20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 456032 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #720 på: 17. Okt. 2011, 00:40 »
La merke til dette når selv. Lo høyt! Jævlig spesielt for å være ærlig. Snålt.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 17. Okt. 2011, 00:44 »
Smilet hans på Larsson sitt mål var det beste! :D
« Siste redigering: 17. Okt. 2011, 14:22 av thomashaer »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 17. Okt. 2011, 09:01 »

Det første blir jo bare useriøst synsing om hva som kanskje kunne skjedd om ManU hadde spilt med 3- eller 4 andre spillere. Kanskje de hadde klart å skape 1 sjanse i spill, det gjorde de vel ikke igår?

Synsing?Så du mener at Rooney, Nani, Hernandes og Valencia er så middelmådige at de med sannsynlighet ikke ville vært i stand til å påvirke kamputfallet om de stilte? For det er det du praktisk talt sier. SAF hvilte spillere som tilsammen stod bak ca 40 mål i fjor, minimum. Klart det vil ha påvirkning på kamputfallet.

Sitat

Det andre blir også helt feil fordi Dalglish er en meget kynisk manager og kjører "safety first" opplegg. Det har han gjort i alle år med ganske stor suksess. Så om dere forventer å se et LFC lag som briljerer må dere nok vente lenge.Alle de som fulgte NUFC fra tidlig 90 tall vet dette. NUFC forandret totalt spillemåte fra Keegans filosofi da Dalglish tok over. Gode spillere som Ginola og Albert ble plassert på benken i flere av kampene på grunn av sine litt i overkant offensive holdninger. Disse spillerne var også blant de første som ble solgt den påfølgende sommeren for å gjøre plass til Dalglish sine "arbeidsmaur". Denne holdningen har gitt Dalglish massevis av suksess som spiller og manager.

Dominere er vel kanskje det rette ordet. Uansett flisespikkerei. Kenny er dessverre en utdatert manager. Innsats er ikke nok i dagens fotball, til tross for at det ga ham titler med LFC og Blackburn.  Hadde LFC-fansen vært mer ydmyke ifht spill og resultater, og kalt spade for en spade, slik som Pards, ville jeg hatt mer sympati med dem.
« Siste redigering: 17. Okt. 2011, 09:04 av Thomas »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #723 på: 17. Okt. 2011, 09:12 »
Hernandez er ikke nødvendigvis et førstevalg på topp Thomas, ei heller Valencia. Nani og Rooney ja, selv om SAF ikke nøler med å ta av verken den ene eller andre av de når de ikke presterer.

Liverpool dominerte kampen synes jeg, men de er ineffektive foran mål. og Downing uten et fyrtårn av et oppspillspunkt er middelmådig ( ihvertfall sett i forhold til pris). Han er som en litt bedre versjon av Barton ( med litt bedre fart ).
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 17. Okt. 2011, 10:31 »
Downing har jo vært relativt trist for LFC. Bellamy har jo sett langt friskere ut de gangene han har kommet inn. Derimot er Jose Enrique helt rå langs venstrekanten - både offensivt og defensivt.
Dalglish sin pass and move-fotball er såvisst ikke utdatert. Den er ikke veldig severdig - og han er en safety first-manager. Men den er effektiv hva resultater angår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 17. Okt. 2011, 12:01 »
Downing har jo vært relativt trist for LFC. Bellamy har jo sett langt friskere ut de gangene han har kommet inn. Derimot er Jose Enrique helt rå langs venstrekanten - både offensivt og defensivt.
Dalglish sin pass and move-fotball er såvisst ikke utdatert. Den er ikke veldig severdig - og han er en safety first-manager. Men den er effektiv hva resultater angår.

Den er effektiv til en viss grad. Du slår de mediokre og dårlige lagene med slik fotball, men ikke de beste. Mot City, Tham mv. må det mer finesse til. LFC har hatt den samme "destruktive" spillestilen siden Benitez, med den konsekvens at statistikken mot de største lagene er mildt sagt dårlig. Det kommer den alltid kommer til å være om de ikke henter inn managere som både har kunnskap om offensiv og defensiv organisering.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 17. Okt. 2011, 13:21 »
What? De viste jo i studio hvor godt Liverpools statistikk har vært mot bedre lag de siste årene, og den var faktisk veldig god. Spesielt mot United og Chelsea.
« Siste redigering: 17. Okt. 2011, 14:22 av thomashaer »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #727 på: 17. Okt. 2011, 13:39 »
Ja, skjønner ikke helt hva du rabler om her Thomas  :lol:

Det er ikke topp-lagene Liverpool snubler mot. Det er som regel mid og lower-table lag.
Liverpool slo blandt annet Chelsea både hjemme og borte i fjor, Manchester United hjemme og spilte vel uavgjort mot city og Arsenal? Det jeg kommer på i farten..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #728 på: 17. Okt. 2011, 15:10 »
Dalglish har jo ikke akkurat styrt Liverpool de
siste årene
slik som Benitez og (litt) Hodgson, men Thomas er nok på bærtur likevel thomashaer (mye Thomas  :( ).

Dalglish slo vel både Manchester City, Chelsea og Manchester United ifjor? Han tapte riktignok 1 kamp mot Manchester United og en mot Tottenham og hadde en uavgjort borte mot Arsenal.

Han bør bekymre seg mer for poengtapene mot Blackpool (tap), Everton (u), Wigan (u), West Ham (tap), West Brom (tap) og muligens tapet mot Aston Villa.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 17. Okt. 2011, 15:19 »
Hmm..Jeg siterte bare de i studio hos tv2 jeg, før kampen mot Scum :D. De kan jo ta feil. Jeg vet at de har hatt godt tak på ManU på hjemmebane de siste sesongene. Men hvis du sjekker siden Benitez dager, tror jeg likevel at de ikke kommer seirende ut av duellene mot Arse, Scum og ManU spesielt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 17. Okt. 2011, 16:19 »
Dalglish har jo ikke akkurat styrt Liverpool de
siste årene
slik som Benitez og (litt) Hodgson, men Thomas er nok på bærtur likevel thomashaer (mye Thomas  :( ).

Dalglish slo vel både Manchester City, Chelsea og Manchester United ifjor? Han tapte riktignok 1 kamp mot Manchester United og en mot Tottenham og hadde en uavgjort borte mot Arsenal.

Han bør bekymre seg mer for poengtapene mot Blackpool (tap), Everton (u), Wigan (u), West Ham (tap), West Brom (tap) og muligens tapet mot Aston Villa.

Men så nevnte Thomas Benitez da, og når han sier "dårlig statistikk" tror jeg ikke han bare mente i fjor. ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 17. Okt. 2011, 16:59 »
Liverpool var best, men jeg tror Manchester United fuikk det akkurat som de ville frem til det latterlig billige frisparket. Virka som om de gikk for et poeng, men med sjansen for 3 med Rooney og Nani utover i kampen.

Uansett synes jeg uavgjort var et fair resultat i kampen.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #732 på: 17. Okt. 2011, 18:03 »
http://www.dagbladet.no/2011/10/17/sport/fotball/premier_league/18657399/

Det her hadde jo vært ganske dristig. Kun spenning i toppen hadde jo føkket en del for vår underholdningsverdi... off

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #733 på: 17. Okt. 2011, 18:06 »
litt av sjarmen med fotball er den "sosiale" mobiliteten knyttet til opp og nedrykk. Kjedelig å være i en lavere divisjon når låsen smekkes igjen... nei dette er jeg liten tilhenger av.
Nedrykkskampen er i mine øyne nesten like morro som tittelkampen ( så lenge vi ikke er del av den, he he. )

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #734 på: 17. Okt. 2011, 18:15 »
Men så nevnte Thomas Benitez da, og når han sier "dårlig statistikk" tror jeg ikke han bare mente i fjor. ;)

Greit nok, men fortsatt så mener jeg han er på tynn grunn når det gjelder dette om kriteriet er den destruktive spillestil som Dalglish fronter. Realiteten er at denne destruktive spillestilen som han kaller det har resultert i gode resultater mot de antatt beste og kanskje svært svake resultat mot antatt dårligere lag. Iallefall ikke omvendt?

Ikke det største grunnlaget statistisk sett kanskje, men det er likevel omtrent alt som Dalglish har foretatt seg i "moderne" tid.