20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456290 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1785 på: 05. Jan. 2012, 01:40 »
Jeg ser ikke på de blå fra manchester som manchester city, jeg ser på de som et lag bestående av fantastiske spillere som f.eks Kompany, Silva, Aguero osv osv osv. Hvordan de har blitt hva de har blitt, driter jeg loddrett i. Men de er det laget, i mine øyne, som spiller den beste fotballen i England. Derfor, i mine øyne, fortjener de ligagullet.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1786 på: 05. Jan. 2012, 01:43 »
For all del, jeg liker Manchester City. De spiller feiende flott fotball, og har en massiv spiller i Kompany, som også virker som en enormt bra person utenfor banen, samt spillere som Balotelli, Silva, Dzeko osv. Men det er liten tvil om at måten de har skaffet seg suksess på ikke er respektabel i mine øyne.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1787 på: 05. Jan. 2012, 01:47 »
For all del - fint å se på. Men det betyr ikke at jeg får noe mer respekt for klubben ManCity. Jeg misliker ManU og Sir Alex - men har samtidig enorm respekt for hele klubben - om du fatter hva jeg mener. De har kommet seg dit gjennom knallhard jobbing og uten økonomisk doping som de andre to laga har fått.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1788 på: 05. Jan. 2012, 01:55 »
Om Manchester United :

"Klubben stod overfor konkurs i 1902, men ble reddet av John Henry Davies, som betalte klubbens gjeld."

"og med finansiell assistanse fra Davies flyttet de til et nytt stadion på Old Trafford i 1910."

Så uten økonomisk hjelp for 100 år siden, er det ikke sikkert manu hadde fantes, den dag idag  :coloccini:

Ikke ta dette for seriøst altså ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1789 på: 05. Jan. 2012, 01:58 »
Selvfølgelig ikke. Vi hadde heller aldri kjempa om tittelen hadde det ikke vært for Hall-penga på 90-tallet. Det var fortsatt på et heeelt annet nivå enn hva Shitty og Chelski har gjort de siste åra. De har forskjøvet hele balansen i PL - noe som har gått sterkt utover blant annet oss som tross alt var et lag som figurerte i det høgget der da Roman kom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1790 på: 05. Jan. 2012, 02:05 »
Greit nok det, men det var jo bare et tidsspørsmål før dette skjedde i engelsk fotball. Man kan mislike det så mye man vil, men vi er bare nødt til å akseptere at slik er det. Dessverre.

Over til noe mer positivt, vi har nå spilt 20 kamper i årets premier league og vi ligger bare 1 poeng bak liverpool ;D Det er smått utrolig!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1791 på: 05. Jan. 2012, 12:51 »
Bendtner arrestert - igjen
Sunderland-spissen Nicklas Bendtner klarer ikke holde seg unna trøbbel. Nå er dansken arrestert etter bråk på et luksushotell.

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/bendtner-arrestert-igjen-3675057.html
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1792 på: 05. Jan. 2012, 15:19 »
Ah, da er det jo ikke så lett. :-\

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1793 på: 05. Jan. 2012, 19:05 »
Driver og setter på plass United-supportere på Facebook som sutrer over at City kjøper seg til gull.

Sitat
nå må den gjerrige skotten åpne lommeboka... Spiller oss ut av seriegullet. Bare å gratulere med ligagullet city. Bittert å si at dere fortjener det selv om dere kjøper dere til gull som Chelsea osv

Jeg mener det blir hyklersk når det ropes kjøpelag etter City og Chelsea når det kommer fra United-supportere. Håpløst. Eneste forskjellen som jeg ser det, er at United har investert over tid. Det blir naturlig at man vil skape et vinnerlag når nye, rike eiere overtar. Da skal alt skje raskt.

Man fikk jo en stabilisering i Chelsea, der de brukte minimalt med penger før denne overgangen med Torres på £50mill.

United har brukt mye penger på spillere som Ferdinand, Rooney, Carrick, Hargreaves, Berbatov, Anderson, Veron etc. Helt sinnsyke summer. Snakk om å kaste stein i glasshus.

For å sette et eksempel og å ta utgangspunkt i de 2 klubbenes lagoppstillinger de siste kampene, eller forventede startoppstilling så er det egentlig minimal forskjell på ManCity og ManU.

