20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00  (Lest 41979 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Stoke - Newcastle 19/3 kl. 16:00
« Svar #225 på: 20. Mars 2011, 18:05 »
Batty; Enig med deg ang. Carroll der. Jeg prøver å fokusere på det positive, men det er likevel vanskelig å ikke være frustrert over laget pr. dags dato. Newcastle med og uten Andy Carroll er så vanvittig stor at det er utrivelig å snakke om det. Med Carroll på banen var vi ett av de værste lagene å møte offensivt, fordi han bandt opp ballen høyt i banen og tillot krigere som Shola, Nolan og Barton til å komme etter å sette trøkk. I tillegg til et hav av andre kvaliteter han hadde. Etter han ble skadet ved nyttår, og naturlig nok etter salget i januar så har Peter Løvenkrands vært fast inventar på laget. Dansken er så dårlig at det nesten dreper gleden ved å se på Newcastle. Leon Best skal ha skryt for et imponerende antall mål, men han har ikke de kvalitetene som gjør at han spiller andre medspillere gode. Best er en "poacher" først og fremst. Det skal sies at det ville hjulpet med en Shola i toppform, men vi hadde uansett ikke maktet å prestere det angrepsspillet vi hadde før jul over tid. Vi har hatt enkeltomganger og enkeltkamper som har vært veldig bra, men stabiliteten mangler.

Dessverre så føles 35m pund som ingenting i denne sammenheng. Vi er blitt et dårligere fotballag, og salget har også skapt uro i rekkene rundt kontrakter m.h.t ambisjonsnivået. Det vi trenger er en skikkelig opptur på overgangsmarkedet i sommer, men tanken om at vi kunne vært bedre sportslig uten det salget vil alltid ligge i bakhodet uansett hvem vi henter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simmi

• Gjest
« Svar #226 på: 20. Mars 2011, 18:45 »
Batty; Enig med deg ang. Carroll der. Jeg prøver å fokusere på det positive, men det er likevel vanskelig å ikke være frustrert over laget pr. dags dato. Newcastle med og uten Andy Carroll er så vanvittig stor at det er utrivelig å snakke om det. Med Carroll på banen var vi ett av de værste lagene å møte offensivt, fordi han bandt opp ballen høyt i banen og tillot krigere som Shola, Nolan og Barton til å komme etter å sette trøkk. I tillegg til et hav av andre kvaliteter han hadde. Etter han ble skadet ved nyttår, og naturlig nok etter salget i januar så har Peter Løvenkrands vært fast inventar på laget. Dansken er så dårlig at det nesten dreper gleden ved å se på Newcastle. Leon Best skal ha skryt for et imponerende antall mål, men han har ikke de kvalitetene som gjør at han spiller andre medspillere gode. Best er en "poacher" først og fremst. Det skal sies at det ville hjulpet med en Shola i toppform, men vi hadde uansett ikke maktet å prestere det angrepsspillet vi hadde før jul over tid. Vi har hatt enkeltomganger og enkeltkamper som har vært veldig bra, men stabiliteten mangler.

Dessverre så føles 35m pund som ingenting i denne sammenheng. Vi er blitt et dårligere fotballag, og salget har også skapt uro i rekkene rundt kontrakter m.h.t ambisjonsnivået. Det vi trenger er en skikkelig opptur på overgangsmarkedet i sommer, men tanken om at vi kunne vært bedre sportslig uten det salget vil alltid ligge i bakhodet uansett hvem vi henter.

Veldig enig i alt du sier her kø1. Godt innlegg!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 20. Mars 2011, 19:02 »
Klart vi har blitt svekket av salget av Carroll. Men gårsdagens kamp ville sannsynligvis vært den første kampen siden skaden Carroll  vært tilgjengelig for Pardew, om han  ikke hadde blitt solgt. Så salget vil kun ha betydning for de fremtidige resultatene. Jeg tror derimot vi skal klare oss. Vi møter flere bunnlag på hjemmebane og får tilbake skadede spillere snart..

Selv om £35 mill kan nå virke som et piss i havet, tror jeg klubben vil komme sterkere ut av dette hvis vi overlever ligaen. Da har vi fått trimmet vekk unødvendig fett, og har ressurser til å oppnå dybde i laget.  Hadde vi beholdt Carroll, ville det igjen betydd at vi også neste sesong ville vært avhengig av få spillere, fordi vi ikke ville hatt ressurser til å hente inn mange forsterkninger.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #228 på: 21. Mars 2011, 09:49 »
Hvorfor i huleste kan ikke våre skadde spillere gå ut å kose seg en tur på byen ?
Det er bare mennesker det også, så det er di vel undt.

Di er seriøse når di er skadefri, og en skadeperiode med påfølgende bytur er bare sundt i en laaaaang sesong.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #229 på: 21. Mars 2011, 10:06 »
Klart vi har blitt svekket av salget av Carroll. Men gårsdagens kamp ville sannsynligvis vært den første kampen siden skaden Carroll  vært tilgjengelig for Pardew, om han  ikke hadde blitt solgt. Så salget vil kun ha betydning for de fremtidige resultatene. Jeg tror derimot vi skal klare oss. Vi møter flere bunnlag på hjemmebane og får tilbake skadede spillere snart..

Selv om £35 mill kan nå virke som et piss i havet, tror jeg klubben vil komme sterkere ut av dette hvis vi overlever ligaen. Da har vi fått trimmet vekk unødvendig fett, og har ressurser til å oppnå dybde i laget.  Hadde vi beholdt Carroll, ville det igjen betydd at vi også neste sesong ville vært avhengig av få spillere, fordi vi ikke ville hatt ressurser til å hente inn mange forsterkninger.

Jo, Carroll ville nok ha spilt sin f;rste&andre kamp etter skaden m ot Stoke. men så er det jo hele det mentale aspektet. Fölelsen av å spille på en klubb som er på vei noe sted, eller som evner å få til noe. Jeg tror Enrique og Barton vet at Newcastle ikke er en sånn klubb. De vet at vi ikke vil ha suksess de närmeste 10 årene, og da spesielt med MA i styret. Carroll får vi ikke erstattet, og det kan gå 10-20 år til vi har en sånn spiller i klubben igjen. Da gir man på en måte opp til slutt. Hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg sluttet å fölge med på fotball helt og holdent. Newcastle går ingensteder.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #230 på: 21. Mars 2011, 10:23 »
Vi kan få en ny Carroll snart. Umulig å si hvor lang tid det kommer til å ta, Ranger kan bli noe med en sesong i Championship(ikke at jeg tror det), men det kommer som lyn fra klar himmel.

Enig med deg InspectorC. Overlever vi denne sesongen er salget av Carroll genialt, rykker vi ned så er vi tilbake til der vi startet...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #231 på: 21. Mars 2011, 10:30 »
Da har vi fått trimmet vekk unødvendig fett, og har ressurser til å oppnå dybde i laget. 

Første gangen du har nevnt "unødvendig fett" uten å ha med "Kevin Nolan" i samme setning!  ;D

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 21. Mars 2011, 10:56 »
Vi kan få en ny Carroll snart. Umulig å si hvor lang tid det kommer til å ta, Ranger kan bli noe med en sesong i Championship(ikke at jeg tror det), men det kommer som lyn fra klar himmel.

Enig med deg InspectorC. Overlever vi denne sesongen er salget av Carroll genialt, rykker vi ned så er vi tilbake til der vi startet...

Det skal ufattelig mye til at vi utvikler en spiller som er like god. Bare se på hva vi har fått opp siste 20-30 årene i den "klassen" der. Da snakker vi kun Gazza og Carroll, og felles for begge er selvsagt at de er borte når de skal nå seg mot toppen av sin karriere. Vår sjanse er at vi er dyktige på overgangsmarkedet og gjør et "Tiote-kupp", noe som heller ikke er en selvfølge.

Og hvordan noen kan mene at det er genialt å selge lagets beste spiller er ubegripelig for meg. Om Barcelona selger Messi og får en milliard, så kan dem ikke bare spasere ut på markedet og finne en som passer like bra og ville gjort jobben like godt.

Er jo håpløst i seg selv å høre på de som snakker om at rykker vi ned så var salget fiasko, men hvis vi klarer oss så er det gull og glitrende trær. Da snakker vi fallhøyde.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 21. Mars 2011, 11:03 »
Da har vi fått trimmet vekk unødvendig fett, og har ressurser til å oppnå dybde i laget. 

Første gangen du har nevnt "unødvendig fett" uten å ha med "Kevin Nolan" i samme setning!  ;D

Hehe! Vil ha ham med neste sesong også. Dog mener jeg han bør befinne seg på benken. :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 21. Mars 2011, 11:12 »

Det skal ufattelig mye til at vi utvikler en spiller som er like god. Bare se på hva vi har fått opp siste 20-30 årene i den "klassen" der. Da snakker vi kun Gazza og Carroll, og felles for begge er selvsagt at de er borte når de skal nå seg mot toppen av sin karriere. Vår sjanse er at vi er dyktige på overgangsmarkedet og gjør et "Tiote-kupp", noe som heller ikke er en selvfølge.

Og hvordan noen kan mene at det er genialt å selge lagets beste spiller er ubegripelig for meg. Om Barcelona selger Messi og får en milliard, så kan dem ikke bare spasere ut på markedet og finne en som passer like bra og ville gjort jobben like godt.

Er jo håpløst i seg selv å høre på de som snakker om at rykker vi ned så var salget fiasko, men hvis vi klarer oss så er det gull og glitrende trær. Da snakker vi fallhøyde.

