hans! DEt er hvordan han gjør det på banen som teller!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #49 på: 30. Mai 2011, 23:08 »
Fransk språk er jalla. Franske fotballspillere er gull

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #50 på: 30. Mai 2011, 23:23 »
Det har da virkelig ikke så mye å si hvordan man uttaler navnet hans! DEt er hvordan han gjør det på banen som teller!

Det er da ingen som hevder noe annet? Ikke noe å hisse seg opp over om noen av oss lurer på uttalen.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 30. Mai 2011, 23:37 »
tipper at vi går meri over til en 4-3-3 formasjon om vi får gervinho og zoggy også. noke alla:

krul
simpson saylor colo enrique/erstatter
               tiote
cabaye             nolan\barton

gervinho\jonas\hba\zoggy deler på det offansive
- carry on!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #52 på: 31. Mai 2011, 09:47 »
For dei som evt. ikkje er kjempestø i fransk så uttalast Yohan Cabaye på følgande måte; Sjåaa Kabaii.
Etter min fransk skal det bli mer likt Jo'an.
Ble plutselig nysjerrig selv, så snakket med frøkna som prater froskespråket flytende og lærer andre og prate det. Hun sier det er umulig å si hvordan det egentlig skal uttales da det er et navn, men at det etter rettskrivningsreglene for fransk er slik:

Jåa (nasal a på slutten, ligner æ) Kabei (lang i på slutten).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 31. Mai 2011, 11:16 »
hvordan uttales navnet på tysk?  :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #54 på: 31. Mai 2011, 11:59 »
Jeg har såpass forventninger at jeg bare sikkert kommer til å bli positivt overrasket:)
Gleder meg over at dette ser ut til å være i boks.
"velkommen og lykke til"
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #55 på: 31. Mai 2011, 13:24 »
Spennende kjøp dette.Hvor god vill han bli i PL? Bare en måte å finne det ut på.Godt å se at vi sikter inn mot denne type spennende spillere..

*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 31. Mai 2011, 14:28 »
Ble plutselig nysjerrig selv, så snakket med frøkna som prater froskespråket flytende og lærer andre og prate det. Hun sier det er umulig å si hvordan det egentlig skal uttales da det er et navn, men at det etter rettskrivningsreglene for fransk er slik:

Jåa (nasal a på slutten, ligner æ) Kabei (lang i på slutten).

Høres fornuftig ut!

Annern, jeg antar at det på tysk er likt Johan på norsk, eller kanskje mer likt Jåhan...
Skjønner at enkelte har store problem med å forstå at jeg/vi lurte litt på uttalen. Ser ikke helt problemet med at man diskuterer dette i en tråd om spilleren men det får så være.

Synes Cabaye virker som et godt kjøp. Med den prisen så kan det fort bli en liten Tio-deal dette uten at jeg skal håpe og tro på så altfor mye!

Slår han til så er det konge, om han flopper så kostet han ikke skjorta, og har en gjensalgsverdi som ikke vil innebære stort tap. Med mindre han er på Xisco-money og bare vil sitte å heve lønn ut kontrakten da!  >:(

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #57 på: 31. Mai 2011, 14:32 »
Synes Cabaye virker som et godt kjøp. Med den prisen så kan det fort bli en liten Tio-deal dette uten at jeg skal håpe og tro på så altfor mye!

Slår han til så er det konge, om han flopper så kostet han ikke skjorta, og har en gjensalgsverdi som ikke vil innebære stort tap. Med mindre han er på Xisco-money og bare vil sitte å heve lønn ut kontrakten da!  >:(
Inntrykket jeg har fått av spilleren, gjennom ymse skriverier på nettet, tilsier at dette er en spiller som ikke ønsker å sitte på benken for å tjene penger. Gleder meg til å se ham på St James.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 31. Mai 2011, 14:55 »
Inntrykket jeg har fått av spilleren, gjennom ymse skriverier på nettet, tilsier at dette er en spiller som ikke ønsker å sitte på benken for å tjene penger. Gleder meg til å se ham på St James.
Enig! Men tradisjonen tro så må vi være litt pessimist også.

Kjenner at jeg er ganske spent på å se hvordan Pardew tenker å bruke han.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 31. Mai 2011, 15:18 »
Har du noen klipp fra fransk TV der de sier Sjåaa?

Dessverre. Satte fyr på alle VHS-kassettane mine med franske fjernsynsopptak i forrige veke. :)

-
Føyer meg gladelig til det frøkna til ElvenKind seier, og kaster min påstand i søppelbøtta. Ein interessant diskusjon var det like fullt, og dette er som kjent newutd - her skal det vere lov å gå litt utanom diskusjonen, spesielt i ein slik diskusjon som utelukkande omfatter den personen som emnet handlar om.