20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool-Newcastle Søndag 1.Mai, kl.13.00  (Lest 25605 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool-Newcastle Søndag 1.Mai, kl.13.00
« Svar #150 på: 01. Mai 2011, 15:13 »
Er ikke noe mer overbevist over Pardew enn jeg er over Hughton foreløpig ihvertfall.

Heilt einig. Men han skal sjølvsagt få heile neste sesong og.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 01. Mai 2011, 15:17 »
Enrique har virket sykt uinspirert i det siste... ER det tvil om at han drar lenger?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 01. Mai 2011, 15:26 »
Kan jo nesten håpe han forsvinner for slik som han har spillt de siste mnd. er elendig. Kun mangel på andre alternativ gjør at han starter kamper! Enrique er pt. ikke god nok og om noen vil kjøpe han for 15 mill pund så kan han fint erstattes!!

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 på: 01. Mai 2011, 15:32 »
Ber til høyere makter og krysser fingre og tær for at Enrique blir benka resten av sesongen. La Ferguson få spille litt nå. José har vært skammelig dårlig etter at det begynte å svirre rykter om at alle klubber vil ha han. For en pest.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 01. Mai 2011, 15:35 »
2 spisser
1 midtstopper
1 høyreback
1 høyre ving
1 venstre ving

Dette trenger vi

En ny ving på hver side når vi har Gutierrez på venstre og Ben Arfa eller Barton på høyre?

to spisser, en kreativ midtbanespiller og en stopper er det som trengs, spør du meg.

Kreativ midt får vi jo i Ben Arfa da.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #155 på: 01. Mai 2011, 15:40 »
Synes folk er i overkant negative nå selv om dette var begredelige saker. Er absolutt ikke med på at Enrique er en pest! Og at £35m ikke er nok til oppnå mer eller mindre samme plassering som i årets sesong synes jeg ville vært rart. Jeg tviler på at vi ser investeringer for £35m, men det er en annen sak.

Stallen er syltynn, motivasjonen er laber om dagen, og vi mangler noen viktige brikker (les: den eneste spissen som er i stand til å score mål). Kan godt gi unggutter som Ferguson osv litt spilletid  nå ja. Det har vi lite å tape på uten at vi skal totalebenke førstelagsspillere av den grunn.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #156 på: 01. Mai 2011, 16:00 »
Enig med deg Hughie. Enrique er god nok, men virker som rytmen i hele laget er borte sammen med konsentrasjonen. Virker som han har hodet helt andre steder.

Nå vil jeg se en tordentale fra AP

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 01. Mai 2011, 16:25 »
Er ikke noe mer overbevist over Pardew enn jeg er over Hughton foreløpig ihvertfall.

Det er umulig å sammenligne de to. Pards har vært gjennom et tøffere kampprogram. I tillegg sliter vi med tynn stall. Dette blir verre jo lengre ut i sesongen vi kommer: jo flere kamper spilt= jo større sannsynlighet for skader. Denne problematikken slapp CH. I tillegg hadde CH Carroll, mens Pards i stor grad har måtte klart seg uten ham.  Jeg tror få managere ville ha klart seg bedre med en angrepsrekke bestående av Løven og Shola. Det er først neste sesong vi kan dømme Pards.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 01. Mai 2011, 16:31 »
Om man ser på statistikken i denne kampen så viser den at sånn spillemessig var vi ikke så mye verre enn LFC.

Possession: Liverpool 46% - Newcastle 54%
Attempts on target: Liverpool 5 - Newcastle 3
Attempts off target: Liverpool 4 - Newcastle 4
Corners: Liverpool 3 - Newcastle 12
Fouls: Liverpool 15 - Newcastle 10

Kilde er BBC

Slik jeg ser det og slik jeg har ment det meste av denne sesongen, ihvertfall nå siste halvdel, så har vi et megaproblem på topp.
Ingen av spissene våre er gode nok og selv om vi har sjanser og ofte får ballen inn i motstandernes 16 meter blir det sjelden farlig. Litt sånn at store sjanser blir det halvsjanser og halvsjanser til ingenting.
I tillegg sliter våre spisser med enkle ting som mottak, det å holde på ballen og enkle pasninger i det oppbyggende spillet. Ting blir gjort for tungvint og går for tregt av spissene våre.
At NUFC pr nå har PL`s dårligste spisspar er det ingen som helst tvil om.

