20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00  (Lest 41924 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00
« Svar #240 på: 21. Mars 2011, 14:40 »
Vi kan få en ny Carroll snart. Umulig å si hvor lang tid det kommer til å ta, Ranger kan bli noe med en sesong i Championship(ikke at jeg tror det), men det kommer som lyn fra klar himmel.

Enig med deg InspectorC. Overlever vi denne sesongen er salget av Carroll genialt, rykker vi ned så er vi tilbake til der vi startet...

Det skal ufattelig mye til at vi utvikler en spiller som er like god. Bare se på hva vi har fått opp siste 20-30 årene i den "klassen" der. Da snakker vi kun Gazza og Carroll, og felles for begge er selvsagt at de er borte når de skal nå seg mot toppen av sin karriere. Vår sjanse er at vi er dyktige på overgangsmarkedet og gjør et "Tiote-kupp", noe som heller ikke er en selvfølge.

Og hvordan noen kan mene at det er genialt å selge lagets beste spiller er ubegripelig for meg. Om Barcelona selger Messi og får en milliard, så kan dem ikke bare spasere ut på markedet og finne en som passer like bra og ville gjort jobben like godt.

Er jo håpløst i seg selv å høre på de som snakker om at rykker vi ned så var salget fiasko, men hvis vi klarer oss så er det gull og glitrende trær. Da snakker vi fallhøyde.

Veldig enig i det du skriver her!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 21. Mars 2011, 15:17 »
Voldsomt til dyster stemning det var her inne da! Vi rykker ikke ned bare pga av at vi spiller en dårlig kamp borte mot Stoke. Jeg er bombesikker på at vi har nok kvlitet i laget til å unngå å rykke ned. Jeg tror faktisk vi allerede har sikret plassen med de poengene vi har nå. Dessuten er det flere kamper igjen å spille, og jeg tror faktisk jeg går så langt som å garantere at vi ikke kommer til å tape alle disse. Jeg tror vi kommer til å ende sesongen omtrent der vi er nå, altså mellom 12.-9. plass. Og før sesongen startet var alt annet enn nedrykk godkjent, så sånn sett er topp 10 fantastisk om vi klarer det.
Denne sesongen har vært nok vært den aller beste gjennom min tid som Newcastlesupporter. Da tenker jeg egentlig ikke bare på det sportslige, for vi har klart høyere tabellplasseringer enn hva vi ser ut til å klare i år. Men det er hele opplevelsen av Newcastle i år jeg er velig fornøyd med. Jeg  har vært langt nede(sparking av hughton, salg av Carroll ++), men jeg har også vært ekstremt langt oppe(Signering av Ben Arfa, 6-0 mot villa, 5-1 mot mackems og ikke minst den villeste kampen jeg noensinne har vært vitne til mot arsenal), og Newcastle har gitt meg noen helt fantastiske opplevelser denne sesongen, som jeg aldri hadde drømt om at jeg fikk oppleve. Og de nøyde seg ikke med bare ett slikt øyeblikk, vi har fått MANGE slike øyeblikk. Og det er på slike dager Newcastle virkelig viser hvilket potensiale som ligger i laget, og jeg er helt sikker på at dersom vi bruker Carrollpengene riktig, kvalifiserer vi oss for Europa allerede neste år, og er med å kjempe om CL innen 3-5 år. Slikt positivitet fikk jeg ikke når jeg så laget spille i nedrykksesongen. Så at laget har utviklet seg positivt er det ingen tvil om, og at laget kommer til å fortsette denne utviklingen er ikke jeg i tvil om.

Når det gjelder Ireland og Best på fylla, hva er det som er så farlig med det? De må da få lov til å bruke fritiden sin akk som de vil. De skulle jo ikke spille kamp uansett, så da har det da ingen verdens ting å si om de er litt bakfulle. Jeg er sikker på at det er flere her på forumet som liker å ta seg en fest innimellom, hvorfor er det så mye værre at de gjør det enn at vi gjør det? Så lenge det ikke går utover jobben, er det jo ett fett om de sitter hjemme og stirrer i veggen, eller om de er på byen og drikker seg drita!?!

Simmi

• Gjest
« Svar #242 på: 21. Mars 2011, 15:28 »
Så lenge det ikke går utover jobben, er det jo ett fett om de sitter hjemme og stirrer i veggen, eller om de er på byen og drikker seg drita!?!

Det er jo akkurat det det gjør.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 21. Mars 2011, 15:31 »
Så lenge det ikke går utover jobben, er det jo ett fett om de sitter hjemme og stirrer i veggen, eller om de er på byen og drikker seg drita!?!

På hvilken måte? det er jo ikke som om det tar lenger tid for dem å bli leget bare fordi de tar en kveld på byen!?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 21. Mars 2011, 15:54 »

På hvilken måte? det er jo ikke som om det tar lenger tid for dem å bli leget bare fordi de tar en kveld på byen!?

