20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457035 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1545 på: 20. Des. 2011, 23:25 »
Edit: Sitat
Fantastisk!  ;D

Eg skjønnar at supportara for andre lag kan finna på å kosa seg med dette gjennom Jula, men teink no litt etter kva dette kan bety for personen Luis. Her har FA dømt han for rasisme med kva bevis? Jo, det einaste er vitneutsagnet til Evra sjølv? Har ikkje han komme med liknande påstandar før? Det er vertfall slik eg har oppfatta det. Kva viss det hadde skjedd ein av våre spelara? Eg stiller vertfall spørsmål til bevis og korleis FA har komme fram til dette.
Og det han har sagt er negrito eller negro?

Selvsagt tenker jeg gjennom det, og er enig i at grunnlaget kanskje er vel tynt, uten at jeg har satt meg så grundig inn i saken. Men alt det driter jeg rett og slett i, jeg kan ikke fordra Liverpool, og jeg kan ikke fordra Suarez. Så innenfor rimelighetens grenser ønsker jeg dem alt vondt, fortjent eller ei. Derfor synes jeg det er fantastisk å se reaksjonene, sytinga og den klassiske FA = Ferguson Association.
« Siste redigering: 20. Des. 2011, 23:27 av torfinn »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1546 på: 20. Des. 2011, 23:26 »
Negrito; a member of a people (as the Andamanese) belonging to a group of dark-skinned peoples of small stature that live in Oceania and the southeastern part of Asia

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1547 på: 21. Des. 2011, 00:21 »
Bare artig at han blir utestengt :) Liverpool kommer nok over oss uansett, men de kommer ikke til CL nå.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1548 på: 21. Des. 2011, 08:19 »
man kommer ikke bort fra at det er rasisme, og da bør han bli straffet hardt!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1549 på: 21. Des. 2011, 08:27 »
Tror ikke Evra gjorde dette for morsommhetens skyld.  Han er visst ganske på nett: Akkurat nå lærer han koreansk slik at han kan samtale med Park. Utfordringen er å bevise hva som ble sagt selvsagt, men jeg tviler at Evra lyver. Det vil både skade ham og kampen mot rasisme om han hadde blitt avslørt som løgner

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1550 på: 21. Des. 2011, 08:56 »
Tror ikke Evra gjorde dette for morsommhetens skyld.  Han er visst ganske på nett: Akkurat nå lærer han koreansk slik at han kan samtale med Park. Utfordringen er å bevise hva som ble sagt selvsagt, men jeg tviler at Evra lyver. Det vil både skade ham og kampen mot rasisme om han hadde blitt avslørt som løgner

Virkelig!? Har ikke Park lært seg engelsk etter såpass mange år?

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1551 på: 21. Des. 2011, 08:58 »
Så på Nettavisen tror jeg det var, at Liverpool har 14 dager på seg om de skal anke.. Så da blir nok uansett Suarez spillende mot oss er jeg redd.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1552 på: 21. Des. 2011, 09:15 »
Så på Nettavisen tror jeg det var, at Liverpool har 14 dager på seg om de skal anke.. Så da blir nok uansett Suarez spillende mot oss er jeg redd.

Korrekt!  :thumbu:

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1553 på: 21. Des. 2011, 10:27 »
Har Terry fått sin straff? Den kan han ikke nekte på hvertfall!

Sutrez innrømmet å ha sagt "negrito", så da er det jo bare opp til FA å vurdere om han har ment "min kjære" eller ment det rasistisk. Det kan jo ikke være så jækla mye tvil.......
Blir for dumt å gjemme seg bak det der, nå som han faktisk har spilt i Europa en stund.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1554 på: 21. Des. 2011, 10:53 »
Rasistiske utsagn har ingenting på en fotballbane å gjøre, og rasisme bør straffes så strengt om problematikken skal bli tatt seriøst fremover.
Rasisme, ved siden av korrupsjon og kampfiksing, er vel det som blir slått hardest ned på. Det er tilfeldig at det er Suarez som er den første som får så streng straff. Neste gang en lignende sak kommer opp blir FA nødt til å se på sine tidligere avgjørelser, spesielt de nærmest i tid, og må legge seg på en tilsvarende streng linje ved straff. De har satt standarden i slike tilfeller nå.
Jeg tror at Suarez-saken illustrerer ett vendepunkt i fotballen generelt, og i England spesielt, mtp. hvordan fotballforbund reagerer på slike saker i fremtiden.

Ser at flere Liverpool- fans er ute å kritiserer avgjørelsen her. Jeg kan forstå at de er frustrerte, ettersom det ikke er flere som har hørt hva som er blitt sagt.
ser at Andy skriver at Suarez har innrømt å ha sagt "negrito", og dersom dette er tilfellet fortjener han en såpass streng straff.

Personlig gjør det meg ingenting om han blir utestengt og bøtelagt. En meget god spiller, men dessverre en like god juksemaker.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1555 på: 21. Des. 2011, 10:55 »

Virkelig!? Har ikke Park lært seg engelsk etter såpass mange år?

Det har han nok. Har vel lyst å snakke med Park på hans morsmål da vet du ;)

BTW: Suarez synes jeg virker så motbydelig at han er truende til å si akkurat det han har sagt..Han er tross alt ikke Cabaye  :smitten:

Edit: Og ja jeg tror Terry også får karantene. Hans ytringer er jo tom. festet på film. Fremkommer tydelig at han sier "black c***."
« Siste redigering: 21. Des. 2011, 12:51 av Thomas »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1556 på: 21. Des. 2011, 13:50 »
Tror du virkelig Suarez kalte Evra "kamerat" da han ble sur? :yao:

Dessuten burde han skjønt av Evra ikke visste at det betydde "kamerat" om det var det han faktisk mente, og at Evra ville tolke det som "neger".. Så tviler på at det ikke var tilsiktet..
« Siste redigering: 21. Des. 2011, 14:45 av thomashaer »

Peter

• Gjest
« Svar #1557 på: 21. Des. 2011, 13:56 »
Negrito er vel et ganske vanlig uttrykk i Sør Amerika. Der er det vel ofte brukt som "Hei bror", "Kompis" eller no. Men når han kommer til Europa burde han skjønne at neger er et negativt ord, og at det sårer folk her.
Synes det er bra at Suarz blir dømt, men tviler på at straffen blir så lang som 8 kamper. Tipper Suarez får delvis medhold etter han har anket, og at straffen blir på rundt 3-5 kamper.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1558 på: 21. Des. 2011, 14:07 »
Suarez har spilt i europesk liga i 5 år, og han er selvfølgelig fult klar over at dette er et ord som har en helt annen betydning blant folk her. Jeg har et inntrykk av at han er en idiot, men dum er han ikke.
Nei.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1559 på: 21. Des. 2011, 14:08 »
Hvorfor maser folk om at dette kun er ord mot ord? 1) Suarez har innrømmet å kalle han negrito. 2) Evra sier det samme. 3) Det må da ha vært TV-bilder og leppelesing med i saken?