20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456341 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #2685 på: 08. Mars 2012, 21:32 »
Det blir jo ganske umulig.
For å si det slik - jeg får med meg stort sett alt jeg kan av Glimt-kamper fordi jeg elsker Glimt. Men for meg å sette meg ned en fredagskveld, en lørdag eller en mandag for å se en vilkårlig fotballkamp mellom to norske lag, det gjør jeg sjelden planlagt. For det er rett og slett for lite underholdningsverdi i det til at jeg gidder det. For dårlig fotball - rett og slett. Blir til at TV2 har stått på under daffe søndagskvelder.
Anglofilien sitter derimot dypt i det norske folk og kommer nok til å gjøre det i all overskuelig fremtid også uavhengig av hvordan norsk fotball utvikler seg. Ser hva kø1 mener - men det må da gå an å differensiere slik at vi som bor i utlandet har tilgang til kampene. For min del er det jo ikke noe problem med Sumo-abonnement, men for sportspuber og slikt her til lands er det jo faktisk ganske krise.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #2686 på: 08. Mars 2012, 21:33 »
Hvordan vil dette påvirke oss med kabeltv?
Ingenting i denne omgang. Det gjeld kun parabol.

Christian

• Gjest
« Svar #2687 på: 08. Mars 2012, 21:45 »
Anglofilien sitter derimot dypt i det norske folk og kommer nok til å gjøre det i all overskuelig fremtid også uavhengig av hvordan norsk fotball utvikler seg.
Grunnen ligger jo i den gratis kampene på NRK. (Tippekampen). Som eg nevnte i innlegget mitt. Å sette begrensinger for kamper i utlandet, hjelper i mine auger ikkje på å selge produktet til morgendagens fans. PL har blitt den største ligaen i verden pga fans frå utlandet, så dei må gjerne stenge "oss" ute. Men dei vil lide av det i framtiden, og dei vil merke eit fall i inntekter etc pga det. Eg har full forståelse for at dei begrenser produktet kl 16:00 i England, av dei grunnene som kø1 nevner. Norsk fotball meiner jo nettopp at folk har tilgang til alle kamper, har gjordt at tilskoderetalene har falt i Norge. (Tros litt for enkel årsak, dei må start med bilettprisene og NFF meiner nå eg).

Nå skal eg ikkje lage noko stor sak ut av dette, sidan eg har altibox å får sjå mitt kjære Newcastle live på tv og St.James Park denne sesongen.
« Siste redigering: 08. Mars 2012, 21:47 av Christian »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2688 på: 08. Mars 2012, 21:47 »
Fornuftig det du skriver kø1, men jeg mener heller at man da burde legge restriksjoner på hvilke kanaler man kan ta inn i England, og ikke ødelegge for oss som er så langt unna at TV er eneste mulighet.

Jeg mistenker denne dommen som hun pubdamen fikk i sin fordel har noe å gjøre med EUs bestemmelse om fri flyt av varer. Man skal kunne abonnere på europeisk parabol tv selv om man bor i England. Og dette prinsippet står vel ganske sterkt.

Christian

• Gjest
« Svar #2689 på: 08. Mars 2012, 21:51 »
Fornuftig det du skriver kø1, men jeg mener heller at man da burde legge restriksjoner på hvilke kanaler man kan ta inn i England, og ikke ødelegge for oss som er så langt unna at TV er eneste mulighet.

Jeg mistenker denne dommen som hun pubdamen fikk i sin fordel har noe å gjøre med EUs bestemmelse om fri flyt av varer. Man skal kunne abonnere på europeisk parabol tv selv om man bor i England. Og dette prinsippet står vel ganske sterkt.
Og det har eg full forståelse av, at dei begrenser kamper via parabol pga det. Tros det er surt for dei pubene og kundene som har parabol.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2690 på: 08. Mars 2012, 21:51 »
Jævla EU...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2691 på: 08. Mars 2012, 21:55 »
Jævla EU...

Akkurat dette med fri flyt av varer syns jo jeg er et fint prinsipp da - uten at vi skal gå inn på politikk her!

Og ja - klar over dette med gamle tippekampen Christian. Men den stillingen engelsk fotball nå har opparbeidet seg her i Norge tror jeg også da er kommet for å bli.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #2692 på: 08. Mars 2012, 21:58 »
Så lenge morgondagens fans har tilgang til kamper så. Så om 20 år, kan La Liga t.d ha like sterk plass i Norge som PL. Ser du til våre naboland, har Serie A, Bundesligaen og La Liga like sterk plass i hjerte deirest som PL.

Det er noko unikt her i Norge, med å være så anglofile.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2693 på: 09. Mars 2012, 09:31 »
Slengje ut ein pessimistisk påstand; Eg trur eg det er stor sannsynlegheit for at me går 5 kampar til utan seier. Det vil sei 8 kampar på rad utan seier. Det er ein kombinasjon av vår form i dei siste 8 og laga me møter i dei neste 5. Eg trur me og Spurs verte dei store taparane ved sesongslutt...

