20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00  (Lest 41953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00
« Svar #255 på: 21. Mars 2011, 19:45 »
Har jeg vanskelig for å tro, med den drikkekulturen det er i England så er det helt utrolig hvis de var på byen uten å drikke noe som helst. :P
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 21. Mars 2011, 19:49 »
Enig i at det er vanskelig å tro at de ikke drakk noe :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 21. Mars 2011, 19:51 »
Men at de ikke var dritings, det kan jeg tro på.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #258 på: 21. Mars 2011, 19:58 »
Jeg tror faktisk vi allerede har sikret plassen med de poengene vi har nå.

Du mener altså at de 7-8 lagene fra 32 poeng til 35 ikke vil være istand til å ta henholdsvis fire til ett poeng på syv runder? Tror også at vi klarer oss da jeg tror vi kommer til å plukke poeng, men at 36 poeng skal holde for å unngå nedrykket ser jeg på som ekstremt lite sannsynlig.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 21. Mars 2011, 20:26 »
Joda, men skal vi nekte spillere å ha et liv utenfor fotballen? Så lenge man holder regler om å ikke drikke så og så lang tid før match osv har jeg ingenting i mot at spillerne tar en tur ut og har det moro!

Jeg mener at man må få lov å gå ut på byen og være sosial, men å drikke seg full eller beruset mener jeg er å gå over grensen. Klubben har i sin fulle rett å kreve 100% seriøsitet når det er så store summer involvert. Det skal være et profosjonelt forhold mellom spiller og klubb. Man vil ha maksimal ytelse fra sine spillere. Useriøse holdninger hindrer maksimal ytelse.

Helt enig! Man skal såklart ikke nekte de å ha et liv utenfor fotballen, men enkelte begrensinger må man kunne legge på spillerne. Et liv har disse mangemillionærene selv om man ikke kan gå på byen å beruse seg 10 måneder i året. Synes egentlig ikke dette er noe klubben burde trenge å håndheve, men noe en spiller selv bør forstå og sikte mot, dersom han er seriøs med å yte best mulig. Noe alle som spiller i Premier League bør aspirere mot. Det er tross alt toppidrett det er snakk om. Det at man ikke spiller kamp i morgen betyr ikke nødvendigvis at man ikke skal yte noe fysisk eller at noe brytes ned.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 21. Mars 2011, 20:27 »
Du mener altså at de 7-8 lagene fra 32 poeng til 35 ikke vil være istand til å ta henholdsvis fire til ett poeng på syv runder? Tror også at vi klarer oss da jeg tror vi kommer til å plukke poeng, men at 36 poeng skal holde for å unngå nedrykket ser jeg på som ekstremt lite sannsynlig.
Jo, jeg tror definitivt noen av de kommer til å ta mer enn 36 poeng, men jeg tror ikke de alle kommer til å gjøre det. Jeg tror ikke at både Wolves, West Ham, West Brom, Blackpool, Aston Villa og Blackburn, som alle ligger på 32-33 poeng kommer til å ta over 36 poeng. Og dersom ikke ALLE disse lagene tar mer enn 36 poeng, har vi sikret plassen. Flere av de kommer til å sanke poeng og komme over 36 poeng, men jeg tror ikke alle lagene kommer til å gjøre det, og dermed mener jeg at 36 poeng kommer til å være nok for å holde plassen i år. Men, som jeg skrev i innlegget mitt, tror jeg at vi også kommer til å fortsette å ta poeng, og dermed kommer det sannsynligvis til å være irrelevant om 36 poeng er nok eller ikke.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 21. Mars 2011, 21:08 »
Har jeg vanskelig for å tro, med den drikkekulturen det er i England så er det helt utrolig hvis de var på byen uten å drikke noe som helst. :P

Den tanken slo meg også. Særlig Ireland, i sin situasjon, burde holde en litt lavere profil til han i det minste har spilt en kamp for oss, lei hele fyren for lenge siden, send ham tilbake til the second city!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #262 på: 21. Mars 2011, 22:27 »
Jo, jeg tror definitivt noen av de kommer til å ta mer enn 36 poeng, men jeg tror ikke de alle kommer til å gjøre det. Jeg tror ikke at både Wolves, West Ham, West Brom, Blackpool, Aston Villa og Blackburn, som alle ligger på 32-33 poeng kommer til å ta over 36 poeng. Og dersom ikke ALLE disse lagene tar mer enn 36 poeng, har vi sikret plassen. Flere av de kommer til å sanke poeng og komme over 36 poeng, men jeg tror ikke alle lagene kommer til å gjøre det, og dermed mener jeg at 36 poeng kommer til å være nok for å holde plassen i år. Men, som jeg skrev i innlegget mitt, tror jeg at vi også kommer til å fortsette å ta poeng, og dermed kommer det sannsynligvis til å være irrelevant om 36 poeng er nok eller ikke.