ManU:

De Gea - £18,900,000
Jones - £17,000,000   
Evra - £5,500,000
Ferdinand - £27,550,000
Vidic - £7,000,000
Young - £17,000,000
Valencia - £16,000,000
Anderson - £15,000,000
Carrick - £18,600,000
Rooney - £27,000,000
Berbatov - £30,750,000

Totalt £200,300,000

ManCity:

Hart - £600,000
Richards - egen stall
Clichy - £7,000,000
Kompany - £6,700,000
Lescott - £22,000,000
Yaya Tourè - £24,000,000
Barry - £12,000,000
Aguero - £38,000,000
Silva - £25,000,000
Nasri - £22,000,000
Balotelli - £24,500,000

Totalt £181,800,000

Så ManU har altså en dyrere forventet startellver enn ManCity. Nå vil sikkert flere (spesielt ManU supportere) sutre over at Milner, Dzeko, Tevez, Adebayor, Robinho, osv ikke er med, men faktum er at jeg tok 11 av de dyreste og beste spillerne på hvert lag pr dags dato. Skulle jeg tatt med alle de måtte jeg også gått litt tilbake i tid hos ManU og hentet frem spillere som Nani, Veron, Hargreaves, Saha, van Nistelrooy, osv. for at det skulle blitt rettferdig. Vanvittig dyre spillere det også. Yorke (£12,600,000) og Stam (£10,750,000) var i sin tid (1998) noen ekstremt dyre kjøp. Så ManU har flere å ta av sånn sett de òg.

Ferguson er god på å hente yngre spillere å forme dem som toppspillere (slik som Wenger), men det er stadig færre og færre som slår til fra eget akademi fra den klubben. Og det er tross alt nesten 20 år siden de fikk frem gullalderen med Neville brødrene, Giggs, Scholes, Butt, Beckham, osv fra eget akademi.
ManCity har jo, som ManU, et ganske godt akademi der spillere som Richards, Johnson, Ireland, Onuoha og Sturridge er de mest kjente. Men de sliter tydeligvis på å holde dem i klubben. Men for all del, det finnes spillere i ManCity som også har tatt store steg etter at de ankom klubben, så alle er ikke verdenstjerner når de blir hentet. Kompany er definitivt i den kategorien, Hart også, og det er flere i vente.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1794 på: 05. Jan. 2012, 19:08 »
Fint innlegg, Frode.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1795 på: 05. Jan. 2012, 19:34 »
Det er det - men de har i det minste oppnådd penga gjennom en naturlig progresjon og resultater. Derfor er jeg langt mer bitter på de andre laga som også har fucka til balansen ellers. Uten Roman Abramovich kunne vår egen historie de siste 10 åra vært veldig annerledes. ManU fortjener etter mitt syn i mye større grad å være med i tittelkampen i PL kontra de to andre blå laga. I realiteten er de fleste lag kjøpelag - du vinner ikke PL uten tunge investeringer i spillerstallen.

Mulig det er stygt å si det, men Manure er ikke bare bygd på sportslig suksess, men fundamentet hviler i veldig stor grad på hendelsen med Busby Babes, og fan-grunnlaget ble lagt på grunn av den tragiske hendelsen. At de senere har oppnådd stor suksess har selvfølgelig generert større fanbase og mer penger, men jeg mener man ikke kan se vekk fra det nevnte faktum. La meg nå presisere at jeg ikke mener å være (unødvendig) slem med scums med dette utsagnet, men jeg tror det er et faktum.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1796 på: 05. Jan. 2012, 21:46 »
Stewart Downing has now scored less goals than Tim Howard, and assisted less goals than Tim Krul this season!

:D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1797 på: 06. Jan. 2012, 01:41 »
Herlig!

Gått mye rykter om Liverpool og Bent i det siste, og i dag ble det sagt at han skulle presenteres til helgen. Nå går det rykter om at ha er done deal, til £27m. Det MÅ jo være feil. Herre min jesu hatt! :ler:
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1798 på: 06. Jan. 2012, 01:51 »
Må nok en gang påpeke at jeg aldri benekte at ManU var noe kjøpelag - om noen som helst antok det. Var omstendighetene rundt.
Du har nok rett, bjørni. Slik er det nok bare uten at det verken er slemt å si det eller noe galt i det.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1799 på: 06. Jan. 2012, 01:55 »
Du har nok rett, bjørni. Slik er det nok bare uten at det verken er slemt å si det eller noe galt i det.

Vel. For mange er det nok mye av samme ulla å si at den siste tiden av Arbeiderpartiets dominans og fremgang avhenger mye av en viss ulykke. Det er ikke akkurat ord som de aller mest reflekterte løper rundt og sier...

Det er jo sant - i begge tilfellene. Men på en annen side ikke noe man nevner særlig ofte.

Tror kanskje ikke vi skal ta noe debatt på det.  ;)