20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle 10.april, kl.17.00  (Lest 30572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle 10.april, kl.17.00
« Svar #150 på: 10. April 2011, 19:00 »
Backene våre er utrolig svake i dag. Enrique gjør feil etter feil etter feil! Han har hatt en veldig mye lavere nivå etter jul, enn før. Av og til er han supergod, men det er for sjeldent. Hvis han ikke vil være her, så bruk heller Fergie. Enrique er vårens store skuffelse.
Som andre nevner, også Barton er dårlig i dag. Gjør mye rart, han også.

Willi er vår beste i dag, med Jonas og Harper som også får godkjent. Ellers er det veldig mye svakt!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 10. April 2011, 19:01 »
Da misser du poenget..Løvens jobb er ikke å holde på baller..Det er rangers.. Løven skal jakte bakrom. dessverre har vi ikke klart å gi ham baller å jobbe med. men bevegelsene på topp har vært for dårlige fra begge..

Det er ikke noe poeng å miste! Løven er IKKE god nok!!! Han har 19 kamper, de aller fleste fra start og kun 4 mål! Dette er ikke alle andres feil!
Ranger var veldig dårlig idag, men slikt må man regne med når det gjelder unge spillere. Prestasjonene varierer veldig mye når unggutter får spilletid.

Skuffende at Barton og Guthrie ikke styrer mer på midtbanen. Begge var veldig dårlige idag. Ellers altfor mye enkle balltap. Jonas og Enrique roter mye, spesielt i 2. omgang.
En av de dårligste kampene denne sesongen.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 10. April 2011, 19:02 »
Ingen god kamp av oss, men jeg tar allikevel ikke det så tungt. Vi stilte med et MYE dårligere lag enn villa i dag, og det var veldig synlig at vi stilte med et sterkt redusert mannskap i dag. Med Tioté og Nolan tilbake på midten, blir det et helt annet lag. Har ikke tro på seier mot manu, men det er heller ikke der vi forventer å ta poeng.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 10. April 2011, 19:02 »
Barton var grusomt svak i dag - sesongverste antakeligvis. Midtbana vår var grusomt svak i dag, spesielt i andreomgang. Guthrie er tam, Barton er som nevnt veldig svak og Jonas faller av etter en god førsteomgang. Vi spiller forsåvidt greit defensivt, men er helt fraværende offensivt. Og spissene våre blir rett og slett outmuscled av Dunne og Collins. Savna Ameobi no grusomt i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #154 på: 10. April 2011, 19:05 »
Blir smågal. Dette var tamt jevnt over.

Enrique gjør en grei jobb hjemover, men roter med ballen fremover (hvor mange passninger over streken? 4?). Jonas delvis i slag, men uten tenner (som vanlig? Bortsett fra det ene målet forrige kamp da), Guthrie totalt usynelig (bortsett fra den nydelige passningen til Løvens hode), Barton som sint og tverr tre-åring og med alt for dårlige passninger/innlegg/cornere i dag.

Eneste jeg synes gjorde en verdig innsats var Willy, Colo, Tayls og innbytterne våre.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #155 på: 10. April 2011, 19:06 »
Folkens:
Vi har ikke rykket ned, vi har ikke tapt tosifra - vi har bare spilt en jævla dårlig kamp. Se på hvem vi mangler over hele fjøla - stikk fingern i jorda og kom over det. Vi er ikke bedre enn dette fordi vi har ingen som går på løp, samt mangler oppspillspunkt. Colo er OK på DM, men ikke i nærheten av Tiote sitt normalnivå i denne posisjonen.

Jeg er også skuffet, men jeg er aller mest skuffet over Ranger som mangler innsatsvilje, samt Simpson som fortsetter å rygge og rygge. Alle lag med gode skyttere må drømme om å sette opp en duell med Simpson.

Veien videre:
Ranger brukes ikke fra start - da heller Kuqi hvis Shola er skadet.Simpson får seg en ekstraøkt med forsvarstreneren, resten må få tilbake humøret.

Jeg er ikke redd for nedrykk - men er selvfølgelig ikke fornøyd med hvordan vi fremstår i dag

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #156 på: 10. April 2011, 19:07 »
Synd for Taylor det der. Kunne rana et poeng helt på tampen. Dagens irritasjonsmomenter:

Simpson: Kan fortsatt la være å drible i forsvar.
Guthrie: Slår mange direkte dårlige pasninger. Prøver for ofte å gjøre det geniale fremfor det sikre.
Barton: Har fortsatt mentale problemer, og takler ikke motgang så bra som en kaptein skal gjøre.
Ranger: Til å være en ung spiller med et stort tallent, viser han altfor liten vilje. Minner om Berbatov for to sesonger siden, der han lumper rundt halvinteressert. Forskjellen er at Berbatov alltid har scora mål, og vært et teknisk geni - Ranger har ingenting å være selvtilfreds over. Skjerp deg.
Løvenkrands: Fortsatt ikke en Premier League spiss.