Omtrent samtlige av lagene under oss skal møte hverandre, de fleste opptil hele 3-4 kamper hver mellom disse 7-8 bunnlagene. Med andre ord så må disse mer eller mindre alle ende uavgjort, og selv da så vil de fleste ende nært 36 poeng eller mer. Orker ikke å sitte å regne på det, men tror det er ekstremt mye som skal klaffe for at 36 poeng skal holde for å få spille i Premier League neste sesong.

Tipper siste laget som rykker ned kommer til å ligge rundt 39-40. Det kan ende med så lite som 32 (ikke realistisk), gjerne 36 (realistisk) eller over 42 (igjen ikke realistisk).

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #263 på: 21. Mars 2011, 22:40 »
Jeg tror nok vi må ha to seiere til for å kunne slappe av iallefall. Hvorfor ikke ta en av de nå mot Wolves neste kamp, så slår vi to fluer i en smekk... (Akkurat som at vi trenger å planlegge å slå wolves)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 22. Mars 2011, 10:20 »
Vi trenger sannsynligvis "bare" seks poeng til for å overleve. Men jeg må si jeg er bekymret for hvor poengene skal komme fra. Wolves-kampen er en "must win"-kamp, men ulvene er jammen ikke lette å ha med å gjøre. De gjør alt de kan, enten det er lovlig eller ulovlig, for å hindre oss i å spille fotball. De vil sannsynligvis gjøre - som i høst- alt for å terge opp Barton og få han ut av flytsonen. Så vil de sannsynligvis pakke Best godt inn, og vi kan bli stående å stange ganske mye. Så får Wolves en litt heldig dødball, og vips, så sitter den, og Wolves leder 1-0. Omtrent noe sånt som skjedde i høst. Da hadde vi Carroll til å stange inn utlikningen. Nå er vi avhengig av at Best vinner kampen for oss.

April måned er veldig avgjørende. Tar vi tre poeng eller mindre på alle kampene den måneden er vi langt nede i sumpa, og jeg begynner for alvor å frykte nedrykk. Tar vi fire til seks poeng er vi omtrent der vi er nå. Tar vi seks eller mer poeng kan vi begynne å titte oppover på tabellen igjen.

Egentlig synes jeg det er bekymringsfullt at vi fremdeles ikke har greid å berge plassen. Jeg synes andre halvdel av sesongen har gått veldig mye tråere enn forventet, og vi har avgitt en del veldig viktige poeng.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #265 på: 22. Mars 2011, 10:52 »
Ja, det går treigt uten spisser i laget. Jeg stiller spörsmål til selve lagmoralen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 22. Mars 2011, 11:02 »
Jeg syns også vi har hatt en unormalt trå periode nå - selv med skader syns jeg ikke vi har vært gode nok. Det går på for mye personlige feil og mye slurv føler jeg - fra våre antatt bedre spillere. Gutta ser litt ut til å ha mistet litt fokus nesten, det er litt skummelt. Håper at vi som flere ganger tidligere denne sesongen reiser oss etter en slik vond opplevelse som mot Stoke - og tar inn kanskje sesongens viktigste trepoenger til nå mot Wolves. Det hadde smakt usannsynlig godt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 22. Mars 2011, 13:36 »
Jeg syns også vi har hatt en unormalt trå periode nå - selv med skader syns jeg ikke vi har vært gode nok. Det går på for mye personlige feil og mye slurv føler jeg - fra våre antatt bedre spillere. Gutta ser litt ut til å ha mistet litt fokus nesten, det er litt skummelt. Håper at vi som flere ganger tidligere denne sesongen reiser oss etter en slik vond opplevelse som mot Stoke - og tar inn kanskje sesongens viktigste trepoenger til nå mot Wolves. Det hadde smakt usannsynlig godt.

Ja, vi får håpe på det. Jeg hadde forventet at vi skulle rakne totalt etter salget av Carroll, noe som ville väre naturlig for ethvert lag på midt-bunnivå i ligaen. Dog viste spillerne overraskende god moral etter salget, men jeg tror de begynner å merke at vi er et bottom-ten lag nå, spesielt da det angår angrepsspill. Ifölge papiret skal vi avslutte sånn ca midt på tabellen og jeg håper vi får til dette. Jeg tror det er for psykisk påkjennende å spille under eier Mike Ashley, sparkingen av Hughton, salget av Carroll, Enrique (Barton, Tiote) forsvinner kanskje. Med en eier som aldri slutter å overraske innen hva idioti angår, så forstår jeg at det er vanskelig å fokusere akkurat nå, når spillerne vet at de sannsynligvis kommer til å få det ekstra töft de fleste kamper - også mot enkel motstand, rett og slett for at vi ikke har spisser som er gode nok for divisjonen. Når vi i tillegg ved anledninger (pga. skader) får bruke makkverk som Guthrie på midtbanen og Lövenkrands som gudvethva så er det klart at ikke framtiden ser så lys ut.

