20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00  (Lest 41920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00
« Svar #270 på: 22. Mars 2011, 17:07 »

Borte mot Stoke hadde jeg egentlig ikke budsjettert med poeng, men stortap kan jo i verste fall virke en smule demoraliserende på laget. Slik jeg ser det nå så blir hjemmekampene mot Wolves, Brums, og WBA helt avgjørende. Vinner vi disse tre, så tror jeg det skal gå bra, men jeg tør dessverre ikke på noen måte å ta det for gitt.

Viss mi ser på sesongen til no so er det lite sannsynleg at mi vinne alle dei 3 kampane.
[/quote]

Ja, det er nettopp disse kampene man skal vinne, men som jeg tviler på at vi får noe särlig mer enn 2 poeng totalt ut av.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 22. Mars 2011, 18:16 »

Borte mot Stoke hadde jeg egentlig ikke budsjettert med poeng, men stortap kan jo i verste fall virke en smule demoraliserende på laget. Slik jeg ser det nå så blir hjemmekampene mot Wolves, Brums, og WBA helt avgjørende. Vinner vi disse tre, så tror jeg det skal gå bra, men jeg tør dessverre ikke på noen måte å ta det for gitt.

Viss mi ser på sesongen til no so er det lite sannsynleg at mi vinne alle dei 3 kampane.

Ja, det er nettopp disse kampene man skal vinne, men som jeg tviler på at vi får noe särlig mer enn 2 poeng totalt ut av.
[/quote]

Da har vi ikke noe i Premier League å gjøre heller. Ikke at jeg undervurderer motstanden, men det får være makan til hjemmeform denne sesongen. Hvis det blir som du sier at vi tar to poeng på de tre kampene og taper mot Manu, så vil vi stå igjen med FIRE hjemmeseiere denne sesongen. Det er Championship takter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 22. Mars 2011, 18:23 »
Det er vel ikke det heller, for i fjor var vi jo uslåelig på hjemmebane.

HVISomatsåfremtifall at det verst tenkelige skjer og vi kun tar to poeng på de tre hjemmekampene, og taper alle bortekampene og rykker ned, så vil jeg påstå at Alan Pardew for all fremtid har diskvalifisert seg selv som manager på toppnivå. For å rykke ned med det utgangspunktet vi hadde da han overtok, det skal være nesten umulig.

Derfor velger jeg å tro at vi klarer oss, men det har blitt langt mer spennende enn jeg hadde forventet for bare en måneds tid siden. Unødvendig spennende. Jeg håper vi dreper spenningen så raskt som mulig. Fire poeng på de to neste kampene, og vi er så godt som trygge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 22. Mars 2011, 21:18 »
Sitat

Ja, det er forsåvidt sant. Men hvis vi ser på sesongen til nå, som du sier, så kan vi plutselig overraske og ta poeng i en kamp der ingen hadde forventet det, som f.eks. borte mot Liverpool.

Foreløpig er vi jo faktisk over streken, så får vi bare håpe at Pardew og kompani klarer å samle nok poeng til at vi holder oss.  ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 22. Mars 2011, 21:44 »

Da har vi ikke noe i Premier League å gjøre heller. Ikke at jeg undervurderer motstanden, men det får være makan til hjemmeform denne sesongen. Hvis det blir som du sier at vi tar to poeng på de tre kampene og taper mot Manu, så vil vi stå igjen med FIRE hjemmeseiere denne sesongen. Det er Championship takter.
[/quote]

Har mi kunn vunne 4 kampar heima? Skremmande...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 22. Mars 2011, 23:30 »
Jepp. Aston Villa, Sunderland, Liverpool og West Ham. Er som du sier skremmende dårlig!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #276 på: 23. Mars 2011, 09:40 »
Skremmende dårlig ja. Det er Newcastle. Dog har vi seier mot Pool og Arsenal, pluss massakren av Sunderland. Det er jo små pluss. Haha, vi er blitt et "skrell-lag", så dårlige er vi.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 23. Mars 2011, 09:52 »
Vi har vunnet fire hjemmekamper, og tre av dem er vunnet med fire mål eller mer. 5-1, 5-0, 6-0. I tilllegg til 3-1 mot Pool.

