20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457155 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1230 på: 27. Nov. 2011, 19:43 »
Det er vel der deres største problem ligger kontra de andre laga som kjemper om CL - at de ofte feiler mot de svakere laga selv om de vinner over de beste. Men kan vel snart også skrinlegge drømmen om å havne over de på tabellen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 27. Nov. 2011, 19:46 »
Hehe. En helg der vi spiller 1-1 mot Manu på Old Trafford og de spiller 1-1 hjemme mot City er vel ikke så utslagsgivende sånn sett?  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1232 på: 27. Nov. 2011, 19:49 »
Den er ikke det :P
Men jeg står altså fast på at vi er bak Spurs, Chelski, Arsenal og LFC etterhvert som det drar seg til. Men jeg håper vi er med enda litt til gjennom å slå Chelsi neste runde ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1233 på: 27. Nov. 2011, 19:53 »
Jeg er enig i at noe annet ville vært en gedigen overraskelse. Men jeg ville tatt imot med åpne armer, og så lenge vi er oppi der og kjemper så velger jeg å nyte det, og ikke ta det for gitt at det vil ta slutt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 28. Nov. 2011, 12:52 »
Etter Chelsea på lørdag venter følgende program:

* Norwich B
* Swansea H
* WBA H
* Bolton B
* Liverpool B

Bør være STORE muligheter for en topp plassering når vi runder av 2011. Er vel helst de 2 siste kampene jeg frykter, men de andre lagene kommer til å gå på skreller de og. Dette kommer til å se helt fantastisk ut med seier mot Chelsea!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #1235 på: 28. Nov. 2011, 16:02 »
Norwich og Swansea blir vanskelig. Er fornøyd med ett poeng borte mot norwich faktisk. De spiller bra fotball.
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1236 på: 28. Nov. 2011, 16:57 »
Man skal selvsagt ikke ta 6 poeng for gitt mot Norwich og Swansea, men gjør vi en ordentlig jobb på forhånd og i selve kampen, så skal vi være såpass mye bedre enn dem at vi skal kunne klare å ta tre poeng.

Begge lag kjennetegnes først og fremst av utrettelig jobbing, stor arbeidsmoral og spillere som er villig til å ofre liv og lemmer for å unngå baklengsmål, men ingen av dem er veldig farlige offensivt. For all del, de er ikke ufarlige, og de kan score mål. Men de trenger flere sjanser enn oss for å score. Og spesielt Swansea har vist i flere kamper at de mangler en skikkelig toppspiss, og sliter med å komme til virkelig clear cut chances.

Derfor handler det for min del om å være konsentrert defensivt og tålmodig og kreative offensivt. I begge kamper. Klarer vi det skal Demba Ba, Hatem Ben Arfa, Yohan Cabaye og den gjengen der ha større kvalitet enn det Norwich og Swansea har.

Men borte mot Norwich er en vanskelig kamp, og ett poeng der er på ingen måte verdens undergang. Men det er kamper vi på ingen måte har råd til å tape, hvis vi ønsker å henge med i toppen. Vi kan ikke forvente 12 poeng på de fire neste kampene, men vi har strengt tatt ikke råd til å tape noen av dem. Kanskje med unntak av Chelsea-kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 28. Nov. 2011, 21:24 »
Norwich og Swansea blir vanskelig. Er fornøyd med ett poeng borte mot norwich faktisk. De spiller bra fotball.

Etter gode starter for begge lagene har formen dalt betraktelig de siste kampene. Norwich med 2 seire på de siste 7 kamper, det er mot henholdsvis Swansea og QPR hjemme. Absolutt en kamp som bør vinnes.
Swansea står også med 2 seire på sine 7 siste kamper, mot Bolton og Stoke. Swansea med 0 borteseire foreløpig. Den skal derfor vinnes hjemme på St. James Park.

Jeg synes alle kampene Andy har ramset opp minus LFC kampen er kamper der vi kan "forvente" 3 poengere i. Dette er lag som sliter. Norwich og Swansea er ny opprykkede lag som følger tradisjonen, starter bra med faller voldsomt av når jula nærmer seg. Bolton og WBA er andre lag som kommer til å kjempe helt i bunnen og som ikke har imponert nevneverdig denne sesongen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1238 på: 28. Nov. 2011, 21:29 »
Synes det minste vi kan være fornøyd med i disse 4 kampene mellom Chelsea og Liverpool er 10 poeng. I alle fall om vi ikke skal falle av i kampen om E-cup.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 28. Nov. 2011, 23:38 »
Jeg vil være sånn passelig fornøyd med 8 poeng. VELDIG godt fornøyd med 10 poeng og bortimot bevisstløs med 12 poeng.

Greit at det er kamper vi "skal" vinne, men det er jul. Det er mange kamper på kort tid, og vi har en liten og ung stall. Vi er fremdeles ikke SÅ gode at vi skal forvente 10-12 poeng på fire kamper. Sannsynligvis kommer disse lagene til å mure igjen bakover, og forsvare seg med nebb og klør og enda litt til. Det vil bli som å møte en blanding av Wolves og Wigan. Vi har slått dem begge, men det var ikke mye om å gjøre. Det kommer sannsynligvis til å bli vanskelige kamper, og vi kan ikke forvente at vi skal vinne dem alle sammen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1240 på: 28. Nov. 2011, 23:42 »
Etter Chelsea på lørdag venter følgende program:

* Norwich B
* Swansea H
* WBA H
* Bolton B
* Liverpool B

Bør være STORE muligheter for en topp plassering når vi runder av 2011. Er vel helst de 2 siste kampene jeg frykter, men de andre lagene kommer til å gå på skreller de og. Dette kommer til å se helt fantastisk ut med seier mot Chelsea!

11 poeng :)
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 29. Nov. 2011, 01:27 »
Jupp, minst 11 ser jeg også på som et realistisk mål på de 5 kampene. :)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 29. Nov. 2011, 08:10 »
Ja, om vi skal henge med der oppe må vi ha 10-11 poeng på de 5 neste.
Er ikke helt sikker på at vi klarer det, men håper selvsagt!!

Alle lag pleier å ha en dårlig periode i løpet av sesongen. Håper bare vi klarer å unngå å gå inn i en lang slik periode.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 29. Nov. 2011, 08:13 »
Sålenge vi holder topp 4 til januar, er jeg storfornøyd. :D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1244 på: 29. Nov. 2011, 08:54 »
Bruce får to kamper på å redde jobben. :(