20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 455588 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1155 på: 22. Nov. 2011, 21:56 »
Hutton £9m
Bent £16.5m
Zokora £8.2m
Palacios £12m
Gomes £10m
Crouch £9m
Bassong £8m
Corluka £8.5m
Bentley £15m
Pavlyuchenko £14m

Her var det mange gullkjøp! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 22. Nov. 2011, 21:58 »
Ved nærmere ettertanke så stryker jeg ordet "mange" i det forrige innlegget mitt. :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 22. Nov. 2011, 22:13 »
Hutton £9m
Bent £16.5m
Zokora £8.2m
Palacios £12m
Gomes £10m
Crouch £9m
Bassong £8m
Corluka £8.5m
Bentley £15m
Pavlyuchenko £14m

Her var det mange gullkjøp! :)

Bent har vært god, og Gomes helt grei for Tottenham. Men alikevel utrolig mange bomkjøp! De har jo ikke brukt så mye på første 11'en egentlig da, men benken derimot..
« Siste redigering: 23. Nov. 2011, 07:40 av thomashaer »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 22. Nov. 2011, 23:54 »
Det at Tottenham ikke et et kjøpelag er en myte. Good ol`arry har svingt sjekkheftet kraftig de siste årene. Mye gråstein, men jaggu mye gull og.

Men de har brukt MYE penger - de og.
If it has tits or wheels, count on problems!

Peter

• Gjest
« Svar #1159 på: 23. Nov. 2011, 15:03 »
Bent, Crouch og Gomes er vel de som har vært brukbare. Gomes ekke så fryktelig som man skal ha det til, og Crouch gjorde det bra en periode. Bent fikk ikke nok sjanser.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 23. Nov. 2011, 15:47 »
Var ikke Bent toppscorer for Tottenham for 2-3 sesonger siden?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 23. Nov. 2011, 16:45 »
Bent gjorde det tålelig bra i Tottenham, og jeg husker at jeg synes forventningene kanskje var vel urealistiske.

Første sesongen var muligens noe svak med 13 starter og 21 innhopp som resulterte i 7 mål og 5 målgivende. Hans andre og siste sesong i Tottenham mener jeg derimot at han var relativt god med 17 mål og 2 målgivende på 28 starter og 15 innhopp. Akkurat hvorfor han ble solgt må jeg innrømme at jeg ikke husker, lurer på om det var noe styr med at Bent selv ville vekk?

Jeg vil likevel si at 24 mål på 41 starter og 36 innhopp er godkjent. Muligens litt avhengig av hvor mye spilletid det er snakk om totalt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 23. Nov. 2011, 17:16 »
Vil vel påstå det vitner om en spiss som veit hvor målet står. Syns det er ganske imponerende stats. Mener å huske at han ønsket seg vekk nettopp fordi han ikke fikk nok spilletid eller kamper fra start. Husker jeg også reagerte litt på at han ikke ble satset mer på når han var der. Bent er jo en notorisk måljeger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 23. Nov. 2011, 17:57 »
Jeg mente at Bent var, om ikke en fiasko, så ihvertfall en som underpresterte for Spurs. Kan hende jeg husker feil, og at jeg bare har fått med meg at de som hadde høye forventninger ble skuffet.

Gomes er jeg ikke imponert over, og Crouch er Crouch. Har en og annen grei periode, men gjorde vel "såpass bra" i Spurs fordi det var gode spillere rundt også..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 23. Nov. 2011, 18:27 »
Problemet med Darren Bent er vel først og fremst at han har en lite utviklet evne til å delta i det oppbyggende spillet, samt samarbeide med en spissmakker. Tror det var hovedproblemet for Harry. Selv om han scorer mye mål så trenger man flere kvaliteter, og det er mangler som ofte kommer til syne når man møter de beste lagene.

Vi så jo tendenser til noe av det samme i Sunderland også. Noen av de beste kampene deres forrige sesong kom uten Bent, når Welbeck og Gyan fikk herje på topp sammen. Eks. Chelsea og Tottenham borte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 23. Nov. 2011, 19:16 »
Enig - men skal alltid huske på at form is temporary. Arsenal så helt patetiske ut de første rundene - mens ser igjen veldig sterke ut nå.

