20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: MMA  (Lest 8243 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
MMA
« på: 18. April 2011, 03:26 »
Noen som er intressert i MMA her? UFC, Strikeforce osv?

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: MMA
« Svar #1 på: 30. April 2011, 06:40 »
Nå, natt til søndag for deres del, er det UFC 129 St.Pierre vs. Shields

Dette kommer til å bli en av de største eventene i MMAs historie.

Kortet er som følger:
Preliminary Card (Facebook)
Featherweight bout:  Yves Jabouin vs.  Pablo Garza
Lightweight bout:  John Makdessi vs.  Kyle Watson
Middleweight bout:  Jason MacDonald vs.  Ryan Jensen
Bantamweight bout:  Ivan Menjivar vs.  Charlie Valencia
Welterweight bout:  Claude Patrick vs.  Daniel Roberts
Preliminary Card (Spike TV)
Welterweight bout:  Sean Pierson vs.  Jake Ellenberger
Welterweight bout:  Nate Diaz vs.  Rory MacDonald
Main Card
Lightweight bout:  Mark Bocek vs.  Ben Henderson
Light Heavyweight bout:  Vladimir Matyushenko vs.  Jason Brilz
Light Heavyweight bout:  Randy Couture vs.  Lyoto Machida
Featherweight Championship bout:  José Aldo (c) vs.  Mark Hominick
Welterweight Championship bout: Georges St-Pierre (c) vs.  Jake Shields

For folk som kanskje er intressert, så streames en del av underkortet gratis på facebook. Bare "like" UFC, så er det linker å følge derfra. Er ikke helt sikker, men for dere i Norge så tror jeg Canal + sender hovedkortet live. Anbefales sterkt. Begynte å følge med på MMA for litt over et år siden, og jeg er helt frelst nå.

Ser spesielt frem til tittelkampene og Couture vs Machida.

I hovedkortet tror jeg vi får disse vinnerne:
Bocek, Brilz, Machida, Aldo og St.Pierre.

Virker ikke som at det er så mange her som følger med på dette, men jeg kommer med oppdateringer på hvordan det går etterhvert uansett.  ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30. April 2011, 11:12 »
MMA er veldig gøy. Har ikke fått fulgt med på noe annet en UFC og Pride som jeg så ferdig for et halvt år siden, men starter vel å titte litt på UFC igjen veldig snart. Jævlig underholdende greier!
Nei.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30. April 2011, 13:58 »
Utrolig underholdende også!
I begynnelsen ble jeg veldig tiltrukket av råheten i det, og kule knockouts og submissions. Etter å ha sett mer og mer, så har jeg også begynt å bli intressert i wrestling/jiu-jitsu delen av MMA også. Utrolig mye teknisk som skjer på bakken. Nesten som et sjakkspill.

Chris Leben har en MMA-gym to kvartaler borte fra der jeg bor i Honolulu nå, så skal bort å teste det ut selv snart.  :)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Mai 2011, 14:53 »
UFC 129 var en av de beste eventene jeg noen sinne har sett, trass i en skuffende tittelkamp mellom St.Pierre og Shields. St.Pierre beholdt beltet etter 5 runder med jabber mot en Shields som forsvarte seg stort sett hele kampen.

Jose Aldo beholdt også beltet i en spennende kamp der Aldo dominerte i 4 runder før Hominick fikk Aldo ned i bakken og langet ut i 3 minutter. Det var ikke nok for å vinne kampen, og bildene viser at Hominick klart tok mest skade iløpet av kampen:

Randy Couture (47) tapte sin siste kamp i UFC mot Machida (32) på spektakulært vis. Så ut som slutten på Karate Kid   :) Couture vil alltid være en legende i sporten, og tapet vil ikke gå ut over ryktet hans i sporten.

Hvis noen er det minste intressert i å se hva det hele går ut på, så anbefaler jeg absolutt å se UFC 129, som er tilgjengelig flere steder, bl.a piratbukta m.fl.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02. Mai 2011, 15:17 »
Har sett på det de sene nattetimer med en kompis som er langt mer oppdatert på det. Fascinerende skal jeg innrømme, men ikke helt min greie allikevel :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02. Mai 2011, 15:30 »
Tim Buch, SPOILER, mann, SPOILER!

Er selvfølgelig min egen skyld som leste igjennom posten din, men uansett. Jeg dret meg ut, men vil skylde på noen andre. ???

Men har satt en del UFC på nedlasting nå. Blir bra!
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02. Mai 2011, 16:09 »

Pleier de å bli seende sånn ut? :P

Isåfall: Må vel være ganske mange som dør av hjerneslag med jevne mellomrom i denne sporten her?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02. Mai 2011, 16:21 »
Nei, de ender som regel ikke opp sånn. Noen gjør det, men ikke veldig ofte. Som regel bare litt blåmerker og blod, men ingen gigantiske kuler i hodet og greier.

Men, fun fact; det er flere alvorlige skader i fotball enn det var i Pride de årene de drev på. Nei, jeg har ingen kilde til det akkurat nå, men google så finner dere det.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02. Mai 2011, 16:27 »
Men, fun fact; det er flere alvorlige skader i fotball enn det var i Pride de årene de drev på. Nei, jeg har ingen kilde til det akkurat nå, men google så finner dere det.

Flere skader pr. utøver, eler flere skader totalt? Om det er totalt, så er jo ikke det noe å "skryte" av, da det er en god del fler som driver med fotball, og dermed blir det selvsagt flere skader totalt. Det blir litt som å sammenligne dødstall i Norge og Kina, uten å ta forbehold om innbyggerant. :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02. Mai 2011, 16:35 »
Samtidig stusser jeg i så fall på hva som menes med alvorlige skader. Skader mot hodet er vel noe av det verste man kan bli utsatt for. Hver eneste knockout  betyr hjernerystelse, og i verste fall hjerneblødning. Kan egentlig aldri tenke meg at en gjennomsnittlig fotballkarrie er farligere enn en gjennomsnittlig karriere i de "verste" kampsportene.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02. Mai 2011, 16:41 »
Det med hodeskadene er jo grunnen til at proffboksing er forbudt i Norge. Selv om et avrevet korsbånd er farlig, så er hodeskader alvorlig på en helt annen måte.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02. Mai 2011, 17:00 »
Tveit - Litt usikker. Husker ikke helt siden det er et års tid siden jeg så det, men var Gus (et eller annet, den store legenden blablabla som sa det). Men dere har sikkert rett, gutter. Skal ikke nekte for det.

Uansett, MMA handler om mer enn å slå og sparke noen i hodet. Det er kun en liten del av hva MMA handler om. Morsomt er det uansett. ;D

Edit: Ser at jeg glemte det, men mente amerikansk fotball, ikke europesk. Så der dret jeg hardt på draget. Min feil. :-[ :P
« Siste redigering: 02. Mai 2011, 18:11 av boris. »
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02. Mai 2011, 21:36 »
Det med hodeskadene er jo grunnen til at proffboksing er forbudt i Norge. Selv om et avrevet korsbånd er farlig, så er hodeskader alvorlig på en helt annen måte.

Ja, og det virker ganske fornuftig på meg, selv om jeg skal innrømme at jeg vet veldig lite om kampsport. All skadeutsettende toppidrett er nok usunt for kroppen i et livsperspektiv (iom at trening er ferskvare, mens skader ofte sitter i hele livet), men sporter som er basert på blant annet slag/spark mot hodet vil jeg regne med er mange, mange ganger verre enn det aller meste annet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 02. Mai 2011, 21:38 »
Helt på siden her, så må jeg bare påpeke min overraskelse over at Venstre har fått med seg KrF (!) i å foreslå at proffboksing bør tillates i Norge. Noget overrasket over akkurat det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida