20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 455869 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #675 på: 15. Okt. 2011, 16:13 »
Du sier noe der, jeg tok det for gitt at vi kom til å se disse investeringene hvert år. Det var i den sammenhengen at jeg hevdet at vi ikke kunne hevde oss. Hvis dette er en "one-time thing" så er det mulig dette kan bli en skjebnesesong, da får vi håpe de ender på 5e :)

Nesten så jeg håper Tottenham vinner i morgen så de drar ifra Liverpool ;)
If it has tits or wheels, count on problems!

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #676 på: 15. Okt. 2011, 16:14 »
Det er sant Flatline.Ja .LFC har investert 50 ganger mer enn oss, men det hjelper så lite å bruke penger når man bruker dem på middelmådigheter..De MÅ ha resultater i år, dvs. CL, hvis ikke er det ikke sikkert de har kapital til å hevde seg neste sesong.Husk at eiren til LFC er fattigere enn Ashley, og sistnevnte har jo sagt at han ikke er rik nok til å drive som City.

Spørsmålet er da, bortsett fra Torresgryna, hvor tar de pengene fra? Lån med sikkerhet i klubben?

Spørs om det ikke blir nedrykk da, så kvitter de seg med spillerne med høgest lønn, rykker opp, lønningsgrense på 45 000£ i uka og handler fransk! :)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 15. Okt. 2011, 16:46 »
Hvorfor snakker alle eksperter/kommentatorer at de og de har hatt lett kamp program når det gjelder de litt mindre lagene. Har ikke hørt en som har sagt noe om Man City. De har møtt Tottenham borte som eneste vanskelige motstander. Resten har vore bunnlag. Man City har sefølgelig masse klasse, men de har jo ikke blitt satt på en eneste prøve enda. Får se neste helg når de møter Manu hvor gode de er. Ser iallefall Old Trafford som en mye mer skrekkelig arena å komme til enn Ethiad milliadær stadion. Synst City har fått i overkant skryt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #678 på: 15. Okt. 2011, 17:02 »
Fransk!? Gud forby!

Flatline: det er jo flere som har gjort det samme..Jeg vet ikke om du leste intervjuet med Lfc-eieren hvor han påpekte at de hadde kjøpt for dyrt. Samtidig var investeringene noe de gjorde for å vise "ambisjoner."  Dyre signaler å sende ut sender jeg, spesielt hvis man ikke lykkes.  Så lenge han ikke har planer om å låne opp til pipa, er suksess i år den eneste måten han klarer å få inn nok kapital for neste år.

Trofe-signeringer som Carroll er en skummel vei å gå, mener jeg. Vi gjorde det med Owen blant annet.  Leeds gjorde akkurat det samme og gikk "all in" i håp om å sikre CL-plassen. Chelsea tok opp store lån i håp om å etablere seg helt i toppen på slutten av 90-tallet, og før de reddet av Abrahimobitch. Chelsea hadde faktisk mere gjeld enn Leeds da de ble kjøpt opp, og vi vet alle hva som skjedde med dem.

Så vi kan jo hende at dette skjer med LFC også  :worthy:

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #679 på: 15. Okt. 2011, 18:31 »
Såg akkurat dette på VGD:

Sir alex: "Well you know we have big problems with rodents clodding up the sewer systems here in England, and today a big one came up through the toilet in the home dressing room, and they gave him #7"

Noen som vet om han virkelig sa det? Synes det var ganske morsomt sagt. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 15. Okt. 2011, 18:36 »
LFC hadde ihvertfall fortjent å vinne i dag basert på spill - de var mye bedre. Det å tro at vi skal ta LFC er for meg ren utopi - de har en langt sterkere stall enn oss. Den dagen vi kan ha spillere som Bellamy og Carroll som impact-subs - da kan vi kanskje begynne snakke. Ja - for jeg anser verken Obertan eller Løvenkrands for å være i nærheten, gitt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #681 på: 15. Okt. 2011, 18:56 »
Såg akkurat dette på VGD:

Sir alex: "Well you know we have big problems with rodents clodding up the sewer systems here in England, and today a big one came up through the toilet in the home dressing room, and they gave him #7"

Noen som vet om han virkelig sa det? Synes det var ganske morsomt sagt. :)

Jeg er ganske morsom, både her og på VGD :)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #682 på: 15. Okt. 2011, 18:58 »
LFC hadde ihvertfall fortjent å vinne i dag basert på spill - de var mye bedre. Det å tro at vi skal ta LFC er for meg ren utopi - de har en langt sterkere stall enn oss. Den dagen vi kan ha spillere som Bellamy og Carroll som impact-subs - da kan vi kanskje begynne snakke. Ja - for jeg anser verken Obertan eller Løvenkrands for å være i nærheten, gitt.