Ved å beholde Carroll, måtte vi gjort flere Tioutekupp for å få en signifikant forbedring av laget. Det er lite sannsynlig. Carroll måtte ofres for den langsiktige sunnheten for klubben. Stallen vår er alt for tynn. Skal vi ha håp om Europa neste sesong er det bredde som er nødvendig. Vi kan ikke lite på at en kjerne av spillere skal holde seg skadefri en hel sesong. Vi må ha forsterkninger på flere plasser, og i tillegg må vi ha bedre spillere å sette innpå. Hullene i laget er alt for åpenbare, og ville vi ikke klart å tette bare med røverkjøp. Barton skadet nå er nesten det samme som tap uansett. Ved å ha blomstrende talenter i bakgrunnen som kan fylle inn for våre beste når de er ute,  kan vi vinne borte og hjemme mot de svakeste og nest-beste lagene. Det er disse lagene som må beseires for å sikre europacup. Nå er derimot benken vår alt for dårlig. For at vi skal ha håp om europa neste sesong har vi behov for en bedre høyreback, en midtstopper, en backup for Enrique, en ving som kan bekle begge sider, og minst to spisser. Med Carroll hadde vi hatt bruk for en spiss mindre, men ellers ville behovet vært identisk. Uten salget av Carroll ville vi aldri klart å forsterke laget på så mange posisjoner.

Forøvrig er jeg rimelig sikker på at salget av Carroll har vært med å finansiert den nye avtalen til Tiote. Klubben er rett og slett ikke i en posisjon hvor vi får både pose og sekk. Vi har ikke økonomi til både å beholde våre aller beste spillere, og hente inn klare forsterkninger. Noe måtte ofres, og det ble Carroll.
« Siste redigering: 21. Mars 2011, 11:18 av InspectorC »

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #235 på: 21. Mars 2011, 11:56 »

Presset på og forventningene til Carroll var store. Han måtte prestere. Med å behlde Carroll satset vi alt på et kort, og når/hvis han er borte sliter vi. Nå har vi en bedre økonomi og kan fordele på forskjellie kort. Jeg er for salget av Carroll for han var så langt over resten av klubben. Nivået hans er det beste(det vi har sett), Ameobi, Harper, Løven, Campbell og mange fler hodler championship. Vi har bare noen få som holder rett over pl-nivå...

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #236 på: 21. Mars 2011, 12:15 »
De siste 13 innleggene går på Carroll og transfer-politikk. Flytte diskusjonen over der?

Når jeg først er i gang - vurder quotingen i innleggene. Quote det som trengs, men ikke ta med hele posten hvis det ikke er nødvending. Godt mulig det er det, men vurder i det minste å klippe litt.

Se for øvrig den øverste stickyen i samtlige forum (denne for de late :)). Ref punkt 2 og 4.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 21. Mars 2011, 12:18 »
Det er nettopp der poenget ligger magpie93: Pengene gjør at vi kan satse på flere kort, som kanskje ikke individuelt sette er bedre enn Carroll, men som tilsammen vil gjøre oss bedre enn hva Carroll er i stand til

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 21. Mars 2011, 13:07 »
Det er såklart viktig med bredde i stallen, men hva hjelper vel det når man står igjen uten spillere med ekstremkvaliteter. Kvantitet fremfor kvalitet gir som regel ikke annet enn en flat sesong, hvor mulighetene til å ta poeng mot de beste lagene er minimal. Se på Fulham med og uten Bobby Zamora f.eks. Før jul innkasserte vi en historisk seier på Emirates og ett av de beste tyne-wear derbyene noensinne på en og samme uke. Det er sånne øyeblikk man vil ha som supporter, og det er toppspillere man trenger for å få disse resultatene. Skal vi komme oss med i europa igjen, så kan vi ikke selge unna de beste vi har. Det er ikke bare å kjøpe, kjøpe, kjøpe heller. Spillere trenger tid på seg til å tilpasse seg både laget og ligaen, selv om det finnes unntak slik som Tiote.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 21. Mars 2011, 14:34 »
For å være helt ærlig - de langsiktige og endelige virkningene av Andy Carroll-salget veit vi ikke enda. 35 mill pund er grusomt mye penger, og kan selvfølgelig brukes på relativt mye kvalitet. Det faktum at Carroll faktisk ville til LFC gjør også at en kan spørre seg hvor hans hode og hjerte ville ligget dersom han ikke ble solgt. Jada - han har hardnakket hevdet at det skjedde mot hans vilje, men når du har en kontrakt på 5 år og veit at manageren din vil ha deg med videre - så kunne han selvsagte nekta å dra om han virkelig hadde villet det. At det kom til å bli tøft uten han visste vi alle, men de endelige virkningene er det for tidlig å spå om. Dessuten, vi hadde vel ikke fått benytta han før nå nylig uansett.

Jeg velger uansett å forsøke tenke minst mulig på Carroll - og heller glede meg over at Leon Best er tilbake i laget til Wolves.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida