20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457715 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #705 på: 16. Okt. 2011, 14:35 »
Hehe! Elendig av O Shea som solgte seg i forkant. Aldri, aldri kjøp avdankede stjerner fra de største lagene. Dyre i drift og har i mindre grad behov for å vise seg frem siden de allerede har oppevd mye på banen, og tjent nok med penger..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 16. Okt. 2011, 14:37 »
Jeg reagerer kraftig på å omtale O'Shea som ei stjerne.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 16. Okt. 2011, 14:43 »
Jeg reagerer kraftig på å omtale O'Shea som ei stjerne.

Han og Brown var vel trofesigneringer kan tenke meg. Håpet var vel å roe supporterne etter salgene av av bent og henderson

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 16. Okt. 2011, 14:44 »
Tror ikke det sees på som trofèsigneringer. Mackems er jo godt vant med å kjøpe fringe-players fra ManU - er jo nesten blitt en tradisjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #709 på: 16. Okt. 2011, 14:48 »
Men fy faen for en klassespiss RvP er når han har formen inne. En av mine favoritter i PL, utenom de som spiller i svart/hvitt....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 16. Okt. 2011, 14:50 »
Veldig uenig Frode.
Liverpool var "litt" bedre, men jeg synes på ingen måte at dem fortjente å vinne.
Målet deres kommer etter ett feildømmt frispark, der Giggs også tabber seg totalt ut og serverer Gerrard målet ved å lage ett stort hull i muren.

Om du så kampen må du jo ha sett at LFC uten tvil var det beste og det førende laget. Alle statistikker, rapporter og medier som omtaler kampen skriver/bekrefter jo dette. ManU var jo tannløse offensivt, også etter byttene bortsett fra dødball målet.

Og om du skal kritisere målet til LFC på alle mulige vis kan man jo også ta en titt på ManU sin scoring. Ballen går jo gjennom hele feltet og både Carragher og Skrtel mister sine markeringer. Slikt skal jo ikke kunne skje og garantert et mål flere topptrenere ville mistet nattsøvnen over.
Når man spiller fotball på dette nivået blir man hardt straffet av personlige feil. Det fikk både LFC og ManU erfare igår.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 16. Okt. 2011, 14:57 »
Indeed. Hadde vi spilt en lignende kamp som LFC spilte mot ManU i går hadde selvfølgelig vi her inne vært ekstremt skuffa over kun 1 poeng. LFC styrte kampen stort sett hele veien - og skapte flere sjanser. Hadde ikke vært noe å sagt på at LFC hadde fått med seg alle poengene i går. Tro meg også - vi ville ikke fått det lett selv om "reservene" Sir Alex satte utpå i går.
Ellers, stakkars, stakkars Mackems. Temposvak, kjedelig midtbane og ingen målgarantister. Kan jo bli en heller trist sesong for de om ikke dette bedrer seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 16. Okt. 2011, 14:59 »
Ser for meg Steve Bruce får fyken om ikke så lenge.

Bra mål av Seb Larsson.
« Siste redigering: 16. Okt. 2011, 15:02 av Frode »

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 16. Okt. 2011, 15:06 »
Arsenal sliter voldsomt defensivt. Årets redning så langt av Sczczchezny?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 16. Okt. 2011, 15:11 »
Veldig uenig Frode.
Liverpool var "litt" bedre, men jeg synes på ingen måte at dem fortjente å vinne.
Målet deres kommer etter ett feildømmt frispark, der Giggs også tabber seg totalt ut og serverer Gerrard målet ved å lage ett stort hull i muren.

Om du så kampen må du jo ha sett at LFC uten tvil var det beste og det førende laget. Alle statistikker, rapporter og medier som omtaler kampen skriver/bekrefter jo dette. ManU var jo tannløse offensivt, også etter byttene bortsett fra dødball målet.

Etter å ha brukt et norskt statsbudsjett, skal det ikke forventes at LFC er i stand til å føre kampen litt når SAF hviler 4 meget gode spillere? I tillegg manglet de halve forsvaret. Hele kampen var jo preget av SAFs taktiske valg, hvor BEGGE lagene spilte i en 4-5-1 formasjon. Jeg så kampen, og ja selv om LFC hadde mest spill, synes jeg ikke LFC vartet opp med festfotball.

Det jeg prøver å si er at ja LFC hadde mest spill, men spillet og resultatet i går var mer et resultat av TIDSPUNKTET LFC møtte ManU på. Sistnevnte kunne ha stilt med fire bedre spillere på banen, og jeg er rimelig sikker på at om de hadde spilt, ville de trillet ball i hatt med LFC, som Tham gjorde. Hvis jeg hadde vært LFC-fan ville jeg vært skuffet over spill ifht penger investert.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #715 på: 16. Okt. 2011, 15:19 »
Veldig uenig Frode.