Minner forøvrig om at vi hadde fem hjemmeseire for to sesonger siden, og ikke vant en eneste kamp mellom midten av februar og midten av mai. Dog skal det sies at vi per dags dato ligger to poeng foran sluttabellen i 2008/09. Sånn sett ligger vi godt an.
« Siste redigering: 23. Mars 2011, 09:59 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 23. Mars 2011, 11:18 »
Huff, ikke akkurat hyggelig lesning det her.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #279 på: 23. Mars 2011, 17:46 »
Noen som orker å ta seg tid til å jämföre videre kampprogram for alle lag som kjemper for å holde plassen? Gjerne en liten analyse også! ;) Jeg er lat.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 23. Mars 2011, 19:02 »
En ting er ihvertfall sikkert: Blackburn har et meget tøft program igjen, og skal få jobbe hardt for å overleve denne sesongen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 23. Mars 2011, 19:09 »
Sitat
April
Sat 2   15:00   H   Bolton                      
Sat 9   15:00   A   Blackburn   
Sat 16   15:00   H   Sunderland   
Wed 20   19:45   A   Chelsea   
Sat 23   15:00   A   Liverpool   
May
Sun 1   12:00   H   Wolves   
Sat 7   15:00   A   Newcastle   
Sun 15   15:00   H   Fulham   
Sun 22   16:00   A   Tottenham   

Brimingham har også noen "småvriene" kamper igjen på programmet. Det som er negativt med det er at de kan være i en situasjon som får dem til å kjempe for livet på St. James'.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 23. Mars 2011, 19:51 »
En ting er ihvertfall sikkert: Blackburn har et meget tøft program igjen, og skal få jobbe hardt for å overleve denne sesongen.

Hadde vært glimrende om Burn hadde rykka ned. Kunne gjerne ha tenkt meg Samba, og den hollandske duden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 23. Mars 2011, 20:41 »

WBA har vel kansje det tøffeste kampprogrammet igjen. Har Liverpool, Chelsea, Villa og Everton igjen hjemme og Sunderland, Tottenham, Wolves og NUFC borte.
Det må jo også sies at Roy Hodgson sliter veldig på bortebane med sine lag og har vel kun 1 eller 2 borteseire på rundt 30 + forsøk.

Wigan skal slite voldsomt med å holde seg nå. De har kun 3 hjemmekamper igjen og det mot formsterke lag som Tottenham, Everton og West Ham. Er jo fryktelig dårlig på bortebane og har suverent værst målforskjell.
De 2 neste kampene dems er mot Tottenham (h) og Chelsea (b). Taper de begge disse må de nok vinne 3 av de 6 siste kampene, og det tviler jeg på at de vil gjøre, både på grunn av at 4 av de kampene er på bortebane og fordi historien viser at bunnlag sliter med å ta så mye poeng når det drar seg til mot sesongslutt.

Et annet lag som jeg må nevne er Birmingham. De er i fryktelig dårlig form for tiden og har flere veldig tøffe bortekamper igjen mot henholdsvis Liverpool, Chelsea, Tottenham og NUFC, i tillegg til Blackburn. De har jo også elendig bortestatistikk. Nøkkelen for dem blir å få nok poeng på hjemmebane, men også der vil de få tøffe og tette kamper mot Bolton, Sunderland, Wolves og Fulham.

Som du har påpekt Daniel så vil også Blackburn få det tøft nå i innspurten. Elendig form og elendig bortestatistikk. Ingen klubb i PL har sluppet inn flere mål på bortebane enn Blackburn med sine 38. Har jo også flere topplag igjen da blant annet Arsenal, ManU og ManCity står på motsatt banehalvdel i 3 av de 8 siste.

Så jeg tror at Wigan rykker ned. Den ser jeg egentlig på som en bankers. Jeg tror også at WBA fort kan gå på flere smeller og at de som mange ganger før også må ta steget ned.
Den siste plassen holder jeg litt åpen, men Wolves, Birmingham, Blackpool og Blackburn er lag som vil bli å finne der nede til siste slutt tror jeg.