Som NUFC supporter har jeg/vi blitt bortskjemt med spisspar som Beardsley - Cole, Beardsley - Ferdinand, Ferdinand - Shearer, Shearer - Ferguson, Shearer - Bellamy, i tillegg til enkelte helter som Asprilla, Ketsbaia, Kitson, Martins, m.fl.
Ingen av dagens spisser er i nærheten av noen av disse og det trengs MINST 2 nye spisser inn, og vi kan gjerne kvitte oss med 3-4 spisser som er i dagens stall.
Er jo grusomt å se på slik det er nå. Bare det å se lagoppstillingen tar motet fra meg.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 01. Mai 2011, 16:39 »
Enig Frode. Vi har ikke spisser som er gode nok. Spesielt ikke mot solide defensive lag som Lpool. Jeg synes generelt sett at hele laget sliter fordi vi gjør ting for vanskelig, som jeg har nevnt før. Spissene gjør det vanskelig for seg selv. Samtidig så gjør ikke midtbanen det mye enklere heller. Og ditto kan sies om våre backer. Utallige ganger i år jeg har sett laget vårt ha gode overlappmuligheter uten at disse tas.  Det typiske er at backene ikke kommer på løp enda det er mye rom å ta av. Og når de først  kommer på løp får de jammen meg ikke ikke pasningene av Jonas eller Barton. Overlapp er uhyre enkel, men effektiv fotball som medfører at det er mulig å slå innlegg fra kortsiden av 16m, og ikke høyt oppe i banen, som vi ofte gjør-

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 01. Mai 2011, 17:40 »
Jeg vil ikke klage for mye på midtbanen. Den er ganske god den men har selvfølgelig sine begrensninger, ihvertfall om vi har noen skader.
Inspector, du klager over at spissene ikke får nok støtte hjelp av midtbanen, men hva om vi snur litt på det og sier at spissene heller ikke hjelper midtbanen nevnverdig med sine dårlige touch på ballen, enkle ballmiss på mottak og i avleveringene samt særdeles dårlig bevegelse.
Det er jo ikke enkelt å være midtbanespiller eller tilrettelegger under slike omstendigheter heller.
NUFC har denne sesongen puttet 49 mål, det er jevnt med alle lagene rett bak Arsenal, ManU og Chelsea. Når vi da ser hvor mange mål Løvenkrands og Ameobi, eller for den saks skyld Ranger og Kuqi, står bak av disse så ser man problemet med en gang. Midtbanen har vært flink både til å score og være tilrettelegger i årets sesong. Det samme kan jeg ikke si om spissene, desverre.

Over til kampen. Jeg synes ikke NUFC var så veldig dårlig sammenlignet med LFC. Dårlig stopperspill av Williamson ga LFC mål ved 2 anledninger. Den første er en grusom klarering, mens den andre rett og slett er klønete. Først klarer han ikke å skjerme ballen ut og når Suarez sniker seg forbi henger han på ryggen som en klegg. Elendig av Williamson i den situasjonen.
Det siste målet er fint spill og NUFC er ikke helt med der.
Så idag var Williamson dårlig synes jeg, og han viser også at han ikke er mannen å ha bak der når vi møter lag som liker å trille ball langs bakken. Da henger ikke Williamson med på notene og begynner fort å bruke armene litt for mye i duellene. Det straffer seg mot gode spillere som Suarez, Kuyt, osv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 01. Mai 2011, 17:50 »
Enig Frode. Vi ser overhodet ikke farlig ut fremover med de to spissene - bare det å ha Leon Best på bana kontra dagens spisser er jo noe helt annet. Ameobi blir jo tilsynelatende aldri stabil uansett, og er rett og slett ikke en mann en kan stole på. Løvenkrands blir totalt borte i slike kamper - ikke har han teknikk eller fart nok til å utfordre noen langs bakken, og han ser ut som en smågutt når han rett og slett blir outmuscled i samtlige dueller. Den ene gangen han kunne se ut til å komme gjennom dersom han hadde vært besluttsom nok og dyktig, rota han det vekk på en måte jeg føler jeg har sett grusomt mange ganger denne sesongen. Dagens spisspar er rett og slett et mediokert Championship-par. Jeg føler meg mer og mer sikker på at grunnen til at Løvenkrands putta så mange mål i Championship var fordi laget bak han var så overlegent de fleste andre i den divisjonen. For Løvenkrands har intet annet enn en grei fotballhjerne å skilte med.
Angående Williamson så var det vel nesten på tide at en slik situasjon kom, for han har vært heldig som ikke har blitt straffet for sånt tidligere denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 01. Mai 2011, 17:52 »
I dag har vi faktisk mye ballbesittelse, men vi klarer ikke skape noe som helst bortsett fra en Barton sjanse etter pause og et drøss av cornere og frispark. Hovedproblemet er mangel på gode spisser. Vi mangler egentlig alt når vi spiller med Løvenkrands og Shola sammen. Vi har ikke særlig god duellkraft, det er ingen fart som kan true motstanderen nevneverdig, bevegelsene er håpløse, og når de blir spilt opp på så klarer de jaggu å slå bort ballen 8 av 10 ganger. Helt håpløst og forferdelig frustrerende å se på. Blir det ikke to nye spisser i sommer så er det nesten dødfødt å melde på laget i Premier League.

Edit: En ting til, gi for guds skyld Ranger de tre neste kampene fra start. De to på topp har ingen fremtid på førstelaget vårt, men Ranger kan ha det..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 01. Mai 2011, 18:11 »
Enig - kø1, helt enig. Har ingenting å tape på det. Vi ligger an til å havne på nedre halvdel uansett, for min del kan vi gjerne gi Ranger fast plass ut sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #164 på: 01. Mai 2011, 18:42 »
+1