20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157732 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1395 på: 27. Nov. 2011, 19:41 »
Trist dette. Største lyspunktet finner jeg i at Flo har gålla to ganger i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1396 på: 27. Nov. 2011, 19:42 »
Verken Brann eller dommeren har sin beste dag i dag, for å si det pent.  ;)

Jaja, vi får være fornøyd med sesongen anyway. Minimalt med penger, tap av gode spillere og en såpass høy plassering er ikke annet enn veldig imponerende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1397 på: 27. Nov. 2011, 19:47 »
Start sliter vel økonomisk da forresten? Er det ikke prat om oppsigelser av spillere nå etter sesongen?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1398 på: 27. Nov. 2011, 20:00 »
Dette var en skikkelig drittrunde, og vi fortjente ikke den bronseplassen. Men oppsummeringen av sesongen totalt sett er vel at dette er helt strålende i forhold til forutsetningene. Vi har forbedret økonomien, bitt veldig godt fra oss sportslig, og bygget et fint fundament i spillerstallen. Veldig spent på hva som gjøres på overgangsmarkedet i vinterpausen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1399 på: 27. Nov. 2011, 20:29 »
Er det nå jeg skal trekke fram innlegget mitt fra tidligere i tråden der jeg sa at Brann ville gjøre det bedre enn dere trodde? :P

Utrolig fornøyd med runden selv. Jeg kunne virkelig ikke håpt på noe bedre. Jeg kom akkurat hjem fra Lerkendal og er litt i taket stemningsmessig.

Peter

• Gjest
« Svar #1400 på: 27. Nov. 2011, 20:43 »
Det triste med at RBK vant er at Jönsson sitter enda tryggere enn det han gjorde fra før... vi trenger RBK i toppen, men da kan ikke Jönsson være trener! Han gjør spillerne dårligere. Chibiuke var supergod i et par uker, før han kom inn i Jönsson systemet og ble ødelagt.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1401 på: 27. Nov. 2011, 20:48 »
Er det nå jeg skal trekke fram innlegget mitt fra tidligere i tråden der jeg sa at Brann ville gjøre det bedre enn dere trodde? :P

Hehe, sjekket spådommene på første side i tråden nå, ganske underholdende. Det var ikke akkurat mange som traff godt. Selv var jeg stort sett helt på jordet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1402 på: 27. Nov. 2011, 20:51 »
Det triste med at RBK vant er at Jönsson sitter enda tryggere enn det han gjorde fra før... vi trenger RBK i toppen, men da kan ikke Jönsson være trener! Han gjør spillerne dårligere. Chibiuke var supergod i et par uker, før han kom inn i Jönsson systemet og ble ødelagt.

Håper du ikke har noe i mot at jeg kopierer den uttalelsen og drar den frem i en senere anledning. At Janne gjør spillere dårligere er latterlig å si. Tchoyi, Alanzinho, Nannskog, Gunnarson. Alle spillere som har blomstret under han, gi han tid.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Peter

• Gjest
« Svar #1403 på: 27. Nov. 2011, 21:23 »

Håper du ikke har noe i mot at jeg kopierer den uttalelsen og drar den frem i en senere anledning. At Janne gjør spillere dårligere er latterlig å si. Tchoyi, Alanzinho, Nannskog, Gunnarson. Alle spillere som har blomstret under han, gi han tid.

Bare å dra den fram senere :)
Problemet som jeg ser det er ikke Jönsson personlig, men måten RBK spiller på. Han spiller en utrolig kjedelig fotball uten noen som helst plan i spillet, og gjør spillerne dårligere deretter. I Stabæk hadde han en plan i spillet sitt nå synes istedenfor alle nykommerne det er demotiverende å spille, når det er så planløst og dårlig fotball, og de mister mye av spillegleden og blir derfor dårligere enn det de egentlig er.
Det er jo litt merklig at spillere som Örlund, Lustig, Henriksen osv plutselig spiller helt rævva, når de var solide ifjor.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1404 på: 27. Nov. 2011, 21:28 »
Lustig var ikke så voldsomt god i fjor heller. Henriksen er fremdeles bare 19 år, så det er naturlig at han varierer litt i prestasjonene. Ørlund har Jørn Jamtfall som keepertrener.

Når det er sagt er heller ikke jeg sikker på at Jönsson er riktig for RBK, men jeg er villig til å gi ham en sesong til for å se om det kan bli bra.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1405 på: 27. Nov. 2011, 21:54 »
Sølv, årets toppscorer og assistkongen.

