20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Oss nordlæninga....  (Lest 8223 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Henrik

• Gjest
Oss nordlæninga....
« Svar #15 på: 05. Aug. 2005, 23:43 »
Lenge sida eg var her sist... men da var det i hvertfall norsk dei snakka her på forumet... :lol:

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #16 på: 05. Aug. 2005, 23:49 »
D e d vell faen ma nu å. Sjikaner du dialekta mi? Næida. Men d e jo førr pokker norsk uansett om det e litt langt fra oslo :lol:  Ka me dokker væstlændinga da? Ekje d like unorsk? :wink:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #17 på: 05. Aug. 2005, 23:52 »
Førr fan, vestlændingan prata jo sånn derre pokkers nynorsk :P
Det e'kje bra, det :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Henrik

• Gjest
Oss nordlæninga....
« Svar #18 på: 06. Aug. 2005, 00:05 »
Pfff tull.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #19 på: 06. Aug. 2005, 00:05 »
Ka dokke balla me? nynorsk e no best da..
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Henrik

• Gjest
Oss nordlæninga....
« Svar #20 på: 06. Aug. 2005, 00:07 »
Dokke med kkk faktisk.
Eg trur du er ein liten skaprasist, Hans Emil.
(kkk som i Ku Klux Klan)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #21 på: 06. Aug. 2005, 00:15 »
hehe skrive feil....dokke skal det være

ekkje nøke rasist nei.....
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #22 på: 06. Aug. 2005, 00:40 »
Nynorsk e d jævliaste dritt faget everr på heile skola. Uansett om dialekta vårres ligna på den(??...), syns ikkje æ, så e d faen så vanskleg(rett?) å lær d derre språket!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #23 på: 06. Aug. 2005, 02:37 »
Jeg forstår dette at det kan være vanskelig å lære nynorsk selv om man påstår at det "ligner" på dialekten din. Har opplevd det samme sjøl. Kanskje er jeg bare unormalt glad i norsk. Ikke vet jeg. Men jeg gadd aldri å bruke tid og krefter på å hate nynorsk. Riktignok var jeg ikke særlig flink med å gjøre nynorskleksene på ungdomsskolen, men jeg synes likevel jeg kom brukbart greit fra det.
Må bare prøve å gjøre det beste utav det. Du slipper ikke unna uansett. Med mindre Fremskrittspartiet vinner valget da. Men det håper jeg virkelig ikke skjer. Da taper vi mye kulturell verdi.
For det sier seg jo selv at særdeles få av dagens ungdom kommer til å velge å ha nynorskundervisning.

Nei til valgfri sidemålsundervisning.

Jeg begynner å lure på om jeg burde starte en trøndertråd jeg. Kan jo ikke være dårligere enn disse innbilske nordleningene. Men jeg vet ikke helt om jeg gidder. Er ikke så fryktelig mange trøndere her. Er det det da? Bare folk som tror at trøndere er djevelens verk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Oss nordlæninga....
« Svar #24 på: 06. Aug. 2005, 11:59 »
Nynorsk er på lik linje med norrønt en del av kulturhistorien vår. La oss undervise i det på samme måte, og ikke tvinge det på alle.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #25 på: 06. Aug. 2005, 12:31 »
Sitat fra: "Mack"
Nynorsk er på lik linje med norrønt en del av kulturhistorien vår. La oss undervise i det på samme måte, og ikke tvinge det på alle.

Æ går førr nynorsk som valgfag, æ.
Jeg har ingen problemer med faget, jeg bare driter i det, og skulle ønsket jeg kunne sluppet det. Hadde vært mye bedre dersom vi hadde brukt nynorsktimene til kroppsøving.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Henrik

• Gjest
Oss nordlæninga....
« Svar #26 på: 06. Aug. 2005, 15:56 »
Å kom igjen, det er ingen som har ein einaste god grunn for å avskaffe sidemålsundervisning, berre pur latskap.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Oss nordlæninga....
« Svar #27 på: 06. Aug. 2005, 16:26 »
Da 1 av 5 elever som går ut av skolen ikke engang kan bokmål, må man heller bruke nynorsktimene på bokmål.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Oss nordlæninga....
« Svar #28 på: 06. Aug. 2005, 16:27 »
Sitat fra: "Henrik"
Å kom igjen, det er ingen som har ein einaste god grunn for å avskaffe sidemålsundervisning, berre pur latskap.

Nei. Det skulle vært et valgfag, så kunne vi som ikke har den eneste litt bit motivasjon eller lyst til å kaste vekk tiden på nynorsk heller gjøre noe annet. Mye bedre å få bukt på vår elendige fysiske form enn å sitte å kope med nynorsk, når den store majoriteten ikke vil gjøre det.

Henrik

• Gjest
Oss nordlæninga....
« Svar #29 på: 06. Aug. 2005, 16:53 »
Tydelegvis lenge sida du gjekk på ungdomsskulen, Eilertsen.