20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00  (Lest 41828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00
« Svar #210 på: 06. Mars 2011, 18:39 »
Skal vi på sikt klare å kjempe om ligagull
Ligagull, are you having a laugh... :lol:

FYI: Klippet vekk alt som ikke hadde med saken og gjøre.

Joakim har bare ambisjoner på sikt og det synes jeg da virkelig man skal ha? Eller? Hvis ambisjonene ikke overstiger å overleve i PL så vil vi på sikt ikke ha spillere som gidder å bli værende.

Velger å la tvilen komme tiltalte til gode og tipper du var ironisk :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #211 på: 06. Mars 2011, 20:56 »
Skal vi på sikt klare å kjempe om ligagull
Ligagull, are you having a laugh... :lol:

FYI: Klippet vekk alt som ikke hadde med saken og gjøre.

Joakim har bare ambisjoner på sikt og det synes jeg da virkelig man skal ha? Eller? Hvis ambisjonene ikke overstiger å overleve i PL så vil vi på sikt ikke ha spillere som gidder å bli værende.

Velger å la tvilen komme tiltalte til gode og tipper du var ironisk :)

Jeg mener ligagull er urealistisk på ganske lang sikt, og derfor helt poengløst å snakke om.
Ambisjoner, javel, men ligagull? Blir som at birmingham/wigan snakker om ligagull. Poengløst.
Europaleague kan vi derimot snakke om.
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #212 på: 06. Mars 2011, 20:57 »
Sitat
Grunnet en hårsår nepe blir det dessverre ingen flere TIT GIFS
  ::)

Coach Eric Taylor er skuffet over din rapport-knapp christian! :P

Tommi H

• Benkvarmer
  • **
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
« Svar #213 på: 06. Mars 2011, 21:24 »
vi var uheldige i denne kampen her synest jeg. mike W. er ikke go nåkk i vårt mittforsvar synest jeg,,,...  ja.... skip kamp

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #214 på: 06. Mars 2011, 21:43 »
Jeg mener ligagull er urealistisk på ganske lang sikt, og derfor helt poengløst å snakke om.
Deg om det. Skal bli spennende å se fremover med alle de nye reglene for lag og drift. Mtp hvor jevn serien er denne sesongen er det ikke umulig at det kan bli enda jevnere neste sesong (men ligagull neste sesong er å tro på nissen :)).

Likevel tror jeg det er muligheter for "revolusjon" i PL de neste 5 årene og da er det *viktig* å være klare til å ta sjangsen om den skulle by seg. Hvorvidt jeg er dum som tror det er jeg sikker på at det er flere her som kan fortelle meg om...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #215 på: 06. Mars 2011, 21:58 »
Ligagull på lang sikt burde vel egentlig være et mål for alle lag i ligaen :P

Målet er vel hele tiden å bli det beste laget?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 06. Mars 2011, 22:03 »
Klart vi må ha som mål om å være der oppe, men det er selvfølgelig i et langsiktig perspektiv utover både neste og sesongen etter der. La oss si 5 år da. Må bygges stein på stein, og det krever også stabilitet - noe denne klubben ikke har hatt på år og dag. Gjøres ting rett, så er det selvfølgelig ikke umulig at vi skal kunne blande oss inn i toppstriden igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #217 på: 06. Mars 2011, 22:34 »
Mye som skal klaffe og Newcastle er et prakt eksemplar på at ting kan endres fort fra stein til gull eller lettere kalt nesten gull. Keegan fikk jo laget opp igjen etter 4 sesonger i 1 divisjon og gjør oss til et topplag, men så går han og  vi havner under midt på tabellen i 4 sesonger. To av dem har Bobby Robson vært manager og på tredje sesong ender vi på 4 plass, viderefulgt med 3 og 5 plass.  Neste sesong vil Freddy Shepherd ta steget videre og ansetter Souness i steden og vi ender på 14 plass. Historien kan vel de fleste videre. Det er som sagt tidligere vært mangel på stabilitet og laget faller fort i sammen.  Det er forskjell på topp 5 og nedere halvdel.  Det har blitt gjort tidligere, riktignok 10 og 20 år siden.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #218 på: 06. Mars 2011, 22:59 »
Frustrerende kamp. Laget har definitivt mer kvalitet enn dette, men det funka rett og slett ikke.

