20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456885 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #901 på: 01. Nov. 2011, 16:24 »
Skal jeg sette penger på det så tipper jeg vi ender på 9.plass. Men, om vi er heldige og unngår skader på de viktigste spillere, og om vi skulle svi av 200 millioner kroner på spillere i januar, tror noen det finnes snev av håp om 4.plassen??

Enormt mye skal klaffe da. Vi må være grusomt heldige med skader frem til vinduet - og vi må få med oss gode resultater gjennom jula. Tror vi i større grad vil se hvor vi realistisk kan ende når vi kommer utpå nyåret. Dersom vi skulle gjøre noe så uortodoks som å gjøre noen dyre kjøp i januar - og fortsatt være med der oppe - hvem vet?
Men - jeg er realist og antar vi ikke flyr så høyt når vi er kommet dit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #902 på: 01. Nov. 2011, 16:27 »
Topp 4 for oss er like sannsynlig som at Valencia vinner CL. Det kan skje, men det skjer ikke.

Topp 7 burde være et realistisk mål.
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #903 på: 01. Nov. 2011, 16:33 »
Enormt mye skal klaffe da. Vi må være grusomt heldige med skader frem til vinduet - og vi må få med oss gode resultater gjennom jula. Tror vi i større grad vil se hvor vi realistisk kan ende når vi kommer utpå nyåret. Dersom vi skulle gjøre noe så uortodoks som å gjøre noen dyre kjøp i januar - og fortsatt være med der oppe - hvem vet?
Men - jeg er realist og antar vi ikke flyr så høyt når vi er kommet dit.

Vet ærlig talt ikke hva "realisten" skal mene på dette tidspunktet. I utgangspunktet så skulle man tro at vi ikke flyr så høyt da, men etter over en fjerdedel av sesongen så har de bevist gang på gang at de fortjener å ligge så høyt på tabellen. Jeg er ikke lenger så sikker på at en kollaps, eller hva man nå skal kalle det, er det mest realistiske.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #904 på: 01. Nov. 2011, 16:45 »
Tror ikke vi skal nødvendigvis vente en kollaps - men jeg tror vi kommer til å få noen nedturer etterhvert - tror nok vi må belage oss på noen tap over de kommende rundene. Så har vi også egentlig vært ganske heldig med skader også til nå, . Jeg står fortsatt på at vi skal få det vanskelig med å se på lag som Arsenal, LFC og Spurs come mai. Av de 10 laga vi har møtt er også 30% på øvre halvdel mens resten er på nedre. Vi har ikke møtt noen andre av topp 4-laga. Dersom vi skulle ligge like godt an etter de 4 nesten matchene - skal jeg også tillate meg ta litt mer av - men inntil da nyter jeg det bare mens jeg kan, vel vitende om at jeg ikke tror vi er her når ting drar seg til :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #905 på: 01. Nov. 2011, 16:58 »
Er uenig med meg selv om jeg tror vi kan havne på 7 eller kanskje 6 plass til slutt.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #906 på: 01. Nov. 2011, 17:01 »
Jeg tror fortsatt vi må belage oss om å kjempe bak topp 6. Arsenal har startet tregt - men de blir bedre og bedre. Vermalen tilbake fra skade nå kan bety mye også. Spurs er utrolig gode for tiden - er rett og slett et bedre fotballag enn oss. LFC tror jeg nok også blir for sterke. Har store problemer med å skille de tre laga etter sesongstarten - men jeg føler meg fortsatt trygg på at de tre laga ihvertfall havner over oss.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #907 på: 01. Nov. 2011, 17:02 »
Jeg ser på det som veldig sannsynlig at vi taper 2 av de neste 4. Gjør vi det, må de fleste lagene bak oss ha tilnærmet full pott for å komme ajour eller gå forbi. Derfor synes jeg også at det er sannsynlig at vi ligger på 4-5. plass etter Chelsea-kampen. Da har vi et høyst overkommelig program helt til vi skal til Anfield 30. desember, og kan fortsatt være meget hyggelig plassert ved inngangen til 2012. 3 tap på de neste 4 vil jeg se på som skuffende, og det skulle ikke forundre meg om vi tok med oss en heldig uavgjort fra ett av Manchester-besøkene. Da er det mulig med 5-7 poeng, og det ville vært BRA. ;)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #908 på: 01. Nov. 2011, 21:06 »
Liverpools 4 Neste kamper
Liverpool   vs    Swansea
Chelsea    vs   Liverpool
Liverpool   vs    Man City
Fulham        vs             Liverpool

Chelseas 4 neste kamper
Blackburn    vs   Chelsea   
Chelsea   vs    Liverpool        
Chelsea   vs    Wolverhampton
Newcastle    vs   Chelsea

Arsenals 4 neste kamper
Arsenal   vs    West Brom
Norwich    vs   Arsenal
Arsenal   vs    Fulham
Wigan    vs   Arsenal

Tottenhams 4 neste kamper
Fulham                  vs     Tottenham
Tottenham   vs    Aston Villa
West Brom    vs   Tottenham
Tottenham   vs    Bolton

Relativt enkelt program for våre utfordrere til 4 plassen. Tror spesielt Arsenal og Tottenham kommer som et olja lyn. De er også i best form om dagen. Liverpool og Chelsea har inbyrdes oppgjør. Gerrard mister neste kamp for Pool. Chelsea sliter med rasismeanklager mot terry og suspensjon på Drogba (hvor mange kamper?). Seier mot Everton, og uavgjort mot Chelsea hadde vert kanon. Våre motstandere har også E-cup inimellom disse kampen, og kampene mot oss.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #909 på: 01. Nov. 2011, 21:09 »
Ligger nok an til en rekke med positive resultater for både Spurs og Arsenal ja, ingen tvil om det.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #910 på: 01. Nov. 2011, 21:18 »
Tar vi 12 poeng på disse så skal jeg SVØMME over til hjemmekampene mot West Brom og Swansea og bo i telt på Strawberry Place...

Faen. Dette er jo rett og slett litt for dristig, og siden det ikke er så mange Newcastle-fans i min omkrets som jeg kan dra til Newcastle med, så må vel jeg følge etter deg med båt og plukke deg opp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #911 på: 01. Nov. 2011, 21:20 »
Følgebåt blir nok eventuelt mottatt med takk.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #912 på: 01. Nov. 2011, 21:27 »
Hvis vi ender under 7. plass etter å ha fått 6-4-0 på de ti første så blir i hvert fall jeg veldig, veldig skuffa. Vi har fått den beste PL-starten så lenge jeg har vært supporter av laget og har en stall som er mer enn god nok til å kapre en plass bak de seks store. Med maks klaff kan vi kanskje klare å komme foran en av dem også. Selv med tap mot City, United og Chelsea så vil vi ha 7-4-3 om vi slår Everton. Det er jo helt fantastisk det også.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #913 på: 01. Nov. 2011, 21:46 »
Hvis vi ender under 7. plass etter å ha fått 6-4-0 på de ti første så blir i hvert fall jeg veldig, veldig skuffa. Vi har fått den beste PL-starten så lenge jeg har vært supporter av laget og har en stall som er mer enn god nok til å kapre en plass bak de seks store. Med maks klaff kan vi kanskje klare å komme foran en av dem også. Selv med tap mot City, United og Chelsea så vil vi ha 7-4-3 om vi slår Everton. Det er jo helt fantastisk det også.

Vi har fortsatt manchester/chelsea, liverpool x 2, tottenham/arsenal på bortebane igjen, så skal ikke forvente EL-plass heeeeelt ennå.

Men enig i det du sier at stallen ser absolutt god nok til å kjempe om en 7 plass!
Same old Shearer, always scoring!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #914 på: 01. Nov. 2011, 21:59 »
Alle de andre konkurrentene har vel igjen minst en kamp mot alle storlagene også ;)

Med 7-4-3 etter de tøffe kampene i nov/des har vi et fantastisk utgangspunkt. Men det spørs jo om en eventuell 6/7. plass gir EL-spill. Mye tyder imidlertid på at i hvert fall Ligacupen gir en ekstra EL-plass siden ManUtd, ManC, Pool og Arsenal er med der fortsatt.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!