20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456665 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #2670 på: 08. Mars 2012, 00:25 »
God idé, annern! :D Kristoffer: vel, finnes jo folk som samler på drakter da. Og jeg kjøper ofte en eller annen "souvenir" når jeg er på kamper. Synes det er helt greit å bruke den på ei trening eller noe. Men kommer ikke til å bruke den når jeg ser PL, og ihvertfall ikke når jeg ser Newcastle. Denne helgen blir jo litt spesiell også, da jeg er omringet av norske Villasupportere. Men jeg mener det ikke på noen som helst måte er svik mot eget lag, for jeg er jo fortsatt en NUFC supporter til min hals. Og det vil jeg selvfølgelig alltid være. Jeg kalte det "tvang" med en spøkefull tone, så det er selvfølgelig helt frivillig om jeg vil bruke den eller ikke. Jeg kan også velge å si at jeg ikke vil ha noe drakt i det hele tatt. Men liker å samle på drakter, selv om de er fra andre PL klubber. :)

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2671 på: 08. Mars 2012, 08:51 »
Oppsummering for min egen del:

Talent/Råvare
Noe/noen som kan bli noe mer enn det allerede er. Potensiale. Tilhørighet i den klubb man er oppdaget(? - hva med spillere som flyttes på i svært ung alder? Ref han 5-åringen som har vært omtalt den siste tiden).

Produkt/Ferdig vare
Foredlet talent. Hva ble talentet til og hvorfor - "hvorfor" kan bestemme tilhørighet på produktet med tanke på innsats lagt inn i et talent for å få det produktet man ønsker. Ref eksempelet om 5-åringen over. Hvis han selges som 5-årig talent, men ender opp som Europas beste spiller om 15 år, hvem sin fortjeneste er det? Hvem foredlet råmaterialet?

Sånn. Gir meg nå :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2672 på: 08. Mars 2012, 10:38 »
God idé, annern! :D Kristoffer: vel, finnes jo folk som samler på drakter da. Og jeg kjøper ofte en eller annen "souvenir" når jeg er på kamper. Synes det er helt greit å bruke den på ei trening eller noe. Men kommer ikke til å bruke den når jeg ser PL, og ihvertfall ikke når jeg ser Newcastle. Denne helgen blir jo litt spesiell også, da jeg er omringet av norske Villasupportere. Men jeg mener det ikke på noen som helst måte er svik mot eget lag, for jeg er jo fortsatt en NUFC supporter til min hals. Og det vil jeg selvfølgelig alltid være. Jeg kalte det "tvang" med en spøkefull tone, så det er selvfølgelig helt frivillig om jeg vil bruke den eller ikke. Jeg kan også velge å si at jeg ikke vil ha noe drakt i det hele tatt. Men liker å samle på drakter, selv om de er fra andre PL klubber. :)
Du får gjøre som Lee Clark da, vet du. Ha på deg Newcastle-drakten under Villa-drakten. :toon:

Jeg må bare spore litt tilbake til en diskusjon jeg egentlig synes var både relevant og interessant, som jeg synes har blitt altfor kort. Et talent er en spiller som ikke ennå har fått et skikkelig gjennombrudd. Oxlade Chamberlain har jo fått bra med spilletid for førstelaget til både Southampton og Arsenal, men føler det er først denne sesongen han virkelig har fått et ordenltig gjennombrudd. Men hvem som skal tillegges æren for det, er en annen diskusjon.

Wayne Rooney hadde allerede slått gjennom for det store publikum i Everton, og var vel allerede fast inventar på landslaget, mener jeg å huske. Han gikk rett inn i startelleveren til Ferguson, og leverte fra dag 1.

Ronaldo kom til ManU som et stort, stort talent. Han hadde fått et visst gjennombrudd i Sporting, men det var i ManU han for alvor gjorde seg kjent. Det var i ManU han ble verdens nest beste fotballspiller.

Forøvrig vet jeg ikke hvorfor du drar inn han femåringen, ElvenKind, for en femåring er i mine øyne ikke et talent eller en fremtidig stjerne. En femåring er og vil alltid være et barn. Så kan det selvfølgelig være at barnet er bedre enn sine jevnaldrende. Men å kalle et barn for et talent, den går jeg aldri i verden med på. Det kan være den nye Messi, men det kan også være Freddy Adu. Det er kul umulig å vite i så ung alder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2673 på: 08. Mars 2012, 11:08 »
Forøvrig vet jeg ikke hvorfor du drar inn han femåringen, ElvenKind, for en femåring er i mine øyne ikke et talent eller en fremtidig stjerne. En femåring er og vil alltid være et barn. Så kan det selvfølgelig være at barnet er bedre enn sine jevnaldrende. Men å kalle et barn for et talent, den går jeg aldri i verden med på. Det kan være den nye Messi, men det kan også være Freddy Adu. Det er kul umulig å vite i så ung alder.