Jeg er mer bekymra for hvordan vi skal få uttelling på hjemmekampene våre. At vi er et av ligaens dårligste hjemmelag selv med de beste supportene er en tankevekker. Vi slipper inn for enkle mål og har alt for lett for å bli passive og desorioentert like etter et mål i mot. Forsvaret er til tider superb! Men på kontringer i mot havner vi til tider bakpå og virker livredde for å takle i frykt for å få straffe i mot. Hvor mange straffer har vi fått i mot denne sesongen? To-tre? (Ikke at jeg ønsker flere straffer i mot, for all del :)

Kanskje like greit at vi ikke kvalifiserer oss til Europa denne sesongen. Hvis skadeproblemene fortsetter kan vi få et tøft kampprogram som kan gå ut over prestasjonen ligaen. Jeg har akkurat som dere sykt lyst på e-cup, en kanskje er det bedre å etablere seg i ligaen først. Etter nedrykket i 2009 mente mange at klubben hadde godt av et par år i Championship for å bygge nytt lag. Vi var der bare ett år. Nå snakkker vi topp 6 i PL og e-cup :)

Jeg ser frem til å berge plassen og en sommer hyppig på overgangsmarkedet!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #219 på: 06. Mars 2011, 23:32 »
berge plassen er fremdeles pri #1, noe vi ser til å gjøre. Så det er positivt!
Neste sesong slipper vi forhåpentligvis SSS ( Second season syndrome) som har sendt så mange lag ned..
Så jeg for min del ser for meg en sementering og stabilisering rundt topp10 neste sesong og, for så å gå fullt inn for Europaleague i 2012/2013 sesongen! Vi trenger stabilitet hjemme, lære å krabbe før vi kan gå osv.. Jeg vil gjerne til europa fortere enn det, men ikke på bekostning av å risikere å rykke ned igjen!
Det kan fort skje med skader, tøft kampprogram og manglende PL erfaring og kynisme..se på oss nå. Vi KLARER IKKE å holde på en ledelse. det er litt bekymringsverdig..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 07. Mars 2011, 00:16 »
Neste sesong slipper vi forhåpentligvis SSS ( Second season syndrome) som har sendt så mange lag ned..
Så jeg for min del ser for meg en sementering og stabilisering rundt topp10 neste sesong og, for så å gå fullt inn for Europaleague i 2012/2013 sesongen! Vi trenger stabilitet hjemme, lære å krabbe før vi kan gå osv.. Jeg vil gjerne til europa fortere enn det, men ikke på bekostning av å risikere å rykke ned igjen!
Det kan fort skje med skader, tøft kampprogram og manglende PL erfaring og kynisme..se på oss nå. Vi KLARER IKKE å holde på en ledelse. det er litt bekymringsverdig..

Dette!

Forøvrig synes jeg at å snakke om ambisjoner om ligagull nå er heftig tidlig. Selv en 5-års horisont er altfor kort for det. Dere sier jo selv at alle klubber "down the line" må ha ambisjon om ligagull. Det er greit nok det, men da er det heller ikke snakk om en klubbs ambisjoner synes jeg, men snarere en universal målsetning for all klubbdrift. Det blir liksom litt overflødig. Som å si at målet med å drive en bensinstasjon er at den skal ha et positivt driftsresultat.

Såklart kan man vinne ligaen i overskuelig fremtid, alt er mulig. Men noe særlig realistisk er vi jo enige om at det ikke er, og nytteverdien av å sette akkurat det som en målsetning ser jeg på som heller liten. Ser ikke helt for meg hvordan ulikheter i driften skal vise seg om man sier at man sikter mot å etablere seg blant topp 4 i ligaen om 5 år, eller om man sier man vil vinne ligagull om 10 år.

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #221 på: 07. Mars 2011, 00:51 »
Å vinne PL innen 5 år er selvfølgelig ganske urealistisk, men hvor mange i 1992 hadde trodd at vi skulle knive helt i toppen om noen år? ALt er mulig, underenes tid er på ingen måte forbi. PL er gjevnere nå enn på mange år, men det er ikke lett å lokke til seg de største talentene til en midt på tabellen klubb. Men jeg øyner håp når jeg ser hvilke signeringer vi har gjort i vinter, og forhåpentligvis vi kommer til å gjøre i sommer. Men desverre blir som regel all fremgang og positiv utvikling sablet brutalt ned i denne klubben, man kan gi denne klubben en generell huskeregel:
"Er noe for godt til å være sant, ja så er det som regel det."
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #222 på: 07. Mars 2011, 02:03 »
Gode svar her nå.
Ser man på spillermaterialet vi har nå, trenger vi MANGE spillere for realistisk sett klare å konkurrere om topp5.