Tromsø tar sin tredje medalje på 4 år. Den andre sølvmedaljen i klubbhistorien. En herlig dag for alle oss som elsker den klubben.

Nå blir det merkelig på søndagene fremover uten å ha tippeligaen å glede seg til. Godt at man har en spennende Premier League å trøste seg med :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1406 på: 27. Nov. 2011, 22:19 »
Grattis Ulf!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1407 på: 27. Nov. 2011, 22:58 »
I forhold til dette med Kniksens hederspris, så hadde ikke juryen trengt å skrive noen begrunnelse. Å gi den til Sigurd Rushfeldt var jo en selvfølge. Det er mange flotte fotballspillere som gir seg nå, Winsnes, Dos Santos og Rushfeldt er flotte folk og har vært meget gode fotballspillere i sin prime. Men det er bare Rushfeldt som i mine øyne fortjener hedersprisen. Så at man delte ut den prisen, og at den gikk til Rushfeldt var en selvfølge!

Synes Nils Arne Eggen oppsummerte det ganske bra på Fotballkveld på Zebra.

Ellers må man naturligvis gratulere Tromsø med et fullt fortjent sølv, og så irriterer det meg grønn at Rade Prica ikke har giddet å legge ned tilstrekkelig innsats i slutten av sesongen for å sikre seg selv toppscorertittelen og klubben en bedre ligaposisjon.

Men det sier sitt om kvaliteten på Tippeligaen fire lag kjempet om bronse på sesongens siste dag, og at tre lag var i posisjon til å ta sølvmedalje. Det er i mine øyne ikke noe kvalitetstegn, og jeg er redd det blir stygt for norske lag i diverse e-cupkvalifiseringer. Men jeg håper selvsagt at mine spådommer faller i grus. Jeg håper samtlige norske lag kvalifiserer seg for gruppespillet i Europa League. Det gjelder også Molde, som jeg håper ryker ut i playoffen til CL, men kommer seg trygt gjennom første runde i EL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1408 på: 27. Nov. 2011, 23:14 »
Jan Jönsson har åpenbare kvaliteter som fotballtrener. Han er dyktig på man management, til å finne riktig rolle til hver enkelt spiller. Stabæk-laget hans hadde veldig mange gode folk i riktige roller, men det ble veldig mye utskiftninger på slutten. Og en trener bør aldri sitte på oppsigelse! Du skal ha en veldig sterk autoritet for å takle det.

Men om han er en god nok lagbygger, og om han har det som skal til for å lede Rosenborg til nye høyder er jeg ganske usikker på. Men han har overhodet ikke fått gode arbeidsforhold av en udugelig styreformann, udugelig sportslig leder og en daglig leder som dessverre hadde fått litt for mye makt.

Jönsson har gjort mange feil denne sesongen. En gjenganger er manglende tro på eget system, eget tankesett. Det har blitt veldig mye vingling. Det ene øyeblikket var Bakenga fast på laget og scoret mål. Så var han plutselig helt ute, langt ute. Så var det denne merkelige årsmøtesigneringen som ingen har hørt om, og som ble skadet omtrent med en gang han kom. Så var det Daniel Fredheim Holm som ikke ble frisk før det nærmet seg sommer, og som aldir har spilt 90 minutter denne sesongen.

Hvis Jönsson får nødvendige forsterkninger på plass tidlig i pre season (forhåpentligvis er det ikke Hoftun som skal styre dette showet, men sannsynligvis er det, det), holder seg trofast til det systemet han tror på, og holder seg trofast til en 15-16 spillere han tror på, så blir det forhåpentligvis bra. Men det som var VELDIG bra i Stabæk, er ikke godt nok i Trondheim. Det er Jönssons fremste fallgruve. Å greie å leve opp til skyhøye forventninger.

Håper på en vinter med stabilitet på spillersiden, men med store utskiftninger på ledersiden. Det trengs en skikkelig opprydding på Brakka før neste sesong starter. Å starte med en ny daglig leder og ny styreleder er en god begynnelse. Men ikke mer enn som så. Jeg er veldig spent på hva Veigargate fører med seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1409 på: 27. Nov. 2011, 23:17 »
Det gjelder også Molde, som jeg håper ryker ut i playoffen til CL, men kommer seg trygt gjennom første runde i EL.

Du har jo skrevet utallige tirader om hvorfor vi andre må holde med RBK i CL-kvalikk. Litt hyklerisk...?