Man restituerer ikke kroppen spesielt godt ved å dra på fylla. Det er vel heller tvert om..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 21. Mars 2011, 16:17 »
Er det påvist om de var DRITINGS eller om de tok en rolig tur ut for å hygge seg? Det ligger jo en viss forskjell i slikt også da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 21. Mars 2011, 17:51 »
Selvfølgelig restiturerer de ikke kroppen av slikt, men de skal jo UANSETT ikke spille kamp noen av de før om tidligst 14 dager, og da tror jeg ikke en liten tur på byen gjør den helt store forskjellen. De må da få lov til å bruke fritiden sin som de vil.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 21. Mars 2011, 18:14 »
Er avhengig av alkoholinntak selvsagt. Men jeg forventer seriøse holdninger. Klubben har investert store penger i mange av spillerne, og høyt alkoholinntak går utover prestasjoner, og dermed får ikke klubben og supporterne det de har betalt for. Saken ville vært en annen om det ikke hadde vært for de syke lønningene i dagens fotball. Jeg er tilhenger av regimet til Solksjær, en øl er lov, men mer enn det = ut av laget. For å få 100% ut av kroppen og god restitusjon er kosthold og søvn veldig viktig, spesielt når programmet er tøft. Derfor er håpløst at spillere går ut på byen etter kamp. For mye alkohol ødelegger restitusjonen og kroppen blir ikke bedre trent av økten, snarere brytes den ned.  Bjørgen hadde ikke kommet dit hun er i dag hvis hun hadde tatt seg en pils etter et verdenscuprenn.

Bale er et veldig godt eksempel på hvor utholdende spillere kan bli hvis de er dedikerte. Gutten er avholdsmann og dønn seriøs. Her illustrert fra hjemmekampen mot inter. Legg merke til den fete skriften

"They show that he ran more than anyone else on either team on Tuesday night, a total of 11,919 metres, or more than a quarter of a marathon. What the numbers do not say was that Bale did most of it flat out , either dashing up the wing to torment Inter right-back Maicon, or galloping back to help out with his defensive duties."

At omtrent samtlige løp han gjorde i løpet av kampen ble gjort for full maskin er helt absurd. Denne løpskapasiteten oppnår man ikke hvis man liker  å dra på byen som Carroll. Ideelt sett skulle fotballen hatt flere som Bale og Rise, ville det tatt spillet til et helt annet nivå tempomessig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 21. Mars 2011, 18:25 »
Er bare å se på James Milner mens han var her. Samme type - avholds og total seriøs. King Kev hadde aldri trent en så fit spiller før sa han. Vil tro vi kan si at Tiote er en slik type spiller fra dagens Newcastle-lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 21. Mars 2011, 18:28 »
Joda, men skal vi nekte spillere å ha et liv utenfor fotballen? Så lenge man holder regler om å ikke drikke så og så lang tid før match osv har jeg ingenting i mot at spillerne tar en tur ut og har det moro!

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #250 på: 21. Mars 2011, 18:34 »
Selvfølgelig restiturerer de ikke kroppen av slikt, men de skal jo UANSETT ikke spille kamp noen av de før om tidligst 14 dager, og da tror jeg ikke en liten tur på byen gjør den helt store forskjellen. De må da få lov til å bruke fritiden sin som de vil.
Amen! Helt enig.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 21. Mars 2011, 18:56 »
Joda, men skal vi nekte spillere å ha et liv utenfor fotballen? Så lenge man holder regler om å ikke drikke så og så lang tid før match osv har jeg ingenting i mot at spillerne tar en tur ut og har det moro!

Jeg mener at man må få lov å gå ut på byen og være sosial, men å drikke seg full eller beruset mener jeg er å gå over grensen. Klubben har i sin fulle rett å kreve 100% seriøsitet når det er så store summer involvert. Det skal være et profosjonelt forhold mellom spiller og klubb. Man vil ha maksimal ytelse fra sine spillere. Useriøse holdninger hindrer maksimal ytelse. Helt hypotetisk, du ville ikke kjøpt en Ferrari som kun gjorde 50 km/t? Det samme gjelder også for spillere. Carrolls holdninger kan faktisk sette en stopper for hans utvikling, hvis han fortsetter i samme stil som nå.

Igjen, der  har NUFC noe å lære fra SAF.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 21. Mars 2011, 19:27 »
Veldig enig med deg her, Inspector. Disse gutta har sin favoritthobby som jobb, og får i tillegg ufattelig godt betalt for det. Jeg mener at man skal forvente forsakelse av enkelte av livets goder. Se på Petter Northug. Se på Ole Einar Bjørndalen. Hvorfor skal fotballspillere være så mye mindre seriøse enn disse gutta? De har jo i tillegg mange ganger så mye i lønn. Her har man uten tvil mye hente i forhold til individuelle og mer "seriøse" idretter.

Jeg mener ikke at man behøver å være totalavholds, men at sene byturer og alkoholinntak over et par øl og et par glass vin til maten absolutt bør høre til sjeldenhetene. Og det må være på et gunstig tidspunkt både i forhold til kamp og trening, samme om man er frisk eller skadet.

Når det gjelder Ireland og Best så tviler jeg sterkt på at det var snakk om flatfylla. Det pleier som regel å skinne en del klarere gjennom enn det gjorde på det bildet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #253 på: 21. Mars 2011, 19:29 »
Litt samme prinsipp som utøvere før mesterskap. De fleste der tar dette med treningen svært seriøst før store mesterskap (VM, OL osv) og streng alkohol-politikk.

Problemet med fotballen er at de har slike tevlinger hver eneste uke.

Og InspectorC påpeker så får de tross alt enorme lønninger sammenliknet med andre sportsutøvere - så noen krav må man kunne sette.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 21. Mars 2011, 19:40 »
http://www.nufc.co.uk/articles/20110321/best-and-ireland-were-sorry_2281670_2321494

Ireland og Best sier SORRY - og sier at det ikke var noe alkohol konsumert.