Og om du skal kritisere målet til LFC på alle mulige vis kan man jo også ta en titt på ManU sin scoring. Ballen går jo gjennom hele feltet og både Carragher og Skrtel mister sine markeringer. Slikt skal jo ikke kunne skje og garantert et mål flere topptrenere ville mistet nattsøvnen over.
Når man spiller fotball på dette nivået blir man hardt straffet av personlige feil. Det fikk både LFC og ManU erfare igår.

Ja jeg såg kampen, om ikke hadde jeg ikke diskutert.
Og om du hadde lest innlegget mitt hadde du sett jeg skrev at Liverpool var "litt" bedre og hadde banespillet. Men om man ikke klarer å produsere store sjangser, og de 3 gangene MU forsvaret markerer elendig slik at LFC får avsluttet upresset, skyter LFC enten over mål eller rett på keeper.
Det å kunne skape sjangser og avslutte "på mål" er viktig om man skal fortjene å vinne.
Det at man har ballen mest og får stå langt oppe på banen kvalifiserer ikke til å "fortjene å vinne".

I tidligere innlegg skrev jeg også at ingen av målene burde vært mål. Jeg synes ingen av lagene imponerte.
« Siste redigering: 16. Okt. 2011, 15:21 av mongobongo »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #716 på: 16. Okt. 2011, 15:53 »
Synes det er rart å lese her at enkelte personer ikke evner å se at LFC var flere hakk bedre enn ManU igår og heller går flere runder tilbake for å dra opp en kamp mot Tottenham der LFC ble utspilt etter å ha fått en spiller utvist etter 20-25 min.
Alt av statistikker og høydepunkter fra LFC - ManU kampen viser tydelig at det er LFC som har grunn til å være misfornøyd med uavgjortresultatet.

Forsåvidt enig der. Men jeg ser likevel ikke Liverpool i nærheten av Manchester United ved slutten av sesongen, så jeg vil nok heller ikke melde Liverpool på i noen tetstrid basert på de første 7 rundene selv om de i en kamp fortjente seier mot et av ligaens beste lag.

I akkurat denne kampen var det mer svakt av Manchester United enn storspill av Liverpool for å si det litt flåsete. Et annet moment som for meg kanskje er mest avslørende er alle omrokkeringene til Ferguson før kampen. Må være noe av den sterkeste benken jeg har sett i Premier League iallefall!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 16. Okt. 2011, 16:04 »
Det jeg prøver å si er at ja LFC hadde mest spill, men spillet og resultatet i går var mer et resultat av TIDSPUNKTET LFC møtte ManU på. Sistnevnte kunne ha stilt med fire bedre spillere på banen, og jeg er rimelig sikker på at om de hadde spilt, ville de trillet ball i hatt med LFC, som Tham gjorde. Hvis jeg hadde vært LFC-fan ville jeg vært skuffet over spill ifht penger investert.

Det første blir jo bare useriøst synsing om hva som kanskje kunne skjedd om ManU hadde spilt med 3- eller 4 andre spillere. Kanskje de hadde klart å skape 1 sjanse i spill, det gjorde de vel ikke igår?

Det andre blir også helt feil fordi Dalglish er en meget kynisk manager og kjører "safety first" opplegg. Det har han gjort i alle år med ganske stor suksess. Så om dere forventer å se et LFC lag som briljerer må dere nok vente lenge.
Alle de som fulgte NUFC fra tidlig 90 tall vet dette. NUFC forandret totalt spillemåte fra Keegans filosofi da Dalglish tok over. Gode spillere som Ginola og Albert ble plassert på benken i flere av kampene på grunn av sine litt i overkant offensive holdninger. Disse spillerne var også blant de første som ble solgt den påfølgende sommeren for å gjøre plass til Dalglish sine "arbeidsmaur". Denne holdningen har gitt Dalglish massevis av suksess som spiller og manager.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 16. Okt. 2011, 16:12 »
For et lekkert mål av RvP. Fy faen!
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #719 på: 17. Okt. 2011, 00:34 »
Da Man Utd knuste Arsenal 8-2, ble det påpekt at Tomas Rosicky generelt virket uinteressert - spesielt ettersom han begynte å gå mot midtstreken før Rooneys frisparkperle i det hele tatt hadde nådd nettmaskene.

Han presterer å gjøre det samme på Sebastian Larssons mål i dag. Det morsomme er at han ikke kikker tilbake over skuldra, eller snur seg på et vis, som ville vært naturlig, men fortsetter ut mot midtsirkelen som om han på forhånd har gitt opp. Komisk!