Historisk sett tar ikke bunnlagene så fryktelig mye poeng under sesonginnspurten, slik tror jeg det vil være denne sesongen også. Det er vanvittig jevnt og tett med lag i bunnstriden og de som havner eller ligger på nedrykk vil slite med å ta de nødvendige poengene som vil føre dem opp på trygg grunn igjen.
For NUFC sin del har de en suveren målforskjell kontra de nevnte lagene. De har også flere av de bunnlagene igjen hjemme på St. James Park. Det blir ikke noen lette kamper, men det hadde uansett vært verre om hele røkla med topplag vente istedenfor. Og hvor mange poeng trengs for å berge plassen?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #284 på: 23. Mars 2011, 21:29 »
WBA har vel kansje det tøffeste kampprogrammet igjen. Har Liverpool, Chelsea, Villa og Everton igjen hjemme og Sunderland, Tottenham, Wolves og NUFC borte.
Det må jo også sies at Roy Hodgson sliter veldig på bortebane med sine lag og har vel kun 1 eller 2 borteseire på rundt 30 + forsøk.

Wigan skal slite voldsomt med å holde seg nå. De har kun 3 hjemmekamper igjen og det mot formsterke lag som Tottenham, Everton og West Ham. Er jo fryktelig dårlig på bortebane og har suverent værst målforskjell.
De 2 neste kampene dems er mot Tottenham (h) og Chelsea (b). Taper de begge disse må de nok vinne 3 av de 6 siste kampene, og det tviler jeg på at de vil gjøre, både på grunn av at 4 av de kampene er på bortebane og fordi historien viser at bunnlag sliter med å ta så mye poeng når det drar seg til mot sesongslutt.

Et annet lag som jeg må nevne er Birmingham. De er i fryktelig dårlig form for tiden og har flere veldig tøffe bortekamper igjen mot henholdsvis Liverpool, Chelsea, Tottenham og NUFC, i tillegg til Blackburn. De har jo også elendig bortestatistikk. Nøkkelen for dem blir å få nok poeng på hjemmebane, men også der vil de få tøffe og tette kamper mot Bolton, Sunderland, Wolves og Fulham.

Som du har påpekt Daniel så vil også Blackburn få det tøft nå i innspurten. Elendig form og elendig bortestatistikk. Ingen klubb i PL har sluppet inn flere mål på bortebane enn Blackburn med sine 38. Har jo også flere topplag igjen da blant annet Arsenal, ManU og ManCity står på motsatt banehalvdel i 3 av de 8 siste.

Så jeg tror at Wigan rykker ned. Den ser jeg egentlig på som en bankers. Jeg tror også at WBA fort kan gå på flere smeller og at de som mange ganger før også må ta steget ned.
Den siste plassen holder jeg litt åpen, men Wolves, Birmingham, Blackpool og Blackburn er lag som vil bli å finne der nede til siste slutt tror jeg.

Historisk sett tar ikke bunnlagene så fryktelig mye poeng under sesonginnspurten, slik tror jeg det vil være denne sesongen også. Det er vanvittig jevnt og tett med lag i bunnstriden og de som havner eller ligger på nedrykk vil slite med å ta de nødvendige poengene som vil føre dem opp på trygg grunn igjen.
For NUFC sin del har de en suveren målforskjell kontra de nevnte lagene. De har også flere av de bunnlagene igjen hjemme på St. James Park. Det blir ikke noen lette kamper, men det hadde uansett vært verre om hele røkla med topplag vente istedenfor. Og hvor mange poeng trengs for å berge plassen?

En fordel for oss er at så mange av lagene under oss også skal møte hverandre så mange ganger, alle skal møte hverandre fra 2 til 5 ganger der de fleste ligger på 3-4 oppgjøør seg imellom. Her må noen avgi poeng, gjerne at begge lag avgir poeng, og sånn sett gir det oss et mindre behov for å sanke poeng. Skal ikke mer enn to seire for at vi går klar tror jeg, kanskje ikke det en gang. Så det bør vi klare.