Det var for å sette ting litt på spissen. Er overhodet ikke jeg som har gitt en fem-åring tittelen "talent" - det er media. Vil ikke ha på meg den, nei.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2674 på: 08. Mars 2012, 12:50 »
"Wolves-kaptein møtte beruset på trening"

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10070041

Ekke rart Wolves rykker ned om det er standarden :D
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Christian

• Gjest
« Svar #2675 på: 08. Mars 2012, 14:49 »
« Siste redigering: 08. Mars 2012, 14:58 av Christian »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2676 på: 08. Mars 2012, 15:09 »
Glad jeg har Altibox, men frykter at f.eks neste sesong er det begrensinger på det også :grine:

Christian

• Gjest
« Svar #2677 på: 08. Mars 2012, 18:55 »
Eit godt poeng frå eit kommentarfelt på nettet:

det som skjer nå er jo at fremtidens fotballfans uteblir. når man ikke får se kamper, hvordan kan man da bli hektet?
Mange som nå ser kamper ble hekta pga gratiskamper på nrk. disse er det mindre av nå, og man må betale selv for mange landskamper.. Inntektsgrunnlaget vil sakte men sikkert bli borte, både på stadion og på tv når ingen kamper blir vist uten avgift. de som allerede er hekta, de vil selvsagt kjøpe, men den yngre generasjon, hvorfor i all verden skal de bruke penga sine på noe de ikke vet hva er?
« Siste redigering: 08. Mars 2012, 18:58 av Christian »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2678 på: 08. Mars 2012, 20:31 »
Dette er et vedtak som er veldig fornuftig og veldig bra for den engelske fotballen. Er kun dumme nordmenn eller andre bortskjemte tullinger rundt omkring i europa som ikke klarer å se dette. Ser det er mange på twitter som surver og skriker, men er knapt nok noen som vet hvorfor dette tiltaket er blitt satt til verks.

Klokken 3PM i England så er det ingen kamper som vises, og det av den enkle grunn fordi majoriteten av kampene i det engelske ligasystemet spilles kl. 3PM. Denne løsningen er ment for å trekke folk til stadion, om det så er Old Trafford eller Griffin Park. Hvis Liverpool møter Arsenal kl. 3PM, og den kampen sendes direkte på TV, så vil sikkert mange velge å ikke støtte sitt lokale lag den lørdagen, for å sette seg på en pub for å se nettopp den toppkampen i PL. Da faller supportere fra de mindre klubbene vekk, og interessen for fotballen nedover i divisjonene og delvis også noen PL-klubber med dårlig supporter-tekke vil lide.

Jeg fatter ikke at vi nordmenn skal sitte her å synes synd på oss selv, og tenke over konsekvensen for rekrutteringen av supportere i NORGE. Helt latterlig. Viktigste er at England klarer å bevare det de har, og det gjelder ikke bare rundt de største klubbene. Så lenge man klarer å beholde sjarmen i hele ligasystemet, så vil produktet engelsk fotball fortsatt være attraktivt. De som ikke fatter interessen ellers, er heller neppe så veldig interessert...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2679 på: 08. Mars 2012, 21:06 »
Fornuftig det du skriver kø1, men jeg mener heller at man da burde legge restriksjoner på hvilke kanaler man kan ta inn i England, og ikke ødelegge for oss som er så langt unna at TV er eneste mulighet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2680 på: 08. Mars 2012, 21:11 »
Eg har kabeltv...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2681 på: 08. Mars 2012, 21:23 »
Fornuftig det du skriver kø1, men jeg mener heller at man da burde legge restriksjoner på hvilke kanaler man kan ta inn i England, og ikke ødelegge for oss som er så langt unna at TV er eneste mulighet.
Da ville det jo hvertfall bli oppstander!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2682 på: 08. Mars 2012, 21:26 »
Hvorfor?

Christian

• Gjest
« Svar #2683 på: 08. Mars 2012, 21:28 »
Mange gode poenger kø1. Men enig med Torfinn. Eg ser grunnen til sperre parabol ute, pga det er kanaler du kan få inn over heile verden med rett utstyr, og dermed vanskleg å holde kontrollen i England.

Igrunn så burde all nordmenn sluttet å være så anglofile og støttet norsk fotball istaden for. (Eg seier det ikkje for å være spydig eller noko). Men eg har eit sterkt ønske om å like norsk fotball, men NFF og andre årsaker gjere at eg får det ikkje til.

Så dermed er Newcastle det som tar all plass i hjerte, men så klart har Sogndal ein liten plass. Så eg ønsker å ha tilgang til alle Newcastle kamper live på min TV, samme om det kan være litt egoistisk.

Edit:
Jeg fatter ikke at vi nordmenn skal sitte her å synes synd på oss selv, og tenke over konsekvensen for rekrutteringen av supportere i NORGE. Helt latterlig. Viktigste er at England klarer å bevare det de har, og det gjelder ikke bare rundt de største klubbene. Så lenge man klarer å beholde sjarmen i hele ligasystemet, så vil produktet engelsk fotball fortsatt være attraktivt. De som ikke fatter interessen ellers, er heller neppe så veldig interessert...

Om denne her:
Eit godt poeng frå eit kommentarfelt på nettet:

det som skjer nå er jo at fremtidens fotballfans uteblir. når man ikke får se kamper, hvordan kan man da bli hektet?
Mange som nå ser kamper ble hekta pga gratiskamper på nrk. disse er det mindre av nå, og man må betale selv for mange landskamper.. Inntektsgrunnlaget vil sakte men sikkert bli borte, både på stadion og på tv når ingen kamper blir vist uten avgift. de som allerede er hekta, de vil selvsagt kjøpe, men den yngre generasjon, hvorfor i all verden skal de bruke penga sine på noe de ikke vet hva er?

Kan du også sei om landslaget, norsk fotball og fotball generelt. Fotball blir berre dyrere og dyrere å få tilgang til. (både på tv og live på stadionen). T.d koster ca like mykje for ein bilett på Viking langsiden som på St.James Park.
« Siste redigering: 08. Mars 2012, 21:35 av Christian »

Peter

• Gjest
« Svar #2684 på: 08. Mars 2012, 21:31 »
Hvordan vil dette påvirke oss med kabeltv?