20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackpool - Newcastle 23/4 kl. 16.00  (Lest 22262 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Blackpool - Newcastle 23/4 kl. 16.00
« Svar #45 på: 22. April 2011, 11:56 »
Gleder jeg meg skikkelig til denne kampen. Nolan, Tiote, Barton og Jonas kommer til å herje på midten! Gleder meg til å se disse 4 sammen igjen. Ellers støtter jeg såklart de som vil at Ireland spiller istedet for Løvenkrands.
Typisk Castle å gå på en smell her, ettersom jeg er veldig optimistisk foran denne kampen på Bloomfield :)

HOWAY!
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 22. April 2011, 13:11 »
Eh..du mener vel MED Ireland?

Selvfølgelig mente jeg det :)
Toon till I die.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #47 på: 22. April 2011, 15:57 »
Løven gir fart på topp, truer bakrom og gjør i mine øyne mange smarte bevegelser som åpner rom. I tillegg løper han etter hver ball, noe Ameobi ikke gjør.

Alt du nevner her går jo på at Løvenkrands kan løpe, noe ingen her er uenig med deg i. Men fyren eier ikke teknikk eller målteft, noe som gjør at det blir ganske irriterende å se han på laget uke etter uke. Håper for all del vi finner en løsning på å frigi den fyren når sommervinduet åpnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 22. April 2011, 16:40 »
Styrken til Løvenkrands er at han er flink til å løpe fort og noen ganger riktig, svakhetene hans er at han ikke scorer mål eller vinner dueller. Det er dessverre ikke godt nok for oss.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 22. April 2011, 17:02 »
Løven er ikke så rask heller. Men han har en god evne til å time løp, Han har vært ineffektiv ja. Men han lider også av at vi ikke har kreativitet sentralt på midten. Løven trenger stikkpasninger, noe han nesten ikke får.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 22. April 2011, 17:04 »
Jeg kan være enig i at han kunne ha vært brukbar om han fikk de rette pasningene, men de kommer han heller ikke til å få i denne kampen og derfor er det bedre å spille med Ameobi som ensom spiss og heller la Ireland spille rett bak ham så han kan bevise hvorfor vi skal kjøpe ham.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 22. April 2011, 17:18 »
Blackpool har et av de dårligste forsvarene i ligaen. Backene legger igjen store rom når de går i angrep. Derfor tror jeg Jonas og Løven kommer til å ha en kjempekamp i morgen.

Er nesten så stor i kjeften at jeg tør å påstå at vår danske venn  vil skåre eller/og  legge opp til minst et par mål i morgen.. Så fremt han starter   :)

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #52 på: 22. April 2011, 18:26 »
Tror mange her inne bør forberede seg på å falle kraftig tilbake på jorda i morgen, for det høres jo nesten ut som at folk tror at vi kommer til å valse over Blackpool. Bare fordi vi klarte en heldig 0-0 hjemme mot serielederne og fordi Blackpools form er horribel, så betyr ikke det at det at vi er klare favoritter til å ta 3 poeng i morgen. Vi spiller tross alt en bortekamp i PL (bortestatistikken vår er alt annet enn imponerende), og mot et lag som kjemper en hard kamp for å unngå nedrykk.

Ifølge bookmakerne har vi ikke mer enn rundt 40 % sjanse til å vinne i morgen. Jeg håper og tror at vi vinner, men jeg blir ikke overrasket om vi taper eller må ta til takke med uavgjort.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 22. April 2011, 18:34 »
Blackpool er ligaens svakeste hjemmelag - 4 seire, 3 uavgjorte og hele 9 tap - med hele 33 innslupne mål. De scorer alltid hjemme dog - men er særdeles svake hjemme uansett. Vi er ligaens syvende beste bortelag, og har tatt like mange seire borte som hjemme. Vi har hatt den beste bortesesonge på flere PL-sesonger - og har i mine øyne vært overraskende gode utenfor SJP. Hadde vi hatt en "normal" hjemmesesong hadde vi vært høyaktuelle for spill i Europa.
Ja - det er en typisk kamp vi kan komme til å tape i, men jeg forventer faktisk at vi slår et Blackpool som har falt fullstendig sammen etter nyttår.

