20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norgesmesterskapet i Fotball  (Lest 48377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norgesmesterskapet i fotball 2011
« Svar #120 på: 22. April 2012, 10:25 »
Jeg skjønner godt at du ikke gidder å følge med på et lag langt ned i divisjonene, peter. Jeg gidder ikke engang følge med på tippeligaen lenger da jeg synes fotballen som spilles er ren søvnmedisin. Men det jeg ikke forstår er at du har valgt deg et nytt favoritt-lag. Det er et valg jeg ikke forstår og som jeg heller aldri kommer til å forstå. Men det er ikke noe jeg eller noen andre her har noe med, det er ditt valg og du får leve med det.

Peter

• Gjest
« Svar #121 på: 22. April 2012, 11:03 »
Veldig riktig det Ipt sier der. Mitt ønske er å se fotball på øverste nivå, og å ha et lag å følge i TL. Det er det eneste jeg gidder, og derfor er VIF da det beste alternativet å holde med. Jeg heier på VIF i Tippeligaen, men det er faktisk som Ipt sier, at jeg har størst følelser for Lyn i og med at jeg spiller på Lyn, og er oppvokst med dem. Men så lenge de er så langt nede som i 6, 4 og 3. divisjon er det uaktuelt å følge dem tett.
Kall med gjerne medgangssupporter, og det er greit. Men det er Newcastle hjertet mitt banker størst for, og TL fotballen er bare en bonus ved siden av PL.

Det er no annet når laget ditt rykker ned til 6. div, mister alt, og må starte helt på nytt, enn f.eks det som skjedde med Ham Kam, at de rykka ned til 2. div og beholdt stadion, fansen og spillerne.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 22. April 2012, 23:11 »
Håpa folk fikk med seg reportasjen om mitt kjære Florø på fotballkveld! Davy er herved ei legende :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 23. April 2012, 14:57 »
Jeg kan forstå at en god del av engasjementet forsvinner når klubben på mange måter oppløses og startes helt på nytt. Den kan jeg ha forståelse for. Men jeg skjønner ikke dette med at du føler du må følge et lag i Tippeligaen, og dermed gå fra Lyn til Vålerenga, bare for å følge et Oslo-lag i Tippeligaen.
Jeg skjønner det bare ikke. Men det er sikkert ikke meningen at jeg skal det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 23. April 2012, 15:00 »
Utenkelig for min del. Det samme som at jeg skulle gå fra Glimt til møkka oppi Tromsø. Du må ihvertfall godta at du får litt pes her, Peter!
Jeg merker selv at det er tyngre å engasjere seg like masse i Glimt når vi er så håpløse som vi er - men de vil alltid forbli det eneste laget mitt uansett om det er 2. divisjon eller TL det går i.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 23. April 2012, 15:07 »
Utenkelig for min del. Det samme som at jeg skulle gå fra Glimt til møkka oppi Tromsø.
Jeg har faktisk en sånn fyr på jobb. Men han er nok bare sånn halvveis engasjert i fotball, og heier egentlig på alle lag som er rivaler av Rosenborg. Molde, Brann, Lillestrøm, Tromsø, Vålerengen. Men innerst inne er han fra Nordland fylke, ikke så fryktelig langt fra Bodø, og sokner sånn sett egentlig til Glimt. Men når Glimt gjør det dårlig heier han i stedet på TIL. Men han gjør det nok med et glimt i øyet.
Det skal sies at han er en jævla bra fyr. Om enn ikke helt korrekt skrudd sammen  :p
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #126 på: 23. April 2012, 15:13 »
Ja, jeg er i prinsippet enig i at det er dumt å bytte klubb, og jeg hadde aldri kjøpt meg sesongkort til VIF kampene om Lyn hadde vært i 2. div. Aldri.
Jeg så f.eks nesten alle Adecco kampene deres som jeg har sagt tidligere.
Men når klubben blir til de grader oppløst og møter Coops bedriftslag, mistet jeg helt interessen, noe jeg vil påstå å si at er veldig forstålig. Men dere ville kanskje fortsatt å gå på Lyn kamper i 6/4 div?

