Passende tid å trekke opp noen litt eldre meninger fra noen poolsupportere selv.
http://live4liverpool.com/2011/08/view-from-the-kop/are-united-really-that-much-better-than-us
Nå var jo jeg også en av flere som trodde at LFC skulle være med å kjempe om ligatittelen. Spillerkjøpene de gjorde samt Dalglish og Clarke på trenerbenken var jeg overbevist om at de skulle kjempe helt i toppen.
Spillemessig har de variert veldig denne sesongen og har tidvis produsert drøssevis av sjanser, men de har også hatt kamper hvor de har slitt for å komme til en eneste farlighet.
Uansett så er det ikke vanskelig å se hvor problemet ligger. Defensivt er det bare ManCity og ManU som har sluppet inn færre mål enn LFC. Så forsvarsmessig leverer laget ganske stabilt og bra, selv om de siste 2 kampene har vært preget av feil av enkelt spillere. Offensivt derimot ligger de helt i bunnsjiktet når vi teller antall scorede mål. Vi kan vel si at Carroll, Suarez, Downing og Adam i beste fall har underprestert veldig, selv om jeg vil si at flere av dem har vært bomkjøp og har floppet skikkelig. I tllegg har spillere som Gerrard og Kuyt vært skadeplaget og levert langt under hva man hadde forventet.
Men det er alltid lett og være etterpåklok. Men før sesongen og med de pengene og spillerne de investerte i fryktet jeg at LFC ville være å finne i toppsjiktet i PL. Men da måtte jo spillere som Carroll finne tilbake til scoringsformen og Downing måtte fortsette i samme spor som i Aston Villa. Det har de jo ikke klart.......