20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle 10.april, kl.17.00  (Lest 30614 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle 10.april, kl.17.00
« Svar #165 på: 10. April 2011, 19:53 »
Vi sliter bigtime uten en spiss som kan vinne hodedueller og holde på ballen med mann i rygg. Så et par store, sterke spisser er i alle fall mine største ønsker i overgangsmarkedet. Simpson har jeg kritisert så mange ganger nå at en ny høyreback også er et sterkt ønske.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 10. April 2011, 19:56 »
Det er da heller ikke Ranger sin feil at vi legger opp et spill perfekt for Villas stoppere. Det blir alt for enkelt når vi skal dose opp lange baller på Nile Ranger som enkelt blir tatt av Collins og Dunne. Løven er desto mer usynlig fordi nivået i enda større grad er alt for høyt for han. Jeg syns ikke Løven var bedre enn Ranger i dag, og det var Ranger som bemerket seg i størst grad når vi kjørte kampen i starten. Ja, det er selvfølgelig frustrerende når Ranger gjør feilvurderinger og at avslutningene ikke sitter, men det er noe jeg føler vi må regne med.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 10. April 2011, 20:05 »
Helt enig at vi spilte på VIllas premisser. Men da Ranger fikk ballen i fot under press, var resultatet at han nesten hver gang mistet den. Vi skulle ha variert pasningene. Det ble polet alt for mye. Men Løven er en snik. Han skal ikke være involvert i spillet så mye utenfor 16m. Og vi klarte ikke å spille på hans styrker. Men han hadde to av de største mulighetene i kampen, til tross for at han fikk lite å jobbe med. Når det er sagt har jeg tro på Ranger. Han er mer utvilket enn hva Carroll var på samme alder. Men jeg er litt redd for hans holdninger. Men per dags dato er han ikke noe annet enn en impaktspiller. Neste år bør han lånes ut til en league 1 klubb..Og hvis han gjør det bra der bør han ta steget til championship før han evnt begynner å spille PL. Uanset var Shola dypt savnet i dag.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 10. April 2011, 20:06 »
Harper - 6

Simpson - 5
Willo - 7
S. Taylor - 4,5
Enrique - 5

Barton - 3,5
Guthrie - 4
Colo - 5
Gutierrez - 6,5

Løvenkrands - 3,5
Ranger - 3

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 10. April 2011, 20:14 »
Ranger vant endel på hodet de første 20-25, og Løven var ikke engang i nærheten av de ballene i det hele tatt!
Etter det vant vel knapt Ranger en eneste hodeduell (hvertfall ikke som Løven kunne/burde vært på eller hvertfall i nærheten av.
Ikke at de ballene som Ranger ga i starten var veldig optimale, men en spiss som Løvenkrands burde vært på å snust på dem hvertfall!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 10. April 2011, 20:20 »
Gode karakterer forøvrig Hans J. Det var forøvrig ikke tilfeldig at vi kom til flere sjanser når Kuqi kom innpå. Han klarte å holde på ballen i større grad og var flinkere til å sette midtstopperne under press.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 10. April 2011, 20:48 »
Jeg er derimot litt uenig i karakterisikken din av Løven. Han er en snylter. Dvs han er helt avhengige av at resten av laget gjør jobben for at han skal lykkes.  Det er ikke Løvens jobb å være møtende spiss. Løven skal jakte stusser fra ranger og han skal også komme på 1. stolpe ved innlegg.

