20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457427 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #2040 på: 25. Jan. 2012, 00:30 »
Men Ballotelli ville helt klart treffe Parker. Alle som vet at motstanderen befinner seg rett bak ham vil lett skjønne at man heller skal ramle enn å tråkke bakover. Ballotelli er ikke noen krøkke uten balanse og reaksjonsevne, så 100% grattulererer med riktig breslutning til FA

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2041 på: 25. Jan. 2012, 00:37 »
Men Ballotelli ville helt klart treffe Parker. Alle som vet at motstanderen befinner seg rett bak ham vil lett skjønne at man heller skal ramle enn å tråkke bakover. Ballotelli er ikke noen krøkke uten balanse og reaksjonsevne, så 100% grattulererer med riktig breslutning til FA

Og Pepe ville ikke treffe Messi?
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2042 på: 25. Jan. 2012, 09:50 »
Greit nok at Balotelli ikke er noen krøkke uten balanse og reaksjonsevne. Men det burde være åpenbart for alle og enhver at han ikke akkurat har veldig god balanse i akkurat denne situasjonen. Personer med god balanse kan også komme i ubalanse og falle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2043 på: 25. Jan. 2012, 16:26 »
Har ikke fått med meg det før nå, men Evertons Bilyaletdinov har visst gått til Spartak Moskva.
« Siste redigering: 25. Jan. 2012, 16:34 av Eriksen »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2044 på: 25. Jan. 2012, 16:32 »

Og Pepe ville ikke treffe Messi?

I likhet med Balotelli saken er det vel kun ett fåtall som mener det ikke var en bevisst handling av Pepe. Han burde straffes like hardt, men det spanske fotball forbundet synes visst denne type handlinger er helt greit.

Jeg støtter straffen mot Balotelli 100%, og synes det er på tide at UEFA eller FIFA griper inn for å få stoppet slik oppførsel som dette. Harde starffer i form av suspensjon og bøter bør ilegges, og det bør være likhet uansett om man spiller i Italia, Spania eller England.
Nå har det vært 3 episoder som IKKE har noe på en fotballbane å gjøre i løpet av 1 uke. Først den til Pepe, så Balotelli i helga og igår ble Lamela utvist i møtet med Juventus for å sparke en motstander selv om ballen ikke var i nærheten av der han befant seg.
Dette synes jeg noen av "de høye herrer" bør ta tak i. Idretten er ikke tjent med slik oppførsel og det er dårlige forbilder for de unge som ser opp til disse fotballspillerne. Fotball er en familiesport og skal kunne være for alle aldre, det skal ikke være nødvendig å måtte innføre aldersgrense på grunn av idioti av noen få.

I samme slengen burde jeg lange ut mot all filmingen som er innenfor fotballen. Det burde bli lov å straffe spillere i etterkant av slike handlinger. Det er like ødeleggende for fotballen som de stygge episodene nevnt over her. Barcelona er desidert værst i klassen. Synes det er kjempegøy å se Messi, men klubben han spiller på, eller rettere sagt noenb av spillerne han er på lag med er mildt sagt patetiske.

Tror jeg har fått startet en liten debatt nå, muligvis.
« Siste redigering: 25. Jan. 2012, 16:34 av Frode »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2045 på: 25. Jan. 2012, 16:40 »
Skal nødvendigvis ikke bidra så mye til debatten, da jeg er helt enig med deg Frode. Jeg begynner etterhvert å mislike Barca, både på grunn av hypen og den idiotiske oppførselen til flere av spillerne. Det er flere enn Messi som klarer å oppføre seg, og etter det jeg har sett er det vel trioen Alves, Busquets og Sanchez som står for brorparten av styggedommen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2046 på: 25. Jan. 2012, 16:46 »
Vet det er forskjell på FA og det spanske fotballforbundet, men fotball er fotball og det er intet annet enn latterlig at Balotelli får 4 kamper, mens Pepe slipper unna med en advarsel.

Litt værre pg stemple ein skruknott i tinningen på ein fyr enn å trakke han på handa ?
Synes ikkje ein kan sammenligne desse to sakene overhodet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2047 på: 25. Jan. 2012, 16:54 »
Hva med Glen Johnson da? Hvorfor er ikke han utestengt? Han kunne brekt beinet til Lescott rett av.
Same old Shearer, always scoring!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2048 på: 25. Jan. 2012, 17:00 »
Ja, at ikke den ble tatt tror jeg det er veldig få som skjønner noe særlig av...

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2049 på: 25. Jan. 2012, 17:04 »
Noen må svare meg på om det er fordel oss hvis L'pool vinner Ligacupen. Får eventuelt 7. plassen en ekstra Europa-spot i så fall?

edit: Det gjelder kanskje forsåvidt om City vinner også..
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2050 på: 25. Jan. 2012, 17:58 »
Som tidligere diskutert, er det vel kun en fordel hvis en av de vinner (helst City) om uansett med 100% klarer å kvalifisiere seg for Europa uansett. Er ikke like sikkert for Pool faktisk, så vi håper alle på City her i dag....vel.....
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2051 på: 25. Jan. 2012, 19:59 »
Vel, om Liverpool ikke ender innenfor topp 6 gjør jo sannsynligvis vi det. Ser ihvertfall ikke at noen andre lag kan komme seg opp der for øyeblikket. Og da får vi jo europa uansett, hvis begge finalistene i fa cupen allerede har sikret europa. Så er vel egentlig ett fett hvem som vinner idag, men Liverpool-hatet mitt og tanken på at de kan screwe det til i finalen gjør at jeg håper på City.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2052 på: 25. Jan. 2012, 21:56 »
1.-4. plass i ligaen; Champions League.
5. plass i ligaen; Europa League.
Vinner av ligacup; Europa League.
Vinner av Fa-cup; Europa League.

Unntak:
Ligacup: Hvis vinneren er kvalifisert for Europa gjennom spill i ligaen, faller plassen til 6.plassen i ligaen.
FA-cup: Hvis vinneren er kvalifisert for EL, går plassen til 2.plassen i cupen. Hvis vinneren er kvalifisert for CL, går plassen til 6. plass (alternativt 7., avhengig av unntaket for LC) i ligaen EL.

Akkurat den siste er jeg litt usikker på, men det var en som klippet inn noe fra Wiki som jeg tolket slik.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2053 på: 26. Jan. 2012, 10:19 »
Vet det er forskjell på FA og det spanske fotballforbundet, men fotball er fotball og det er intet annet enn latterlig at Balotelli får 4 kamper, mens Pepe slipper unna med en advarsel.

Litt værre pg stemple ein skruknott i tinningen på ein fyr enn å trakke han på handa ?
Synes ikkje ein kan sammenligne desse to sakene overhodet.
Så fordi Pepe "bare" tråkker på hånda til Messi, så trenger han ikke straffeforfølges av FIFA, fordi det ikke er alvorlig nok? Messi trenger jo ikke hånda for å spille fotball, så dermed er det helt greit om Pepe ødelegger hånda hans, bare fordi det er en uvesenltig kroppsdel for en fotballspiller?

Det handler ikke så mye om hvilken skade som oppstår og hvor alvorlig den skaden er. Det handler om forsett eller ikke, det handler om at verken stempling mot hoderegionen eller tråkking på hender har noe som helst med fotball å gjøre. Man skal i mine øyne straffes likt for usportslig opptreden. Enten det er filming eller karatespark.

Nå er jeg fremdeles prinsipielt uenig i Balotelli-saken, men den diskusjonen er jeg ferdig med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2054 på: 27. Jan. 2012, 13:58 »
PSG sign Chelsea defender Alex.