20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - West Brom Søndag 22.Mai, kl. 17.00  (Lest 36037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - West Brom Søndag 22.Mai, kl. 17.00
« Svar #211 på: 24. Mai 2011, 12:31 »
Ashley sin feil er hovudsakleg at han tilset feil folk under seg. Han har gjort ekstremt mykje bra for klubben, men får altfor mykje tyn for det Llambias og Wise gjer/har gjort feil. Men skal sjølvsagt ha sin del av skulda for at nettopp desse får styre/har fått styrt.

Eg er tydelegvis meir optimistisk av natur enn deg, Joakim. Gler meg i alle fall stort til Silly Season, og både håpar og trur at vi kan signere ein tre-fire fine tilvekstar.
Når du bestandig ansetter ja-mennesker, eller "ass kisser's" som man også kan kalle det, så må man ta det fulle og hele ansvar når det går fullstendig åt skogen. Mike Ashley har ansatt mennesker han kjenner fra forbindelser tidligere i livet. Ansetter de i sentrale roller i klubben, og sparker ut alle som hever røsten og prøver å argumentere imot. Her er det "yes, boss" over hele fjøla. Ja til og med manageren er ansatt utelukkende for å si "yes, boss".

Chris Hughton var ikke Ashleys beste venn, og klagde litt for mye på altfor små ressurser. Kevin Keegan klagde på små ressurser og at han ikke fikk hente de spillerne HAN ville ha. Er det rart de forsvant ut dørene begge to, og ble erstattet med en god venn og gambler-kollega? (Ikke at Pardew har gjort noe galt så langt, men dette handler uansett ikke om han)

Og Mike Ashley er ikke bare delvis ansvarlig for dette. Han er hovedansvarlig. Det er han som gjør seg og sine folk til fiender av klubbens supportere. Ikke noen andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 24. Mai 2011, 12:46 »
Selv om Mike Ashley har gode planer for økonomien vår, og vært meget viktig for å rette opp mye der - så kommer en ikke vekk fra at han har gjennomført en rekke elendige handlinger i sin tid i Newcastle. Han har i mine øyne helt klart hovedansvaret for at vi rykka ned - og for at vi har hatt enda mindre stabilitet enn tidligere. Heldigvis er det mulig å gjøre ting godt i denne verden - men man veit lissom aldri med Mike Ashley, og det ryktet har han selv skaffet seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #213 på: 24. Mai 2011, 13:07 »
1) Har ikkje frikjent han for skuld på eit einaste område. Det hindrar ikkje at ein kan ha litt gangsyn, og veie opp fordelar og ulemper.

2) Vi rykka ned, ja. Men det hadde vi mest kanskje gjort året etterpå eller i år også, om den fatalistiske lønns- og utgiftsstruktuen hadde fått lov å vedvare. Vi har ikkje hatt eit så godt grunnlag for sportsleg suksess på fleire år (sjølvsagt gitt at Llambias ikkje kukar til ting igjen). Dei økonomiske tiltaka Ashley gjennomførte i CCC har vore heilt essensielle for vår overlevelse.

3) Det som står inne i parantesen er sjølvsagt totalt bingo. Det kan godt komme til å skje igjen. Sparkinga av Hughton kan i liten grad forsvarast etisk sett, men når ein ser på utteljinga Pardew har hatt mot lag vi MÅ slå, kontra det Hughton hadde mot liknande lag, er det vanskelig å påstå at vi har blitt svekka på trenarbenken. Mindre rigid med bytter, revival of Jonas og Besty, at vi har klart oss brukbart utan Carroll, er andre argument.

4) Stabilitet er viktig. Heilt klart. Men det at Hughton kun fekk ei eittårskontrakt i PL står i grell kontrast til kontraktslengda til Pards. Det gir ein god indikasjon på at Pards er her for ei lang tid framover, for MA er antakeleg lite villig til å betale kompensasjon (tross relativt lav grunnlønn for Pards) for kontraktsbrudd (glad i pengar, som han er). Eg trur perioden framover vil bringe meir stabilitet.

Kanskje er eg naiv, men det er hyggeligare å vere optimistisk i alle fall.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 24. Mai 2011, 13:14 »
Ser på meg selv som en realist - og jeg er også ganske optimistisk med tanke på fremtiden.
Men jeg tillater meg også å være, det jeg vil si, rettmessig skeptisk av natur til dagens regime. Det skal mer enn et "rolig" halvår før jeg føler meg trygg på de. Du kan selvfølgelig si mye stygt om fjotten Llambarse, men det er nå en gang Ashleys mest betrodde mann.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 24. Mai 2011, 13:15 »
Enig i det meste du sier Hans J. At du Joakim sier Alan Pardew har en utelukkende "Yes-boss"-mentalitet for stå for din regning. Der er jeg av en helt annen oppfatning utifra det som blir sagt og skrevet i intervjuer. Virker som om han er i konstant forhandling med Ashley for å få viljen sin. Men noe eksakt svar kan vi nok ikke komme med før overgangsvinduet er unnagjort. Får heller være åpen og heller gjøre opp status når det systemet som er påbegynt har hatt mulighet til å sette seg skikkelig. Jeg personlig må si at jeg er mer optimistisk nå enn jeg har vært på en 7-8 år.
« Siste redigering: 24. Mai 2011, 13:18 av torfinn »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 26. Mai 2011, 10:59 »
Vel, det er uvesentlig hvilken "mentalitet" Alan Pardew har, så lenge han utelukkende er ansatt pga sine relasjoner til Mike Ashley, og ikke fordi han liksom skal være en så veldig mye bedre manager enn Chris Hughton, og liksom skal ha så veldig mye mer erfaring.

