20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #2505 på: 19. Feb. 2012, 00:39 »
Hva med fotballen bak resultatene da? Vi ble jo rompekjørt av blackburn tottenham og Fulham de siste 3 kampene.
Eller mener du barcelona-fotballen er i anmarsj?

Tipper Pards stiller med følgende formasjon

^                          ^
    |                          |
Simpson Colo Willo Santon
  ^                           ^
  |    Cab         Tiote   |
Raylor                     Jonas

shola

^
             |
            Ba
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2506 på: 19. Feb. 2012, 00:41 »
Så nå er det plutselig ikke formen som teller?

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2507 på: 19. Feb. 2012, 00:46 »
Synes du fotballen vi spiller er bra? Bekymrer det deg i det hele tatt?
Vi har halt i land endel sliteseiere, men det er veldig uvanlig at et lag som er innenfor topp--6 ikke evner å holde på ballen og spille seg ut, samt kontrollere ballinnehav og possesjon.  Selv Liverpool  - som pdd er under oss på tabellen - er milevis foran oss på dette området.
« Siste redigering: 19. Feb. 2012, 00:48 av Rolvsøy »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2508 på: 19. Feb. 2012, 00:50 »
Nei og nja. Vi spiller ikke champagne-fotball, men det har vi rett og slett ikke lag til heller.

Du var så opptatt av Sunderland. Spiller de bra fotball? Så du dagens kamp? Det er innsats, innsats, innsats. 4-5-1 med lange baller opp til Sessegnon og håpe på at han gjør underverker.

Hvor mange lag i PL spiller egentlig god fotball? Pr dags dato kan du fint telle de lagene på en hånd.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2509 på: 19. Feb. 2012, 00:54 »
Nei og nja. Vi spiller ikke champagne-fotball, men det har vi rett og slett ikke lag til heller.

Du var så opptatt av Sunderland. Spiller de bra fotball? Så du dagens kamp? Det er innsats, innsats, innsats. 4-5-1 med lange baller opp til Sessegnon og håpe på at han gjør underverker.

Hvor mange lag i PL spiller egentlig god fotball? Pr dags dato kan du fint telle de lagene på en hånd.

Dette er grunnen til at vi er topp-6. Premier league er patetisk i år. Villa, Everton, Sunderland første halvdel, Arsenal, Chelsea, Liverpool..

Jeg er litt uenig med deg i at vi ikke har spillerne til det. Cabaye, Santon, Coloccini, Ben Arfa, Abeid ( imponert STORT det jeg har sett av han), Ba, Cissè, Jonas ( så lenge du ikke ber han slå innlegg - grøss - ).

Faktum er at vi har mange spillere som både er i stand til - jeg vil til og med driste meg til å si ønsker - å spille kontinentalfotball langs bakken.

Det at vi ikke gjør det nå, er ikke nødvendigvis fordi vi ikke KAN. Det fordi Pardew enten ikke vil, eller vil - men ikke er i stand til det. Sistnevnte tror jeg er mest sannsynlig. Jeg tror Alan gjerne vil ha en pent-spillende fotballing side, men han vet ikke helt hvordan..

Se på førsteellevern til Liverpool og fortell meg at de har en bedre midtbane og spissrekke enn det vi har. Henderson, Spearing og Adam? Dette er dårligere spillere enn våre, men de har en pass-and-move mentalitet som Dalglish har innprentet. Nå er Liverpool en litt dårlig sammenligning all den tid de er dårlige i år fordi de ikke evner å score mål, men det er ikke pga mangel på sjanser. Det er omvendt av oss egentlig.. vi har få sjanser, men er giftige.

Folk ler av Arsenal og kaller det et one-man team mht. Van Persie. Tror de hadde fått grandiosaen i vrangstrupen om de sjekket tilsvarende siffre med Ba og oss...
« Siste redigering: 19. Feb. 2012, 00:57 av Rolvsøy »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2510 på: 19. Feb. 2012, 00:57 »
Jepp, vi ligger i toppen fordi alle andre er dårlige :yao:

Og hva har du egentlig sett av Abeid?  :ler:

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2511 på: 19. Feb. 2012, 00:59 »
Jepp, vi ligger i toppen fordi alle andre er dårlige :yao:

Og hva har du egentlig sett av Abeid?  :ler:

Toppmøtet på White Hart Lane ble jo en jevnspilt kamp Daniel. Supportere og kommentatorer uttalte at det var det svakeste laget Tottenham hadde møtt hele sesongen.

Hadde vi spilt med Best og Shola istedenfor Ba denne sesongen, hadde vi vært på nedre halvdel.
Ba setter alt av sjanser, derfor.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2512 på: 19. Feb. 2012, 01:00 »
Hva med toppmøtet på SJP mot et visst Manchester United-lag?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2513 på: 19. Feb. 2012, 01:04 »
Spurs har blitt knust av City i år de, det betyr ikke at de er dårlige. Og vi spilte da 2-2 mot Spurs før jul. Blir litt mange rare argumenter her nå Rolvsøy, det å si at kvalitete på PL er dårlig er så sykt at det burde ikke være lov...

