20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norgesmesterskapet i Fotball  (Lest 48120 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norgesmesterskapet i fotball 2011
« Svar #30 på: 23. Juni 2011, 14:41 »
Vel, jeg så ikke kampen i går, så jeg kan ikke uttale meg noe videre om den. Jeg kastet bare ut et forslag til hvordan dommere vil påvirkes psykologisk av slike uttalelser som Rekdal hadde. Ikke usannsynlig at det er mer RBK-vennlighet som blir konsekvensen. Jeg skrev det vel før sesongen også: Dommere i Norge er generelt ekstremt opptatt av å bevise at de er sterke nok til å ikke bli påvirket av omgivelsene når de havner i tvilssituasjoner. Vi ser det gang på gang. Dette er ikke noe jeg kommer opp med nå fordi det har med RBK å gjøre...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 23. Juni 2011, 14:41 »
Nå må vi rulle inn her. Faktum er at norske dommere før sesongens starta, med Edvardsen i spissen, lovet å slå hardt ned på stygge taklinger som i går. Det har vært gjennomggangsmelodi denne sesongen at så ikke har skjedd - ikke bare med RBK.

Ja, jeg har jo kommentert det et par ganger selv. Engelske dommere er faktisk langt bedre på dette. Det er vel ingen ligaer du kan takle så stygt som i Norge uten å bli straffet for det, dessverre.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #32 på: 23. Juni 2011, 17:18 »
Selv om jeg (nesten i hvert fall) misliker LSK mer enn RBK, så syntes jeg faktisk synd på LSK i går.

Det at Henriksen ikke ryker på første taklingen i form av direkte rødt kort kan vel sånn halvveis forsvares, men at han ikke får rødt kort etter å ha kjørt reprise to minutter senere - det er ikke annet enn en skandale.

Kan jo spørre seg selv om det samme ville skjedd om det var Espen Søgård som gjorde de taklingene...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 23. Juni 2011, 18:26 »
Det blir selvsagt bare spekulasjoner. Å komme med slike utsagn vil jeg påstå er en smule barnslig, og det kan jo ikke bevises i det hele tatt. Har ikke sett taklingene selv, men det er jo som det er nevnt før her en kjennsgjerning at norske dommere generelt er for svake til å slå ned på sånne taklinger.

Når det gjelder målene i går, så må jeg si at 2-1 målet til LSK virker minst like tvilsomt som utligningen til Lustig.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 23. Juni 2011, 20:59 »
  http://fotball.adressa.no/nm/article203831.ece 

Ser ut som Lustig er onside, mens LSK sitt mål er mer tvilsomt. Synes det ser ut som Sigurdarson bryter målsnøret.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #35 på: 24. Juni 2011, 00:04 »
Begge er vel onside slik jeg ser det, så godt gjort av linjemannen å holde flagget nede. Dette dreier seg om hundredeler for Sigurdarson sitt tilfelle, så vanskelig å vite om bildet er tatt akkurat når pasningen gikk, eller 2 hundredeler tidligere :-p

Heia Molde!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 24. Juni 2011, 09:48 »
Islendingen har arma si i offside, men den er såpass knepen at jeg glatt kan tilgi linjedommer for å la den gå.
Det der var et mål RBK med den største selvfølgelighet burde ha unngått.

Jeg er selvfølgelig farget av klubbtilhørighet, men jeg synes vel egentlig dommer Skjerven dømte vel så mye fordel Lillestrøm, som fordel Rosenborg.

Har hørt at Henriksen burde vært utvist, har ikke sett situasjonene, men det gule kortet virket relativt merkelig sett fra tribunen.
Godt mulig det ikke var det, i såfall er jeg bare glad til at dommeren lot det passere. Det var litt for mange stygge taklinger også fra Lillestrøms side som ble forbigått i stillhet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 24. Juni 2011, 11:12 »
Armer telles ikke når det kommer til offside ettersom det er en del av kroppen man ikke spiller med.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #38 på: 24. Juni 2011, 12:20 »
Det blir selvsagt bare spekulasjoner. Å komme med slike utsagn vil jeg påstå er en smule barnslig, og det kan jo ikke bevises i det hele tatt.

Selvfølgelig blir det bare spekulasjoner, men når Simen Brenne pådrar seg to gule kort etter taklinger som er mye, mye mildere for kun to uker siden, så må det vel være lov å reagere når Henriksen ikke får det som var et soleklart rødt kort?!

Om du ikke har sett taklingene selv, så bør du nok gjøre det før du stempler utsagnene som barnslig.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 24. Juni 2011, 12:23 »
Nå var det det "Kan jo spørre seg selv om det samme ville skjedd om det var Espen Søgård som gjorde de taklingene..."-utsagnet jeg synes var barnslig. Trenger ærlig talt ikke se taklingene for å synes det.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 24. Juni 2011, 14:29 »
Alta på Sør Arena. Plankekjøring!!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #41 på: 24. Juni 2011, 15:12 »
Nå var det det "Kan jo spørre seg selv om det samme ville skjedd om det var Espen Søgård som gjorde de taklingene..."-utsagnet jeg synes var barnslig. Trenger ærlig talt ikke se taklingene for å synes det.

Var den jeg pratet om, og om du hadde sett taklingene, så ville du nok konkludert med at 999 av 1000 dommere gir rødt kort i enten den første eller den andre gitt at den første inntreffer. Og når den relativt merkelige Örlund-situasjonen skjer fem minutter senere, så må det være betinget å spørre om det er en ekstremversjon av en dårlig dommer eller "RBK på Lerkendal"-syndromet som slo inn.

Men men. RBK fikk hjelp til å komme videre, og møter Aafk hjemme. Den vinner de nok. Og er de heldige nok til å møte Brann eller Alta i semifinalen, så tror jeg at de gjøre seg klar for cupfinale.

Viking borte for oss. Går aldri i verden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 24. Juni 2011, 15:53 »
Alta på Sør Arena. Plankekjøring!!
Heldige med den ja. FFK hjemme mot Molde. Blir nok en helt åpen kamp og mest sannsynlig en artig kamp for den nøytrale tilskuer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 24. Juni 2011, 23:36 »
Alta imponerte meg dog mot Glimt for ei uke siden, selv om vi burde vunnet. De slo jo også tross alt Tromsø 1-0, så vær forsiktig med å undervurdere de ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 25. Juni 2011, 13:45 »
Sitat
Men men. RBK fikk hjelp til å komme videre, og møter Aafk hjemme. Den vinner de nok. Og er de heldige nok til å møte Brann eller Alta i semifinalen, så tror jeg at de gjøre seg klar for cupfinale.
Nå fikk vi vel egentlig ikke så veldig mye mer hjelp enn det Lillestrøm fikk om de hadde vunnet straffekonken. Men det kommer selvfølgelig an på hvilke øyne som ser, uten at jeg vil påstå at dine er så mye mer nøytrale enn mine.

Forøvrig ser det ut til at vi likevel ikke får hjemmekamp i kvarten, men må til Aalesund og skli på kunstgresset der. Vi klarer sikkert det også. Men ikke søren om jeg vil ha Alta i semien. Molde hjemme i semien hadde passet meg bra. Så tar vi Brann på Ullevaal. Da er sesongen fullkommen, nesten uansett om vi blir nummer 1 eller 11 i serien.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon