20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457788 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #2025 på: 24. Jan. 2012, 08:36 »
Jeg mener det er helt åpenbart at Balotelli prøver å trampe Parker i ansiktet med vilje!

Det var min umiddelbare reaksjon da jeg så situasjonen live. Og nå, etter å ha sett den mange ganger i reprise, er jeg bare enda sikrere. Jeg ble sjokkert over at ekspertene i studio mente at det var en naturlig bevegelse, og jeg synes også det er overraskende at ikke flere her inne ser på dette som et ondsinnet spark.

Balotelli er jo irritert over at Parker hiver seg i vegen for skuddet hans, og skyter høyrefoten bakover ned mot Parker med hensikt i å treffe ham.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2026 på: 24. Jan. 2012, 09:33 »
Min første reaksjon var at dette var et forsøk på å gjenvinne balansen, og det står jeg for fremdeles. Hvorvidt det er en naturlig bevegelse eller ikke er vanskelig å svare på, da jeg ikke har rekonstruert hendelsen. Jeg mener dette er en situasjon som er veldig vanskelig å si noe bestemt om. Jo flere ganger du ser TV-bildene, jo verre ser det ut, og jo saktere film, jo styggere blir situasjonen. Men er det dermed sagt at det ble gjort med overlegg?

For meg virker det i utgangspunktet naturlig nok å sette foten lenger bak for å prøve å få igjen balansen på den måten. Står du bredere, har du som regel bedre balanse enn når du står smalt. Det er i hvertfall sånn for meg. Men så har ikke jeg verdens beste balanse i utgangspunktet. For meg ser det ikke ut som Balotelli sparker særlig hardt, og det virker heller ikke som han vet at ansiktet til Parker er akkurat der han tråkker. Jeg vil trekke frem det faktum at Balotelli aldri ser ned eller bak seg før akkurat i det øyeblikket han har tråkket feil, og er i ferd med å ramle.

Men så er det dette med at jo flere ganger man ser situasjonen, jo verre ser det ut. For meg er dette veldig vanskelig. Det er ikke åpenbart at det er bevisst, men det er ikke åpenbart at det er en naturlig bevegelse heller. Så jeg fatter fremdeles ikke på hvilket grunnlag FA dømmer han. Det er en mulighet for at Balotelli kan ha gjort noe galt. Skal man straffe han fordi han KAN ha gjort noe galt?

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2027 på: 24. Jan. 2012, 17:26 »
Vanskelig å vite om han gjør det med overdreven kraft, men å si at det ikke er naturlig er latterlig. Er fysiske lover.

Hvilken fysisk lov er det snakk om?

Jeg syns det ser veldig rart ut, og man kan jo aldri være sikker. Utestengelsen kommer nok pga. at det er Balotelli som gjør det, og han har tidligere vist at han er kapabel til å gjøre sånt med vilje.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2028 på: 24. Jan. 2012, 17:28 »
Ikke vær så jævlig trollete da. Fysisk lov er det kanskje ikke, men det å skape en større balanseflate for å kontre en ubalanse er naturlig. Som en turner som skal lande med samla bein, men må ta et steg til siden for å ikke falle.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2029 på: 24. Jan. 2012, 17:45 »
Jeg ville vel heller sammenliknet det med en skøyteløper som skal ta en sving, siden Balotelli detter fremover mot venstre. Hvis man føler man faller fremover, er jo den naturlige refleksen å sette beinet FORAN, og ikke sparke bak?

Hvis dette hadde vært naturlig, ville det ikke vært rart av Platt å uttale følgende?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2030 på: 24. Jan. 2012, 17:56 »
I Balotelli sin situasjon kommer han jo bare mer i ubalanse av å tråkke bakover. Han faller jo også som en konsekvens av det, vil jeg si.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2031 på: 24. Jan. 2012, 18:45 »
Rart at dette diskuteres fortsatt. Det er umulig for oss å vite om dette er med vilje eller ikke, men Balotelli vet jo sånn ca hvor Parker ligger, og det virker som at det mest naturlige han kan gjøre er å heller sette foten ned forran seg. At han faller såpass lett i etterkant også gjør det også enda mer suspekt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2032 på: 24. Jan. 2012, 19:11 »
Faller lett? Han har jo ikke balanse for fem flate øre. Og så er fallet hans suspekt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #2033 på: 24. Jan. 2012, 20:45 »
Cardiff eller Crystal Palace kommer uansett til Ligacup-finalen. De må vel vinne turneringen for at de skal få plass i Europa? I så fall vår vi håpe at City tar seg videre i morgen, for Liverpool i dagens form kan tape mot de fleste :P
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2034 på: 24. Jan. 2012, 22:43 »
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2035 på: 24. Jan. 2012, 22:44 »
Hahaha! :ler:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2036 på: 24. Jan. 2012, 23:19 »
Faller lett? Han har jo ikke balanse for fem flate øre. Og så er fallet hans suspekt?

mhm, ser ut som at han kaster seg.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2037 på: 24. Jan. 2012, 23:31 »
Crystal Palace må trene mer på straffer. De fikk tatt fire straffer, og tre var bom. Parr bommet blant annet. Håpløs straffe! :ler:
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2038 på: 24. Jan. 2012, 23:36 »
Wengers mange rare innfall på sidelinja er en av grunnene til at jeg ser Arsenal. Han og Hodgson er i særklasse på det området.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2039 på: 25. Jan. 2012, 00:28 »
Vet det er forskjell på FA og det spanske fotballforbundet, men fotball er fotball og det er intet annet enn latterlig at Balotelli får 4 kamper, mens Pepe slipper unna med en advarsel.
Same old Shearer, always scoring!