Vi må faktisk hele 5 år tilbake - til 05/06-sesongen for å finne sist gang vi tok fler borteseire, med 6 seiere. Det kan vi klare i år også - og vi ligger per nå uansett på 7. plass på bortetabellen mot endelige 10. plass den gang. Sist gang vi havnet så høyt som 7. plass på bortetabellen var i 02/03-sesongen. Da havna vi på 3. plass i PL - og hadde Sir Bobby Robson som manager. Året før da vi havna på 4. plass var vi ligaens femte beste bortelag med hele 9 borteseire.

Bare for å påpeke at vi slettes ikke har vært så verst på bortebane denne sesongen sålangt ;)
Ja - og Blackpool har 5 tap på de 6 siste - de tre siste hjemmekampene har endt i tap.
« Siste redigering: 22. April 2011, 18:54 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 22. April 2011, 19:37 »
Det at blackpool har vunnet over oss i år er nok også til vår fordel. Da tar vi ikke like lett på dem.
Angående løven så hadde det vært artig å satt opp en montasje av alle målsjangsene hannes denne sesongen. For det første så tror jeg den blir kort. Og for det andre så tror jeg de som heier på han får seg en overraskelse. Ingen har brent så mange store gode sjanser som han. Han svir dem gang på gang!

Jeg sa det til manu kompisen min før kampen at er det en ting løven kan så er det å springe... Og akkurat det beviste han mot manu. Det han kan er å springe... Det at han får ballen til slutt betyr sjelden at det blir uttelling av det.

Så jeg er enig i at han var god å springe mot manu, men ingenting mer. Jeg forventer at Ireland kan springe nå, så jeg ønsker å se han sentralt med Nolan som hengende spiss. For det Nolan er god på er å putte mål.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 22. April 2011, 20:06 »
Han har brent for mange sjanser denne sesongen, ja.
Ble overraska over Løvenkrands, for han tok i defensivt på en helt annen måte enn jeg er vant til å se. Vanligvis er han totalt usynlig og utspilt av de fleste kamper - men nå tok han i et skikkelig tak bakover på bana. Uansett - ikke i tvil om at jeg ønsker å se Ireland til fordel for Løvenkrands til denne kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 22. April 2011, 20:47 »
Selv om jeg helst vil se Løven imorgen, så skjønner jeg at Ireland må få sjangsen til å vise seg fram. Eneste muligheten han da har, er i en 4-5-1. Og da er det på bortebane det bør skje.

Løven kan nok også løpe mer deffensivt enn Ireland etter det jeg lille vi fikk se av Ireland mot Manu.

Toon till I die.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #57 på: 23. April 2011, 00:04 »
Kristoffer: Du har selvsagt rett i at Newcastle ikke har vært så dårlige som jeg ville ha det til. Er vel sikkert bare at de siste bortekampene huskes best, og der har ikke akkurat Newcastle gjort det fantastisk :)

Poenget mitt er likevel at dette ikke blir noen "walk in the park" som mange her virker å tro. Det reflekteres også av snittodsen på Newcastle på 2.35.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 23. April 2011, 01:03 »
Nei, ser hvor du vil da.
Men med vår antatt sterkeste midtbane tilbake igjen til denne kampen og med alle våre forsvarere klare, så føler jeg vi må kunne forvente seier her. Blackpool har vært helt grusomme den siste tiden - lufta har gått ut av ballongen, og jeg blir overraska dersom de tar veldig mange fler poeng denne sesongen om ikke noe veldig spesielt skjer. Så det er faktisk veldig lenge siden jeg har forventa en seier like mye som nå.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 23. April 2011, 01:36 »
Dette er en typisk kamp der Newcastle taper.

Vi klarer nesten aldri følge opp en god kamp med nok en bra prestasjon, alle synes til å tro at kortene er på vår side, noe de er. Dette resulterer oftest i et skuffende resultat. Det er sånn Newcastle er.

Så lenge vi ikke taper er jeg fornøyd.