Jeg tror det psykologiske aspektet har så utrolig mye å si. Ashley lover å bruke alle carrollpengene, og det har blitt sagt at salget til slutt vil styrke laget. Hadde Newcastles manager hett Sir Alex Fergusen så hadde jeg ikke fryktet så mye, for 35mp er sjukt mye penger. Tror vi kunne gjort opptil 6 meget gode kjöp med pengene, som ville hjulpet oss til å stabilisere oss som en top-tenklubb. Desverre tror jeg (og jeg kan tenke meg at spillerne også aner ugler i mosen) at vi kan ende opp med noen Xiscoer. Det går jo nesten 7 Xiscoer på 35mp. Jeg tror ikke spillerne har tiltro til ledelsens ambisjoner, og jeg klandrer ingen av de som drar til sommeren. Det skulle jeg selv gjort, om ikke Ashley og Pardew i god tid viser litt tenner og at de er i stand til å få inn spillere som vil heve laget. Det er klart det påvirker spillet. to av våre beste (Barton, Enrique) at de ikke har tillitt til klubben, ved å dra ut på kontraktforhandlingene, og det er vel også ganske sikkert at de andre spillerne tenker i samme baner. Da er det klart at man taper fotballkamper, når hodet og hjertet et annet sted, og at vi bare har räl å sette inn for skadde spillere.

Mener ikke å väre for negativ. Jeg tror det bor mye i dette laget, jeg tror bare den konstante uroen i klubben ödelegger alt og potensielt kan sende oss ned en divisjon, selv om jeg er 80%/20% sikker på at vi klarer oss.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 22. Mars 2011, 14:18 »
Ja, det går treigt uten spisser i laget. Jeg stiller spörsmål til selve lagmoralen.
Setning 1: ENIG
Setning 2: UENIG

Jeg syns lagmoralen fortsatt ser bra ut, men som du selv sier: det går tregt uten gode nok spisser.

Vi kan selvfølgelig diskutere salget av Carroll, spesielt med tanke på at han nettop har hatt et lengre skadeavbrekk. Men faktum er at en ny spiss burde vært handlet inn som konkurrent til Carroll og Ameobi uansett, og ikke minst for å holde Løven langt unna førstelaget vårt (JA, jeg har forsvart dansken, men det begynner å bli veldig vanskelig).

Vi trengte sårt en spiss i januar, og vi trenger det enda sårere nå. Det ble for en tid tilbake diskutert, i Carroll-tråden, om det faktisk var lurt å selge Carroll allikevel, det endelige svaret tror jeg ikke vi får før vi vet hvilken divisjon vi spiller i neste år. Det er klart at ved et worst case scenario bør vi kunne vinne Championship med £35 mil på bok å handle for, men da må vi også huske på at de samme nye spillerne vi kjøper bør være gode nok til Premier League den påfølgende sesongen, det blir straks mye vanskeligere.

Jeg deler Joakims bekymring når det kommer til det faktum at vi ikke har sikret plassen ennå. Det blir færre og færre kamper igjen og gjøre på, og for hver serierunde som spilles, så blir nedrykkskandidatene enda farligere å møte. MænJu har jo også en god motivasjon som gjør at det ikke blir spesielt enkelt når de kommer på besøk.

Borte mot Stoke hadde jeg egentlig ikke budsjettert med poeng, men stortap kan jo i verste fall virke en smule demoraliserende på laget. Slik jeg ser det nå så blir hjemmekampene mot Wolves, Brums, og WBA helt avgjørende. Vinner vi disse tre, så tror jeg det skal gå bra, men jeg tør dessverre ikke på noen måte å ta det for gitt.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 22. Mars 2011, 16:51 »
Sitat
Borte mot Stoke hadde jeg egentlig ikke budsjettert med poeng, men stortap kan jo i verste fall virke en smule demoraliserende på laget. Slik jeg ser det nå så blir hjemmekampene mot Wolves, Brums, og WBA helt avgjørende. Vinner vi disse tre, så tror jeg det skal gå bra, men jeg tør dessverre ikke på noen måte å ta det for gitt.

Viss mi ser på sesongen til no so er det lite sannsynleg at mi vinne alle dei 3 kampane.

« Siste redigering: 22. Mars 2011, 21:19 av lgrinde »