20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457243 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #795 på: 23. Okt. 2011, 17:32 »
Selv med de kjøpene så tror jeg nok vi kommer til kort for de lagene. Av de 11 beste spillerne så stiller vi muligens opp mot samme nivå (med en ny #9 og en solid back), men jeg føler dybden på benk for de lagene nok er endel bedre enn oss. Selv om det er grunn til å stille spørsmål ved dette også for disse tre! 

Så klart. Derfor skrev jeg bare nesten. Spillere som Best, R. Taylor og Simpson er jo spillere som ikke ville fått plass på benken engang hos Tottenham, Arsenal og LFC. Men kjøp av en spiss, en nr 9 som er av mye bedre kaliber enn hva vi allerede har og en ny back/midtstopper er vi ikke så veldig langt unna. Da kan man også ta med at Santon forhåpentligvis har spilt seg inn på laget og gjør sakene sine som forventet.
Dette vil jo skyve noen få av de som starter pr nå ut på benken og gjøre oss mer slagkraftig der også om man trenger å snu kamper. Benken pr nå er jo veldig variabel når det kommer til kvalitet. Smith, Perch og Løvenkrands er jo ikke spillere som har noe å gjøre i PL pr dags dato.

Men jeg er ganske sikker på at å kjempe om en 4. plass blir altfor drøyt å håpe på. Men det er gøy så lenge det varer og det er jo spennende å se hvor langt laget kan gå. De har jo fremdeles en del å hente spillemessig og det gjenstår jo å se hvor stor "impact" Ben Arfa vil ha på laget når han er 100% og får starte igjen. Vil jo garantert være enkelte spillere som blir løftet med på bølgen om Ben Arfa slår skikkelig til.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #796 på: 23. Okt. 2011, 17:36 »
Barton og Taraabt er ikke bestevenner  :lol:

Bartons bestevenn sitter fortsatt inne! :D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 23. Okt. 2011, 17:47 »
Det hjelper jo ikke hvor lite spillere som Simpson, Raylor osv hadde spilt i andre klubber så lenge vi plukker flere poeng enn dem. Hvis det fortsetter så kommer vi til å ende over dem på tabellen, det gir jeg meg ikke på!!!  :wink:

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #798 på: 23. Okt. 2011, 17:54 »
Kontroversielt torfinn! :lol: Om vi tar flere poeng enn lagene bak oss på tabellen så kommer vi til å ende over dem? Kontroversielt! ::p

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #799 på: 23. Okt. 2011, 17:57 »
Nettopp! Derfor synes jeg det er særdeles lite fruktbart å sitte her å klage over hvor mye bredere stall de andre har så lenge vi er ubeseiret og har luksusproblemer i form av Ben Arfa/Marveaux/Santon på benken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #800 på: 23. Okt. 2011, 18:02 »
Mulig det - men sesongen sett under ett, og noen kamper mot topp 3 og skader atåt - så havner vi bak disse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #801 på: 23. Okt. 2011, 18:04 »
Ja vi må for all del ikke se på de resterende 75% av sesongen så lenge vi er ubeseiret og har 3 forhåpentligvis gode (men PL-ubeskrevne) spillere på benken.

Med andre ord så sier du at vi har bedre stall enn Liverpool, Tottenham og Arsenal og jevngode med Chelsea da utifra poengsanking så langt? Eller at vi har supergod dekning fordi vi har 3 spillere på benken som pusher på førstelag? :-\

Jeg ser poenget ditt, men synes du drar det litt for langt. Og jeg er forøvrig enig i at denne debatten er lite fruktbar ja.  :thumbu:

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #802 på: 23. Okt. 2011, 18:05 »
Det hjelper jo ikke hvor lite spillere som Simpson, Raylor osv hadde spilt i andre klubber så lenge vi plukker flere poeng enn dem. Hvis det fortsetter så kommer vi til å ende over dem på tabellen, det gir jeg meg ikke på!!!  :wink:

Tottenham er nå bare 3 poeng bak med 1 kamp mindre spilt enn "oss". De har i tillegg møtt Arsenal, ManU, ManCity og LFC, pluss NUFC borte på sine første 8 kamper. Imponerende det. Vinner de hengekampen sin vil de være à poeng med "oss" og Chelsea og kun 1 poeng bak ManU. Det er tettere i toppsjiktet enn det flere aner ser det ut som.

Men du har riktig i at om vi plukker flere poeng enn lagene bak oss på tabellen vil vi ende over dem. Håper på det......