Keeper: Harper har for treige reaksjoner og er for gammel. Utsparkene er også til tider skandaløse...

Forsvar: Colo er top10 kvalitet, Enrique topp6 hvis han lærer seg å spille seg ut. Williamson Simpson perch og taylor er alle championship-kvalitet PDD.

Midtbane: Tiote og barton er gode nok for topp5. Nolan er et mysterium ifht. hvor god han egentlig er. scorer mål og er kaptein mentalt, men ellers? Jonas er alt fra topp5 til championship avhengig av om han har dagen. Gosling, ben arfa og ireland er ubeskrevne blad pdd.

Spisser: Best og Shola er topp10-15 kvalitet.

Så der har vi det. For å konkurrere om CL plass trenger vi ihvertfall 2 forsvarere, en keeper, 2 midtbanespillere og 2 spisser.
Det vil si slenger vi 75% av førsteellevern vår på benken som squad players, har vi nok bredde til å konkurrere om plass 6-4.

Så gitt stallen vår for øyeblikket, er den plassen vi er på nå det beste vi kan håpe på ved sesongslutt skal jeg være helt ærlig.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #223 på: 07. Mars 2011, 08:55 »
Vi må bli meir kyniske! Vi har sluppet inn alt for mange mål på at back berre rygger og rygger i stedet for å sette inn ein takling! Frykteleg dårleg av Steven Taylor i denne kampen.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 07. Mars 2011, 11:52 »

Et veldig godt innlegg.
Second Season Syndrome som du nevner her frykter jeg egentlig ikke spesielt. Hvorfor? Rett og slett fordi at vi egentlig ikke er en nyopprykket komet som har overprestert i vår første sesong. Det har vært tilfellet for veldig mange, men ikke for oss. Vi bygger fortsatt på en stamme som i utgangspunktet skulle være for gode til å rykke ned, men dessverre så gjorde vi det allikevel. Heldigvis rykket vi like fort opp igjen, og jeg tror at vi nå er nærmere en sunn drift av klubben enn vi har vært på veldig lenge. Det er et veldig godt grunnlag for å unngå SSS-spøkelset.

Ellers er stabilitet hjemme et absolutt must hvis vi neste sesong skal bli bedre enn den nåværende, og der syns jeg allerede det ser ut som Pardew er på god vei, heldigvis.

E-cup i 2012/13 KAN være realistisk nok, hvis klubben gjør de riktige tingene denne sommeren. Det handler først og fremst om å investere Carroll-pengene fornuftig i spillere som kan styrke laget. NEI-takk til stallfyll, samtidig som vi må tørre å bruke av pengene.
Hvorvidt e-cup er realistisk eller ikke, avhenger også av andre enn oss selv, og hva våre argeste konkurrenter gjør i sommer. Man City, Chelsea, Liverpool, Arsenal og MænJu kan vi nok drite i å prøve å nå igjen, derimot så bør vi sikte oss inn imot å kunne konkurrere med lag som Tottenham og Sunderland som pr dags dato ligger gunstig til på tabellen i forhold til e-cup, samtidig som de er foran oss. Vi må også klare å ta steget opp og bli bedre enn middelhavsfarere som Stoke, Villa og Everton. Jo mer de klarer å forbedre seg i sommer, jo vanskeligere blir selvfølgelig vår jobb.

Vi har en fordel kontra våre nærmeste konkurrenter som vi må vite å utnytte for alt det er verdt, og det er Carroll-pengene. Blir de investert riktig så er vi på god vei.
Det bør også være topp-prioritert foran neste sesong og se på hva som kan gjøres for å redusere skadene i denne klubben. Det er pr dags dato et veldig stort problem. Det snakkes om at stallen er for tynn, men er den egentlig det når vi sammenligner oss med andre klubber. Ja, vi skulle gjerne hatt bedre alternativer her og der, spesielt på topp, men hadde vi fått redusert skadene til bare halvparten så mye, ja da hadde vi allerede stått mye bedre rustet til neste sesong!