20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool-Newcastle Søndag 1.Mai, kl.13.00  (Lest 25445 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool-Newcastle Søndag 1.Mai, kl.13.00
« Svar #165 på: 01. Mai 2011, 19:08 »
Jeg vil heller se Sødeberg og Harper i tospann på topp neste kamp. Da vil vi ivertfall ha litt hurtighet i forhold til ameobi og løven.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #166 på: 01. Mai 2011, 19:10 »
Hvordan er ståa etter dagens kamper? Er vi i praksis sikre med tanke på å unngå nedrykk nå? :) For i teorien kan vi vel fortsatt rykke ned eller...?
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 01. Mai 2011, 19:19 »
West Ham er praktisk talt ikke i stand til å ta oss igjen - og strengt tatt skal ekstremt mye gå veldig galt dersom vi skulle havnet blant de tre siste. Vi bør ha greie muligheter til å ta poeng i kampen mot Brums, og forhåpentligvis være offisielt på trygg grunn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 01. Mai 2011, 19:30 »
Imponert over Jonas. Etter at Pards kom inn har han vel vore blant dei tre-fire beste i nær sagt alle kampane? Vår klart beste i dag også, sjølv om dei ti andre ikkje gav han nevneverdig konkurranse.

Utruleg frustrerande kamp, og eg stiller meg bak det som blir sagt om spissduoen på denne sida av kamptråden.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #169 på: 01. Mai 2011, 19:48 »
Ikke mer å forvente når vi har PLs mest tafatte spisspar på topp, og to klovner i Simpson og Williamson i forsvar. Liverpool scorer sine to første på en heldig "deflection"og en gigatabbe av Willy som faktisk feller Suarez utenfor boksen etter hva jeg fikk med meg. Vi er heldigvis sikret PL-spill neste sesong (kanskje ikke teoretisk sett, men uansett...). Får håpe vi klarer å ta med oss 4-6 poeng på hjemmekampene mot Brums og WBA.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #170 på: 01. Mai 2011, 20:59 »
Øh... Nå ble jeg usikker her altså. Hvordan skulle det blitt dømt siden forseelsen skjedde utenfor banen? Tipper regelbøkene ikke sier noe om dette ;-D

Uansett; vi taper fortjent pga egen udugelighet og lave innsatsvilje. den eneste årsaken jeg kan se til hvorfor vi ikke bytter ut Shola eller Løven med andre alternativer, er at Pards ønsker å vise Fat Mike akkurat hvor sårt VI TRENGER FORSTERKNINGER PÅ TOPP...

Jeg slakter ikke laget for sesongen, da vi ikke kunne forvente særlig mer enn dette før sesongen, men for akkurat denne kampen må det være lov å slakte.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 01. Mai 2011, 21:02 »
Nå har ikke jeg sett kampen, men på generelt grunnlag kan man ikke få frispark (eller straffe) utenfor banen, det kan derimot blir utdelt kort. På samme måte kan det heller ikke bli frispark mens ballen er utenfor spill.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 02. Mai 2011, 07:32 »
Jeg har faktisk hørt antydninger om en ny regel. Sikkert for å få bukt med holdinga. Selv om den starter utenfor 16m skal det dømmes straffe hvis den fortsetter innenfor 16m.

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #173 på: 02. Mai 2011, 10:15 »
Er det flere som synes det ser ut som Suarez filmer?  For meg ser det slik ut, og ser man på måten han faller...han skyter jo fremover, noe som ikke ville skjedd om Williamson holder i trøya hans....jævla cheat, Suarez....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 02. Mai 2011, 10:46 »
Jeg har faktisk hørt antydninger om en ny regel. Sikkert for å få bukt med holdinga. Selv om den starter utenfor 16m skal det dømmes straffe hvis den fortsetter innenfor 16m.

Det er riktig.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #175 på: 02. Mai 2011, 13:17 »
Det er nytt for meg, og i så fall kan vel gårsdagens straffe forsvares i og med at Suarez faller innenfor (?) Er det FIFA eller FA som har kommet med denne regelen?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 02. Mai 2011, 13:21 »
Det må i så fall være FIFA, for det er dette som er regelen i Norge. Fallet i seg selv skal ikke ha noe å si, men om forseelsen skjer innenfor kan det dømmes straffe. Det vil si at om forsvarsspilleren slipper utenfor straffefeltet kan det ikke dømmes straffe, men om han fortsetter å holde innenfor skal det dømmes straffe.

Men jeg har ikke sett kampen, så jeg aner ingenting om de spesifikke situasjonene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 02. Mai 2011, 13:57 »
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=match&matchId=507654&tournamentId=230&seasonId=332

Der har du høydepunktene. Williamson med elendig klarering i forkant av 1-0, og det ser ut fra de bildene som om han fortsetter holde til Suarez er innenfor 16-metern. Dermed kan vi vel slå fast at det var korrekt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 02. Mai 2011, 14:26 »
Ja, riktig dømt. Håpløst av Williamson da, det der holder ikke mål.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 02. Mai 2011, 15:19 »
Nei. Pardew var vel også ganske klar på at det var en soleklar feil av Williamson som definitivt avgjorde kampen i intervjuet etterpå. Alt hadde igrunn vært en bedre løsning enn det han valgte der.