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2514 på: 19. Feb. 2012, 01:05 »
En bra spilt kamp. Der satt alt. Men tenningsnivået var på topp i samtlige 90. Dessverre spiller vi sjelden sånn..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2515 på: 19. Feb. 2012, 01:07 »
En bra spilt kamp. Der satt alt. Men tenningsnivået var på topp i samtlige 90. Dessverre spiller vi sjelden sånn..
Og like sjeldent spiller vi så dårlig som mot Tottenham...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2516 på: 19. Feb. 2012, 01:10 »
Så du mener vi skal reise til White Hart Lane og spille sambafotball med Perch og Guthrie på midten? Er baere å få inn Ben Arfa så starter magien?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2517 på: 19. Feb. 2012, 01:17 »
Det er ikke resultatet jeg sikter til andy og daniel. Det er ingen skam å tape 5-0 om det ene laget rett og slett har dagen.  Jeg har ikke noe imot å tape stort om laget spiller fotball og gjør en innsats.
Men det var ikke divisjonsforskjell på lagene engang. Dette var Vredens druer i 7ende divisjon mot Barcelona.
Rett og slett pinlig. Mannskapet vårt på papiret er blandt de 7 beste i PL. Så vi skal være over de fleste lagene.
Men det blir mye drillofotball, det er det jeg er litt skuffet over.
Lag som Norwich og Swansea har bevist at det går ann å spille pen og effektiv fotball og få resultater ut av det, med et championship-mannskap. Vi har et lag spekket av internationals med CL-erfaring, og spiller betydelig dårligere fotball rent visuellt. Jeg tror ikke dette er ubetydelig.

En trener sa en gang:

"Alt starter med fotballen man spiller. Resultater, tabeller, alle slike ting kan tilskrives tilfeldigheter, fremstilles feilaktig og gi et uriktig bilde. Spillet derimot, det taler sitt klare språk. Spiller man god fotball, vil resultatene komme"

- Sir Bobby Robson

Det er spillet jeg savner.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2518 på: 19. Feb. 2012, 08:14 »

Lag som Norwich og Swansea har bevist at det går ann å spille pen og effektiv fotball og få resultater ut av det, med et championship-mannskap.

Det er spillet jeg savner.

:besty:

Vil du se Barcelona-fotball foreslår jeg at du tar en titt på dem i stedet for Newcastle. Den som ikke sier seg fornøyd med denne sesongen sålangt har nesten ikke uttalerett, selv ikke i ytringsfrihetens høyborg.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2519 på: 19. Feb. 2012, 09:34 »

Dette er grunnen til at vi er topp-6. Premier league er patetisk i år. Villa, Everton, Sunderland første halvdel, Arsenal, Chelsea, Liverpool..

Jeg er litt uenig med deg i at vi ikke har spillerne til det. Cabaye, Santon, Coloccini, Ben Arfa, Abeid ( imponert STORT det jeg har sett av han), Ba, Cissè, Jonas ( så lenge du ikke ber han slå innlegg - grøss - ).

Se på førsteellevern til Liverpool og fortell meg at de har en bedre midtbane og spissrekke enn det vi har. Henderson, Spearing og Adam? Dette er dårligere spillere enn våre,

Folk ler av Arsenal og kaller det et one-man team mht. Van Persie. Tror de hadde fått grandiosaen i vrangstrupen om de sjekket tilsvarende siffre med Ba og oss...

NUFC har ikke spillere til å fylle ett helt lag og enda litt til som er gode nok til å spille offensiv fotball og holde ballen i laget i flere trekk om gangen. Vi har enkelte spillere som evner dette, men altfor mange som ikke gjør det. Ben Arfa f.eks er ikke en spiller som evner å holde ballen i laget. Han mister ballen altfor ofte og er ingen "lagspiller" i den forstand. Han skal gjøre det meste selv og lykkes kun noen få ganger. Med slike spillere blir det vanskelig å holde ballen i laget i flere trekk av gangen og enda vanskligere når man har flere slike spillere. Jonas er jo også en spiller som altfor ofte velger de vanskeligste løsningene fremfor å holde ballen i laget.
Videre har vi altfor mange spillere som sliter bare å ta imot ballen på dårlige dager. Der kan Shola Ameobi nevnes sammen med Løvenkrands, Perch, Simpson, ja det er mange å ta av her.

Angående LFC så har de en mye sterkere midtbane enn NUFC. Det er ihvertfall min mening. Med spillere som Lucas, Gerrard, Adam, Henderson og Spearing har de god dekning og enkelte av dem er bortimot verdensklasse når de er i form (Gerrard og Lucas). Spissrekka med Bellamy, Suarez, Kuyt og Carroll er, eller bør være minst like god som NUFC sin.
NUFC har Cabaye, Tiotè og Guthrie når han er i form som brukendes spillere sentralt. Bak disse er det ikke mange som har vist seg frem som gode nok til at de kan kjempe om plass på laget. Flere spennende spillere i Gosling, Vuckic og Abeid, men foreløpig har de MYE å bevise i forhold til LFC spillerne i samme posisjon.
På topp har NUFC Ba og Cissè. Sistenevnte har vi sett altfor lite til. Bak disse 2 er det vanvittig skralt. Verken Løvenkrands, Best eller Ameobi er spillere som er gode nok for noen av de andre topp 10 lagene. Er usikker på om de i det hele tatt er gode nok for noen av PL lagene pr dags dato.

Så at NUFC har så vanvittig bra lag må nok enkelte heller legge vekk NUFC brillene å ta en titt på de andre lagene.

Veldig fint at du tok frem Arsenal. Er jo ett prakt eksempel å ta frem nå. Et lag som alltid skal prøve å spille "fin og offensiv" fotball, men som gang på gang går på en smell mot de beste lagene og som alltid ryker tidlig ut av CL, nettopp på grunn av manglende disiplin og evne til å forsvare seg. Opptrer uryddig og klønete i forsvar, og da er det vel liten trøst at de spiller fin og offensiv fotball når motstanderne heter Balckburn, Wolverhampton, Wigan, osv og de spiller hjemme på Emirates.