Det er det jeg reagerer på. At Mike Ashley ansetter sine kompiser til å drive denne klubben, og ikke de mest kompetente folka.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 26. Mai 2011, 17:53 »
Vel, det er uvesentlig hvilken "mentalitet" Alan Pardew har, så lenge han utelukkende er ansatt pga sine relasjoner til Mike Ashley, og ikke fordi han liksom skal være en så veldig mye bedre manager enn Chris Hughton, og liksom skal ha så veldig mye mer erfaring.

Det er det jeg reagerer på. At Mike Ashley ansetter sine kompiser til å drive denne klubben, og ikke de mest kompetente folka.

Jaggu godt vi har ITK'ere her på forumet og.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 26. Mai 2011, 19:03 »

Jaggu godt vi har ITK'ere her på forumet og.
ITK? Okey.

Mener du liksom at Pardew og Llambias er ansatt fordi de er så inn i helvete dyktige? Da kan du heller tro på julenissen. Det er mye bedre. Det er langt mer troverdig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 27. Mai 2011, 10:26 »
Heilt einig med Joakim.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 27. Mai 2011, 11:43 »
Llambajass greitt nok, men Pardew syns jeg skal få neste sesong på seg, før vi dømmer ham nord og ned.

Pardew har på inge måte revolusjonert klubben, men han har gjort en høyst brukbar jobb i en vanskelig situasjon\tid for klubben.

Hughton fikk jo en heltestatus som skulle være vanskelig å følge opp for nestemann. En heltestatus først og fremst takket være en bragd en del kritikere senere har hevdet at alle burde klare.

Og slik situasjonen var på daværende tidspunkt, altså etter Hughtons sparking, så viste vel de fleste at Mike Ashley umulig kunne lokke de beste ledige manageren til Tyneside, folk snakket jo om Martin Jol og Martin O'Neill. Dessverre var det nok mer ønsketenkning enn det var sannsynlig at en av de to ville overta Newcastle.

Det er meget mulig at Pardew er en ny "Yes-man" som Ashley har ansatt, selv om han fornekter det, han kan jo ikke annet. Men uansett har han gjort en OK jobb denne sesongen. Han fikk sakte men sikkert skuta på stø kurs, og tok de nødvndige poengene til at vi berget plassen. Hvilket faktisk var målsetningen for sesongen.

Dette er ikke noe forsøk på å sverte Hughton, eller forsvare Mike Ashley. Men Pardew bør faktisk få mulighet til å handle i sommer og lede klubben også neste sesong, før han skal på hue og ræva ut, enten han kom hit på den ene eller den andre måten.

Ligger vi på nedrykksplass til jul, greitt nok, da får man ta vurderingene underveis, men hvis det ikke går "lukt åt skogen" helt fra starten av neste sesong, så syns jeg faktisk Pardew har gjort seg fortjent til minst en hel sesong som manager i Newcastle United.

My two cents...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 31. Mai 2011, 13:52 »
Jeg sier ikke at Pardew har gjort en dårlig jobb. Men han er ikke ansatt fordi han er en dyktig fotballtrener, han er ansatt fordi han er kompisen til Ashley.

Ikke at det er Pardews feil, og jeg har ingenting imot han og jobben han har gjort. Og jeg fremstiller ikke noe krav om at han må gå.

Jeg bare påpeker på hvilket grunnlag han er ansatt. CV-en hans er ikke så veldig ulik Chris Hughtons CV, og da Ashley sparket Hughton ble det meldt at vi skulle ha en manager med betydelig mer erfaring. Det kan man ikke påstå at Pardew har. Dermed er han ansatt fordi han er kompisen til sjefen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 31. Mai 2011, 14:01 »
Hvordan vet du at han er kompisen til Ashley? Det har i alle fall ikke jeg fått med meg har stått noen steder. Egentlig synes jeg Pardew var et naturlig valg, han var ledig på markedet, og det var ganske usannsynlig at noen mer profilerte ville ta jobben hos oss. Og jeg mener Pardew er betydelig mer erfaren som manager enn Chris Hughton, siden han har vært "Number one" siden 98/99, og Chris Hughton har vært i sjefsstolen kun noen kamper i 2009, hele forrige sesong og begynnelsen av denne.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 31. Mai 2011, 14:08 »
Pardew hadde jo ei ganske bra tid i West Ham, som gjør CVen hans en del sterkere enn Chris Hughton sin, selv om jeg selvfølgelig digger Chris.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 31. Mai 2011, 14:19 »
Ja, det gjør selvfølgelig jeg også. Men jeg stiller store spørsmålstegn ved Joakim sine påstander.