Jeg er generelt veldig glad i fotball, og vil se noen av de beste spillerne i Norge i norges øverste divisjon, og da er VIF det beste alternativet. Jeg bor 5 minutter unna Ullevål Stadion, og det er enklere å komme meg til VIF kamper enn å dra til Frogner Stadion, pluss at jeg sparer veldig på det. Lyns billettpriser var ifjor på 100 kroner, et sesongkort til VIF kosta meg 600 kr... hvorfor da betale masse cash for å se 4. div når det er billigere å se TL?
Dessuten har aldri mitt hat til VIF vært så stort som mange andre Lyn fans har hatt, så for meg var det ingen stor overgang fra det ene til det andre. Jeg vil aldri elske VIF, men det er mitt favorittlag i Norge atm... og jeg skal vel ikke sitte på Ullevål å håpe at Sogndal, Tromsø eller Hønefoss slår VIF, kamp etter kamp?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 23. April 2012, 15:17 »
Utenkelig for min del. Det samme som at jeg skulle gå fra Glimt til møkka oppi Tromsø.
Jeg har faktisk en sånn fyr på jobb. Men han er nok bare sånn halvveis engasjert i fotball, og heier egentlig på alle lag som er rivaler av Rosenborg. Molde, Brann, Lillestrøm, Tromsø, Vålerengen. Men innerst inne er han fra Nordland fylke, ikke så fryktelig langt fra Bodø, og sokner sånn sett egentlig til Glimt. Men når Glimt gjør det dårlig heier han i stedet på TIL. Men han gjør det nok med et glimt i øyet.
Det skal sies at han er en jævla bra fyr. Om enn ikke helt korrekt skrudd sammen  :p

Fins flere slike. Syns det er helt sjokkerende, forjævlig. Gremmes!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 23. April 2012, 15:19 »
Enhver Lyn-supporter burde ha vett til å hate vålerenga, på samme måte som vi HamKam- (og Storhamar-)supportere hater vålerenga og kongsvinger for alt det er verdt. 8)

Å begynne og følge med på et annet lag i TP er jo kult nok, men og plutselig skifte favoritt til erkerivalen er litt vel kleint, spør du meg.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #129 på: 23. April 2012, 15:23 »
Når man bor i Oslo, har man bare 2 valg: Lyn og VIF. Når da det ene laget er terminated, er det bare ett lag igjen... om ikke Sagene, Grorud, Røa, Kjelsås, Nordstrand eller Oslo City faller i smak da  :lol:

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #130 på: 23. April 2012, 15:44 »
Hvis du absolutt skulle gjøre et poeng ut av å holde med noe i Tippeligaen, så er jo Stabæk mye "nærmere" lag til Lyn enn VIF om man ser på diverse sympatifaktorer.

Å måtte slite med imaget som VIF-fan kan ikke være godt resten av livet..

Peter

• Gjest
« Svar #131 på: 23. April 2012, 15:50 »
Det ville tatt meg 45 min hver vei å dra til Stabæk kampene. Jeg bor 5 min unna Ullevål, er mye enklere.
Dessuten har det jo litt med det sosiale og gjøre også. Skulle jeg dratt til Bærum, ville jeg nok måtte dra alene, nå drar jeg på VIF kamper med 2 kompiser(den ene er Harmeet Singhs fetter  :P)... så det er mange faktorer som spiller inn.
Det sosiale, pris, avstand er hovedgreiene. Samt at jeg heller aldri har hatt no sympati ovenfor villablærene fra Bærum  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 23. April 2012, 17:36 »
Rent sånn sett foretrekker jeg selvfølgelig VIF-fans fremfor noen andre fans av de større laga i området der. Er bare prinsippet jeg reagerer på. Lyn er dessuten en klubb som meget vel kan arbeide seg oppover igjen i løpet av de neste åra.

Peter

• Gjest
« Svar #133 på: 23. April 2012, 17:47 »
Ja, det ser ut som Lyn kommer seg opp til TL om ikke mange år, men det er ikke så viktig. Kommer aldri til å få følelsene jeg hadde for dem tilbake uansett.
Tipper de er tilbake i TL i løpet av 5 år, men innen den tid har jeg overtatt plassen til Tim Krul og storspiller i mål for Newcastle United Football Club  ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 23. April 2012, 17:59 »
Nå skal det sies at Lyn allerede er oppe i 3.divisjon da, og er storfavoritter til å rykke opp. Så er nok ikke lenge til de kan være å se igjen i det gode selskap.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/