Våre neste 5 kampar;
Arsenal (B) -Uavgjort
Norwich (H) -Uavgjort
WBA (B) -Tap
Liverpool (H) - Uavgjort
Swansea (B) -Tap

Bolton (H) - Seier

« Siste redigering: 09. Mars 2012, 09:33 av lgrinde »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2694 på: 09. Mars 2012, 09:33 »
Slengje ut ein pessimistisk påstand; Eg trur eg det er stor sannsynlegheit for at me går 5 kampar til utan seier. Det vil sei 8 kampar på rad utan seier. Det er ein kombinasjon av vår form i dei siste 8 og laga me møter i dei neste 5. Eg trur me og Spurs verte dei store taparane ved sesongslutt...

Våre neste 5 kampar;
Arsenal (B) -Uavgjort
Norwich (H) -Uavgjort
WBA (B) -Tap
Liverpool (H) - Uavgjort
Swansea (B) -Tap

Ser veldig realistisk ut dette basert på den siste tids prestasjoner fra vår side.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2695 på: 09. Mars 2012, 09:40 »
Ser veldig realistisk ut dette basert på den siste tids prestasjoner fra vår side.

Bortsett ifrå 2 omg mot Mackems so tykkjer eg og det. Dette var ikkje for å skapa noko dårleg stemning- innlegg, men eg trur ein lyte vera klar på at lufta har starta gå sakte men sikkert ut av ballongen vår...

Einaste kampane av dei restarande 11 som eg ser på som sikre er heime mot Bolton, Stoke og borte mot Wigan.

Slik det kan sjå ut om 11 kampar er då;
Arsenal - 1 p
Norwich - 1 p
WBA - 0 p
Liverpool - 1p
Swansea - 0 p
Bolton - 3 p
Chelsea - 0 p
Stoke - 3 p
Wigan - 3 p
Man City - 0 p
Everton 0 p

3-3-5 = 12 poeng
Totalt 56 p og 7.plass
« Siste redigering: 09. Mars 2012, 09:43 av lgrinde »

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2696 på: 09. Mars 2012, 09:44 »

Våre neste 5 kampar;
Arsenal (B) -Uavgjort
Norwich (H) -Uavgjort
WBA (B) -Tap
Liverpool (H) - Uavgjort
Swansea (B) -Tap

Bolton (H) - Seier

Vi bør få med oss bedre resultater fra disse kampene, ellers er det bare å si takk og farvel til e-cup. Men desverre er det realistiske spådommer du kommer med.
Men jeg tror vi skal klare å snu formen og at vi klarer seier i hvertfall 2 av disse kampene. Jeg tror vi klarer seier mot swansea, og at vi overasker mot enten arsenal eller liverpool. Har mest tror på kampen mot liverpool ettersom det er hjemmekamp og liverpool er et svakere lag enn arsenal. WBA er et lag jeg alltid tenker at vi skal slå, men så gjør vi det aldri. Tap eller uavgjort er nok riktig der. Norwich er også et lag vi bør slå ettersom at vi har en bedre stall, men det blir utvilsomt en vanskelig kamp som fort kan ende med uavgjort. Dog håper jeg gutta er gira på å revansjere 4-2 tapet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2697 på: 09. Mars 2012, 09:46 »

Bortsett ifrå 2 omg mot Mackems so tykkjer eg og det. Dette var ikkje for å skapa noko dårleg stemning- innlegg, men eg trur ein lyte vera klar på at lufta har starta gå sakte men sikkert ut av ballongen vår...

Einaste kampane av dei restarande 11 som eg ser på som sikre er heime mot Bolton, Stoke og borte mot Wigan.

Slik det kan sjå ut om 11 kampar er då;
Arsenal - 1 p
Norwich - 1 p
WBA - 0 p
Liverpool - 1p
Swansea - 0 p
Bolton - 3 p
Chelsea - 0 p
Stoke - 3 p
Wigan - 3 p
Man City - 0 p
Everton 0 p

3-3-5 = 12 poeng
Totalt 56 p og 7.plass

Nei, alle vet jo at det er min og andres rolle å spre dårlig stemmning, ikke din ;)

Menja, foruten om den ene omgangen har vi ikke gjort oss fortjent til E-cupspill de siste kampene  :grine:

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2698 på: 09. Mars 2012, 10:23 »
Ja, det var en pessimistisk prognose det der vil jeg si.  :nikke: Jeg tror likevel ikke at det blir så ille. Selv om vi er svake for tiden så er det alltids noen andre lag som kan prestere svakt enten ved at deres form svekkes elller de har en dårlig dag eller marginer mot seg osv.

Men man kan absolutt frykte at vi kan gå disse kampene uten seier, og da kan nok litt av hvert glippe er jeg redd. Det er på ingen måte en umulighet iallefall.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2699 på: 09. Mars 2012, 12:30 »
3-3-5 = 12 poeng

Bare for å være vrang så blir det der faktisk -5 og ikke 12. ;)

Tror selv at om vi klarer å yte skikkelig i 90 minutter i stedet for 30-45 minutter, som har vært standarden en stund, så kommer resultatene til å komme. For vi beviser hver eneste kamp at det bor god fotball i laget.

Klarer ikke Pardew og spillerene å få dette frem er nok prognosen din ganske nærme, ja.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!