Helt enig, Liverpool spiller ball i hatt med Man u i dag. Men målene mangler. Likefullt er de et sterkt lag.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #683 på: 15. Okt. 2011, 19:07 »
Kristoffer: Det er vel ingen som har sagt vi skal "ta" Liverpool i år. Det ble bare nevnt at vi nermer oss Liverpool, og jeg ser ikke hva som er feil med det. Liverpool var fast topp4 lag, vi var en divisjon under litt tilbake. Vi ser ut til å bli bedre og bedre, mens Liverpool sin fotball så langt i år er dårligere enn jeg har sett på lenge(min mening riktignok).
Og jeg synes ikke Liverpool var "mye" bedre i dag, litt bedre var dem men når de ikke klarer å omsette de få sjangsene de har til mål hjelper det ikke. Jeg synes ikke noen av lagene imponerte i dag, jeg tror jeg talte 6 eller 7 feilpasninger før 15 minutt var spillt.

Manchester U startet uten de største stjernene sine, Rooney fikk aldri kommet skikkelig inn i kampen.
Begge målene burde også vært annulert. Downing filmer soleklart, Adam ser også ut til å filme ganske klart. Suarez filmer 5-6 ganger, kjenner jeg blir kvalm.
ManU sitt mål kom fra en feilaktig corner. Liverpool har noen småstore sjangser, men avslutningsegenskapene var for dårlige, ingen uflaks.

Flatline: Åja det var deg ja, hahaha! Måtte trekke på smilebåndet når jeg såg den!  :lol:
« Siste redigering: 15. Okt. 2011, 19:10 av mongobongo »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #684 på: 15. Okt. 2011, 19:13 »
LFC spiller ikke severdig fotball - men det har de ikke gjort på flerfoldige år - ei heller under Rafa spør du meg. De har klassespisser på bana og på benk - flust av midtbanespillere, og en særs god keeper. Største akilleshelen deres er forsvaret. De har PLs beste venstreback etter mitt syn - men deres beste stopper er ofte skadd, og Coates er Dalglish tydeligvis veldig forsiktig med (?).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #685 på: 15. Okt. 2011, 19:15 »
Det at de kjører kampen mot united tilsier at vi er et stykke unna dem. Jeg trekker den tilbake når vi styrer en kamp mot Man u..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #686 på: 15. Okt. 2011, 19:17 »
Trekker den også tilbake når Sir Alex går ut med en defensiv og destruktiv innstilling fremfor en kamp på SJP, ja.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #687 på: 15. Okt. 2011, 19:27 »
På papiret er laget veldig bra ja, men jeg tror ikke Kenny er rette mannen til å få ut potensialet i laget.
Liverpool har, som oss, hatt en god del marginer med seg. Jeg forventer selvsagt ikke at vi skal ta 4 plassen, jeg har troen på 7-8 plass. Men om ikke Liverpool forbedrer seg snart ser jeg ikke helt bort i fra at det blir tøffere tider der også. I øyeblikket er det klasseforskjell på Liverpool og Tottenham.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #688 på: 15. Okt. 2011, 19:59 »
Trekker den også tilbake når Sir Alex går ut med en defensiv og destruktiv innstilling fremfor en kamp på SJP, ja.

Ser poenget ditt, og dreg ikkje nødvendig parallell mellom det i dag og kampen mot manu på SJP våren 2011...

Men manu var fullstendig blodfattige - og det med eit betre lag på banen - mot oss den kampen. Om det var nokon som fortente eit mål den kampen var det oss, i og med at Løvenkrands fort kunne fått straffe då Anderson hindra han i 2. omg.

Liverpool skal ha sin del av æra for at manu sugde i dag, men det er ikkje derfrå nokon automatikk i at 'pool viste si overlegenheit kontra oss i dag. At dei kjem over oss på tabellen er sannsynlig, men eg ser verkeleg ikkje at dette laget skal vere i nærleiken av dei tre øverste. Eg anser også Tottenham for å vere eit vesentlig betre lag, noko vel Spurs - Pool på WHL for eit par-tre veker sidan må illustrere relativt godt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #689 på: 15. Okt. 2011, 21:08 »

At de var mye bedre synes jeg var en overdrivelse.  Igjen, som med arsenal, møtte LFC ManU på et ideelt tidspunkt. ManU skal ut i CL på tirsdag, og kommende søndag er det derby hjemme mot Shitty. Ergo valgte SAF å hvile spillere i dag. Når Tham kjørte over LFC 11 mot 11, tror jeg det er sannsynlig at ManU med fullt lag ville gjort det samme.. De måtte nok en gang stille med Evans som stopper, etter mitt en høyst middelmådig spiller som ikke er god nok for vårt forsvar heller.

Jeg har aldri sagt at være på LFCs nivå, men jeg synes LFC sin resultater har vært flatterende opp til flere ganger, og de spiller dårlig fotball, så vi er skremmende nære, hvilket er spesielt kult når vi faktorerer inn at vi har brukt null og niks, mens LFC bokstavelig talt har pøst  ut penger. Ut i fra kapital brukt skal LFC være et hav foran oss, men det er de ikke.