20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1290 på: 31. Okt. 2011, 12:43 »
Prica er en god spiller, men han har en utrolig sytete, barnslig og ekkel personlighet, ihvertfall på banen. Det så vi blant annet eksempler på i går. Jeg er også veldig glad vi ikke har slike spillere i Brann for tiden, fordi det nettopp er holdningene som er en av våre største suksessfaktorer. Vi hadde kanskje noen bedre enkelspillere i fjor, men i år er vi et lag med stor L. Ingenting som varmer mer enn å se at alle elleve har riktig innsats, riktig fokus, og jobber knallhardt for hverandre.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #1291 på: 31. Okt. 2011, 14:25 »
Hvorfor i alle dager spiller ikke Rodolph Austin i en bedre liga? Mannen er et forbanna beist, og er jævlig god. En av Tippeligaens top 3 spillere? Må være noe sånt. For god for Tippeligaen spør du meg.

-Boris.
Søte, søte blekkspruter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1292 på: 31. Okt. 2011, 16:37 »
Rade Prica er en god spiller, men om han er noe godt oppspillspunkt for langballene fra forsvaret er jeg langt mer usikker på. Rade Prica er en god målscorer i lufta, men sånn ellers er han ikke den beste hodespilleren vi har hatt. Derfor er også savnet av Steffen Iversen så stort. Rade er heller ikke den beste avslutteren. Men han scorer mål, og er god nok for 15-20 mål hver sesong, og det er jeg veldig takknemmelig for. Men så er det mentaliteten hans. Attityden hans, som jeg synes er sterkt overvurdert. I hvert fall av hans trenere. Rade var en av dem som opponerte sånn delvis mot Nils Arne Eggen i fjor høst. Rade har overhodet ikke taklet motgang denne sesongen, og det toppet seg for alvor i går, med å kjefte på egne supportere og nekte å takke de samme supporterne for støtten etter kampen. Han skal ha for at han var mann nok til å stå ansikt til ansikt med de verste kjeftesmellene av noen supportere rett etter kampen, og at han sa unnskyld for oppførselen sin. Det hjelper litt. Men jeg synes fremdeles Rade kan ha god tur hjem til Helsingborg etter sesongen, og ser frem til å få inn en ny klassespiss, og samtidig satse enda mer på Mushaga Bakenga. Og jeg blir sånn passe småforbanna på Jan Jönsson om ikke sistnevnte starter på Alfheim om to uker.

Jeg antar at Austin fremdeles er i Tippeligaen av samme grunn som at Anthony Annan sitter på benken i Vitesse. Den type spillere er det svært liten interesse for i utlandet. Jeg er forøvrig svært skeptisk til om Austin er "for god for Tippeligaen". Det er svært, svært, svært få som er akkurat det. Da snakker vi kanskje bare spillere som muligens Scharner, vår ikke fullt så gode venn Tchoyi og selvfølgelig John Carew. Jeg kan i farta ikke komme på hvem andre som virkelig har vært for god for nivået i Tippeligaen, selv om de dominerer i utenlandske storklubber i dag. Rosenborg har hatt noen spillere som kanskje kunne ha vært det, men som ikke har fått spilt nok kamper i sin beste posisjon, til å kunne bevise det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1293 på: 31. Okt. 2011, 19:58 »
Jeg er forøvrig svært skeptisk til om Austin er "for god for Tippeligaen". Det er svært, svært, svært få som er akkurat det. Da snakker vi kanskje bare spillere som muligens Scharner, vår ikke fullt så gode venn Tchoyi og selvfølgelig John Carew. Jeg kan i farta ikke komme på hvem andre som virkelig har vært for god for nivået i Tippeligaen, selv om de dominerer i utenlandske storklubber i dag.
Mikel? Diouf? Ujah? Sapara? Bolanos?

Greit nok at ikke alle disse dominerer i de største ligaene, men de er for gode for Tippeligaen etter min mening. Samme kan sies om Austin, som har imponert meg voldsomt de to siste sesongene. Men at de er for gode for Tippeligaen sier kanskje mer om nivået her hjemme enn om spillerne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1294 på: 31. Okt. 2011, 19:59 »
MOA?

Helt klart bedre enn for TL. Men der ikke dermed sagt at jeg ville hatt ham til Newcastle heller da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1295 på: 31. Okt. 2011, 20:00 »
Hvorfor ikke?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1296 på: 31. Okt. 2011, 20:04 »
Etter å ha sett hvordan andre spillere, spesielt i slike sentrale posisjoner som sentral midtbane faktisk er, har klart seg ute i større klubber - blir jeg skeptisk. Annan dominerte vel så mye - og sliter stort. Alanzinho var helt rå i TL - men var vel så som så i Tyrkia. Wolff Eikrem fikk aldri sjansen i England - men spaserte rett inn i TL og dominerte. Thioune var for et par sesonger siden helt rå - og jeg er dog kjølnet på ham også. Spranget fra TL til en liga som PL blir større og større.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1297 på: 31. Okt. 2011, 20:25 »
Håper FFK holder dette inn!!

Da blir det sølv og cupgull på Brann da:)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1298 på: 31. Okt. 2011, 20:37 »
Men Moa presterer jo til tusen i Tyskland?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1299 på: 31. Okt. 2011, 20:57 »
Alanzinho var helt rå i TL - men var vel så som så i Tyrkia.

Han er der fortsatt. Utifrå statistikkane (wikipedia, vel og merke) verkar det som om han spelar så og seie fast for Trabzonspor. Verken han eller Sapara er vel i toppsjiktet av spelarar i den tyrkiske ligaen, men dei aller beste midtbanespelarane der har også vist seg som meget attraktive for meget gode klubbar (t.d. Emre og Turan).

Men eg stiller meg bak det du seier om at nivåskilnaden nok aldri har vore større. Trur f.eks Markus Henriksen ville fått store tempoproblem i ein betre liga, når ein ser dei startproblema bl.a. Ciljan har. For tidleg å avskrive sistnemnte allereie, bevares, men det ser ikkje akkurat lyst ut for verken han eller Hauger. Ein må ha ekstremkompetanse for å lukkast i dei største seriane, og blant TL-spelarar ser eg svært få. Djurdjic er kanskje den næraste.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1300 på: 31. Okt. 2011, 23:09 »
Herregud for en dag! Ståpikk i hele natt nå!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1301 på: 01. Nov. 2011, 00:07 »
Burde denne stått under " dametråden"?
:p

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1302 på: 04. Nov. 2011, 14:17 »
http://www.dagbladet.no/2011/11/04/sport/fotball/rune_skarsfjord/brann/18889153/

Rune Skarsfjord er årets trener ifølge de andre trenerne i ligaen. Ut fra resultater ift forutsetninger, synes jeg det er vel fortjent.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1303 på: 04. Nov. 2011, 14:24 »
Tja... Personlig ville jeg vel sagt Solskjær, i og med at jeg faktisk aldri i verden hadde trodd at Molde skulle være i nærheten av å kjempe om gull denne sesongen. Men Skars jr er hakket mer spiselig enn han nordmøringen, i og med at han gjorde en finfin jobb som juniortrener i Rosenborg for vel ti år siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1304 på: 04. Nov. 2011, 14:59 »
Jeg ville egentlig også sagt Solskjær, men Skarsfjord har jo oppnådd bra resultater i både liga og cup. Men alikevel synes jeg Skarsfjord burde være en god nr. 2.