Chelsea forøvrig med 2 røde kort i 1. omgang borte mot QPR. Scorer de nok mål går vi forbi Chelsea.  ;)

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #803 på: 23. Okt. 2011, 18:15 »
Vi havner i hvert fall bak Man City, Man Utd, Chelsea, Tottenham, Liverpool og Arsenal, men ikke nødvendigvis i den rekkefølgen. Bak dem er det åpent. Hadde vært veldig stas med en 7. plass!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #804 på: 23. Okt. 2011, 18:27 »
Ja vi må for all del ikke se på de resterende 75% av sesongen så lenge vi er ubeseiret og har 3 forhåpentligvis gode (men PL-ubeskrevne) spillere på benken.

Med andre ord så sier du at vi har bedre stall enn Liverpool, Tottenham og Arsenal og jevngode med Chelsea da utifra poengsanking så langt? Eller at vi har supergod dekning fordi vi har 3 spillere på benken som pusher på førstelag? :-\

Jeg ser poenget ditt, men synes du drar det litt for langt. Og jeg er forøvrig enig i at denne debatten er lite fruktbar ja.  :thumbu:

Men kjære vene, de kampene skal da spilles før vi tar og konkluderer med noe. Det eneste vi kan forholde oss til er de 9 første rundene. Og jeg sier overhode ikke at vi har bedre stall enn disse lagene, men understreker derimot at det hjelper ikke så lenge vi tar flere/like mange poeng som dem.

Jeg synes dere tar tapene litt på forskudd her, og det ser jeg overhode ikke noe poeng i. Vi har da møtt både Arsenal og Tottenham hjemme, uten at det har vært noe å si på poengene vi har fått, og mot Spurs så hadde det heller ikke vært ufortjent om vi hadde tatt med oss tre poeng.
« Siste redigering: 23. Okt. 2011, 18:29 av torfinn »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #805 på: 23. Okt. 2011, 18:48 »
Men kjære vene, de kampene skal da spilles før vi tar og konkluderer med noe. Det eneste vi kan forholde oss til er de 9 første rundene. Og jeg sier overhode ikke at vi har bedre stall enn disse lagene, men understreker derimot at det hjelper ikke så lenge vi tar flere/like mange poeng som dem.
Vel, du mener man ikke kan vurdere andre lag sin stall og den styrken det representerer over en hel sesong, fordi vi ligger foran etter 9 kamper. At form skal være så utelukkende og avgjørende på hvordan de neste 29 kampene resulterer synes jeg jo blir litt spesielt.

Jeg mener bestemt at det ikke er tilfelle at det "eneste vi kan forholde oss til er de 9 første rundene". Når jeg ser på hvordan jeg tror at de resterende 29 rundene vil bli så forholder jeg meg til, men ikke begrenset til, klubbenes ressurser i januar, nåværende spillerstall, skader, terminlister, trenere, managere, historikk også såklart formen så langt (men ikke bare den).

Jeg synes dere tar tapene litt på forskudd her, og det ser jeg overhode ikke noe poeng i. Vi har da møtt både Arsenal og Tottenham hjemme, uten at det har vært noe å si på poengene vi har fått, og mot Spurs så hadde det heller ikke vært ufortjent om vi hadde tatt med oss tre poeng.
Det handler jo ikke om å forskuttere tap, det handler om at man må kunne ta inn over seg at andre lag nok er bedre rustet til å sanke poeng enn oss i de resterende 29 rundene utifra deres spillergruppe. Og det skjønner jeg ikke at skal være en nullitet å diskutere bare fordi formen vår de siste 2 månedene har vært bedre enn de antatt bedre lagene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #806 på: 23. Okt. 2011, 19:18 »
Per nå ser jeg selvfølgelig på hvordan LFC, Arsenal og Spurs gjør det rett og slett siden vi enda er med der oppe. Men med tanke på sesongen sett under ett - så er det andre lag jeg i langt større grad fokuserer på. Hovedsaklig føler jeg at Villa, Stoke, Everton og Mackems er de vi må belage oss på å kjempe mot om topp 7.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #807 på: 23. Okt. 2011, 19:19 »
Hehe, Michael Owen og Piers Morgan i "war of words" igjen på twitter. #sixinthecity  :lol:

Ferguson sine intervju etter kampen var ikke det verste jeg har sett må jeg innrømme. Godt å se at han kan innse at de ble rundjult idag, og ikke henger seg på en tirade mot dommere osv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 23. Okt. 2011, 19:20 »
Er ikke mulig å skylde på dommeren i dag. Rødkortet var alldeles korrekt.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #809 på: 23. Okt. 2011, 19:26 »
Ja det er jeg enig i, men Ferguson har jo ikke alltid den korrekte objektiviteten når det gjelder dømmingen i kamper som de taper, så "credit where credits due". Men du har jo ett poeng at når de blir så rundspilt så kan han nesten ikke prestere å skylde så mye på tredjeparter.