20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457723 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1770 på: 04. Jan. 2012, 10:41 »
Det er klart at når løken Dalglish ikke har villet spille han som annet enn høyreving, så gjør det jo ikke saken enklere for Henderson. Henderson var fint med på å dominere Cabaye og Tiote, han.

Nei nei. Vår sentrale midtbanen vår var den eneste delen som fungerte :tiote:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1771 på: 04. Jan. 2012, 11:25 »
 :smith:

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1772 på: 04. Jan. 2012, 12:42 »
http://www.dagbladet.no/2012/01/04/sport/luis_suarez/fotball/premier_league/liverpool/19656757/

Herregud så patetisk.

"Viktige ting" er utelatt. Jaja, da er det jo helt logisk å ikke anke. Hva har han å tape på å si hva dette gjelder? Saken er jo allerede avsluttet! Gjemme seg bak slike utsagn blir bare tull, sier du A får du faenmeg si B.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1773 på: 04. Jan. 2012, 12:55 »
Liverpool har dreti på draget i den saken her. De har gått fra å være en klubb som virker seriøs til å bli en klubb som fremstår som en tulleklubb, ledet av toldåringer. Flaut.
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1774 på: 04. Jan. 2012, 17:49 »
Det er klart at når løken Dalglish ikke har villet spille han som annet enn høyreving, så gjør det jo ikke saken enklere for Henderson. Henderson var fint med på å dominere Cabaye og Tiote, han.

Nei nei. Vår sentrale midtbanen vår var den eneste delen som fungerte :tiote:
Helt feil. Vi var svake sentralt også. Greit vi hadde ballen litt, men ingen av de var skapende og begge ble liggende alt for dypt. Tipper de spilte fler baller bakover på banen enn fremover mot Liverpool.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1775 på: 04. Jan. 2012, 18:04 »
Sentrale midtbanen vår var det som nesten skuffa meg mest. Obertan veit vi jo at er svak - og Jonas har forsåvidt hatt en formdipp, han også. Men på forhånd hadde jeg forventa at vår sentrale midtbane var fullt kapable til å spille ut LFC sin - det gjorde de aldri. Ble som Daniel sa liggende veldig dypt og skapte veldig lite. Tiote spesielt slurvet mye.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1776 på: 04. Jan. 2012, 18:05 »
Nå blir selvfølgelig de også hemmet av å ha to ubrukelige vinger på kantene, men hadde alikevel forventet meg mye mer.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1777 på: 04. Jan. 2012, 19:13 »

Fy faen som jeg ler. Hysterisk!
Nei.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #1778 på: 05. Jan. 2012, 00:33 »
Mye artig ute og går på sosiale medier i kveld, men denne tar kaka :D

Joikakaka: Eneste som irritere meg var at jeg ikke fikk tid til å tippe Howard som første målscorer og toon-2. Kunne pensjonert meg i morgen! #2pl
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1779 på: 05. Jan. 2012, 01:01 »
Driver og setter på plass United-supportere på Facebook som sutrer over at City kjøper seg til gull.

Sitat
nå må den gjerrige skotten åpne lommeboka... Spiller oss ut av seriegullet. Bare å gratulere med ligagullet city. Bittert å si at dere fortjener det selv om dere kjøper dere til gull som Chelsea osv

Jeg mener det blir hyklersk når det ropes kjøpelag etter City og Chelsea når det kommer fra United-supportere. Håpløst. Eneste forskjellen som jeg ser det, er at United har investert over tid. Det blir naturlig at man vil skape et vinnerlag når nye, rike eiere overtar. Da skal alt skje raskt.

Man fikk jo en stabilisering i Chelsea, der de brukte minimalt med penger før denne overgangen med Torres på £50mill.

United har brukt mye penger på spillere som Ferdinand, Rooney, Carrick, Hargreaves, Berbatov, Anderson, Veron etc. Helt sinnsyke summer. Snakk om å kaste stein i glasshus.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1780 på: 05. Jan. 2012, 01:10 »
ManU kan skilte med at de har oppnådd kapitalen gjennom sine sportslige resultater og videresalg av sine tidligere stjerner. Akkurat det kan ikke Chelski eller ManC som rett og slett har kjøpt seg til toppen på grunn av rike utlendinger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1781 på: 05. Jan. 2012, 01:18 »
ManU kan skilte med at de har oppnådd kapitalen gjennom sine sportslige resultater og videresalg av sine tidligere stjerner. Akkurat det kan ikke Chelski eller ManC som rett og slett har kjøpt seg til toppen på grunn av rike utlendinger.

Det er sant, men nå har det seg slik at fotballen, som resten av verden er en kynisk, kapitalistisk bransje.

Og uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det en tropp bestående av vanlige mennesker(med unntak av DemBA, som er MASKIN) pluss manager, støtteapparat osv som også er bestående av vanlige mennesker, som skal vinne fotballkamper og trofeer.

Ta Spania f.eks. Real Madrid som handler for harde livet, klarer ikke komme opp på nivået til Barcelona, hvor kjernen består av lokale gutter som kommer fra Barcelona's eget akademi. Selvfølgelig er de unike der, men det er altså mulig.

Det at manu-fansen sier at city ikke fortjener gullet pga de har fått penga istedet for å tjene dem, er bare smålig imo. Det er en tafatt unnskyldning nå som de ikke lengre er best i by'n.

Money rules the world, deal with it.
Same old Shearer, always scoring!

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1782 på: 05. Jan. 2012, 01:21 »
Men i prinsippet kan man vel med belegg rope kjøpelag etter Man Utd på lik linje med City og Chelsea. De var gode på ungdomsarbeidet på nittitallet da de avlet fram spillere som (Giggs), Scholes, Neville-brødrene, Butt og Beckham, men jeg er av den oppfatning at de har investert enormt de siste åra.

Mener det blir irrelevant å snakke om hvor pengene kommer fra når et lag investerer i dyre dommer for å oppnå sportslig suksess. Er det ikke dette som er selve definisjonen på et kjøpelag?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1783 på: 05. Jan. 2012, 01:31 »
Forskjellen er jo at Manchester United er blitt ekstremt store med tanke på penger pga. hvor de var under den såkalte "bengeboomen" på nittitallet. Chelsea og City er der de er i dag fordi det kom en rik kis inn og spyttet gigantiske mengder penger inn i klubben.

Alle lag kan bli Manchester City om en rik kis kjøper laget og henter inn nok spillere til å bemanne to klasselag som fint kunne endt på første og andre plass i PL. Manchester United var gode og hadde flaks ved at de var store akkurat da det skjedde.

Om en rik araber kjøper opp Leeds nå og henter alt som er av klassespillere og blir gigantiske igjen, så er jo det kun pga. en rik eier som kan gjøre hva han vil.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1784 på: 05. Jan. 2012, 01:32 »
Det er det - men de har i det minste oppnådd penga gjennom en naturlig progresjon og resultater. Derfor er jeg langt mer bitter på de andre laga som også har fucka til balansen ellers. Uten Roman Abramovich kunne vår egen historie de siste 10 åra vært veldig annerledes. ManU fortjener etter mitt syn i mye større grad å være med i tittelkampen i PL kontra de to andre blå laga. I realiteten er de fleste lag kjøpelag - du vinner ikke PL uten tunge investeringer i spillerstallen.