20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457551 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1275 på: 02. Des. 2011, 12:43 »
Vi kommer nok til å rive dem i stykker come mars uansett, tenker jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1276 på: 02. Des. 2011, 12:51 »
Kan bli interessant uansett. O'Neill er jo defensivt anlagt, og det bør være Slands førstepri. Hvis de fortsetter å være like gavmilde som mot Wigan kan de jo rykke ned. Det kampbildet var likt flere av de kampene vi hadde i vår nedrykssesong hvor vi dominerte kampene med likevel avga poeng pga effektive motstandere og slurv i eget forsvar. Spørsmålet er om O'Neill får til angrepsspillet med de begrensende midlene han har til rådighet. Tidligere var det jo mulig å forsvare seg til suksess, noe O'Neill, Kenny og Benitez er et bevis på. Men jeg tror ikke det er tilstrekkelig i dagens liga hvis målet er å etablere seg godt inne på øvre halvdel av tabellen.
Kjøpene han gjorde i Villa var uansett ikke særlig imponerende.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1277 på: 02. Des. 2011, 13:59 »
Er jo et par gode dealer som MON har foretatt seg i Villa også da, både sportslig og monetært. Young, Milner og Downing er vel noen eksempler. Imidlertid er det mye rusk som har følgt med i dragsuget så det skal bli spennende å se hva han får til med de midlene han eventuelt får til disposisjon.

Jeg tror desverre at han kan bli en bra mann for klubben på sikt. Får bare håpe at skaden er uopprettelig for i år!  :wink:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1278 på: 02. Des. 2011, 15:17 »
Young, Milner og Downing er jo gode spillere ja og han tjente penger på dem. Samtidig kan vi jo si at dette var "high end-spillere" som alle kostet £10 mill.  Spesielt Milner og Young imponerte for sine respektive pl-klubber da MON kjøpte dem, og Villa betalte deretter.. Nå har han derimot lite håp om å kunne bruke £10 mill på en spiller. Skal han lykkes  er han avhengig av å gjøre noen kjøp ala Tiote. Der stiller jeg meg tvilsom. I løpet av de tre sesongene han var i Villa, kjøpte han 23 spillere. Av de 23, var det bare fem som slo til:De tre som du nevner Hughie, samt Petrov og Friedel. Og hvis vi antar at det kan være sammenheng mellom pris og kvalitet (så fremt man har gjort sine forberedelser) så kan man kanskje  si at han visste hva han fikk i Young, Downing og Milner . Grovt regnet så har mao. MON lyktes med hver 4 signering. Det er ikke så imponerende spør dere meg. Om vi kunne vist til samme statistikk, ville vi sannsynligvis befunnet oss der Sunderland befinner seg nå..
« Siste redigering: 02. Des. 2011, 15:21 av Thomas »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1279 på: 02. Des. 2011, 15:23 »
Problemet med MON slik jeg ser det er at han er lite oppfinnsom på transferfronten. Han er ikke den som kjøper ukjente talenter og slike spillere fra utlandet i stor grad - men heller etablerte navn som allerede er ganske kjent i England og som dermed også koster. Uansett skal en ikke glemme at han tidligere har lyktes under begrensede rammer - og jeg tror enda at Sunderland kommer til å komme seg trygt igjennom denne sesongen. Han kommer til å gjøre de til et gjerrig og hardt lag å kjempe mot. Problemet blir å finne den som skal score måla. Larsson var jo ute her for litt siden og innrømte at Sunderland rett og slett var for lette fremover på banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1280 på: 02. Des. 2011, 15:32 »
Derfor humret jeg litt da Sland lånte Bender. Han er god til å holde på ballen, men han trenger mange sjanser for å skåre. Han hadde noen utrolige bommer for Arse husker jeg.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1281 på: 02. Des. 2011, 15:34 »
Skal også nevnes at Villa har pådratt seg ganske enorme lønnsutigfter under Martin O'Neill og solgte flere av de lovende juniorene Villa hadde (som Cahill og Gardner), men føler likevel at han er noe av det beste Sunderland kunne få. Har vel hatt brukbar suksess i alle klubbene han har vært i og selv om han bruke mye penger i Villa må det nevnes at når han tok over var det ikke mye kvalitet i klubben. Får nok midler å handle for i januar ellers hadde han vel ikke tatt jobben

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1282 på: 02. Des. 2011, 19:39 »
Av de 23, var det bare fem som slo til:De tre som du nevner Hughie, samt Petrov og Friedel. Og hvis vi antar at det kan være sammenheng mellom pris og kvalitet (så fremt man har gjort sine forberedelser) så kan man kanskje  si at han visste hva han fikk i Young, Downing og Milner.

Ville kanskje lagt til Warnock og Dunne som brukbare uten at jeg helt er sikker på hva vi skal legge i å "slå til". Dunne synes jeg iallefall hadde en periode i solen.

Med litt simpel hoderegning så vil vi ved å trekke fra disse overgangene nesten halvere O'Neills totale forbruk i overgangsmarkedet. Snittet hans ender da på £17m pr. år han var i klubben, noe som nærmer seg akseptabelt nivå om vi ser bort ifra at mesteparten av det gikk til søppel:P

Legger vi til salgsbeløpene av Young, Milner og Downing i ligningen så nærmer Villa seg et netto forbruk siden O'Neill tok over på nærmere £10-11m årlig så helt horribelt er kanskje ikke forbruket i bunn og grunn. Men som sagt så er jeg absolutt enig i at det er mye rusk på innkjøps- og salgs-fronten (Davies £10m, Reo-Coker £8.5m osv. samt salg av Cahill m..m.).

(Tar store forbehold på utregningene her forøvrig, tar det i farten nå!  :-\ )

Lønnsutgiftene er imidlertid et annet godt poeng ja fredd, og det er kanskje minst et like stort problem?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1283 på: 02. Des. 2011, 19:41 »
Uansett skal en ikke glemme at han tidligere har lyktes under begrensede rammer - og jeg tror enda at Sunderland kommer til å komme seg trygt igjennom denne sesongen. Han kommer til å gjøre de til et gjerrig og hardt lag å kjempe mot.

Det er jeg enig i, jeg tror at O'Neill er rette mannen til å stabilisere Sunderland, men håper jo såklart på at jeg tar grovt feil der!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1284 på: 02. Des. 2011, 22:55 »
Mackems blir nok et kjipt lag å spille mot fremover.
Og ikke mindre kjipt å se på

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1285 på: 02. Des. 2011, 23:33 »
Sunderland er jo en kjip klubb fra før av da, så forskjellen blir jo ikke så veldig stor.  :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1286 på: 03. Des. 2011, 12:37 »
Sunderland er jo en kjip klubb fra før av da, så forskjellen blir jo ikke så veldig stor.  :P

Forbannet være din far som ikke tok seg en ronk istedet.
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1287 på: 03. Des. 2011, 12:48 »

Forbannet være din far som ikke tok seg en ronk istedet.

:mackem:
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1288 på: 03. Des. 2011, 17:42 »
Imponerende kamp av Yakubu. Veldig bra!

Mye dårlig dømming i dag, dog.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1289 på: 03. Des. 2011, 18:02 »
At ikke Adam Johnson har fått mer spilletid denne sesongen.. Digger han!