Akkurat det samme skjedde jo med Tottenham. En grusom start men har tatt seg opp nå.
Jeg vil også påstå at Tottenham har massevis av klassespillere også i blandt annet Modric, Bale, Adebayor, van der Vaart, King, Parker, Sandro osv. Tottenham er mer enn kun et formlag, definitivt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 23. Nov. 2011, 19:16 »
Gyan må være tidenes mest ineffektive spiss! :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 23. Nov. 2011, 19:21 »
For all del Frode - Tottenham er et klasselag, og endel av grunnen til treg start var jo at de hadde en ganske så hard sesongstart også da. Men de er vel i større grad sårbar på skader på enkelte spillere kontra hva Chelski er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 23. Nov. 2011, 19:58 »
Gyan må være tidenes mest ineffektive spiss! :P

Scoret 10 mål på 34 ligakamper, mange av dem fra benken. Tror jeg har sett værre enn det..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 23. Nov. 2011, 20:33 »
For all del Frode - Tottenham er et klasselag, og endel av grunnen til treg start var jo at de hadde en ganske så hard sesongstart også da. Men de er vel i større grad sårbar på skader på enkelte spillere kontra hva Chelski er.

Det synes jeg også er litt diskutabelt. Tottenham har en veldig solid midtbane der de har opp mot verdensklassespillere som Modric, van der Vaart, Bale, og kan spe ytterlig på med veldig solide spillere som Parker, Lennon, Huddelstone og Sandro, samt at de har spillere som Kranjcar og Pienaar som også kan gjøre gode kamper, ihvertfall mot litt svakere motstand om noen av "stjernene" trenger hvile. Rose, Livermore og Townsend er visstnok spennende unggutter å velge i også, selv om jeg ikke har blitt imponert av Livermore de kampene jeg har sett.

I forsvaret er King fenomenal, blant de beste i England uten tvil. Dawson er også internasjonal klasse. Gallas er mer en god nok og har massevis av rutine, mens spillere som Corluka, Bassong, Kaboul og Ekotton holder høyt PL nivå. Unggutten Kyle Walker har virkelig slått til og blitt belønnet med 2 landskamper som resultat.

På spissplassen er Tottenham veldig avhengige av Adebayor. Pavlychenko og Defoe er også gode, men er langt ifra samme klasse. Så her har de ikke god nok dekning. På keeperplassen er Friedel, Cudicini og Gomes 3 "stabile" keepere, men ingen av dem er en virkelig ener. Men absolutt dekning god nok.

For å sammenligne litt med Chelsea så synes jeg Tottenham ikke er så spesielt langt bak. Grunnen er at Chelsea har et veldig aldrende lag der flere av de største stjernene er forbi sine beste dager og lever litt på tidligere sesongers storhet. Skadeplagene har også begynt å komme på "gamle fotballbein". Drogba (som blir 34 senere denne sesongen) er blandt dem som man definitivt kan se at har falt noen hakk. Det samme vil jeg påstå om Anelka.

Lampard er fremdeles en veldig god spiller men har slitt litt mer med skade de siste sesongene. Kanskje alderen (33 år) og rovdriften på ham i tidligere sesonger begynner å sette sitt preg. Da er spørsmålet om erstatterne er gode nok i det lange løp.
Chelsea har uansett et kjempegodt lag med tonnevis av rutine. Det er nettopp rutinen som kan gjøre at dem klarer å kjempe helt i toppen også og være med å kjempe om CL tittelen som Abramovich drømmer så om. Men vi kan vel også si at vi har sett bedre utgaver av Chelsea fra tidligere sesonger. Fornyelsen av spillertroppen har ikke kommet så gradvis som forventet.

Nøkkelen til Tottenham blir å beholde sine aller beste spillere. Chelsea prøvde seg på Modric tidligere i sommer, men Tottenham sto steinhardt på sitt både mot spiller og klubb. Klarer de fortsatt å holde på sine aller beste spillere samtidig som å gjøre ett kjøp eller to i januar så kan de se veldig sterke ut på papiret.
« Siste redigering: 23. Nov. 2011, 20:38 av Frode »