Når det er sagt, så har vi det mest skadeskutte laget jeg har sett på lang tid - og vi har knapt nok stall til å stille en innbytterbenk. Det er vanskelig å snu kamper, når en ikke har gode spillere som kan komme inn å gjøre en jobb. Vi spiller imidlertid bra fram til 1-0. Det er det eneste jeg vil trekke frem som utelukkende positivt.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #157 på: 10. April 2011, 19:08 »
Nå håper jeg Ranger-tilhengerne holder kjeft en gang for alle - han ER en impactspiss og BØR ned til championship en sesong!

Barton takler kapteinsrollen som en drittunge - vi er på fotballbana, ikke i en bakgate i Liverpool! Guthrie våkner FOR seint.

Enrique kan bare dra til Liverpool om han fortsetter slik. Han har blitt treigere kamp for kamp siden Andy stakk. Ferguson fortjente plassen hans idag.
Simpson kan ikke være vårt førstevalg på høyrebacken etter sommeren. Han er mer fokusert på klesmoten og lekker som en sil. Enrique på sitt verste er bedre enn simpson på sitt beste!

Ellers var det en OK prestasjon av troppen. Colo ble MYE bedre med en gang han droppet ned til midtstopper og Gutierrez er definitivt i slaget.
Gan canny doon Toon!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 10. April 2011, 19:09 »
Sitat
Det er ikke noe poeng å miste! Løven er IKKE god nok!!! Han har 19 kamper, de aller fleste fra start og kun 4 mål! Dette er ikke alle andres feil!

Jeg har vært en av få som har vært positiv til Løven en god stund. Han virker til å ta smarte løp og er flink til å ligge på offside-grensen. Men nå er det nok! Løvenkrands skal ut av denne klubben i sommer. Om jeg så må slite han ut av portene på St.James' selv. Han funker rett og slett ikke i Newcastle. Mye grunnet manglende stikkpassninger, men mest på grunn av dårlig fysikk og en stor tendens til å trekke seg av alt av dueller.
Vi er nødt å få ut daukjøtt i sommer - og da er det bare fint å starte med dansken.

« Siste redigering: 10. April 2011, 19:11 av Vegard9 »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 10. April 2011, 19:10 »
Vi kunne strengt tatt ikke håpt på mer en 1 poeng idag. Jeg synes vi jobber godt defansivt, og vi slipper til relativt lite imot oss. Gabby var vell den eneste hos Villa som så direkte mål farlig ut.

Vi blir for svake framover. Ranger ser ikke ut til å bli en stor hold-up spiller. Han virker faktisk mer til å bli en bakromsspiller. han liker best å utfordre med ballen i føtterne og bruke musklene til sin fordel.

Når vi da sitter igjen uten en spiller på topp som evner å ta ballen ned og holde på den til resten av laget kommer så lykkes vi ikke med å flytte etter og etablere spill på deres banehalvdel slik som tidligere i sesongen. Savnet faktisk Shola på topp idag, jeg tror han kunne vært den spilleren som vi trengte...

Jeg tror at neste kamp så bli Newcastle å se sterkere ut. Guthrie går ut, Ireland kommer inn. Colo går tilbake i forsvar og Tioute kommer inn i midten. Det er jo natt og dag forskjell.

Jeg er veldig spent på hvem som er klar til å spille på topp i neste kamp... Vi trenger Shola tilbake til den kampen.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 10. April 2011, 19:12 »
Slapp nå av gutter! Vi åpnet godt, men så scorte Villa på sin første sjanse. Vi tapte fortjent, men det hadde jo vært morsomt om Løven hadde satt den headinga på slutten. Det er ikke noe rart at kampen ble som den ble. Hollier hadde full stall, mens vi manglet halve førstelaget og vel som det. Klart det påvirker kampen.

Dog var jeg skuffet over de spillerne som jeg vet kan bedre. Enrique var grusom fremover i dag. Gjorde ting alt for tungvint. Det samme kan sies om Barton. Jonas hadde en god 1. omgang men ramlet litt ut i 2.  Vi tapte krigen på sentral midtbane, og ikke minst på topp. Shola var dypt savnet. Med ham på laget har vi kunne spilt ballen opp med visshet om at han ville holde på den og sentre til overlappende spillere.  Hans skade var avgjørende for kamputfallet tror jeg.   Colo viste at han ikke er noen midtbanespiller, men spilte igjen godt da han ble flyttet ned.

