20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157529 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1320 på: 08. Nov. 2011, 23:57 »
Det har nå i de siste dagene kommet frem at også RBK ønsket å bedrive fotballøkonomisk kriminalitet ved å tilby 5 millioner kroner for Johan Andersson (bosman-spiller) og skaffe seg Veigar Pàll nærmest gratis. Så da kan vi jo slå fast at Veigar ikke ljøy da han sto frem på TV og faktisk hevdet at han HADDE et valg mellom VIF og RBK. Sympatiske folk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1321 på: 09. Nov. 2011, 01:19 »
Hoder SKAL rulle på Lerkendal, om ikke før, så i hvert fall på kommende årsmøte. Ser heldigvis ut til at styret nektet å være med på en slik handel. Men her kan jeg love en ting, dette er noe vi RBK-supportere tar svært, svært alvorlig. Sjekk gjerne Kjernen.com eller rbkweb.no. Det er skammelig at RBK er involvert i dette.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1322 på: 09. Nov. 2011, 14:47 »
Ja, så det. Når han Hoftun har vært såpass upopulær over en så lang tid, så er vel dette en veldig fin måte å klare å bli kvitt han på. (uten at jeg vet om det er han som har prøvd å svindle)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1323 på: 09. Nov. 2011, 17:49 »
Det kjedelige med dette er at når tre norske klubber har vært delaktige i forsøk på svindel av en utenlandsk klubb, så kan det selvsagt få store konsekvenser for ryktet til norske klubber generelt. Det er ekstremt alvorlig, og de tre klubbene bør få en straff som virkelig svir.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1324 på: 09. Nov. 2011, 17:52 »
Skjønner at det er mulig å gni seg i hendene for Brann-supportere nå ja. Håpløs oppførsel fra tre av norsk fotballs aller viktigste aktører. Likevel synes jeg det blir feil å sidestille RBK med de to andre. Budet de la inn var jo i og for seg langt mindre "alvorlig" enn den dealen som faktisk ble gjennomført. Ikke at det er en veldig bra unnskyldning, men likevel. Rosenborg ble vel også frikjent av påtalenemda.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1325 på: 09. Nov. 2011, 18:01 »
Hvorfor gni seg i hendene når det garantert ikke får konsekvenser? Vi kjenner jo godt til NFF's handlingsmønster i slike saker... Dette har bare negative virkninger for andre norske klubber, som tidligere helt sikkert har vært blant de med best rykte når det gjelder å holde seg til reglene i overgangssaker. Det har disse tre klubbene definitivt gjort sitt for å sette en stopper for.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1326 på: 09. Nov. 2011, 19:21 »
Det her ser jævlig dumt ut ut akkurat nå, men jeg tror jeg venter med å felle en dom til jeg faktisk har satt meg litt bedre inn i hva det faktisk er RBK har gjort.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1327 på: 10. Nov. 2011, 00:22 »
Jeg føler det fremstår stadig klarere jeg.
1. RBK byr på Gunnarsson
2. Stabæk tilbyr en avtale med Gunnarsson og Andersson, der RBK byr mer for sistnevnte enn førstnevnte.
3. RBK kan være med på en slik avtale og sender et bud, men avventer å behandle budet i styret.
4. Gunnarssons agent presser sin klient til å signere for Vålerengen.

Dette er - mest sannsynlig ubevisst, men likevel hodeløst - forsøk på medvirkning til bedrageri. Dessverre evner ikke Gutteklubben Grei å innse dette, og Hoftun og Svendsen blir sittende. Inntil videre. Denne saken blir bare verre og verre.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1328 på: 10. Nov. 2011, 14:26 »
Ser at i mediene prøver man å etablere det som en sannhet at Hoftun bare var naiv, og for dum til å skjønne hva som egentlig foregikk. Det er greit nok at han er blitt karikert som en idiot av RBK-supportere gjennom den siste tiden, men HELT lobotomert kan han jo ikke være. Selvsagt skjønte han hvorfor Stabæk ville ha avtalen som de ville.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1329 på: 10. Nov. 2011, 22:09 »
Etter hva som har kommet fra i det siste er det i alle fall ingen tvil om at noe må gjøres. Kjeltringer vil vi ikke ha i klubben vår og alle som har vært involvert i dette bør gå umiddelbart.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1330 på: 10. Nov. 2011, 22:32 »
Etter hva som har kommet fra i det siste er det i alle fall ingen tvil om at noe må gjøres. Kjeltringer vil vi ikke ha i klubben vår og alle som har vært involvert i dette bør gå umiddelbart.

Ja, dersom RBK-styret eller daglig leder (har dere noen for tiden?) kjenner sin besøkelsestid, så statuerer de et eksempel her. Det hadde i hvert fall gitt troverdighet og respekt i resten av Norge.

Som jeg skrev da saken kom opp for første gang, så har Stabæk og VIF behandlet saken på en patetisk måte. Det gjenstår å se om RBK gjør det samme, men de bør jo ha lært av sirkuset som oppstod da Stabæk og VIF først ble avslørt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1331 på: 10. Nov. 2011, 22:36 »
Jeg må si at jeg er forbauset over at en person som Erik Hoftun, som hadde en sterk posisjon som klubblegende etter sine prestasjoner på banen, så til de grader legger hodet på stabben, gang etter gang. Hadde vært mye bedre for ham å ta en mye mer low-key rolle. Eventuelt ikke oppført seg som en idiot.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1332 på: 10. Nov. 2011, 23:18 »
Ja, når Hoftun fortsetter å blånekte samtidig som han indirekte sier at han visste hva han gjorde, så blir det bare for dumt. Hoftun er en klubblegende, men har aldri hatt tilstrekkelig kompetanse for denne jobben. Men i Rosenborg er ikke kompetanse like viktig som klubbtilhørifhet og kameraderi. Og da vil aldri sportslig leder få fyken med mindre NFF eller klubbens sponsorer binder styret på både hender og føtter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1333 på: 11. Nov. 2011, 11:09 »
http://www.an.no/glimt/article5803886.ece

Legger merke til at nok et Glimt-talent, dette et fra min hjemplass, tiltrekker seg oppmerksomhet fra topplaga. Per nå forblir vi jo bare en talentfabrikk for TL-lag om også dette skal utvikle seg til noe mer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1334 på: 11. Nov. 2011, 13:12 »
Noe som slo meg med en gang jeg leste den artikkelen var at moldensere som snubler over den neppe vil være fornøyd med betegnelsen "sunnmøringene".  :D
« Siste redigering: 11. Nov. 2011, 14:42 av torfinn »