20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 457585 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #645 på: 09. Okt. 2011, 14:16 »
Ja, det er vel langt ifra det jeg forbinder med "safe". I tillegg til den unødvendige hendelsen mot Bolton som ga han tre kamper karantene. Tviler på at vi får se Tayls gjøre det samme.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #646 på: 09. Okt. 2011, 16:11 »
Ja. I tillegg har han både denne sesongen i vår første cupkamp, samt forrige sesong gjort seg vekk når han har skulle skjerme ballen ut. Motstander husker jeg ikke i farta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 09. Okt. 2011, 16:30 »
Det jeg liker med Williamson er at han spiller safe, og det virker som han har bedre konsentrasjon enn Tayls. Til tross for storspill har Tayls hatt et par unødvendige brølere som kunne ha kostet oss poeng. Innsatsviljen og blokkeringsevnen kan vi derimot ikke ta fra Tays, pluss hans offensive bidrag.

Både Krul og S. Taylor var på rundens lag etter forrige kamp.
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/suarez-lampard-og-silva-paa-rundens-lag-3601652.html

Ville aldri byttet ut S. Taylor mot Williamson. Jeg synes heller ikke at Williamson spiller spesielt "safe". Han er ekstrem på det å holde igjen motstanderne og det er et under at det ikke har medført flere straffer imot. Teknisk er han veldig klein, til tider nesten ubrukelig. Han har heller ikke den store farten å rutte med og har heller ikke rutinen han kan kompensere med, desverre.
Williamson er og blir en backup. Grei å ha når motstanderen heter Stoke, Bolton og div andre lag som slår veldig mye langt. Da er hodestyrken til Williamson til stor nytte. Går det hurtig langs bakken derimot, da foretrekker jeg heller andre spillere.

Nå har det seg også slik at S. Taylor har vært en av våre beste spillere til nå denne sesongen, om ikke den aller beste. Han figurerer ihvertfall på toppen for NUFC på mange forskjellige spillerbørser. Tim Krul er like bak, mens det er litt ned til resten. Så hvorfor denne diskusjonen nå?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #648 på: 09. Okt. 2011, 16:36 »
å bytte ut Taylor for Williamson er nærmest kriminelt spør du meg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 09. Okt. 2011, 17:25 »
Var vel ikke grusom diskusjon da - men var vel fordi jeg dro frem den statistikken om at vi tar dobbelt så mye poeng med Tayls på bana kontra Willie. Forøvrig er jeg ellers helt enig med deg, Frode.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 09. Okt. 2011, 19:23 »
Var vel ikke grusom diskusjon da - men var vel fordi jeg dro frem den statistikken om at vi tar dobbelt så mye poeng med Tayls på bana kontra Willie. Forøvrig er jeg ellers helt enig med deg, Frode.

Å sammenligne statistikk på denne måten kan lett bli feil, fordi Tayls drar nytte av- til tross salgene av enrique, barton og nolan - av å spille på et bedre lag enn hva Williamson gjorde. Bare et veldig godt eksempel: Krul har tatt syvmilssteg denne sesongen, han har kanskje egenhendig reddet alle poengene, spesielt mot Fulham og Wolves. Dette må f.eks oppveies mot salget av Enrique. Lagkomposisjonen er uansett helt forskjellig nå ifht Williamsons tid og derfor er det umulig å slå fast at det er Tayls som faktisk er årsak til at vi sanker flere poeng når han spiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 09. Okt. 2011, 19:30 »
Jeg nevnte vel at statistikken på mange måter lyver. Samtidig er jeg ikke i tvil om at Steven Taylor er en langt bedre stopper enn Williamson. Syns også det er temmelig imponerende at Tayls ihvertfall etter 5 runder var den spilleren som hadde nedlagt fleste kilometer av samtlige i ligaen. Det er ikke normal kost for en stopper.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #652 på: 09. Okt. 2011, 20:38 »
Det er en statistikk som, hvis den stemmer, er helt utrolig. Det kan jeg rett og slett ikke fatte og begripe.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 09. Okt. 2011, 21:13 »
Tenkte på den med antall km. :P

Den andre statistikken har jeg ikke problemer med å skjønne, da Taylor er klasse og Williamson er det ikke.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 09. Okt. 2011, 22:02 »
Den statistikken som sa at Taylor den gang ihvertfall hadde sprunget lengst var vel EA sin offisielle statistikk, og det var vel Evening Chronicle som skrev om det. Limte også den statistikken inn, husker dog ikke i hviken tråd.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #656 på: 15. Okt. 2011, 09:51 »
Så må vi huske at Tayls stjeler mål fra spissene våre. Best å benke ham, eller hva inspector? :-D

Willo er et vandrende straffespark, men grei som backup

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 15. Okt. 2011, 13:16 »
Reina, Kelly, Enrique, Carragher, Skrtel, Lucas, Adam, Gerrard, Downing, Kuyt, Suarez.

Subs: Doni, Bellamy, Carroll, Henderson, Spearing, Robinson, Agger.

De Gea, Smalling, Ferdinand, Evans, Evra, Jones, Park, Fletcher, Giggs, Young, Welbeck

WTF!? Dette kan jo bli spennende. Fint at jeg akkurat har levert helgens tipping da, og der har jeg selvfølgelig tippet Manchester United. FUUUUUUUUUUUUUUUUU Fergie! :thumbd:
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #658 på: 15. Okt. 2011, 13:30 »
Reina, Kelly, Enrique, Carragher, Skrtel, Lucas, Adam, Gerrard, Downing, Kuyt, Suarez.

Subs: Doni, Bellamy, Carroll, Henderson, Spearing, Robinson, Agger.

De Gea, Smalling, Ferdinand, Evans, Evra, Jones, Park, Fletcher, Giggs, Young, Welbeck

WTF!? Dette kan jo bli spennende. Fint at jeg akkurat har levert helgens tipping da, og der har jeg selvfølgelig tippet Manchester United. FUUUUUUUUUUUUUUUUU Fergie! :thumbd:

Haha, boris! Sorry, mann, men det der var hysterisk morsom lesning! :lol:

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #659 på: 15. Okt. 2011, 13:33 »
Blir spennende å se i dag, jeg tror vi får ett bedre svar på hvilket nivå Liverpool egentlig er på i år, etter dagens kamp. De fleste LFC-suppoterne jeg kjenner mener de har hatt uflaks og dårlige dommere hittil i sesongen. Jeg for min del mener dem har hatt marginene på sin side i de fleste kampene akkurat som oss. Jeg tror fort LFC kan bli for svake i dag, selv om de har en stor fordel i at Rooney er vraket.
Ettersom jeg hater begge lagene, håper jeg på 4-4. I utgangspunktet ville 0-0 vært best, men det blir bare kjedelig.