Kampens spiller etter min menig er Williamson. Gjorde vel nesten ingen feil. Vant alle hodedueller, og var til og med rolig med ballen. Klarte å sentre gjennom ledd, men gjorde det også enkelt når nødvendig. Han var også god til å dekke de rette rommene og snappet dermed opp forsøk på gjennombruddspasninger. Var rett og slett imponert over han i dag.

Pards bommet kanskje med det taktiske i dag. Jeg ville ha started med Barton og Guthrie sentralt og Raylor på kant. De gangene vi var farlige i 1.omgang kom av at vi klarte å komme til innlegg. Barton inn som balfordeler til kantene ville ha gjort sistnevnte jobb enklere. I 2. omgang polte vi alt for mye opp til ranger som ikke vant duellene. I tillegg ville jeg ha startet med Kuqi. Jeg har lenge sagt at ranger ennå ikke er god nok til å starte kamper. Verken teknikken eller fotballintelligensen er godt nok utviklet.  Var litt skuffende over at han ikke vant flere dueller langs bakken mot Villas midtstoppere. Collins og Dunne er kanskje to av pls svakeste spillere langs bakken.
« Siste redigering: 10. April 2011, 19:16 av InspectorC »

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #161 på: 10. April 2011, 19:15 »
Rævva dårlig kamp idag! Barton sutrer som aldri før, Enrique virker helt fjern, med unntak av et par barsketak bakover.. Spissene er elendige, men får heller ikke noen ordentlige baller å jobbe med!

Går ikke ann å lempe høye baller opp mot Ranger i 90min, når Dunne og Collins står rettvendte!

Svært skuffende kamp av samtlige! Jonas, Willy og Harper får godkjent!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #162 på: 10. April 2011, 19:27 »
Ranger er ei lita pingle. Mannen må få meir muskler på kroppen. Aldri sett noen blitt man-handla så lett før :D
Newcastlesupporter siden 1992

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 10. April 2011, 19:36 »
Jeg skjønner bare ikke hvorfor vi ligger så lavt gjennom hele 2.omg. Vi er rett og slett feige. Ufortjent at Villa leder til pause, men i 2.omg så må vi vise mer "effort" enn det vi gjør. Pardew skulle justert laget høyere i banen slik at vi kunne fått mer ball på deres halvdel ved å vinne ballen høyere enn ved egen 16 meter. Faren er selvsagt kontringer imot, men vi har jaggu ikke noe å tape på det når vi ligger under. Løvenkrands, Guthrie, Barton er grusomme i dag og for de to førstnevnte så er sannheten så brutal som at ingen av de to har noe i Premier League å gjøre. Ranger får kanskje mye kritikk(ikke lest hele tråden), men han kan ta med seg at han var god de første 20 minuttene da resten av laget var godt. Vår beste var Mike Williamson, og det ganske så suverent også. Dårlig kamp, men jeg mener at Pardew gjør graverende feil foran og i 2.omg, som gjør at vi aldri kommer oss inn i matchen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 10. April 2011, 19:53 »
Du har gode poeng kyrre!. Spesielt om Guthrie. Manglen på fart sentralt var prekær i dag. Guthrie blir rett og slett alt for feig og treig. Vi trenger en sentralt som kan ta med seg ballen. Dette tvinger motstanderen til støte, hvilket medfører rom for vingene som da forhåpentligvis kommer på overlapp. Ranger var brukbart med i de første 20 ja. Men da fungerte også midtbanen bedre. Vi var flinkere til å gjøre det enkelt. Utover kampen gjorde Jonas, Barton, Enrique og Simpson ting alt for tungvint fremmover. Spesielt Enrque begynte å drible i stedet for å sentre til jonas som ikke hadde sikring på seg. Han skulle i større grad sentret til Jonas og deretter overlappet.  Barton var rett og slett håpløs.

For å gjøre ting verre klarte Collins og Dunne å ta ut Ranger. Det var litt skuffende med tanke på at disse to midstopperne er noen av ligaens svakeste langs bakken. Jeg er derimot litt uenig i karakterisikken din av Løven. Han er en snylter. Dvs han er helt avhengige av at resten av laget gjør jobben for at han skal lykkes.  Det er ikke Løvens jobb å være møtende spiss. Løven skal jakte stusser fra ranger og han skal også komme på 1. stolpe ved innlegg. Ranger evnet ikke å holde på ball, klarte ikke å stusse gjennom og det kom heller  nesten ikke et godt innlegg fra kant.  Da sier det seg selv at Løvens arbeidsvilkår blir håpløse. Men da Guthrie faktisk klarte å servere dagens første gode innlegg var Løven der.