20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 458083 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #2325 på: 08. Feb. 2012, 10:27 »
Jeg velger å gå for en U i Sunderland-Arsenal .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2326 på: 08. Feb. 2012, 10:34 »
Må være lov å ha ulike meninger om fotball, men enkelte har ekstremt svart/hvitt syn på sine meninger altså:) Her sitter en i glasshus og kaster stein,  og peker på "fanatiske LFC-supportere" når en samtidig er like fanatisk med eget lag og øser ut "hat" mot andre lags spillere...
Må flire litt og:)

Er noen som til tider virkelig lever etter sitatet fra Bill Shankly :

?Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.?

Angående Suarez : Å si han ikke er en god spiller basert på kun mål-statistikk er jo en utrolig snever måte å måle en spiss på da! Skal en måle en forsvarer kun basert på antall taklinger, en ving på antall innlegg osv? Forstår enkelte utsagn kan være sagt i affekt;) hehe...og ja kan selv hisse meg opp på den klysa Suarez altså ( og andre spillere og for den del).

Men, Suarez er vel den spilleren i LFC som har hatt størst betydning for deres lag. Han jobber utrettelig, scorer mål ( som påpekt, ikke allverdens mål i PL i år), legger opp til andre, skaper sjanser/frispark og er en konstant urokråke mot forsvaret til motstander-laget. Jeg syns helt ærlig han er en av de bedre spissene i PL, med tanke på det han betyr for LFC og den effekten han har hatt på det laget.

Samtidig så har han jo gang på gang bevist at han er en taskenspiller deluxe, full av tyvtriks og fanteri, det må en være rimelig LFC fanatisk for ikke å se. Han kaster seg i tide og utide, filmer ( vist flere ganger), driver med tjuvtriks og andre usportsligheter..både på klubblag og på landslag ( ref. eventen handsen mot Ghana).. Jeg misliker sterkt det han driver med av usportsligheter, men er ikke enig i at han er en dårlig spiller.

Men, det er min mening da, og helt ok at andre mener andre ting:)

Til info : Dekorerte arbeidsdesken til en kollega her etter mandagens kamp mot Tottenham med plakater av tjuvtriks til Suarez...hehe...så han fikk høre det;)

Uansett herlig å ha 3 poengs luke til LFC nå, satser på vi klarer å holde oppe steamen, og at Ba/Cisse får et suverent samarbeid! Leit med Ben Arfa altså...så mye uutnyttet potensiale i den karen, er redd for han er i ferd med å bli litt ala Kieron Dyer..bortkasta talent..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2327 på: 08. Feb. 2012, 12:39 »
Det er kanskje en snever måte å måle en spiss på ja. Suarez gjør utvilsomt mye godt på en bane, men gud bedre meg hvor mange sjanser han brenner. For meg er en god spiss en som skårer mål. Han fikk den samme kritikken mot seg da han spilte for Ajax. Suarez har nå vært ute i 8 kamper, og LFC ligger rett bak vår rygg. Og i hans fravær har Bellamy spilt godt. Så at Suarez er er så viktig for laget kan være en overdrivelse. Faktisk kan det være en fordel at Suarez kommer tilbake. Bellamy passer godt sammen  med en tankerspiss. Takket være bellamys bevegelighet og gode fart  fant Shearer nesten tilbake til  sin gamle form da de spilte sammen. Shearer mistet jo noe av  bevegeligheten etter kneskadene. Mao.  tror jeg det kunne blitt skummelt om Kenny hadde valgt å spille med Carroll og Bellamy sammen i en 4-4-2 formasjon. Carroll har f.eks i det siste hatt et par flotte stusser til Bellamy som tok løpet i bakrom. Jeg tror ikke Kenny vil vrake bellamy nå. Og Suarez og Bellamy på topp vil heller ikke fungere. Ergo må han stille i en 4-3-3 formasjon med Suarez og Bellamy som indreløpere. Og i den rollen vil ikke Bellamy komme så mye til sin rett. I tillegg vil ikke Carroll  få så mye hjelp på topp.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2328 på: 08. Feb. 2012, 13:27 »
Jeg er jo også enig i at Suarez er en god spiller, men å "avfeie" Ba mot Suarez er jo helt på trynet.
Men er enig med Thomas, spisser skal score. Suarez skaper mye og det er vel og bra, men det var jo i utgangspunktet derfor Downing, Henderson og Adam ble hentet. For å skape sjansene, mens Suarez og Carroll skulle omsette.

Som vi har sett på Anfield i år, med 9 U-matcher. De skaper mye. Kanskje det heller er Pool-supportere som er misunnelige fordi vi faktisk har en spiss som scorer på bestilling.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2329 på: 08. Feb. 2012, 14:16 »
Jeg har en kompis som mener at Ba ALDRI hadde fått plass på LFC :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2330 på: 08. Feb. 2012, 14:22 »
Hahaha1 Håpløst. Ba hadde spasert rett inn i førsteelleveren til LFC uten problemer. Per dags dato tror jeg han ville gått rett inn i førstelleveren til alle lagene i PL utenom Arsenal og Manchester City.
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2331 på: 08. Feb. 2012, 14:30 »
Hahaha1 Håpløst. Ba hadde spasert rett inn i førsteelleveren til LFC uten problemer. Per dags dato tror jeg han ville gått rett inn i førstelleveren til alle lagene i PL utenom Arsenal og Manchester City.

Han ville gått inn på ALLE lag. Arsenal har kun Van Persie, og det er Aguiero som skårer målene for City. De andre er mer ujevne i prestasjonene. Det imponerende med Ba er hans effektivitet. Van Persie drar f.eks nytte av bedre innlegg. Og han kun ett straffemål. Hadde han spilt for Tham, Arsenal, City eller Scum tror jeg han kunne ha stått med like mange mål som Van Persie.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2332 på: 08. Feb. 2012, 14:58 »
To straffemål, Man U og Stoke. :) Er vel de eneste straffene vi har fått også, og rundt 10-15 imot.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2333 på: 08. Feb. 2012, 15:00 »
Ikke så dumt tippa det altså
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2334 på: 08. Feb. 2012, 15:06 »
Det er kanskje en snever måte å måle en spiss på ja. Suarez gjør utvilsomt mye godt på en bane, men gud bedre meg hvor mange sjanser han brenner. For meg er en god spiss en som skårer mål. Han fikk den samme kritikken mot seg da han spilte for Ajax. Suarez har nå vært ute i 8 kamper, og LFC ligger rett bak vår rygg. Og i hans fravær har Bellamy spilt godt. Så at Suarez er er så viktig for laget kan være en overdrivelse. Faktisk kan det være en fordel at Suarez kommer tilbake. Bellamy passer godt sammen  med en tankerspiss. Takket være bellamys bevegelighet og gode fart  fant Shearer nesten tilbake til  sin gamle form da de spilte sammen. Shearer mistet jo noe av  bevegeligheten etter kneskadene. Mao.  tror jeg det kunne blitt skummelt om Kenny hadde valgt å spille med Carroll og Bellamy sammen i en 4-4-2 formasjon. Carroll har f.eks i det siste hatt et par flotte stusser til Bellamy som tok løpet i bakrom. Jeg tror ikke Kenny vil vrake bellamy nå. Og Suarez og Bellamy på topp vil heller ikke fungere. Ergo må han stille i en 4-3-3 formasjon med Suarez og Bellamy som indreløpere. Og i den rollen vil ikke Bellamy komme så mye til sin rett. I tillegg vil ikke Carroll  få så mye hjelp på topp.

Du fokuserer veldig mye på at Suarez er et problem for LFC som ikke passer sammen med noen av de andre spissmakkerne, jeg tror ikke det er det som er problemet. Suarez er en kjempegod spiller og uten tvil blandt de beste spissene i PL. Det er heldigvis ikke mange han har å konkurrere med når prisen årets spiller i LFC skal deles ut........

Det største problemet til LFC denne sesongen er ikke hvem Suarez passer best sammen med eller hvordan man skal sette sammen laget på best mulig måte. Jeg synes og tror at det aller største problemet til LFC er alle de dyre kjøpene som ikke presterer i det hele tatt. Downing har vært en katastrofe, Carroll ett mareritt de skal slite med å bli kvitt, Adam viser sine begrensinger nå som han spiller blandt de beste og skal bli bedømt deretter, Kuyt har vært fryktelig denne sesongen, Bellamy viser at han ikke er den spilleren han var for noen sesonger siden og at kanskje alderen (snart 33 år) begynner å sette sitt preg, og dems beste spiller de siste 2 sesongene, Lucas Leiva, har vært ute stort sett hele denne sesongen.
Jeg tror at alle disse faktorene spiller inn på det vi ser av Suarez. Det er ofte et "èn manns show" med han, og han er den som blir lagt merke til hele tiden. Men så er han også bortimot den eneste som presterer bra jevnt over i det angrepet også. Hadde Downing, Carroll, Adam, Kuyt, osv prestert bedre ville de tatt vekk litt av dette som ser ut som et "èn manns show" fra Suarez og LFC ville sett mer sammensatt ut.
Selv med Suarez ute hadde de noen stygge resultater med tap for hjemmesvake Bolton og et 0-0 resultat hjemme mot Stoke er heller ikke mye å skryte av. Der skapte de atpåtil nesten ikke en sjanse.

Jeg trodde LFC kom til å kjempe om ligatittelen denne sesongen. Downing sine innlegg og med Carroll til å omsette dem samt Suarez løpende rundt som det uromomentet han er var jeg ganske sikker på at de kom til å slå kraftig fra seg. Heldigvis tok jeg feil. Det kan se ut som de har bommet grovt på flere av overgangene, spesielt på Carroll, Downing og Adam. Dette er spillere de skal slite med å bli kvitt til samme sum som de kjøpte dem for.

Suarez derimot er en av få på det laget som får godkjent denne sesongen. En ufyselig og kvalmende spiller ja, men absolutt en av de aller beste i PL. Begynner lagkammeratene rundt han å prestere også vil han kanskje få enda større rom og bedre tid med ballen. Da kan han bli enda farligere.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2335 på: 08. Feb. 2012, 15:16 »
Dzeko har 11 og Balotelli 9 scoringer. Så å si Ba kunne spasert inn i første 11eren til City blir litt snevert imo.

Når det gjelder Suarez så er fasiten grei imo. Han er en meget god, ineffektiv ho*eunge.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2336 på: 08. Feb. 2012, 15:22 »
Jeg ville tatt Robin van Persie, Ba, Aguero, Dzeko, Balotelli, Rooney, Sturridge, Tevez, Berbatov og Welbeck forran Suarez, lett. Muligens noen andre også.
Suarez er god han, men ikke god. Veldig overvurdert, spør du meg.
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2337 på: 08. Feb. 2012, 15:33 »
Synes ikke Suarez er i nærheten av å få godkjent på LFC i år. Han kommer til sjanser, men er en helt elendig avslutter. Er det en spiller får godkjent av meg på det laget er det Enrique, og muligens Bellamy som har prestert mye bedre enn jeg hadde forventet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2338 på: 08. Feb. 2012, 15:35 »
Er enig i at LFC ikke har fungert optimalt, og at Suarez lider av dette. Men faktum er likevel at LFC er det laget som har skapt flest sjanser i PL, og Suarez er en av de spissene som trenger flest muligheter for å skåre. Hadde LFC ikke skapt sjanser ville saken vært en annen.  Suarez ble hentet inn for å skåre mål (i motsetning til f.eks om vi hadde kjøpt inn Erdnic som da ville hatt som hovedfunksjon å skape rom for andre) og det har han ikke gjort. Hovedårsaken til dette er at han er en dårlig avslutter, og at han skal prøve på det umulige, noe som ikke fungerer mot de beste. Skåringsjansene har jo vært der. En spiss som står med 9 mål på 34 kamper for et over gjennomsnittelig godt PL-lag er ikke en meget god spiss. Suarez er god ja, men han er for ustabil og skårer for lite mål til at han kommer i kategorien klassespiss (meget og særs god) der blant andre Van Persie, Augiero, Sturridge, Ba og Rooney hører hjemme. Når Suarez stabilt begynner å levere mot de beste lagene, og ikke brenner sjanser i bøtter og spann, da skal jeg være den første til å forandre mening.  Men akkurat nå er det mange jeg ville valgt før Suarez.
« Siste redigering: 08. Feb. 2012, 15:41 av Thomas »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2339 på: 08. Feb. 2012, 15:38 »
Jeg ville tatt Robin van Persie, Ba, Papiss Cisse, Aguero, Dzeko, Balotelli, Rooney, Sturridge, Tevez, Berbatov og Welbeck forran Suarez, lett. Muligens noen andre også.
Suarez er god han, men ikke god. Veldig overvurdert, spør du meg.

;D
Same old Shearer, always scoring!