20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456668 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1815 på: 07. Jan. 2012, 18:06 »
Det ville som du sier vært utrolig kjedelig. MEN, jeg tror at det ville vært et sjakktrekk både for Englands innsats i mesterskap på sommeren, og naturligvis med tanke på afrikanske spillere i ANC. Kunne det vært en tanke å kjøre denne 3. runda i cupen, holde oppe et par uker for så å kjøre 4. runde?

Dvs. at man dropper liga mellom cuprundene i januar.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1816 på: 07. Jan. 2012, 18:24 »
Ja. Englands innsats i mesterskap er ikke noe jeg har vurdert. Men det ville nok helt klart ha hjulpet dem.

Ang cupen, kunne det også ha vært en ide. Man kjører jo selvfølgelig treningskamper og lignende for å holde kampformen inntakt. Synes det ville ha vært til det beste for lagene, spillerne, turneringen og kanskje for det engelske landslaget.
Med tanke på at ACN gjennomføres to år på rad nå, får vi kanskje se om turneringen har noe utslag på tittelrace, og kanskje bunnstriden. Usikker på hvor mange lag i PL som lider av at det spilles kamper i PL under ACN.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Christian

• Gjest
« Svar #1817 på: 07. Jan. 2012, 18:27 »
Forslag:

2 runder av FA Cupen(evnt. omkamper) og 1 runde av Ligacupen i januar.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1818 på: 07. Jan. 2012, 18:35 »
Blir jo i så fall ligacup bare for de som er videre. Maks 4 lag. Men når man har kommet så langt i ligacupen, er det vel greit å ha de beste spillerne tilgjengelig.
Men ja, det kunne kanskje vært noe.

Jeg synes som sagt at det er en spennende tanke, men den har både negative og positive sider ved seg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1819 på: 07. Jan. 2012, 20:40 »
Skal man gjøre dette må man vel kanskje utvide sesongen en god del i begge ender. Starte tidligere og avslutte senere? Noen som vet hvordan man gjør dette i andre ligaer, som opererer med vinterfri og i tillegg har en sesong på 38 kamper pluss to cuper?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1820 på: 07. Jan. 2012, 21:39 »
I Tyskland er det vel 4 kamper mindre enn i PL, og likevel mener jeg man begynner litt tidligere i august. I Italia fortsetter man vel med kamper helt til slutten av mai (kanskje ut i juni?).

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1821 på: 07. Jan. 2012, 22:30 »
Leste en artikkel eller lignende på nettet her om dagen, der en eller annen kjent person sa at PL burde vurdere en vinterpause. Først tenkte jeg at det var helt latterlig, og en mnd uten PL ville være dritkjedelig.

Jeg synes absolutt at det er en interessant tanke, med januar uten obligatoriske kamper. Kanskje man kan gjennomføre første runde av FA-cupen og så ta pause etter det.

Hva tenker dere om saken? Bør man innføre en vinterpause i PL, f.eks i januar?

Jeg synes det er et fullstendig håpløst forslag. Jeg kan ikke forestille meg engelsk fotball uten det tette jule- og nyttårsprogremmet der det er flust med overraskende resultater og drøssevis av spennende kamper. Er jo da ligaen virkelig begynner å sette seg, samtidig som diverse cuper, spesielt FA cupen, begynner å dra seg til.

Jeg ville blitt særdeles skuffet om det ble bestemt at det skulle innføres vinterpause i PL. De som maser om dette er stort sett utenlandske managere som er vant med det fra før og som gjerne skulle hatt seg et par uker ekstra i sydligere strøk i den værste vinter mnd. Da får de heller finne seg en annen liga.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1822 på: 07. Jan. 2012, 22:42 »
Par uker ekstra ferie? Slik jeg forstår det, er det jo ikke ferie. Det jobbes fortsatt på treningsfeltet, og slike ting.

Juleprogrammet med boxing day og tett kampprogram vil jo også gjelde, bare at det blir kampfri etter nyttårsrunden. Direkte håpløst synes jeg nå ikke at det er da!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1823 på: 07. Jan. 2012, 22:45 »
Enig med deg, Anders! Selv om jeg som ivrig tilskuer sikkert hadde forbannet meg på PL-løse ettermiddager i januarhelgene...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1824 på: 07. Jan. 2012, 22:52 »
Ja, det er det som er det store minuset for min del Torfinn. Maange PL-timer som må fylles med noe verdig = problem.. :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1825 på: 07. Jan. 2012, 22:57 »
For meg er det vel egentlig ikke noe problem da, siden jeg ofte har store prioriteringsvanskeligheter mellom PL og diverse vintersport i disse tider. (Newcastlekamper er selvfølgelig unntaket.)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1826 på: 08. Jan. 2012, 13:12 »
Paul Scholes skal spille for ManU ut sesongen :yao:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1827 på: 08. Jan. 2012, 13:18 »
Aye! Ikke imponert.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1828 på: 08. Jan. 2012, 13:24 »
Det er value in the market det tenker jeg...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1829 på: 08. Jan. 2012, 14:02 »
Går rykter om at Downing er arrestert for overfall. :ler:

Legg merke til at jeg understreker ordet "rykter", for det er ikke offisielt.
Nei.