Problemet med Løvenkrands er at han mangler kvalitet på altfor mange områder. Det er greit nok at han kan være en avgjørende spiller inne i boksen en sjelden gang, og gjøre enkelte gode bevegelser, men det er ikke nok! Løvenkrands gjør seg veldig usynlig, han klarer ikke å utfordre med ball i bena, det går sakte når han først får ballen, han er ikke lynrask og tar sjelden løpsduellene, han er ikke sterk, han skyter ikke spesielt bra etc. Jeg kunne fortsatt den lista der, for det er ingenting ekstraordinært over han. Løven mangler spisskompetanse, og svakhetene hans blir altfor synlig når vi møter gode lag. Det er så enkelt som at han faller igjennom på dette nivået. Nå er det selvsagt ikke poenget å skylde på Løvenkrands som den største faktoren til at vi taper i dag, men i sånn type kamper trenger vi spillere med spisskompetanse. I våre største bragder på bortebane denne sesongen(arsenal og everton) så hadde vi nettopp dette i Carroll og Ben Arfa.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 10. April 2011, 21:01 »
Han er ikke den beste avslutteren nei. Og han er heller ikke god med ball. Carroll og Loven er ekstreme på to forskjellige måter. Carroll var suveren i lufta. Og Løven er faktisk utrolig god til å time bakromsløpene sine. Det er bare så fryktelig synd at de ballene så sjelden kommer. Forskjellen er at Carroll passet perfekt inn i vår spillestil, mens Løven gjør det ikke. Jeg er overbevist om at HBA inn i midten ville ha klart å utnytte Løven i større grad fordi han ikke er redd for å sette fart og tvinge forsvaret til å støte..Og det gir rom til Løven og vingene våre..Men som sagt, akkurat nå hadde vi ikke noen sentralt til å gjøre nettopp dette.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 10. April 2011, 22:01 »
Det finnes absolutt ikke noe ekstremt med Løven. Hadde han vært så fantastisk god til å time disse løpene som du prater om så hadde ballene helt sikkert kommet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #174 på: 10. April 2011, 22:37 »
Jævla svak kamp. Hadde vi egentlig en eneste målsjanse før i sluttminuttene? Barton og spissparet var elendige i dag. Ergrer meg også at Simpson alltid lar motstanderne spasere inn i straffefeltet og legge inn uten problemer. Vi trenger en ny høyreback!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 10. April 2011, 23:03 »
Vi hadde headingen til Barton og skuddet til Ranger(hvor han også kunne spilt Løvenkrands på blank goal) i starten av kampen. Uansett svakt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 11. April 2011, 00:08 »
Det finnes absolutt ikke noe ekstremt med Løven. Hadde han vært så fantastisk god til å time disse løpene som du prater om så hadde ballene helt sikkert kommet.

Enig. Det kan ikke få sies nok - Løvenkrands er ikke PL-materiale, han faller voldsomt igjennom på dette nivået. Jeg blir irritert om en slik spiller er endel av stallen vår neste sesong, for da har vi ikke gjort jobben vår på overgangsmarkedet i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #177 på: 11. April 2011, 01:52 »

Jeg syns nå han er ganske ekstremt dårlig. Jeg er såpass skuffa at jeg ikke klarer å spare meg barnsligheten. Sorry ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 11. April 2011, 07:38 »
Jeg synes Løven i større grad faller gjennom fordi vi ikke spiller på hans premisser. Jeg var litt skuffet over Pards laguttak, og det var etter mitt skjønn en tabbe. Barton inn og Raylor på kant ville ha vært et bedre alternativ. Vår sentrale midtbane klarte ikke å holde på ballen. Løven trenger gjennombruddspasninger, men det er jo åpenbart at disse ikke kommer når mitbanen består av Guthrie og Colo.

Vi var totalt ræv i 2. omgang, men vi hadde likevel nok sjanser til faktisk å få med oss et poeng. Bartons heading, Ranger kunne spilt Løvens på mål, Løvens heading og skudd som begge ble reddet av Friedel. Det hadde jo vært gøy med marginer for en gangs skyld.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 11. April 2011, 20:39 »
Sitat fra: Kristoffer
Kenny C**t Dalglish
Hva i all verden handler det der om?
Hva har Dalglish gjort så galt som gjør at du omtaler han med slike ord? Han er da ikke den eneste som har mislyktes som Newcastle-manager, for å si det sånn. Og jeg føler vel hans etterfølger gjorde mye, mye større skade enn det Dalglish gjorde.

Newcastle får ikke marginer de ikke fortjener. Den jobben får rødkledde lag ta seg av.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon